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市場調査レポート
商品コード
1301117

コンタクトセンターソフトウェア市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、サービス別、導入形態別(ホスト型、オンプレミス型)、企業規模別、最終用途別(BFSI、政府機関、ヘルスケア、IT&テレコム)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年

Contact Center Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution, By Service, By Deployment (Hosted, On-premise), By Enterprise Size, By End-use (BFSI, Government, Healthcare, IT & Telecom), By Region, & Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~10営業日

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コンタクトセンターソフトウェア市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、サービス別、導入形態別(ホスト型、オンプレミス型)、企業規模別、最終用途別(BFSI、政府機関、ヘルスケア、IT&テレコム)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年
出版日: 2023年06月22日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

コンタクトセンターソフトウェア市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のコンタクトセンターソフトウェア市場規模は2023年から2030年にかけて23.9%のCAGRで拡大し、2030年には1,495億8,000万米ドルに達すると予測されています。

コンタクトセンターソフトウェア市場には、ビジネスプロセスを合理化し、顧客との対話を強化するために組織が使用するソフトウェアとサービスが含まれます。リアルタイムでのコールモニタリング、エージェントの割り当て、効率向上のための集中レポーティングなどが含まれます。コンタクトセンターソフトウェアは、コンタクトセンターの従業員と顧客との効果的なコミュニケーションを促進し、生産性の向上につながる重要な役割を果たしています。

企業が最新技術の進歩を活用し、人工知能(AI)や機械学習をビジネスプロセスに統合することを強く重視していることが、市場をさらに牽引すると予想されます。例えば、2023年5月、AIの安全性と調査会社であるAnthropicとビデオ・コミュニケーション・プラットフォームのプロバイダーであるZoomは、Anthropicの生成AIモデルをZoomのコンタクトセンター・ポートフォリオに統合するパートナーシップを確立しました。この提携の一環として、ZoomはAnthropicにも出資を行ったが、出資額や出資条件に関する具体的な詳細は明らかにされていないです。

クラウドベースのソリューションやAIなどの先進技術の採用は、コンタクトセンターソフトウェア市場の主要な促進要因として浮上しています。クラウドベースのソリューションは拡張性、柔軟性、費用対効果を提供し、企業はコンタクトセンター業務の管理と拡張を容易に行うことができます。チャットボット、自然言語処理、センチメント分析などのAI搭載機能は、パーソナライズされた効率的なサポートを提供することで、顧客との対話を強化します。これらのテクノロジーは、顧客満足度を向上させるだけでなく、業務効率化にも貢献し、コンタクトセンターがより大量の問い合わせに対応し、エージェントの生産性を最適化することを可能にします。

COVID-19の流行は、コンタクトセンターソフトウェア市場に大きな好影響を与えました。リモートワークへの急激なシフトとバーチャルカスタマーサービスソリューションの必要性により、さまざまな業種の組織が、途切れることのないカスタマーサポートを確保するためにコンタクトセンターソフトウェアに注目しています。パンデミックは、遠隔地からアクセスできる強固で柔軟なコンタクトセンター・ソリューションの重要性を浮き彫りにしました。その結果、企業はコンタクトセンターソフトウェアに多額の投資を行い、エージェントが在宅勤務を可能にし、シームレスな顧客サービスを提供し続けています。

