表紙:米国加工食品市場規模、シェア&動向分析レポート:製品別(ベーカリー&菓子製品、スナック&栄養バー、飲料、ソース、ドレッシング、調味料)、流通チャネル別、セグメント別予測、2022~2030年版
市場調査レポート
商品コード
1114039

米国加工食品市場規模、シェア&動向分析レポート:製品別(ベーカリー&菓子製品、スナック&栄養バー、飲料、ソース、ドレッシング、調味料)、流通チャネル別、セグメント別予測、2022~2030年版

U.S. Packaged Food Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Bakery & Confectionary Products, Snacks & Nutritional Bars, Beverages, Sauces, Dressings, & Condiments), By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国加工食品市場規模、シェア&動向分析レポート:製品別(ベーカリー&菓子製品、スナック&栄養バー、飲料、ソース、ドレッシング、調味料)、流通チャネル別、セグメント別予測、2022~2030年版
出版日: 2022年07月11日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

米国加工食品市場の成長と動向

グランドビューリサーチ社の最新レポートによると、米国の加工食品市場規模は2030年までに1兆5889億米ドルに達すると予測されています。

同市場は2022年から2030年にかけてCAGR4.8%で拡大すると予測されています。製品イノベーションの増加、革新的なパッケージング、ライフスタイルの変化、共働き家庭の増加、消費者の多忙なスケジュールなどが、米国における加工食品の需要を押し上げています。また、植物性食品や有機食品のトレンドが高まっていることも、市場成長の原動力となっています。健康志向の高まりにより、消費者は徐々に健康的な食べ物や飲み物の代替品へとシフトしています。その結果、低カロリー、低脂肪、グルテンフリー、シュガーフリー、オーガニックをうたった食品が消費者の支持を集めています。

2021年の売上高シェアは、乳製品部門に流れ、飲料部門が18.0%超を占めました。天然素材を使用し、砂糖を抑えた健康的な飲料が消費者の間で人気を集めています。さらに、機能性飲料への需要の高まりも、この製品セグメントの成長を後押ししています。牛乳、バター、チーズは、米国の消費者の日常生活において幅広く活用されています。また、最近では、ヨーグルトやヨーグルト飲料が全米で大きな人気を集めています。

同市場は、全米に多数の老舗企業が存在し、非常に競争が激しいです。消費者は、持続可能な生産と環境に優しいパッケージングを優先することで知られる企業を好むようになっています。その結果、複数の企業が持続可能なパッケージングと透明性のあるサプライチェーンに注力しています。例えば、2020年1月、ネスレは、バージンプラスチックから食品用リサイクルプラスチックに移行するため、先進的な持続可能なパッケージングソリューションに最大21億2000万米ドルを投資すると発表しました。同社は、2025年までにパッケージの100%を再利用可能またはリサイクル可能にすることを約束しています。

米国加工食品市場レポートハイライト。

消費者の多忙なライフスタイルと多忙な仕事のスケジュールにより、2022年から2030年にかけて、調理済み食品分野が最も速いCAGR6.1%を記録すると予想されています。

流通チャネルでは、スーパーマーケットとハイパーマーケット部門が市場を独占し、2021年には68%超の収益シェアを占めています。過去数年間、消費者はこれらの店舗で提供される幅広い製品群と大幅な価格割引の利用可能性のために、これらの流通チャネルを好んでいる

飲料部門は、2021年に17.0%以上の最大の売上高シェアを占めました。健康飲料として消費者の間で根強い人気があり、今後数年間は有利な要因が続くと予想される

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次情報と第三者の視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場形成とデータ可視化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • 製品の見通し
  • 募集要項
  • 地域の見通し

第3章 米国の加工食品市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • 米国の加工食品に対するCOVID-19の影響
  • 業界バリューチェーン分析
    • 販売・小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場制約分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 事業環境分析
    • 業界分析- ポーターズ
      • サプライヤーの力
      • 買い手の交渉力
      • 代替の脅威
      • 新規参入者からの脅威
      • 競争企業間の敵対関係
  • 米国の加工食品市場のロードマップ
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 米国の加工食品市場:製品推定・動向分析

  • 製品変動分析と市場シェア、2017年と2030年
  • ベーカリー&菓子製品
  • スナック&栄養バー
  • 飲料
  • ソース、ドレッシング、調味料
  • すぐに食べられる食事
  • 朝食用シリアル
  • 加工肉
  • 米、パスタ、麺
  • アイスクリーム&フローズンノベルティ
  • 乳製品
  • その他

