表紙:スタンドアロン無線受信機の市場規模、シェア、動向分析レポート、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2022年~2028年
市場調査レポート
商品コード
1092592

スタンドアロン無線受信機の市場規模、シェア、動向分析レポート、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2022年~2028年

Stand-Alone Radio Receivers Market Size, Share & Trend Analysis Report, By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2028

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 74 Pages | 納期: 2~10営業日

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スタンドアロン無線受信機の市場規模、シェア、動向分析レポート、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2022年~2028年
出版日: 2022年05月13日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

スタンドアロン無線受信機市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、スタンドアロンラジオレシーバの世界市場規模は、2028年までに3億51万米ドルに達し、予測期間中に1.2%のCAGRを記録すると予測されています。

中国、インド、ブラジルなどの新興国における中間層の増加が、スタンドアロン無線受信装置の需要を促進しています。スタンドアロン無線受信機業界で事業を展開する主要企業は、消費者側からの安定した需要により、使いやすく高性能なデバイスの開発に注力しています。

消費者支出や可処分所得の増加が、予測期間中のスタンドアロン無線受信機の市場成長を促進しています。この業界は、様々な斬新な技術的進歩により、ここ数年で大幅に進歩しています。最新のデバイスの出現と技術的な普及が、予測期間中の成長の主な原動力になると予想されます。しかし、技術的に高度な無線受信機の採用が進むことで、従来のスタンドアロン受信機の売上が減少しており、これが市場成長への脅威と課題になっていると推測されます。

COVID-19パンデミックがスタンドアロン無線受信機市場に与える影響は、製造とサプライチェーンにのみ遅延が発生するため、短期的なものです。状況が改善されれば、製造やサプライチェーンだけでなく、スタンドアロン無線受信機の需要も急増することが予想されます。COVID-19のロックダウンは、企業が効率を高めるために独立型無線受信機のさらなる進化について考えるのに役立つと思われます。

いくつかの政府は、エネルギー効率の高い家電製品への取り組みや改革を行っており、その結果、独立型無線受信機の市場に顕著な影響を及ぼしています。北米では、エネルギー効率に関連する厳しい規制が実施されています。この業界は、供給関連の遅延、消費者の嗜好の変化、生産障害など、多くの課題に直面しています。

この市場は、製品開発と製造の面で変曲点を迎えています。将来の課題に対応するためには、従来のサプライチェーンによるプランニングでは満足できないです。したがって、刻々と変化する顧客の嗜好、縮小する利幅、激しい競争に対処するために、OEMは組織化されたサプライチェーンの構築に注力しています。

オフラインの流通チャネルセグメントは、2021年の世界市場収益の83%超と最も高いシェアを占めています。オフラインセグメントには、ハイパーマーケット、従来型店舗、専門店、スーパーマーケット、独立系小売店などが含まれます。中国、マレーシア、日本などの発展途上国における組織化された小売セクターの取り付けは、今後数年間でスタンドアロン無線受信機製品の需要を増大させると予想されます。このように、これらすべての要因が予測期間中にこのセグメントの成長を後押しすることが期待されます。

北米は、この人口への高い無線到達率により、2021年に60%以上の業界シェアの大部分を占めました。ラジオリスナーの大半がこの地域に存在するため、世界の無線受信機製品収益の半分以上が北米から生み出されています。また、無線受信機単体製品の安定した売上が、同市場の成長を後押ししています。また、カナダや米国では労働人口が集中しており、可処分所得も高いため、市場の成長に拍車がかかると予想されます。

スタンドアロン無線レシーバー市場のレポートハイライト

  • アジア太平洋地域は2022年から2028年にかけて最も速い2.6%の成長を記録すると予測されます。これはインドと中国を含む新興国におけるラジオレシーバの需要増が原因です。
  • 北米は、この地域のミレニアル世代の間で無線受信機の採用が増加しているため、2021年の世界収益の60%以上を占め、市場を支配しています。
  • オフライン販売チャネルは、世界中の組織化された小売販売部門の成長により、2021年には全体収益の83%以上を占め、最大のシェアを獲得しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次流通チャネルとサードパーティの視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場情報とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • 流通チャネルの見通し
  • 競合考察

第3章 スタンドアロンの無線受信機市場の変数、動向および範囲

  • 市場イントロダクション
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 販売/小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場の抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • ビジネス環境分析
    • 業界分析-ポーターのファイブフォース分析
      • サプライヤーパワー
      • 買い手の交渉力
      • 代替の脅威
      • 新規参入者からの脅威
      • 競争企業間の敵対関係
  • スタンドアロンの無線受信機市場のロードマップ
  • 市場参入戦略
  • COVID-19の影響

第4章 消費者行動分析

  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品タイプの採用
  • 観察と推奨事項

第5章 スタンドアロンの無線受信機市場:流通チャネルの推定と傾向分析

  • 流通チャネルの動きの分析と市場シェア、2021年と2028年(100万米ドル)
  • オフライン
    • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
  • オンライン
    • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)

