表紙:チャットボット市場の規模、シェア、動向分析:エンドユース別(大企業、中企業)、用途別、タイプ別、製品別、業種別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1097053

チャットボット市場の規模、シェア、動向分析:エンドユース別(大企業、中企業)、用途別、タイプ別、製品別、業種別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年

Chatbot Market Size, Share & Trends Analysis Report By End Use (Large Enterprises, Medium Enterprises), By Application, By Type, By Product Landscape, By Vertical, By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 132 Pages | 納期: 2~10営業日

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チャットボット市場の規模、シェア、動向分析:エンドユース別(大企業、中企業)、用途別、タイプ別、製品別、業種別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年
出版日: 2022年06月08日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

チャットボット市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界のチャットボット市場規模は2030年までに39億9,000万米ドルに達すると予測されています。

同市場は2022年から2030年にかけてCAGR25.7%で拡大すると予測されています。企業が運用コストを大幅に削減することを可能にするため、予測期間中に市場は大きな成長を遂げると予想されます。また、人工知能や機械学習技術の革新により、チャットボットの機能が強化される可能性が高く、市場の主要な促進要因として作用しています。

メッセージングサービスの利用者数は大幅に増加しており、SNSの利用者数を上回ると予想されています。さらに、NLP分野での著しい発展があり、コンピュータと人間の言語間の相互作用の合理化をもたらしました。チャットボットのエコシステム全体は、様々なクロスリンク機能で構成されており、あらゆる用途でチャットボットのパフォーマンス向上を促進します。ほとんどの企業は、企業が即座に顧客との対話を提供することを容易にするため、ウェブサイトにチャットボットを組み込むことを好んでいます。例えば、SlackやTwitterのメッセージングプラットフォームは、大多数の企業で好まれています。

北米は2021年に市場を支配し、予測期間中もそのリードを維持すると予想されます。この地域の成長は、主に様々なビジネスバーティカルズにおけるチャットボットの展開が増加していることに起因しています。人工知能、IoT、APIなどのテクノロジーは、急速なスピードで進化しています。チャットボットはこれらのテクノロジーと統合され、強化されたオペレーションを提供することで、市場の需要を促進しています。人工知能と音声発話ベースのチャットボットは、将来的に最大の市場シェアを占めると予想されます。さらに、音声認識は、特に母国語に関して飛躍的に向上しており、その結果、様々な用途でチャットボットのパフォーマンスが強化されると予想されます。

チャットボット市場のレポートハイライト:

  • チャットボットは、eコマース、ヘルスケア、BFSIの各分野で様々な用途を見出します。大企業は2021年にシェア50.0%超で最大のエンドユーザーセグメントに浮上します。
  • マーケティング用途のボットセグメントは、これらのチャットボットが顧客とサービスプロバイダを直接つなぐことができるため、予測期間中に最も速い成長率を記録すると予想されます
  • スタンドアロン型セグメントは、予測期間中に有利なCAGRで拡大すると予測されます。
  • アジア太平洋地域は、主要経済諸国におけるさまざまな技術開発により、2022年から2030年にかけてCAGR26.1%で拡大すると予測されます。
  • チャットボットは、機械学習の助けを借りて消費者行動のより良い理解を可能にするため、大企業で幅広い用途を発見しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 調査範囲と前提条件
  • データソースのリスト

第2章 エグゼクティブサマリー

  • チャットボット-業界のスナップショットと主要な購入基準、2017年-2030年

第3章 業界の展望

  • 市場セグメンテーション
  • 市場規模と成長見通し
  • チャットボット業界の進化
  • チャットボット-エコシステム
  • チャットボット市場力学
    • 市場促進要因分析
      • メッセージング用途の増加
      • 企業の経費の削減
      • eコマースおよびBFSI業界での用途の増加
    • 市場抑制分析
      • 特定のルールセットを使用した無料のチャットボットの可用性
    • 市場機会分析
      • 決済サービスとの統合
      • さまざまなIoTデバイスとの統合
  • セグメント動向
  • 主な機会-優先
  • チャットボット-主要企業分析、2021年
  • 業界分析-ポーターのファイブフォース分析
  • チャットボット-PEST分析
  • チャットボットマーケットインサイト
    • チャットボットが構築されている主要なプラットフォーム
    • チャットボットが構築されている主要なメッセージングプラットフォーム
    • 主要な投資家および企業
    • 一般的なコスト構造
    • チャットボットの主な機能
  • チャットボット市場の影響分析
    • 直面しているハードル-それらがどのように対処されているか
      • メッセージングプラットフォームからの脅威
      • 展開と配布の料金
      • 競合
      • 現金化
      • 音声ボットまたは仮想アシスタント
      • 発見、マーケティング、流通
      • 適切なプラットフォームを選ぶ
    • 投資家戦略
    • 最近の主要な合併と買収
    • チャットボット業界の未来
    • チャットボット企業の主要戦略
    • アナリストの推奨事項