第6章 米国の加工食品市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2020年と2028年
  • スーパーマーケットとハイパーマーケット
  • コンビニ
  • オンライン
  • その他

第7章 競合分析

  • 主要なプレーヤー、最近の動向、業界への影響
  • 主要企業/競合の分類(主要なイノベーター、市場リーダー、新興企業)
  • ベンダー情勢
    • 主要企業の市場シェア分析、2019年

第8章 企業プロファイル

  • Nestle
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • The Coca-Cola Company
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • PepsiCo.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Tyson Foods, Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Mars, Incorporated
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Cargill, Incorporated
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • The Kraft Heinz Company
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • General Mills Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Conagra Brands, Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Kellogg Co.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
図表

List of Tables

  • 1. U.S. packaged food market - Key market driver analysis
  • 2. U.S. packaged food market - Key market restraint analysis
  • 3. U.S. packaged bakery & confectionary products market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 4. U.S. packaged dairy products market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5. U.S. packaged snacks & nutritional bars market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 6. U.S. packaged beverages market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 7. U.S. packaged sauces, dressings, & condiments market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8. U.S. packaged ready-to-eat meals market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 9. U.S. packaged breakfast cereals products market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 10. U.S. packaged processed meats market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 11. U.S. packaged rice, pasta, & noodles market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 12. U.S. packaged ice creams & frozen novelties market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 13. U.S. other packaged foods market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 14. U.S. packaged food market estimates and forecast through supermarkets & hypermarkets, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 15. U.S. packaged food market estimates and forecast through convenience store, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 16. U.S. packaged food market estimates and forecast through online distribution channel, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 17. U.S. packaged food market estimates and forecast through other distribution channels, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 18. Vendor landscape

List of Figures

  • 1. U.S. packaged food market snapshot
  • 2. U.S. packaged food market segmentation & scope
  • 3. U.S. packaged food market penetration & growth prospect mapping
  • 4. U.S. packaged food market value chain analysis
  • 5. U.S. packaged food market dynamics
  • 6. U.S. packaged food market Porter's analysis
  • 7. U.S. packaged food market: Product movement analysis
  • 8. U.S. packaged food market: Distribution channels movement analysis
目次
Product Code: GVR-2-68038-362-1

U.S. Packaged Food Market Growth & Trends:

The U.S. packaged food market size is expected to reach USD 1,588.9 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 4.8% from 2022 to 2030. The increasing product innovation, innovative packaging, changing lifestyle, rising number of dual-income families, and hectic schedules of consumers have boosted the demand for packaged foods in the U.S. Also, the growing trend of plant-based and organic foods is driving the market growth. With rising health consciousness, consumers are gradually shifting towards healthy food and drink alternatives. As a result, food products with low-calorie, low-fat, gluten-free, sugar-free, and organic claims gain traction among consumers.

The beverages segment accounted for over 18.0% revenue share in 2021, flowed by the dairy products segment. Healthy drinks made with natural ingredients and less sugar are gaining traction among consumers. Furthermore, increasing demand for functional beverages is also driving the growth of this product segment. Milk, butter, and cheese have wide application in the daily lives of U.S. consumers. In addition, lately, yogurt and yogurt drinks are gaining significant popularity across the nation.

The market is highly competitive with a large number of well-established companies across the country. Consumers have been preferring companies that are known for prioritizing sustainable production and environment-friendly packaging. As a result, several companies are focusing on sustainable packaging and a transparent supply chain. For instance, in January 2020, Nestle announced to invest up to USD 2.12 billion on advanced sustainable packaging solutions to shift to food-grade recycled plastics from virgin plastics. The company has committed to making 100% of its packaging reusable or recyclable by 2025.

U.S. Packaged Food Market Report Highlights:

  • The ready-to-eat meals segment is expected to register the fastest CAGR of 6.1% during 2022 to 2030 owing to the busy lifestyle and hectic work schedule of the consumers
  • In terms of distribution channel, the supermarkets and hypermarkets segment dominated the market and accounted for revenue share of over 68% in 2021. Over the past few years, the consumers prefer these distribution channel owing the availability of wide range of products and huge price discounts offered in these stores
  • The beverages segment held the largest revenue share of more than 17.0% in 2021. Strong popularity of such products among consumers as healthy drinks is expected to remain favorable factor over next few years

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Application Outlook
  • 2.4. Regional Outlook

