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市場調査レポート
商品コード
1233032
バーチャルプロダクションの市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、製品タイプ別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年Virtual Production Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software, Services), By Type, By End-user, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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バーチャルプロダクションの市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、製品タイプ別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年02月07日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界のバーチャルプロダクション市場規模は2030年までに67億8000万米ドルに達すると予測されています。
同市場は、2023年から2030年にかけて18.2%のCAGRを記録すると予測されています。メディアおよびエンターテインメント業界におけるバーチャルプロダクションの人気の高まりは、高精細なビジュアルとリアルタイムの仮想環境を作成する機能と相まって、市場の成長を促進する主要な要因となっています。
この技術により、映画制作者は、実写映像に仮想背景環境を統合することで、撮影現場での制作チームやクルーの需要を減らすことができます。これにより、映像制作コストを大幅に削減することができます。例えば、2020年、COVID-19のパンデミックの後、ハリウッド業界の映画制作者は、撮影現場に100人単位で人を集めずに撮影するというハイテクな解決策を見いだしました。クラウドバスター、ステージクラフトLEDセットアップ、ソロシネボットと呼ばれる俳優を遠隔撮影するロボットカメラなどの技術の使用は、映画製作者を大いに助けました。バーチャルプロダクションの技術的な進歩は、放送局が放送室に技術者の物理的な存在を最小限に抑えて、業務効率を向上させるのに役立っています。
例えば、2020年3月、Sky Sportsはバーチャルプロダクションスイートを導入し、同社のチームがコンテンツを作成し、それをリモートでストリーミングすることを可能にしました。このスイートでは、48台の仮想ワークステーションと同数のダイレクト・トゥ・ワークステーションが接続され、リモート編集、同時生放送番組、ソーシャルメディアプラットフォームでのライブクリップの直接配信が可能になりました。バーチャルプロダクションは、より良いビジュアルと低い制作費で映画を制作することができますが、特に業界関係者のトレーニングや経験の不足から、いくつかの課題も抱えています。
例えば、2022年5月、英国のバーチャルプロダクションソリューションメーカーであるMo-Sys Academyは、新しいバーチャルプロダクションコースの開始を発表しました。このコースは、訓練された技術者の需要が急増しているバーチャルプロダクション分野のスキルギャップを解消することを意図しています。
人工知能の登場により、バーチャルプロダクション技術は、コンピュータで生成されるグラフィックの品質が大幅に向上しています。複雑なシーンを3次元モデルでデザイン・可視化し、さらにリアルタイムで編集・確認できるようになりました。この技術は、スタッフや機材の輸送やロジスティクスのコストを削減することで、市場にプラスの影響を与えます。映画制作者は、撮影現場の実写シーンをシミュルカメラやバーチャルカメラで撮影し、コンピュータで生成した3Dグラフィック要素を映画の実写映像とシームレスに融合させ、最終的な視覚効果で締めくくることができます。
VFX技術の進化とアニメーションの成長は、エンターテインメント業界を盛り上げています。例えば、2022年7月、米国の定額制ストリーミングサービスおよび制作会社であるNetflixは、オーストラリアのアニメーション、および視覚効果のデジタルスタジオであるAnimal Logicの買収計画を発表しました。この取り組みにより、Netflixはエンドツーエンドのアニメーション制作能力を開発するための取り組みを加速させることができます。
さらに、人工知能は、映像制作作業を加速させるプリプロダクションのサポートを容易にします。これまでの10年間、プリプロダクション作業は、構造化されていない興行収入データと視聴者に関連する限られた人口統計情報に大きく依存しており、魅力的な映像コンテンツの開発には至りませんでした。しかし現在では、人工知能がさまざまなプラットフォームから収集した大規模なデータセットからインサイトを生成し、提案されたコンテンツの受容性や興味を理解することができます。
例えば、Netflixは、正確でパーソナライズされたレコメンデーションと、サーフィン履歴やクレーム、動画の一時停止や巻き戻しなどのデータアクションなど、ユーザーの行動の観察に基づいてビデオコンテンツを作成しています。また、2021年4月には、170億米ドルを投じて専用のデータベースを構築し、プラットフォームの収集データをもとにオリジナルコンテンツを開発することを決定しています。人工知能技術は、脚本やシナリオを理解し、描写された場所を認識し、監督が想像し、リアルなコンピューターグラフィック画像のロケーションを作成できる現実世界の場所を提案することも可能です。
ゲーム業界におけるバーチャルプロダクションの導入が進んでいることも、この市場にとって有利に働きます。3次元環境の活用、コンパクトで快適な仮想ゲーム機器の開発に企業が注力するようになったこと、3Dオーディオ、紐なし仮想現実ヘッドセット、クラウドスケーラビリティなど、仮想制作プラットフォームに関する技術革新が絶えないことなどの要因が、ゲームアプリケーション全体で市場の成長を促進すると予想されます。
さらに、没入型体験を導入することで、グラフィックコンテンツを360°見渡すことができ、新たなレベルのゲームインタラクションが可能になり、プレイヤーは感覚を通してゲーム環境を制御・変更することができるようになりました。これにより、プレイヤーはビデオゲームとのインタラクションをよりスムーズに行うことができるようになりました。それゆえ、ゲームにおけるバーチャルプロダクション技術の応用の増加は、市場の成長を促進すると予想されます。
The global virtual production market size is expected to reach USD 6.78 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to register a CAGR of 18.2% from 2023 to 2030. The rising popularity of virtual production in the media and entertainment industry, combined with its capabilities to create high-definition visuals and real-time virtual environments, is the key factor propelling the growth of the market.