コンタクトセンターソフトウェア市場レポートハイライト

  • カスタマーコラボレーション分野は予測期間中に大きな成長が見込まれます。カスタマーコラボレーションソリューションは、顧客と関連部門間のコミュニケーションを効率化するために、企業で広く利用されています。カスタマーコラボレーションツールは、即座に、効果的に、便利に使用でき、双方向のやり取りを簡素化できる可能性があります。企業はカスタマーコラボレーションソリューションを採用し、カスタマーサポートの問い合わせを迅速に追跡、受信、解決しています。
  • マネージド・サービス分野は、予測期間中に大きな成長が見込まれます。マネージド・サービスは、ビジネス・インフラやアプリケーション・プラットフォームの管理に役立っています。これらのサービスは、特に顧客サービスチームが障害を迅速に特定し、インフラ停止の根本原因を切り分け、その後、より信頼性の高い効率的な作業を行うのに役立ちます。複雑なITインフラを効果的に管理するために、企業はマネージド・サービスを選ぶ
  • 競合環境が激化する中、オンプレミスシステムにかかる費用が増大しているため、企業はクラウドベースのソリューションへの移行を進めています。クラウドベースのコンタクトセンター・ソリューションは、すべてのアウトバウンドおよびインバウンドコミュニケーションを効果的に処理することができ、SMS、電子メール、音声、ソーシャルメディアなど、複数のチャネルで効率的な顧客サービスを提供することができる包括的なアプリケーションとツールを提供します。
  • 反復的なタスクを自動化し、業務効率を向上させるために大企業が新興テクノロジーを採用するケースが増えていることが、大企業におけるコンタクトセンター・ソリューションの需要を促進しています。企業が生産性の向上と顧客サービス業務の合理化に努める中、先進的なコンタクトセンター・ソリューションのニーズは大幅に拡大すると予測されます。
  • 消費財・小売企業は、従業員や顧客とのマルチチャネルでのやり取りを強化することに注力しています。オンラインショッピングの人気上昇により、継続的な顧客サービス施設のニーズがさらに高まっており、消費財・小売業界の既存企業別コンタクトセンター・ソリューションの採用が促進されると予測されます。
  • アジア太平洋地域は、より広範な顧客基盤と多数の中小企業の存在により、最も急成長している地域市場になると予想されます。国内企業と国際企業間の競合激化も、コンタクトセンター・ソリューションの採用を促進すると予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
  • 情報分析
    • 市場の形成とデータの視覚化
    • データの検証と公開
  • 調査範囲と前提条件
  • データソースのリスト

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • セグメント別の見通し
  • 競合情勢のスナップショット

第3章 市場変数、動向、および範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因の影響分析
    • 市場課題の影響分析
  • COVID-19のパンデミックの影響
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 コンタクトセンターソフトウェア市場:ソリューションの推定・動向分析

  • ソリューションの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • ソリューション別
    • 自動通話分配
    • 通話録音
    • コンピュータテレフォニーの統合
    • 顧客とのコラボレーション
    • ダイヤラー
    • 自動音声応答
    • レポートと分析
    • 労働力の最適化
    • その他

第5章 コンタクトセンターソフトウェア市場:サービスの推定・動向分析

  • サービス変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • サービス別
    • 統合と展開
    • サポートとメンテナンス
    • トレーニングとコンサルティング
    • マネージドサービス

第6章 コンタクトセンターソフトウェア市場:導入形態の推定・動向分析

  • 導入形態の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 導入形態別
    • ホスト型
    • オンプレミス型

第7章 コンタクトセンターソフトウェア市場:企業規模の推定・動向分析

  • 企業規模の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 企業規模別
    • 大企業
    • 中小企業

第8章 コンタクトセンターソフトウェア市場:最終用途の推定・動向分析

  • 最終用途の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 最終用途別
    • BFSI
    • 消費財と小売
    • 政府機関
    • ヘルスケア
    • IT&テレコム
    • 旅行とホスピタリティ
    • その他

第9章 コンタクトセンターソフトウェア市場:地域別の推定・動向分析

  • コンタクトセンターソフトウェア市場:地域別の見通し
  • 北米
    • 北米のコンタクトセンターソフトウェア市場の推定と予測、2017~2030年(100万米ドル)
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のコンタクトセンターソフトウェア市場の推定と予測、2017~2030年(100万米ドル)
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のコンタクトセンターソフトウェア市場の推定と予測、2017~2030年(100万米ドル)
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのコンタクトセンターソフトウェア市場の推定と予測、2017~2030年(100万米ドル)
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東とアフリカ
    • 中東およびアフリカのコンタクトセンターソフトウェア市場の推定と予測、2017~2030年(100万米ドル)
    • サウジアラビア王国(KSA)
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ

