市場調査レポート
商品コード
1092592
スタンドアロン無線受信機の市場規模、シェア、動向分析レポート、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2022年~2028年Stand-Alone Radio Receivers Market Size, Share & Trend Analysis Report, By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2028 |
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スタンドアロン無線受信機の市場規模、シェア、動向分析レポート、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年05月13日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、スタンドアロンラジオレシーバの世界市場規模は、2028年までに3億51万米ドルに達し、予測期間中に1.2%のCAGRを記録すると予測されています。
中国、インド、ブラジルなどの新興国における中間層の増加が、スタンドアロン無線受信装置の需要を促進しています。スタンドアロン無線受信機業界で事業を展開する主要企業は、消費者側からの安定した需要により、使いやすく高性能なデバイスの開発に注力しています。
消費者支出や可処分所得の増加が、予測期間中のスタンドアロン無線受信機の市場成長を促進しています。この業界は、様々な斬新な技術的進歩により、ここ数年で大幅に進歩しています。最新のデバイスの出現と技術的な普及が、予測期間中の成長の主な原動力になると予想されます。しかし、技術的に高度な無線受信機の採用が進むことで、従来のスタンドアロン受信機の売上が減少しており、これが市場成長への脅威と課題になっていると推測されます。
COVID-19パンデミックがスタンドアロン無線受信機市場に与える影響は、製造とサプライチェーンにのみ遅延が発生するため、短期的なものです。状況が改善されれば、製造やサプライチェーンだけでなく、スタンドアロン無線受信機の需要も急増することが予想されます。COVID-19のロックダウンは、企業が効率を高めるために独立型無線受信機のさらなる進化について考えるのに役立つと思われます。
いくつかの政府は、エネルギー効率の高い家電製品への取り組みや改革を行っており、その結果、独立型無線受信機の市場に顕著な影響を及ぼしています。北米では、エネルギー効率に関連する厳しい規制が実施されています。この業界は、供給関連の遅延、消費者の嗜好の変化、生産障害など、多くの課題に直面しています。
この市場は、製品開発と製造の面で変曲点を迎えています。将来の課題に対応するためには、従来のサプライチェーンによるプランニングでは満足できないです。したがって、刻々と変化する顧客の嗜好、縮小する利幅、激しい競争に対処するために、OEMは組織化されたサプライチェーンの構築に注力しています。
オフラインの流通チャネルセグメントは、2021年の世界市場収益の83%超と最も高いシェアを占めています。オフラインセグメントには、ハイパーマーケット、従来型店舗、専門店、スーパーマーケット、独立系小売店などが含まれます。中国、マレーシア、日本などの発展途上国における組織化された小売セクターの取り付けは、今後数年間でスタンドアロン無線受信機製品の需要を増大させると予想されます。このように、これらすべての要因が予測期間中にこのセグメントの成長を後押しすることが期待されます。
北米は、この人口への高い無線到達率により、2021年に60%以上の業界シェアの大部分を占めました。ラジオリスナーの大半がこの地域に存在するため、世界の無線受信機製品収益の半分以上が北米から生み出されています。また、無線受信機単体製品の安定した売上が、同市場の成長を後押ししています。また、カナダや米国では労働人口が集中しており、可処分所得も高いため、市場の成長に拍車がかかると予想されます。
The global stand-alone radio receivers market size is expected to reach USD 300.51 million by 2028, registering a CAGR of 1.2% during the forecast period, as per a new report by Grand View Research, Inc. The rising middle-class population in emerging nations such as China, India, and Brazil is driving the demand for stand-alone radio receiver devices. Major players operating in the stand-alone radio receiver industry are focusing on developing easy-to-use and high-performing devices due to steady demand from the consumer side.
The increasing consumer spending and disposable income are driving the growth of the market for stand-alone radio receivers during the forecast period. This industry has progressed substantially over the last few years due to various novel technological advancements. The emergence of the latest devices and technological spread is anticipated to be the major driving factor for the growth during the forecast period. However, the increasing adoption of technologically advanced radio receivers has led to lower sales of traditional standalone receivers, which is estimated to pose a threat and challenge to the market growth.
The impact of the COVID-19 pandemic on the standalone radio receiver market is short-term, as only the manufacturing and supply chain is delayed. As the situation improves, manufacturing, supply chains, as well as demand for stand-alone radio receivers are expected to witness a surge. The COVID-19 lockdown would help firms to think about further advancements in stand-alone radio receivers to increase efficiency.
Several governments are taking initiatives and reforms in energy-effective consumer electronics, which has resulted in a remarkable impact on the market for stand-alone radio receivers. Stringent regulations are being implemented in North America related to energy efficiency. This industry faces numerous challenges due to supply-related delays, changing consumer preferences, and production disorders.
This market is at an inflection point in terms of product development and manufacturing. In order to meet future challenges, the planning of the conventional supply chain is not satisfactory. Therefore, to cope with the ever-evolving customer preferences, shrinking margins, and intense competition, the OEMs are focusing on constructing a well-organized supply chain.
The offline distribution channel segment contributed to the highest share of over 83% of the global market revenue in 2021. The offline segment includes hypermarkets, conventional stores, specialty stores, supermarkets, independent retail stores, etc. The mounting organized retail sector in developing economies such as China, Malaysia, and Japan is anticipated to augment the demand for stand-alone radio receiver products in the coming years. Thus, all these factors are expected to boost the growth of this segment during the forecast period.
North America held the majority of the industry share of over 60% in 2021, owing to the high radio reach into this population. Over the half of world's radio receiver product revenue is generated from North America as the majority of the radio listeners are present in this region. Furthermore, the steady sales of stand-alone radio receiver products are propelling the growth of this market. A high concentration of the working population, coupled with higher disposable income in Canada and the U.S., is further anticipated to fuel the market growth.