市場調査レポート
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1114191

使い捨て電子タバコの市場規模、シェア、動向分析レポート:フレーバー別(非タバコ、タバコ)、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年

Disposable E-cigarettes Market Size, Share & Trends Analysis Report By Flavor (Non-Tobacco, Tobacco), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~10営業日

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使い捨て電子タバコの市場規模、シェア、動向分析レポート:フレーバー別(非タバコ、タバコ)、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年
出版日: 2022年07月22日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

使い捨て電子タバコの市場成長・動向

Grand View Research社の最新レポートによると、使い捨て電子タバコの世界市場規模は2030年までに148億米ドルに達すると予測されています。2022年から2030年にかけて、CAGR11.2%で拡大する見込みです。タバコの消費に代わるより安全な方法に関する意識の高まりが、世界中で使い捨て電子タバコを含む電子タバコの採用を刺激しています。さらに、さまざまな種類やフレーバーの使い捨てタバコが入手しやすくなっていることも、同市場の成長を後押しすると予想されます。例えば、2022年1月、Humble Juice Co.は、タバコを含まないニコチン使い捨てラインから7種類のフレーバーを発売しました。

従来のタバコよりも安全な使い捨て電子タバコの採用が、特に若年層で増加していることが、市場の成長をさらに後押しすると予想されます。米国食品医薬品局発行の記事によると、2022年3月、米国の高校生および中学生のうち、53.7%が使い捨てのデバイスを使用しています。さらに、電子コイルなどの使い捨て電子タバコ技術の進歩により、市場の好調が予想されます。

2021年は非タバコセグメントがより大きく、予測期間中も優位性を保つと予想されます。市場の主要企業による新製品の発売やパートナーシップなどの様々な取り組みが、予測期間中の同セグメントの成長を後押しすると予想されます。例えば、2022年5月、中国のInnokin Technology社は、Aquios Labs社:水ベースのeリキッドを可能にする新しい技術会社とともに「Lota」水ベースのベイプデバイスを発売しました。この提携により、Lotaはクローズドベーピングシステムに革新的な新技術とアプローチを提供します。この取り組みは、使い捨てVAPE分野の市場での存在感を強化するために行われました。

2021年の市場シェアは、オフラインの流通チャネルが圧倒的に多かっています。ベイプなどの使い捨て製品を含む電子タバコのさまざまな製品、フレーバー、形態を一箇所で購入できる利便性が、消費者がスーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストアなど、近隣の店舗を訪れる主な原動力となっています。また、消費者がこれらのデバイスを最初にチェックアウトしてから購入できるようにすることで、このセグメントは市場成長の後れを取らないようにすることができます。

世界の使い捨て電子タバコ市場の主要プレイヤーには、少数の既存プレイヤーと多くの小規模プレイヤーの組み合わせが含まれます。これらの中には、Puff Bar、JUUL Labs, Inc.、British American Tobacco Plc、Imperial Brands Plc、Japan Tobacco Inc.、NJOY、YouMe Co.Ltd、Shenzhen IVPS Technology Co., Ltd、Kaival Brands Innovations Group, Inc.、JAC Vapourなどです。さらに、この市場では、一部の大手メーカーが地域レベルおよび国際レベルで大規模な顧客基盤を有しているため、大手メーカー間の競争も激しくなっています。

使い捨て電子タバコ市場のレポートハイライト

2021年には北米が最も大きなシェアを占め、最大部門になると予想されます。米国での製品発売の増加が、同地域の市場を支えることになる

非タバコ部門は、従来のタバコと比較して、製品によって提供されるさまざまな健康上の利点のために、予測期間中に速い成長を記録すると予測されます。

オンラインは、ドアデリバリーサービスにより、予測期間中に急成長することが予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次製品とサードパーティの視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場形成とデータ可視化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • フレーバーアウトルック
  • 流通経路の見通し