第10章 競合情勢

  • 会社の分類
  • 市場参入企業の概要
    • 8X8, Inc.
    • ALE International
    • Altivon
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Ameyo
    • Amtelco
    • Aspect Software
    • Avaya, Inc.
    • Avoxi
    • Cisco Systems, Inc.
    • Enghouse Interactives, Inc.
    • Exotel Techcom Pvt. Ltd.
    • Five9, Inc.
    • Genesys
    • Microsoft Corporation
    • NEC Corporation
    • SAP SE
    • Spok, Inc.
    • Talkdesk, Inc.
    • Twilio, Inc.
    • UiPath
    • Unify, Inc.
    • VCC Live
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場での位置付け
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡張
    • コラボレーション
    • 合併と買収
    • 新製品の発売
    • パートナーシップ
    • その他
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Contact Center Software Market, by Solution, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 Global Contact Center Software Market, by Service, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Global Contact Center Software Market, by Deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Global Contact Center Software Market, by Enterprise Size, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Global Contact Center Software Market, by End Use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Company Market Share, 2022
  • Table 7 Company Heat Map Analysis
  • Table 8 Key companies undergoing expansion
  • Table 9 Key companies undergoing collaborations
  • Table 10 Key companies undergoing new product launch
  • Table 11 Key companies undergoing mergers & acquisitions
  • Table 12 Key companies undergoung other strategies

List of Figures

  • Fig. 1 Contact center software market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Data analysis models
  • Fig. 4 Market formulation and valudation
  • Fig. 5 Data validating & publishing
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 9 Parent Market Value, 2022 (USD Million)
  • Fig. 10 Contact center software market - Industry value chain analysis
  • Fig. 11 Contact center software market dynamics
  • Fig. 12 Contact center software market: Porters's analysis
  • Fig. 13 Contact center software market: PESTEL analysis
  • Fig. 14 Contact center software market, by solution: key takeaways
  • Fig. 15 Contact center software market, by solution: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 16 Contact center software market estimates & forecasts, by automatic call distribution, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 17 Contact center software market estimates & forecasts, by call recording, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Contact center software market estimates & forecasts, by computer telephony integration, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Contact center software market estimates & forecasts, by customer collaboration, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Contact center software market estimates & forecasts, by dialer, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Contact center software market estimates & forecasts, by interactive voice response, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Contact center software market estimates & forecasts, by reporting and analytics, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Contact center software market estimates & forecasts, by workfroce optimization, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Contact center software market estimates & forecasts, by others, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Contact center software market, by service: key takeaways
  • Fig. 26 Contact center software market, by service: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 27 Contact center software market estimates & forecasts, by intergation & deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Contact center software market estimates & forecasts, by support & maintenance, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Contact center software market estimates & forecasts, by training & consulting, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Contact center software market estimates & forecasts, by managed services, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Contact center software market, by deployment: key takeaways
  • Fig. 32 Contact center software market, by deployment: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 33 Contact center software market estimates & forecasts, by hosted, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 Contact center software market estimates & forecasts, by on-premise, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 Contact center software market, by enterprise size: key takeaways
  • Fig. 36 Contact center software market, by enterprise size: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 37 Contact center software market estimates & forecasts, by large enterprise, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 Contact center software market estimates & forecasts, by small & medium enterprise, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 Contact center software market, by end use: key takeaways
  • Fig. 40 Contact center software market, by end use: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 41 Contact center software market estimates & forecasts, by BFSI, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Contact center software market estimates & forecasts, by consumer goods & retail, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Contact center software market estimates & forecasts, by government, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 Contact center software market estimates & forecasts, by healthcare, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 Contact center software market estimates & forecasts, by IT & telecom, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 Contact center software market estimates & forecasts, by travel & hospitality, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 Contact center software market estimates & forecasts, by others, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 Contact center software market revenue, by region, 2022 & 2030, (USD Million)
  • Fig. 49 Regional marketplace: key takeways
  • Fig. 50 North America contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 51 U.S. contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 52 Canada contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 53 Europe contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 54 U.K. Contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 55 Germany contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 56 France contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 57 Spain contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 58 Asia pacific contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 59 China contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 60 India contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 61 Japan contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 62 South Korea contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 63 Australia contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 64 Latin America contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 65 Brazil contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 66 Mexico contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 67 Middle East & Africa contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 68 Kingdom of Saudi Arabia (KSA) contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 69 UAE contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 70 South Africa contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 71 Key company categorization
  • Fig. 72 Company market positioning
  • Fig. 73 Company market share analysis, 2022
  • Fig. 74 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-2-68038-400-0

Contact Center Software Market Growth & Trends

The global contact center software market size is expected to reach USD 149.58 billion by 2030, expanding at a CAGR of 23.9% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The contact center software market encompasses software and services used by organizations to streamline business processes and enhance customer interactions. It involves real-time call monitoring, agent assignment, and centralized reporting for improved efficiency. Contact center software plays a crucial role in facilitating effective communication between contact center workers and clients, leading to enhanced productivity.