第4章 チャットボット:エンドユーザーの推定・動向分析

  • チャットボット市場:エンドユーザーの変動分析
    • 大企業
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 中企業
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 小企業
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)

第5章 チャットボット:用途の推定・動向分析

  • チャットボット市場:用途の変動分析
    • サービス用ボット
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • ソーシャルメディア用ボット
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 支払い/注文処理用のボット
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • マーケティング用ボット
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • その他
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)

第6章 チャットボット:タイプの推定・動向分析

  • チャットボット市場:タイプの変動分析
    • スタンドアロン
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • Webベース
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • メッセンジャーベース/サードパーティ
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)

第7章 チャットボット:製品情勢の推定と傾向分析

  • チャットボット市場:機能的な製品情勢の変動分析
    • 人工知能
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • マーケティング
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • ヒューマンインテリジェンス
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)

第8章 チャットボット:業種別推定と傾向分析

  • チャットボット市場:業種別の変動分析
    • ヘルスケア
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 小売
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 銀行金融サービスおよび保険(BFSI)
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • メディアとエンターテインメント
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 旅行と観光
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • Eコマース
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 他の
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)

第9章 チャットボット:地域の推定と傾向分析

  • チャットボット市場:地域の変動分析
  • 北米
    • 北米市場:重要なポイント
    • 北米のチャットボット市場、2017年~2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 米国のチャットボット市場、2017~2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • カナダのチャットボット市場、2017年から2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • メキシコのチャットボット市場、2017~2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
  • 欧州
    • 欧州市場:重要なポイント
    • 欧州のチャットボット市場、2017~2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • ドイツのチャットボット市場、2017~2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 英国のチャットボット市場、2017~2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋市場:重要なポイント
    • アジア太平洋チャットボット市場、2017年~2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 中国のチャットボット市場、2017年~2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 韓国のチャットボット市場、2017年から2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • 日本のチャットボット市場、2017~2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
  • 南米
    • 南米の市場:重要なポイント
    • 南米のチャットボット市場、2017年から2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
    • ブラジルのチャットボット市場、2017~2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)
  • 中東・アフリカ
    • 中東・アフリカマーケットプレイス:重要なポイント
    • 中東・アフリカチャットボット市場、2017年~2030年
      • 世界市場推計・予測、2017年から2030年(100万米ドル)

第10章 競争力のある製品の情勢

  • [24]7.ai, Inc
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Acuvate
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Aivo
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • 人工ソリューション
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Botsify Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • クリエイティブバーチャル株式会社。
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • eGain Corporation
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • IBM Corporation
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Inbenta Technologies Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Next IT Corp.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
図表

