市場調査レポート
商品コード
1122306
オンデマンドウェルネスソフトウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(クラウドベース、ウェブベース)、用途別(大企業、中小企業)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年On-demand Wellness Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Cloud-based, Web-based), By Application (Large Enterprises, Small & Medium Enterprises), By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
オンデマンドウェルネスソフトウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(クラウドベース、ウェブベース)、用途別(大企業、中小企業)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年 |
出版日: 2022年08月30日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
|
オンデマンドウェルネスソフトウェア市場の成長と動向
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオンデマンドウェルネスソフトウェア市場規模は2030年までに8億880万米ドルに達し、2022年から2030年までのCAGRは8.4%で拡大すると予測されています。ウェルネス分野は、家庭でのウェルネスや美容サービスの需要増加やソーシャルメディアの影響により、急速に成長しています。ベンダーは、デジタルプラットフォームに移行し、顧客にカスタマイズされたサービスを提供することで、市場での競争力を維持しようとしています。
オンデマンドアプリケーションは、COVID-19のパンデミックの間に重要になり、このセクターは、この時期にかなりの変化を示しました。デジタル技術の採用により、ウェルネス企業は顧客にオンライン相談を提供することができるようになっています。多くのウェルネス企業は、危機的状況に対応するため、自社のサービスへの無料アクセスや割引を提供しました。パンデミックによって、個人のウェルネスに対する意識と理解が高まり、セルフケアとメンタルヘルスの重要性が高まっています。
市場の主要企業は、顧客基盤を拡大し、市場でより大きなシェアを獲得するために、サービスのアップグレード、多大な協力の活用、政府の許可の利用によって、サービス提供の強化を試みています。2018年7月、Glamsquadは、2015年に設立されたDCベースのパーソナライズされたウェルネスと美容のサービスであるVeluxeの買収を発表しました。この買収により、ワシントンD.C.における同社のアウトリーチは拡大しました。 2022年3月、アーバンカンパニーは、サービスプロバイダー向けに業界初のPSOP(Partner Shareholding Plan:パートナー持株会)を発表しました。同社のサービスパートナーは、今後数年間、この戦略の下で1870万米ドル(150カロールインドルピー)相当の株式を受け取る見込みです。
オンデマンドウェルネスソフトウェア市場のレポートハイライト
タイプ別では、ウェブベースのソフトウェアが提供する複数のセキュリティレベル、最新のアップデートによる定期的なパッチ適用、恒常的なバックアップなどにより、2021年に50.0%超の最大の売上シェアを占めました。
アプリケーション別では、中小企業が重要なビジネス上の意思決定を迅速に行い、より効果的に事業を展開し、競争力を維持することができることから、中小企業向けが2021年に60.0%超の最大の売上高シェアを占めました。
2021年の売上高シェアは、北米が45.0%超で最大のシェアを占めています。技術的な向上とオンラインサービスに対する需要の高まりが北米の市場を牽引
アジア太平洋地域は、デジタルプラットフォームの導入が進み、個人の健康に対する意識が高まっていることから、予測期間中に10.0%の最速成長率を記録する見込み
The global on-demand wellness software market size is expected to reach USD 808.8 million by 2030, based on a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 8.4% from 2022 to 2030. The wellness sector is growing rapidly due to the increased demand for at-home wellness and beauty services and the influence of social media. The vendors are shifting to the digital platform and offering customized services to their customers to maintain a competitive edge in the market.
The on-demand applications became crucial during the COVID-19 pandemic and this sector witnessed a considerable change during this time. The adoption of digital technology allowed wellness companies to provide online consultations to their customers. Many wellness businesses offered free or discounted access to their services in response to the crisis. The pandemic has increased the awareness and understanding of personal wellness and raised the importance of self-care and mental health.
The key companies in the market are attempting to enhance their service offerings by upgrading their services, utilizing significant cooperative efforts, and availing government permissions in order to expand their client base and capture a larger share in the market. In July 2018, Glamsquad announced the acquisition of Veluxe, the DC-based personalized wellness and beauty service founded in 2015. This acquisition has increased the company's outreach in Washington D.C. In March 2022, Urban Company announced an industry-first Partner Shareholding Plan (PSOP) for its service provider. The company's service partners are expected to receive stocks worth USD 18.7 million (INR 150 crore) under this strategy over the next few years.