第3章 使い捨て電子タバコ市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • 使い捨て電子タバコ市場に対するCOVID-19の影響
  • 業界バリューチェーン分析
    • 販売・小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場制約分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 事業環境分析
    • 業界分析- ポーターズ
      • サプライヤーの力
      • 買い手の交渉力
      • 代替の脅威
      • 新規参入者からの脅威
      • 競争企業間の敵対関係
  • 使い捨て電子タバコ市場のロードマップ
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 使い捨て電子タバコ市場:フレーバーの推定・動向分析

  • フレーバー変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 非タバコ
    • 2017年から2030年までの非たばこ市場推計・予測
  • タバコ
    • 2017年から2030年までのたばこの市場推計・予測

第6章 使い捨て電子タバコ市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • オンライン
    • 2017年から2030年までのオンライン別市場推計・予測
  • オフライン
    • 2017年から2030年までのオフライン別市場推計・予測

第7章 使い捨て電子タバコ市場:地域推定・動向分析

  • 地域別変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 北米
    • 2017年から2030年までの市場推計・予測
    • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
    • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
    • 米国
      • 2017年から2030年までの市場推計・予測
      • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
      • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
    • カナダ
      • 2017年から2030年までの市場推計・予測
      • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
      • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
  • 欧州
    • 2017年から2030年までの市場推計・予測
    • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
    • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
    • ドイツ
      • 2017年から2030年までの市場推計・予測
      • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
      • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
    • 英国
      • 2017年から2030年までの市場推計・予測
      • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
      • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
    • フランス
      • 2017年から2030年までの市場推計・予測
      • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
      • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
  • アジア太平洋地域
    • 2017年から2030年までの市場推計・予測
    • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
    • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
    • 中国
      • 2017年から2030年までの市場推計・予測
      • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
      • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
    • ニュージーランド
      • 2017年から2030年までの市場推計・予測
      • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
      • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
    • フィリピン
      • 2017年から2030年までの市場推計・予測
      • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
      • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
  • 中南米
    • 2017年から2030年までの市場推計・予測
    • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
    • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
  • 中東とアフリカ
    • 2017年から2030年までの市場推計・予測
    • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
    • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
    • アラブ首長国連邦
      • 2017年から2030年までの市場推計・予測
      • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
      • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測
    • 南アフリカ
      • 2017年から2030年までの市場推計・予測
      • 2017年から2030年までのフレーバー別の市場推計・予測
      • 2017年から2030年までの流通チャネル別の市場推計・予測

第8章 競合分析

  • 主要な世界プレーヤー、最近の動向、業界への影響
  • 主要企業/競合の分類(主要なイノベーター、市場リーダー、新興企業)
  • ベンダー情勢
    • 主要企業の市場シェア分析、2021年

第9章 企業プロファイル

  • Puff Bar
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • JUUL Labs, Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • British American Tobacco Plc
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Imperial Brands Plc
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Japan Tobacco Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • NJOY
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • YouMe Co. Ltd
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Shenzhen IVPS Technology Co., Ltd.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Kaival Brands Innovations Group, Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • JAC Vapour
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
図表

List of Tables

  • 1. Disposable e-cigarettes market - Key market driver analysis
  • 2. Disposable e-cigarettes market - Key market restraint analysis
  • 3. Global non-tobacco market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 4. Global tobacco market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5. Global disposable e-cigarettes market estimates and forecast through online, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6. Global disposable e-cigarettes market estimates and forecast through offline, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7. North America disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8. North America disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9. North America disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 10. U.S. disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 11. U.S. disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 12. U.S. disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 13. Canada disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 14. Canada disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 15. Canada disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 16. Europe disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 17. Europe disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 18. Europe disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 19. Germany disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 20. Germany disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 21. Germany disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 22. U.K. disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 23. U.K. disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 24. U.K. disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 25. France disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 26. France disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 27. France disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 28. Asia Pacific disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 29. Asia Pacific disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 30. Asia Pacific disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 31. China disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 32. China disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 33. China disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 34. New Zealand disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 35. New Zealand disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 36. New Zealand disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 37. Philippines disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 38. Philippines disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 39. Philippines disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 40. Central & South America disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 41. Central & South America disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 42. Central & South America disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 43. Middle East & Africa disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 44. Middle East & Africa disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 45. Middle East & Africa disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 46. UAE disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 47. UAE disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 48. UAE disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 49. South Africa disposable e-cigarettes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 50. South Africa disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 51. South Africa disposable e-cigarettes market revenue estimates and forecast by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 52. Company categorization