List of Tables

  • Table 1 Chatbot - Industry snapshot & critical success factor, 2017 - 2030
  • Table 2 Global chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Global chatbot market estimates and forecasts by end-user, (USD Million), 2017 - 2030
  • Table 4 Global chatbot market estimates and forecasts by application, (USD Million), 2017 - 2030
  • Table 5 Global Chatbot market estimates and forecasts by type, (USD Million), 2017 - 2030
  • Table 6 Global Chatbot market estimates and forecasts by product landscape, (USD Million), 2017 - 2030
  • Table 7 Global Chatbot market estimates and forecasts by vertical, (USD Million), 2017 - 2030
  • Table 8 Global Chatbot market estimates and forecasts by region, (USD Million), 2017 - 2030
  • Table 9 Key Investors
  • Table 10 Cost Structure
  • Table 11 Key Features
  • Table 12 Global large enterprise market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 13 Global medium enterprise market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 14 Global small enterprise market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 15 Global bots for service market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 16 Global bots for social media market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 17 Global bots for payments/order processing market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 18 Global bots for marketing market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 19 Global others market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 20 Global standalone market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 21 Global web based market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 22 Global messenger based/third Party market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 23 Global artificial intelligence market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 24 Global marketing market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 25 Global marketing market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 26 Global healthcare market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 27 Global retail market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 28 Global banking financial services and insurance market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 29 Global media and entertainment market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 30 Global travel & tourism market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 31 Global e-commerce market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 32 Global entertainment market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 33 North America chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 34 North America chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 35 North America chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 36 North America chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 37 North America chatbot market by product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 38 North America chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 39 U.S. chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 40 U.S. chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 41 U.S. chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 42 U.S. chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 43 U.S. chatbot market by product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 44 U.S. chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 45 Canada chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 46 Canada chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 47 Canada chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 48 Canada chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 49 Canada chatbot market by product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 50 Canada chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 51 Mexico chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 52 Mexico chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 53 Mexico chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 54 Mexico chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 55 Mexico chatbot market by Product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 56 Mexico chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 57 Europe chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 58 Europe chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 59 Europe chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 60 Europe chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 61 Europe chatbot market by Product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 62 Europe chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 63 Germany chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 64 Germany chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 65 Germany chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 66 Germany chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 67 Germany chatbot market by product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 68 Germany chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 69 U.K. chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 70 U.K. chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 71 U.K. chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 72 U.K. chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 73 U.K. chatbot market by product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 74 U.K. chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 75 Asia Pacific chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 76 Asia Pacific chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 77 Asia Pacific chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 78 Asia Pacific chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 79 Asia Pacific chatbot market by Product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 80 Asia Pacific chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 81 China chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 82 China chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 83 China chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 84 China chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 85 China chatbot market by product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 86 China chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 87 South Korea chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 88 South Korea chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 89 South Korea chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 90 South Korea chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 91 South Korea chatbot market by Product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 92 South Korea chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 93 Japan chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 94 Japan chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 95 Japan chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 96 Japan chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 97 Japan chatbot market by product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 98 Japan chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 99 South America chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 100 South America chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 101 South America chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 102 South America chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 103 South America chatbot market by Product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 104 South America chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 105 Brazil chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 106 Brazil chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 107 Brazil chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 108 Brazil chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 109 Brazil chatbot market by product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 110 Brazil chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 111 MEA chatbot market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 112 MEA chatbot market by end-user, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 113 MEA chatbot market by application, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 114 MEA chatbot market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 115 MEA chatbot market by product landscape, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 116 MEA chatbot market by vertical, 2017 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market segmentation
  • Fig. 2 Chatbot market size and growth prospects
  • Fig. 3 Evolution
  • Fig. 4 Chatbot- Ecosystem analysis
  • Fig. 5 Market dynamics
  • Fig. 6 Segment trend analysis
  • Fig. 7 Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 8 Porter's five forces analysis
  • Fig. 9 Chatbot-PEST analysis
  • Fig. 10 Platforms
  • Fig. 11 Messaging Platforms
  • Fig. 12 Chatbot market: End-user movement analysis
  • Fig. 13 Chatbot market: Application movement analysis
  • Fig. 14 Chatbot market: Type movement analysis
  • Fig. 15 Chatbot market: Product Landscape movement analysis
  • Fig. 16 Chatbot market: Vertical movement analysis
  • Fig. 17 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 18 Regional outlook, 2021 & 2030
  • Fig. 19 North America marketplace: Key takeaways
  • Fig. 20 Europe marketplace: Key takeaways
  • Fig. 21 Asia Pacific marketplace: Key takeaways
  • Fig. 22 South America marketplace: Key takeaways
  • Fig. 23 MEA marketplace: Key takeaways
目次
Product Code: GVR-1-68038-598-4

Chatbot Market Growth & Trends:

The global chatbot market size is expected to reach USD 3.99 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 25.7% from 2022 to 2030. The market is expected to witness significant growth during the forecast period as they enable enterprises to substantially reduce operating costs. Additionally, innovations in artificial intelligence and machine learning technologies are likely to enhance the features of chatbots, which acts as a major driver for the market.