第6章 スタンドアロンの無線受信機市場:地域の推定と傾向分析

  • 地域の動きの分析と市場シェア2021年と2028年
  • 北米
    • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
    • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
    • 米国
      • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
      • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
  • 欧州
    • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
    • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
    • ドイツ
      • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
      • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
    • 英国
      • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
      • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
    • フランス
      • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
      • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
  • アジア太平洋地域
    • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
    • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
    • 中国
      • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
      • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
    • 日本
      • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
      • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
  • 中南米
    • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
    • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
    • ブラジル
      • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
      • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
  • 中東およびアフリカ
    • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
    • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)
    • 南アフリカ
      • 市場の見積もりと予測2017-2028(100万米ドル)
      • 市場の見積もりと予測、流通チャネル別2017-2028(100万米ドル)

第7章 競合分析

  • 主要な世界のプレーヤー、最近の動向と業界への影響
  • 主要企業/競合の分類(主要イノベーター、マーケットリーダー、新興企業)
  • ベンダー情勢
    • 主要企業の市場シェア分析2021

第8章 企業プロファイル

  • Sony
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Panasonic
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Philips
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Bose
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Roberts Radio
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Tivoli Audio
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Ruark Audio
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
図表

List of Tables

  • 1. Stand - Alone Radio Receivers Market - Key Market Driver Analysis
  • 2. Stand - Alone Radio Receivers Market - Key Market Restraint Analysis
  • 3. Global Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 4. North America Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 5. North America Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 6. U.S. Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 7. U.S. Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 8. Europe Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 9. Europe Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 10. Germany Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 11. Germany Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 12. UK Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 13. UK Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 14. France Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 15. France Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 16. Asia Pacific Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 17. Asia Pacific Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 18. China Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 19. China Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 20. Japan Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 21. Japan Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 22. Central & South America Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 23. Central & South America Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 24. Brazil Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 25. Brazil Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 26. Middle East & Africa Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 27. Middle East & Africa Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 28. South Africa Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 29. South Africa Stand-Alone Radio Receivers Market Estimates and Forecast By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 30. Vendor Landscape

List of Figures

  • Fig. 1 Stand-Alone Radio Receivers Market Snapshot
  • Fig. 2 Stand-Alone Radio Receivers Market Segmentation & Scope
  • Fig. 3 Stand-Alone Radio Receivers Market Penetration & Growth Prospect Mapping
  • Fig. 4 Stand-Alone Radio Receivers Market Value Chain Analysis
  • Fig. 5 Stand-Alone Radio Receivers Market Dynamics
  • Fig. 6 Stand-Alone Radio Receivers Market: Porter's Five Forces Analysis
  • Fig. 7 Stand-Alone Radio Receivers Market: Distribution Channel Movement Analysis
  • Fig. 8 Stand-Alone Radio Receivers Market: Regional Movement Analysis
目次
Product Code: GVR-4-68039-938-2

Stand-Alone Radio Receivers Market Growth & Trends:

The global stand-alone radio receivers market size is expected to reach USD 300.51 million by 2028, registering a CAGR of 1.2% during the forecast period, as per a new report by Grand View Research, Inc. The rising middle-class population in emerging nations such as China, India, and Brazil is driving the demand for stand-alone radio receiver devices. Major players operating in the stand-alone radio receiver industry are focusing on developing easy-to-use and high-performing devices due to steady demand from the consumer side.

The increasing consumer spending and disposable income are driving the growth of the market for stand-alone radio receivers during the forecast period. This industry has progressed substantially over the last few years due to various novel technological advancements. The emergence of the latest devices and technological spread is anticipated to be the major driving factor for the growth during the forecast period. However, the increasing adoption of technologically advanced radio receivers has led to lower sales of traditional standalone receivers, which is estimated to pose a threat and challenge to the market growth.

The impact of the COVID-19 pandemic on the standalone radio receiver market is short-term, as only the manufacturing and supply chain is delayed. As the situation improves, manufacturing, supply chains, as well as demand for stand-alone radio receivers are expected to witness a surge. The COVID-19 lockdown would help firms to think about further advancements in stand-alone radio receivers to increase efficiency.

Several governments are taking initiatives and reforms in energy-effective consumer electronics, which has resulted in a remarkable impact on the market for stand-alone radio receivers. Stringent regulations are being implemented in North America related to energy efficiency. This industry faces numerous challenges due to supply-related delays, changing consumer preferences, and production disorders.

This market is at an inflection point in terms of product development and manufacturing. In order to meet future challenges, the planning of the conventional supply chain is not satisfactory. Therefore, to cope with the ever-evolving customer preferences, shrinking margins, and intense competition, the OEMs are focusing on constructing a well-organized supply chain.

The offline distribution channel segment contributed to the highest share of over 83% of the global market revenue in 2021. The offline segment includes hypermarkets, conventional stores, specialty stores, supermarkets, independent retail stores, etc. The mounting organized retail sector in developing economies such as China, Malaysia, and Japan is anticipated to augment the demand for stand-alone radio receiver products in the coming years. Thus, all these factors are expected to boost the growth of this segment during the forecast period.