The strong emphasis businesses are putting on leveraging the advances in the latest technologies and integrating Artificial Intelligence (AI) and machine learning into their business processes is expected to drive the market further. For instance, in May 2023, Anthropic, an AI safety and research company, and Zoom, a video communication platform provider, established a partnership where Anthropic's generative AI model would be integrated into Zoom's Contact Center portfolio. As part of this collaboration, Zoom also made an investment in Anthropic, although specific details regarding the amount and terms of the investment were not disclosed.

The adoption of advanced technologies such as cloud-based solutions and AI has emerged as a key driver for the contact center software market. Cloud-based solutions offer scalability, flexibility, and cost-effectiveness, allowing organizations to easily manage and scale their contact center operations. AI-powered features like chatbots, natural language processing, and sentiment analysis enhance customer interactions by providing personalized and efficient support. These technologies not only improve customer satisfaction but also contribute to operational efficiency, enabling contact centers to handle a higher volume of inquiries and optimize agent productivity.

The COVID-19 pandemic has had a significant positive impact on the contact center software market. With the sudden shift towards remote work and the need for virtual customer service solutions, organizations across various industries have turned to contact center software to ensure uninterrupted customer support. The pandemic has highlighted the importance of robust and flexible contact center solutions that can be accessed remotely. As a result, businesses have invested heavily in contact center software to enable their agents to work from home and continue providing seamless customer service.

Contact Center Software Market Report Highlights

  • The customer collaboration segment is expected to witness significant growth over the forecast period. Customer collaboration solutions are widely used by businesses to streamline communication between customers and relevant departments. Customer collaboration tools are instant, effective, and convenient to use and can potentially simplify two-way interaction. Businesses are adopting customer collaboration solutions to quickly track, receive, and resolve customer support queries
  • The managed services segment is expected to witness significant growth over the forecast period. Managed services help in managing business infrastructure and application platforms. These services can particularly help the customer service team in quickly identifying faults, isolating the root cause of infrastructure outages, and subsequently, working more reliably and efficiently. Businesses opt for managed services to effectively manage their complex IT infrastructure
  • The growing expenses being incurred on on-premise systems amid a highly competitive business environment are prompting businesses to switch to cloud-based solutions. Cloud-based contact center solutions can effectively handle all outbound and inbound communications while offering an all-inclusive suite of applications and tools that can allow businesses to deliver efficient customer service across multiple channels, including SMS, email, voice, and social media
  • The increasing adoption of emerging technologies by large enterprises to automate repetitive tasks and improve operational efficiency is driving the demand for contact center solutions in large enterprises. As organizations strive to enhance productivity and streamline their customer service operations, the need for advanced contact center solutions is projected to grow significantly
  • Consumer goods and retail businesses are focusing on strengthening their multichannel interactions with employees and customers. The rising popularity of online shopping is further driving the need for continuous customer service facilities, which in turn, is expected to propel the adoption of contact center solutions by the incumbents of the consumer goods & retail industry
  • Asia Pacific is anticipated to emerge as the fastest-growing regional market owing to a broader customer base and the presence of a substantial number of small and medium enterprises in the region. Intensifying competition between the local and international companies is also expected to propel the adoption of contact center solutions

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Information Procurement
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.4.2. Data Validation & Publishing
  • 1.5. Research Scope and Assumptions
  • 1.6. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends, and Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Impact Analysis
      • 3.3.1.1. Growing demand for automating customer care services
      • 3.3.1.2. Growing emphasis on enhancing customer experience through omnichannel solutions
      • 3.3.1.3. Growing preference for cloud-based contact center solutions
    • 3.3.2. Market Challenge Impact Analysis
      • 3.3.2.1. Inability to achieve Average Speed of Answer (ASA) and low First Call Resolution (FCR)
  • 3.4. Impact of COVID-19 Pandemic
  • 3.5. Industry Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's Analysis
    • 3.5.2. PESTEL Analysis

Chapter 4. Contact Center Software Market: Solution Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Solution Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2. Contact Center Software Market Estimates & Forecast, By Solution
    • 4.2.1. Automatic Call Distribution
    • 4.2.2. Call Recording
    • 4.2.3. Computer Telephony Integration
    • 4.2.4. Customer Collaboration
    • 4.2.5. Dialer
    • 4.2.6. Interactive Voice Response
    • 4.2.7. Reporting and Analytics
    • 4.2.8. Workforce Optimization
    • 4.2.9. Others