A significant rise has been observed in the number of users of messaging services, which is expected to surpass the number of users of social networking sites. Additionally, there has been a significant development in the NLP field, which has resulted in streamlined interactions between computers and human languages. The entire chatbot ecosystem comprises various cross-linking features, which facilitate enhanced performance of chatbots in all applications. Most companies prefer in-built chatbots on their websites as they facilitate enterprises in providing instant customer interaction. For instance, Slack and Twitter messaging platforms are preferred by the majority of businesses.

North America dominated the market in 2021 and is expected to maintain its lead during the forecast period. The growth in this region is mainly attributed to the increasing deployment of chatbots in various business verticals. Technologies such as artificial intelligence, IoT, and APIs are evolving at a rapid speed. Chatbots are integrated with these technologies to offer enhanced operations, thereby driving market demand. Artificial intelligence and audio speech-based chatbots are expected to account for the largest market share in the future. Additionally, speech recognition has improved drastically, especially in terms of native languages, which is expected to result in the enhanced performance of chatbots in various applications.

Chatbot Market Report Highlights:

  • Chatbots find various applications in the e-commerce, healthcare, and BFSI sectors. Large enterprises emerged as the largest end-user segment in 2021 with over 50.0% share
  • The bots for marketing application segment is expected to register the fastest growth rate during the forecast period as these chatbots can connect the customers directly to service providers
  • The standalone type segment is estimated to expand at a lucrative CAGR during the forecast period
  • The Asia Pacific market is projected to expand at a CAGR of 26.1% from 2022 to 2030 owing to various technological developments across major economies
  • Chatbots have found wide applications in large enterprises as they enable better understanding of consumer behavior with the help of machine learning

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1 Research Methodology
  • 1.2 Research Scope & Assumptions
  • 1.3 List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1 Chatbot - Industry Snapshot & Key Buying Criteria, 2017 - 2030

Chapter 3. Industry Outlook

  • 3.1 Market Segmentation
  • 3.2 Market Size and Growth Prospects
  • 3.3 Evolution of the Chatbot Industry
  • 3.4 Chatbot - Ecosystem
  • 3.5 Chatbot Market Dynamics
    • 3.5.1 Market driver analysis
      • 3.5.1.1 Increasing messaging applications
      • 3.5.1.2 Reduction in expenses of enterprises
      • 3.5.1.3 Increasing application in e-commerce and BFSI industries
    • 3.5.2 Market restraint analysis
      • 3.5.2.1 Availability of free chatbot with the specific rule set
    • 3.5.3 Market Opportunity Analysis
      • 3.5.3.1 Integration with Payment services
      • 3.5.3.2 Integration with various IoT devices
  • 3.6 Segmental Trends
  • 3.7 Key Opportunities - Prioritized
  • 3.8 Chatbot - Key Company Analysis, 2021
  • 3.9 Industry Analysis - Porter's
  • 3.10 Chatbot-PEST Analysis
  • 3.11 Chatbot Market Insights
    • 3.11.1 Major platforms on which chatbots are build
    • 3.11.2 Major messaging platforms for which chatbots are built
    • 3.11.3 Major investors and companies
    • 3.11.4 General cost structure
    • 3.11.5 Key features of the chatbot
  • 3.12 Chatbot Market Impact Analysis
    • 3.12.1 Hurdles faced- how they are addressed
      • 3.12.1.1 Threat from the messaging platforms
      • 3.12.1.2 Charges for deployment & distribution
      • 3.12.1.3 Stiff competition
      • 3.12.1.4 Monetization
      • 3.12.1.5 Voice bots or virtual assistants
      • 3.12.1.6 Discovery, marketing & distribution
      • 3.12.1.7 Picking the right platform
    • 3.12.2 Investors strategy
    • 3.12.3 Recent major mergers & acquisitions
    • 3.12.4 Future of the chatbot industry
    • 3.12.5 Chatbot companies key strategies
    • 3.12.6 Analyst recommendations