The technology enables filmmakers to reduce the demand for on-set production teams and crew members by integrating virtual background environments into live-action footage. This allows for a significant reduction in video production costs. For instance, in 2020, after the COVID-19 pandemic, filmmakers in the Hollywood industry found the hi-tech solution of shooting without gathering 100s of people on set. The use of techniques such as cloudbusting, stagecraft LED setup, and robotic camera to shoot actors remotely, known as the Solo Cinebot has helped the filmmaker a lot. Technological advancement in virtual production helps broadcasters improve their operational efficiency with the least physical presence of technicians in the broadcasting room.
For instance, in March 2020, Sky Sports implemented a virtual production suite, which has enabled its teams to create content and stream it remotely. The suite connected 48 virtual workstations and an equal number of direct-to-workstation connections for remote editing, simultaneous live programming, and the distribution of live clippings directly on social media platforms. Although virtual production can produce a film with better visuals and low production costs, it also poses some challenges, especially from the lack of training and experience among industry professionals.
For instance, in May 2022, Mo-Sys Academy, a manufacturer of virtual production solutions in the U.K. announced the launch of a new virtual production course. This course intends to close the skills gap in the virtual production sector, which is experiencing a surge in demand for trained technicians.
With the advent of artificial intelligence, virtual production technology has witnessed significant improvements in the quality of its computer-generated graphics. Design and visualization of all complex scenes in a three-dimensional model have become convenient, further editing and reviewing in a real-time environment. The technology positively impacts the market by reducing the transportation and logistics costs of crew members and equipment. It enables filmmakers to capture on-set live-action scenes through simul-cams or virtual cameras and seamlessly merge computer-generated 3D graphic elements with the film's live-shooting footage to conclude with the final visual effects.
The evolution of VFX technologies and the growth of animation are boosting the entertainment industry. For instance, in July 2022, Netflix, a subscription streaming service and production company in the U.S. announced a plan to acquire Animal Logic, an Australian animation, and visual effects digital studio. This initiative will help Netflix accelerate its efforts to develop end-to-end animation production capabilities.
Furthermore, artificial intelligence facilitates pre-production support that helps to accelerate video production work. In the previous decade, pre-production works heavily relied on unstructured box office data and limited demographic information related to viewers, leading to less engaging video content development. However, now artificial intelligence can generate insights from large data sets collected from various platforms to understand the proposed content's acceptance and interest.
For example, Netflix creates video content based on accurate, personalized recommendations and observations of its users' behavior, such as surfing history, claims, and data actions like pausing or rewinding videos. Also, in April 2021, the company decided to invest USD 17 billion to create a dedicated database to develop original content based on its platform's collected data. Artificial intelligence technology can also help understand scripts and screenplays to recognize the locations described and suggest real-world locations where directors can imagine and create realistic computer graphic imagery locations.
The growing implementation of virtual production in the gaming industry also works well for the market. Factors such as leveraging a three-dimensional environment, increased focus of companies on developing compact and comfortable virtual gaming devices, and constant technological innovation on virtual production platforms, such as 3D audio, untethered virtual reality headsets, and cloud scalability, are expected to drive market growth across gaming applications.
Furthermore, introducing an immersive experience allows for 360° views of graphic content and a new level of gaming interaction, enabling players to control and modify the gaming environment through their senses. This made the interaction with the video games smoother for the player. Hence the increased application of virtual production technology in games is expected to propel the growth of the market.