List of Figures

  • 1. Disposable e-cigarettes market segmentation & scope
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. Disposable e-cigarettes market - Penetration & growth prospect mapping
  • 7. Disposable e-cigarettes market - Value chain analysis
  • 8. Disposable e-cigarettes market: Porter's Five Forces Analysis
  • 9. Disposable e-cigarettes market: Roadmap
  • 10. Factors affecting the buying decision for disposable e-cigarettes market
  • 11. Disposable e-cigarettes market: Flavor (%) analysis, 2021 & 2030
  • 12. Disposable e-cigarettes market: Distribution channel share (%) analysis, 2021 & 2030
  • 13. Disposable e-cigarettes market: Regional share (%) analysis, 2021 & 2030
  • 14. Key disposable e-cigarettes company market share analysis, 2021
目次
Product Code: GVR-4-68038-165-8

Disposable E-cigarettes Market Growth & Trends:

The global disposable e-cigarettes market size is expected to reach USD 14.8 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 11.2% from 2022 to 2030. The rising awareness about safer alternatives to tobacco consumption has stimulated the adoption of e-cigarettes including disposable e-cigarettes across the world. Moreover, the increasing availability of disposable cigarettes in different types and flavors is expected to drive the growth of this market. For instance, in January 2022, Humble Juice Co. introduced seven flavors from their tobacco-free nicotine disposable line.

The increasing adoption of disposable e-cigarettes being safer than traditional cigarettes, especially among the younger population, is anticipated to further drive the market growth. According to an article published by U.S. Food and Drug Administration, in March 2022, among high school and middle school students in the U.S., 53.7% used a disposable device. Furthermore, the market is expected to perform well due to the advancements in disposable e-cigarette technology such as an electronic coil.

The non-tobacco segment was more significant in 2021 and is expected to maintain dominance in the forecast period. Various initiatives such as new product launches and partnerships by key players in the market are expected to boost the growth of the segment in the forecast period. For instance, in May 2022, Innokin Technology, a China-based company launched 'Lota' water-based vaping devices with Aquios Labs: a new technology firm that enables water-based e-liquid. The partnership offers Lota an innovative new technology and approach to closed vaping systems. The initiative was taken to strengthen the market presence of the disposable vape sector.

The offline distribution channel dominated the market share in 2021. The convenience of shopping for different products, flavors, and forms of e-cigarettes including disposable products such as vaping in a single place is the primary driving force for consumers to visit nearby stores including supermarkets, hypermarkets, convenience stores, and others. In addition, allowing consumers to check out these devices first and then buy will allow the segment to keep abreast of market growth.

Major players in the global disposable e-cigarette market include a combination of a few established players and many small players. Some of these are Puff Bar, JUUL Labs, Inc., British American Tobacco Plc, Imperial Brands Plc, Japan Tobacco Inc., NJOY, YouMe Co. Ltd, Shenzhen IVPS Technology Co., Ltd., Kaival Brands Innovations Group, Inc., and JAC Vapour. Moreover, there is intense competition between the leading players in this market as some of them are major manufacturers and have a large customer base both on regional and international levels.