Chapter 3. U.S. Packaged Food Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Introduction
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Impact of COVID-19 on the U.S. Packaged Food
  • 3.4. Industry Value Chain Analysis
    • 3.4.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.4.2. Profit Margin Analysis
  • 3.5. Market Dynamics
    • 3.5.1. Market Driver Analysis
    • 3.5.2. Market Restraint Analysis
    • 3.5.3. Industry Challenges
    • 3.5.4. Industry Opportunities
  • 3.6. Business Environment Analysis
    • 3.6.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.6.1.1. Supplier Power
      • 3.6.1.2. Buyer Power
      • 3.6.1.3. Substitution Threat
      • 3.6.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.6.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.7. Roadmap of U.S. Packaged Food Market
  • 3.8. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Packaged Food Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2017 & 2030
  • 5.2. Bakery & Confectionary Products
    • 5.2.1. Bakery & confectionery market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.3. Snacks & Nutritional Bars
    • 5.3.1. Snacks & nutritional bars market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. Beverages
    • 5.4.1. Beverages market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.5. Sauces, Dressings, & Condiments
    • 5.5.1. Sauces, dressings, & condiments market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.6. Ready-to-Eat Meals
    • 5.6.1. Ready-to-eat market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.7. Breakfast Cereals
    • 5.7.1. Breakfast cereals market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.8. Processed Meats
    • 5.8.1. Processed meats market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.9. Rice, Pasta, & Noodles
    • 5.9.1. Rice, pasta, & noodles market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.10. Ice Creams & Frozen Novelties
    • 5.10.1. Ice creams & frozen novelties market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.11. Dairy Products
    • 5.11.1. Dairy Products market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.12. Others
    • 5.12.1. Others market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. U.S. Packaged Food Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2020 & 2028
  • 6.2. Supermarkets & Hypermarkets
    • 6.2.1. Market estimates and forecast through supermarkets & hypermarkets, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 6.3. Convenience Store
    • 6.3.1. Market estimates and forecast through convenience store, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Online
    • 6.4.1. Market estimates and forecast through online channel, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market estimates and forecast through other channel, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Competitive Analysis

  • 7.1. Key players, recent developments & their impact on the industry
  • 7.2. Key Company/Competition Categorization (Key innovators, Market leaders, Emerging players)
  • 7.3. Vendor Landscape
    • 7.3.1. Key company market share analysis, 2019

Chapter 8. Company Profiles

  • 8.1. Nestle
    • 8.1.1. Company Overview
    • 8.1.2. Financial Performance
    • 8.1.3. Product Benchmarking
    • 8.1.4. Strategic Initiatives
  • 8.2. The Coca-Cola Company
    • 8.2.1. Company Overview
    • 8.2.2. Financial Performance
    • 8.2.3. Product Benchmarking
    • 8.2.4. Strategic Initiatives
  • 8.3. PepsiCo.
    • 8.3.1. Company Overview
    • 8.3.2. Financial Performance
    • 8.3.3. Product Benchmarking
    • 8.3.4. Strategic Initiatives
  • 8.4. Tyson Foods, Inc.
    • 8.4.1. Company Overview
    • 8.4.2. Financial Performance
    • 8.4.3. Product Benchmarking
    • 8.4.4. Strategic Initiatives
  • 8.5. Mars, Incorporated
    • 8.5.1. Company Overview
    • 8.5.2. Financial Performance
    • 8.5.3. Product Benchmarking
    • 8.5.4. Strategic Initiatives
  • 8.6. Cargill, Incorporated
    • 8.6.1. Company Overview
    • 8.6.2. Financial Performance
    • 8.6.3. Product Benchmarking
    • 8.6.4. Strategic Initiatives
  • 8.7. The Kraft Heinz Company
    • 8.7.1. Company Overview
    • 8.7.2. Financial Performance
    • 8.7.3. Product Benchmarking
    • 8.7.4. Strategic Initiatives
  • 8.8. General Mills Inc.
    • 8.8.1. Company Overview
    • 8.8.2. Financial Performance
    • 8.8.3. Product Benchmarking
    • 8.8.4. Strategic Initiatives
  • 8.9. Conagra Brands, Inc.
    • 8.9.1. Company Overview
    • 8.9.2. Financial Performance
    • 8.9.3. Product Benchmarking
    • 8.9.4. Strategic Initiatives
  • 8.10. Kellogg Co.
    • 8.10.1. Company Overview
    • 8.10.2. Financial Performance
    • 8.10.3. Product Benchmarking
    • 8.10.4. Strategic Initiatives