市場調査レポート
商品コード
1097037
Eコマース用フットウェアの市場規模、シェア、動向分析:タイプ別(レザーフットウェア、アスレチックフットウェア、アスレジャーフットウェア)、地域別、セグメント別予測、2022年~2028年E-commerce Footwear Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Leather Footwear, Athletic Footwear, Athleisure Footwear), By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2028 |
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Eコマース用フットウェアの市場規模、シェア、動向分析:タイプ別(レザーフットウェア、アスレチックフットウェア、アスレジャーフットウェア)、地域別、セグメント別予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年06月07日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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グランドビューリサーチ社の最新レポートによると、世界のEコマース用フットウェア市場規模は、2028年までに1567億3000万米ドルに達し、予測期間中にCAGR6.8%を記録すると予測されています。
業界の成長は、先進国のEコマース・ポータルにおけるフットウェアの需要が急速に高まっていることに起因しています。人々は、腰痛、股関節痛、膝痛、脚の怪我、筋肉の怪我を避けるために、スポーツ活動に適切なタイプの靴を使用することの重要性を徐々に理解しつつあります。その結果、スポーツシューズの需要は予測期間中に急増することが予想されます。
また、座りっぱなしのライフスタイルによる健康への懸念の高まりと、それに伴う問題が、スポーツシューズの需要に好影響を与えています。これらの問題は、人々が屋内と屋外の両方の物理的な活動に参加するために影響を与えます。さらに、フットウェア業界は、長年にわたって顧客の活動やパターンを継続的に観察し、進化させています。この点で、若者の外出の多いライフスタイルは、メーカーに生産規模の拡大を迫っています。同様に、世界中で若者の数が増加していることと、この消費者グループの購買力が大きいことが、今後数年間の市場成長に有利に働くと予想されます。
消費者のライフスタイルの向上は、近い将来、大きな市場機会をもたらすと予想されます。このようなライフスタイルの変化に伴い、高級品やハイエンド(プレミアム)ブランドは消費者の間で大きな需要を目の当たりにしてきました。このことは、フットウェア市場の成長を後押しするものと思われます。さらに、消費者の可処分所得の増加や新興ブランドに対する認知度の向上も、予測期間中の市場成長を後押しするものと思われます。ファッション性、快適性、ファンシーな製品へのニーズが、運動用以外のフットウェアの需要を牽引しています。これは、すべての年齢層で見られますが、特にミレニアル世代とZ世代で顕著です。
世界市場は、現在進行中のCOVID-19の大流行により影響を受けています。これは、規制当局が一般の旅行や身体活動に制限を課していることに起因しています。さらに、サプライチェーンの混乱、熟練労働者の不足、在宅勤務の義務化、オンライン教育システムの出現などの外部要因が、フットウェアの需要を大幅に減少させています。しかし、ミレニアル世代における健康意識の高まりやメーカーによる技術的進歩が、パンデミック後の市場成長の引き金になると予想されます。
アマゾンやアリババなどのEコマース・プラットフォームを通じて製品を購入する消費者の増加や、メーカーによる改良型製品コレクションの導入が、業界の成長を牽引する主要な市場動向となっています。一部のプレイヤーは、消費者層を拡大するためにオンラインプレゼンスを強化しています。したがって、彼らは企業のウェブサイトやEコマースサイトなどのオンラインチャネルを通じて製品の可用性を保証しています。
アスレジャーフットウェアタイプのセグメントは、予測期間中にEコマース用フットウェアの市場で良い成長を示すと予測されています。この成長は、北米や欧州などの先進地域におけるこれらの製品の需要増に起因しています。靴に関連する健康上の利点に関する顧客の意識の高まりは、予測期間中にこのセグメントの成長を刺激する重要な要因です。
北米は、今後数年間、この市場で有利な成長を示すと予想されています。皮革製フットウェアの需要増加が同市場の成長を促進しています。この地域では、労働者階級の人口が多いため、皮革製品の採用率が高く、同市場の成長を促進しています。さらに、同地域の人々の消費意欲が高まっていることも、今後数年間におけるフットウェア市場の成長を促進すると予想されます。
市場の主なプレーヤーは、スポーツシューズをより快適にし、安定性を高めるための革新的な技術の開発に注力しています。これらすべての要因が、今後数年間における同市場の成長を促進すると予想されます。世界のに事業を展開するための主要プレイヤー間の戦略的パートナーシップや合意は、市場の成長動向の1つです。例えば、2020年、アディダスとオールバーズは、低炭素インパクトスニーカーの開発で提携しました。このパートナーシップは、彼らの世界の炭素数を減らすために作られたものです。大手企業によるこうした取り組みは、近い将来、フットウェア市場の成長に恩恵をもたらすと予想されます。
The global e-commerce footwear market size is expected to reach USD 156.73 billion by 2028, registering a CAGR of 6.8% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. The industry growth can be accredited to the rapidly rising demand for footwear on e-commerce portals in developed countries. People are gradually comprehending the importance of using the proper type of shoes for sports activities in order to avoid back pain, hip pain, knee pain, leg injuries, and muscle injuries. As a result, the demand for athletic footwear is anticipated to register a sharp rise during the forecast period.
In addition, rising health concerns due to sedentary lifestyles and the resulting problems are favoring the demand for sports footwear. These issues influence people to participate in both indoor and outdoor physical activities. Furthermore, the footwear industry is continuously observing and evolving customer activities and patterns over the years. In this regard, the on-the-go lifestyle amongst youngsters is compelling manufacturers to intensify their scale of production. Likewise, an increasing number of youths worldwide, along with the significant purchasing power of this consumer group, are expected to favor market growth in the coming years.