Disposable E-Cigarettes Market Report Highlights:

  • North America is expected to contribute most of the share to become the largest division in 2021. The increasing launches of products in the U.S. will support the market in the region
  • The non-tobacco segment is projected to register faster growth during the forecast period owing to the various health benefits offered by the product compared to the conventional cigarettes
  • Online is predicted to become a faster-growing segment during the forecast period owing to easy doorstep delivery services

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Products & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Flavor Outlook
  • 2.3. Distribution Channel Outlook

Chapter 3. Disposable E-Cigarettes Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Introduction
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Impact of COVID-19 on the Disposable E-Cigarettes Market
  • 3.4. Industry Value Chain Analysis
    • 3.4.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.4.2. Profit Margin Analysis
  • 3.5. Market Dynamics
    • 3.5.1. Market Driver Analysis
    • 3.5.2. Market Restraint Analysis
    • 3.5.3. Industry Challenges
    • 3.5.4. Industry Opportunities
  • 3.6. Business Environment Analysis
    • 3.6.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.6.1.1. Supplier Power
      • 3.6.1.2. Buyer Power
      • 3.6.1.3. Substitution Threat
      • 3.6.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.6.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.7. Roadmap of Disposable E-Cigarettes Market
  • 3.8. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Disposable E-Cigarettes Market: Flavor Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Flavor Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 5.2. Non-Tobacco
    • 5.2.1. Market estimates and forecast for non-tobacco, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.3. Tobacco
    • 5.3.1. Market estimates and forecast for tobacco, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Disposable E-Cigarettes Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 6.2. Online
    • 6.2.1. Market estimates and forecast through online, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Market estimates and forecast through offline, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Disposable E-Cigarettes Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. U.S.
      • 7.2.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.4.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.5. Canada
      • 7.2.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.5.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. Germany
      • 7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.4.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. U.K.
      • 7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.5.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. France
      • 7.3.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.6.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. China
      • 7.4.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.4.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. New Zealand
      • 7.4.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.5.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. Philippines
      • 7.4.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.6.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Central & South America
    • 7.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East & Africa
    • 7.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.4. UAE
      • 7.6.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.4.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.5. South Africa
      • 7.6.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.5.2. Market estimates and forecast, by flavor, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Analysis

  • 8.1. Key global players, recent developments & their impact on the industry
  • 8.2. Key Company/Competition Categorization (Key innovators, Market leaders, Emerging players)
  • 8.3. Vendor Landscape
    • 8.3.1. Key company market share analysis, 2021

Chapter 9. Company Profiles

  • 9.1. Puff Bar
    • 9.1.1. Company Overview
    • 9.1.2. Financial Performance
    • 9.1.3. Product Benchmarking
    • 9.1.4. Strategic Initiatives
  • 9.2. JUUL Labs, Inc.
    • 9.2.1. Company Overview
    • 9.2.2. Financial Performance
    • 9.2.3. Product Benchmarking
    • 9.2.4. Strategic Initiatives
  • 9.3. British American Tobacco Plc
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Financial Performance
    • 9.3.3. Product Benchmarking
    • 9.3.4. Strategic Initiatives
  • 9.4. Imperial Brands Plc
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Financial Performance
    • 9.4.3. Product Benchmarking
    • 9.4.4. Strategic Initiatives
  • 9.5. Japan Tobacco Inc.
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Financial Performance
    • 9.5.3. Product Benchmarking
    • 9.5.4. Strategic Initiatives
  • 9.6. NJOY
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Financial Performance
    • 9.6.3. Product Benchmarking
    • 9.6.4. Strategic Initiatives
  • 9.7. YouMe Co. Ltd
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Financial Performance
    • 9.7.3. Product Benchmarking
    • 9.7.4. Strategic Initiatives
  • 9.8. Shenzhen IVPS Technology Co., Ltd.
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Financial Performance
    • 9.8.3. Product Benchmarking
    • 9.8.4. Strategic Initiatives
  • 9.9. Kaival Brands Innovations Group, Inc.
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Financial Performance
    • 9.9.3. Product Benchmarking
    • 9.9.4. Strategic Initiatives
  • 9.10. JAC Vapour
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Financial Performance
    • 9.10.3. Product Benchmarking
    • 9.10.4. Strategic Initiatives