Chapter 4. Chatbot: End user Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Chatbot Market: End user Movement Analysis
    • 4.1.1 Large enterprise
      • 4.1.1.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 4.1.2 Medium enterprise
      • 4.1.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 4.1.3 Small enterprise
      • 4.1.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Chatbot: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Chatbot Market: Application Movement Analysis
    • 5.1.1 Bots for service
      • 5.1.1.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.1.2 Bots for social media
      • 5.1.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.1.3 Bot for payments/order processing
      • 5.1.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.1.4 Bots for marketing
      • 5.1.4.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.1.5 Others
      • 5.1.5.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Chatbot: Type Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Chatbot Market: Type Movement Analysis
    • 6.1.1 Standalone
      • 6.1.1.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.1.2 Web based
      • 6.1.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.1.3 Messenger based/Third Party
      • 6.1.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Chatbot: Product Landscape Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Chatbot Market: Functional Product Landscape Movement Analysis
    • 7.1.1 Artificial intelligence
      • 7.1.1.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.1.2 Marketing
      • 7.1.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.1.3 Human intelligence
      • 7.1.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Chatbot: Vertical Estimates & Trend Analysis

  • 8.1 Chatbot Market: Vertical Movement Analysis
    • 8.1.1 Healthcare
      • 8.1.1.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.2 Retail
      • 8.1.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.3 Banking Financial Services and Insurance (BFSI)
      • 8.1.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.4 Media and entertainment
      • 8.1.4.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.5 Travel & tourism
      • 8.1.5.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.6 E-commerce
      • 8.1.6.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.7 Other
      • 8.1.7.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Chatbot: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 9.1 Chatbot Market: Regional Movement Analysis
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 North America marketplace: Key takeaways
    • 9.2.2 North America Chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.2.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.3 U.S. chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.2.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.4 Canada chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.2.4.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.5 Mexico chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.2.5.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Europe marketplace: Key takeaways
    • 9.3.2 Europe chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.3.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.3 Germany chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.3.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.4 U.K. chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.3.4.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Asia Pacific marketplace: Key takeaways
    • 9.4.2 Asia Pacific chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.4.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.3 China Chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.4.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.4 South Korea chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.4.4.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.5 Japan chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.4.5.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 South America marketplace: Key takeaways
    • 9.5.2 South America chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.5.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.5.3 Brazil chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.5.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 MEA marketplace: Key takeaways
    • 9.6.2 MEA chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.6.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 10. Competitive Product landscape

  • 10.1 [24]7.ai, Inc
    • 10.1.1 Company overview
    • 10.1.2 Financial performance
    • 10.1.3 Product benchmarking
    • 10.1.4 Strategic Initiatives
  • 10.2 Acuvate
    • 10.2.1 Company overview
    • 10.2.2 Financial performance
    • 10.2.3 Product benchmarking
    • 10.2.4 Strategic Initiatives
  • 10.3 Aivo
    • 10.3.1 Company overview
    • 10.3.2 Financial performance
    • 10.3.3 Product benchmarking
    • 10.3.4 Strategic Initiatives
  • 10.4 Artificial Solutions
    • 10.4.1 Company overview
    • 10.4.2 Financial performance
    • 10.4.3 Product benchmarking
    • 10.4.4 Strategic Initiatives
  • 10.5 Botsify Inc.
    • 10.5.1 Company overview
    • 10.5.2 Financial performance
    • 10.5.3 Product benchmarking
    • 10.5.4 Strategic Initiatives
  • 10.6 Creative Virtual Ltd.
    • 10.6.1 Company overview
    • 10.6.2 Financial performance
    • 10.6.3 Product benchmarking
    • 10.6.4 Strategic Initiatives
  • 10.7 eGain Corporation
    • 10.7.1 Company overview
    • 10.7.2 Financial performance
    • 10.7.3 Product benchmarking
    • 10.7.4 Strategic Initiatives
  • 10.8 IBM Corporation
    • 10.8.1 Company overview
    • 10.8.2 Financial performance
    • 10.8.3 Product benchmarking
    • 10.8.4 Strategic Initiatives
  • 10.9 Inbenta Technologies Inc.
    • 10.9.1 Company overview
    • 10.9.2 Financial performance
    • 10.9.3 Product benchmarking
    • 10.9.4 Strategic Initiatives
  • 10.10 Next IT Corp.
    • 10.10.1 Company overview
    • 10.10.2 Financial performance
    • 10.10.3 Product benchmarking
    • 10.10.4 Strategic Initiatives