The improving lifestyle of consumers is expected to provide a huge market opportunity in the near future. Due to this changing lifestyle, luxury and high-end (premium) brands have witnessed a huge demand among consumers. This is expected to boost the growth of the footwear market. Furthermore, increasing consumer disposable income and rising awareness of emerging brands are expected to boost the market growth during the projection period. The need for fashion, comfort, and fancy products drive the demand for non-athletic footwear. This is observed across all age groups, but especially among millennials and Gen Z.
The global market has been affected due to the ongoing COVID-19 pandemic. This can be attributed to restrictions imposed by regulatory authorities on public travels and physical activities. Additionally, external factors such as disrupted supply chains, lack of skilled labor, mandatory work-from-home policies, and the advent of online education systems have significantly reduced the demand for footwear. However, rising health awareness among the millennial population and technological advancements undertaken by manufacturers are expected to trigger market growth in the post-pandemic period.
The growth of consumers purchasing products through e-commerce platforms such as Amazon, Alibaba, etc., and the introduction of improved product collections by manufacturers are the key market trends leading the industry growth. Some players are strengthening their online presence to expand their consumer base. Therefore, they ensure the availability of their products through online channels such as company websites and e-commerce sites.
The athleisure footwear type segment is projected to show good growth in the market for e-commerce footwear during the forecast period. This growth is accredited to the incremental demand for these products in developed regions such as North America and Europe. Rising awareness among customers regarding health benefits associated with footwear is a key factor stimulating the growth of this segment during the forecast period.
North America is anticipated to show lucrative growth in this market in the coming years. The increasing demand for leather footwear is driving the growth of this market. The high adoption of leather products in this region, owing to the presence of a large working-class population, is flourishing the growth of this market. Furthermore, the increasing spending power of the people in the region is expected to drive the growth of the footwear market in the coming years.
Key players in the market are concentrating on developing innovative technologies to make sports shoes more comfortable and increase their stability. All these factors are expected to drive the growth of this market in the coming years. Strategic partnerships and agreements between key players to expand their businesses globally are one of the growing trends in the market. For instance, in 2020, Adidas and Allbirds partnered to develop low-carbon impact sneakers. This partnership was created to reduce their global carbon count. Such initiatives by major players are expected to benefit the footwear market growth in the near future.