North America held the majority of the industry share of over 60% in 2021, owing to the high radio reach into this population. Over the half of world's radio receiver product revenue is generated from North America as the majority of the radio listeners are present in this region. Furthermore, the steady sales of stand-alone radio receiver products are propelling the growth of this market. A high concentration of the working population, coupled with higher disposable income in Canada and the U.S., is further anticipated to fuel the market growth.

Stand-Alone Radio Receivers Market Report Highlights:

  • Asia Pacific is expected to register the fastest growth of 2.6% from 2022 to 2028, owing to the rising demand for radio receivers in developing countries, including India and China
  • North America dominated the market by contributing over 60% of the global revenue in 2021, due to the rising adoption of radio receivers among millennials in this region
  • The offline distribution channel segment held the largest share in 2021, contributing to over 83% of the overall revenue, owing to the growth of the organized retail sales sector all over the world

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Distribution Channels & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Information & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Distribution Channel Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Stand-Alone Radio Receivers Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Introduction
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
    • 3.3.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.3.2. Profit Margin Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Driver Analysis
    • 3.4.2. Market Restraint Analysis
    • 3.4.3. Industry Challenges
    • 3.4.4. Industry Opportunities
  • 3.5. Business Environment Analysis
    • 3.5.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
      • 3.5.1.1. Supplier Power
      • 3.5.1.2. Buyer Power
      • 3.5.1.3. Substitution Threat
      • 3.5.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.5.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.6. Roadmap of Stand-Alone Radio Receivers Market
  • 3.7. Market Entry Strategies
  • 3.8. Impact of COVID-19

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Consumer Trends and Preferences
  • 4.2. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.3. Consumer Product Type Adoption
  • 4.4. Observations & Recommendations

Chapter 5. Stand-Alone Radio Receivers Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2028 (USD Million)
  • 5.2. Offline
    • 5.2.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
  • 5.3. Online
    • 5.3.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)

Chapter 6. Stand-Alone Radio Receivers Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Regional Movement Analysis & Market Share 2021 & 2028
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.2.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.2.3. U.S.
      • 6.2.3.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
      • 6.2.3.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 6.3. Europe
    • 6.3.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.3.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.3.3. Germany
      • 6.3.3.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
      • 6.3.3.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.3.4. UK
      • 6.3.4.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
      • 6.3.4.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.3.5. France
      • 6.3.5.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
      • 6.3.5.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 6.4. Asia Pacific
    • 6.4.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.4.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.4.3. China
      • 6.4.3.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
      • 6.4.3.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.4.4. Japan
      • 6.4.4.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
      • 6.4.4.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 6.5. Central & South America
    • 6.5.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.5.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.5.3. Brazil
      • 6.5.3.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
      • 6.5.3.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
  • 6.6. Middle East & Africa
    • 6.6.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.6.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)
    • 6.6.3. South Africa
      • 6.6.3.1. Market Estimates and Forecast 2017 - 2028 (USD Million)
      • 6.6.3.2. Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel 2017 - 2028 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Analysis

  • 7.1. Key Global Players, Recent Developments & their impact on the industry
  • 7.2. Key Company/Competition Categorization (Key Innovators, Market Leaders, Emerging Players)
  • 7.3. Vendor Landscape
    • 7.3.1. Key Company Market Share Analysis 2021

Chapter 8. Company Profiles

  • 8.1. Sony
    • 8.1.1. Company Overview
    • 8.1.2. Financial Performance
    • 8.1.3. Product Benchmarking
    • 8.1.4. Strategic Initiatives
  • 8.2. Panasonic
    • 8.2.1. Company Overview
    • 8.2.2. Financial Performance
    • 8.2.3. Product Benchmarking
    • 8.2.4. Strategic Initiatives
  • 8.3. Philips
    • 8.3.1. Company Overview
    • 8.3.2. Financial Performance
    • 8.3.3. Product Benchmarking
    • 8.3.4. Strategic Initiatives
  • 8.4. Bose
    • 8.4.1. Company Overview
    • 8.4.2. Financial Performance
    • 8.4.3. Product Benchmarking
    • 8.4.4. Strategic Initiatives
  • 8.5. Roberts Radio
    • 8.5.1. Company Overview
    • 8.5.2. Financial Performance
    • 8.5.3. Product Benchmarking
    • 8.5.4. Strategic Initiatives
  • 8.6. Tivoli Audio
    • 8.6.1. Company Overview
    • 8.6.2. Financial Performance
    • 8.6.3. Product Benchmarking
    • 8.6.4. Strategic Initiatives
  • 8.7. Ruark Audio
    • 8.7.1. Company Overview
    • 8.7.2. Financial Performance
    • 8.7.3. Product Benchmarking
    • 8.7.4. Strategic Initiatives