Chapter 5. Contact Center Software Market: Service Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Service Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Contact Center Software Market Estimates & Forecast, By Service
    • 5.2.1. Integration & Deployment
    • 5.2.2. Support & Maintenance
    • 5.2.3. Training & Consulting
    • 5.2.4. Managed Services

Chapter 6. Contact Center Software Market: Deployment Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Deployment Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Contact Center Software Market Estimates & Forecast, By Deployment
    • 6.2.1. Hosted
    • 6.2.2. On-premise

Chapter 7. Contact Center Software Market: Entertprise Size Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Enterprise Size Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. Contact Center Software Market Estimates & Forecast, By Enterprise Size
    • 7.2.1. Large Enterprise
    • 7.2.2. Small & Medium Enterprises

Chapter 8. Contact Center Software Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. End Use Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 8.2. Contact Center Software Market Estimates & Forecast, By End Use
    • 8.2.1. BFSI
    • 8.2.2. Consumer Goods & Retail
    • 8.2.3. Government
    • 8.2.4. Healthcare
    • 8.2.5. IT & Telecom
    • 8.2.6. Travel & Hospitality
    • 8.2.7. Others

Chapter 9. Contact Center Software Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 9.1. Contact Center Software Market: Regional Outlook
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. North America contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.2. U.S.
      • 9.2.2.1. U.S. contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.3. Canada
      • 9.2.3.1. Canada contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Europe contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.2. U.K.
      • 9.3.2.1. U.K. contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.3. Germany
      • 9.3.3.1. Germany contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.4. France
      • 9.3.4.1. Germany contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.5. Spain
      • 9.3.5.1. Spain contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.4. Asia Pacific
    • 9.4.1. Asia Pacific contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.2. China
      • 9.4.2.1. China contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.3. India
      • 9.4.3.1. India contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.4. Japan
      • 9.4.4.1. Japan contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.5. South Korea
      • 9.4.5.1. South Korea contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.6. Australia
      • 9.4.6.1. Australia contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.5. Latin America
    • 9.5.1. Latin America contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.5.2. Brazil
      • 9.5.2.1. Brazil contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.5.3. Mexico
      • 9.5.3.1. Mexico contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.6. Middle East & Africa
    • 9.6.1. Middle East & Africa contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.2. Kingdom of Saudi Arabia (KSA)
      • 9.6.2.1. Kingdom of Saudi Arabia (KSA) contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.3. UAE
      • 9.6.3.1. UAE contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.4. South Arica
      • 9.6.4.1. South Africa contact center software market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 10. Competitive Landscape

  • 10.1. Company Categorization
  • 10.2. Participant's Overview
    • 10.2.1. 8X8, Inc.
    • 10.2.2. ALE International
    • 10.2.3. Altivon
    • 10.2.4. Amazon Web Services, Inc.
    • 10.2.5. Ameyo
    • 10.2.6. Amtelco
    • 10.2.7. Aspect Software
    • 10.2.8. Avaya, Inc.
    • 10.2.9. Avoxi
    • 10.2.10. Cisco Systems, Inc.
    • 10.2.11. Enghouse Interactives, Inc.
    • 10.2.12. Exotel Techcom Pvt. Ltd.
    • 10.2.13. Five9, Inc.
    • 10.2.14. Genesys
    • 10.2.15. Microsoft Corporation
    • 10.2.16. NEC Corporation
    • 10.2.17. SAP SE
    • 10.2.18. Spok, Inc.
    • 10.2.19. Talkdesk, Inc.
    • 10.2.20. Twilio, Inc.
    • 10.2.21. UiPath
    • 10.2.22. Unify, Inc.
    • 10.2.23. VCC Live
  • 10.3. Financial Performance
  • 10.4. Product Benchmarking
  • 10.5. Company Market Positioning
  • 10.6. Company Market Share Analysis, 2022
  • 10.7. Company Heat Map Analysis
  • 10.8. Strategy Mapping
    • 10.8.1. Expansion
    • 10.8.2. Collaborations
    • 10.8.3. Mergers & Acquisitions
    • 10.8.4. New Product Launches
    • 10.8.5. Partnerships
    • 10.8.6. Others