市場調査レポート
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1092580

自転車旅行の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ツアータイプ別(1日、マルチデイ)、年齢層別、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)、およびセグメント別予測、2022年~2030年

Bicycle Trip Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type, By Tour Type (Single Day, Multi Day), By Age Group, By Region (North America, Europe, APAC, Rest Of World), And Segment Forecasts, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 111 Pages | 納期: 2~10営業日

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自転車旅行の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ツアータイプ別(1日、マルチデイ)、年齢層別、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)、およびセグメント別予測、2022年~2030年
出版日: 2022年05月12日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 111 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

自転車旅行の市場成長・動向:

Grand View Research, Inc.が実施した新しいレポートによると、世界の自転車旅行の市場規模は2030年までに29億米ドルに達すると推定されています。

同市場は2022年から2030年にかけてCAGR13.2%で拡大すると予測されています。観光・冒険産業は近年大きく成長しており、今後さらに拡大することが予想されます。サイクリングツーリズムは、アドベンチャーツーリズムの一種で、新しい地域を見たり、遠くの土地を旅行したり、旅の途中で自転車の過酷な自然を体験したりするものです。目的地を訪れる観光客の主な移動手段は自転車であり、すべてのライダーは拠点を出発し、他のエリアへ集団で移動します。

COVID-19の経済効果は絶大でした。多くの企業が閉鎖を余儀なくされ、また他の企業もかなりの損失を被っています。その中で、唯一成功したのは自転車業界です。全インド自転車工業会によると、昨年6月の自転車販売台数は、2019年同月比で25%以上伸びました。公共交通機関に対する安全性の高まりや、経済の緩やかな再開に伴うモビリティの向上により、相当数の個人が最も基本的な交通手段の一つである自転車を選択しました。

北米は、自転車旅行サービスを提供する企業が複数存在するため、2021年の市場シェアは大きいです。しかし、欧州では、欧州諸国におけるサイクリングインフラの継続的な開発により、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想されます。健康的なライフスタイルは、欧州で最も人気のある動向の1つです。欧州の人々の多くが食生活に気を配り、定期的に運動をしていることも、同地域で自転車旅行が人気である理由の1つです。また、Spice Roads、Epic Road Rides、Veloventouxなどは、自転車旅行の主要なプロバイダーやベンダーです。市場参加者は、顧客の自転車旅行体験を向上させるために、常に付加価値サービスを重視しています。

自転車旅行市場のレポートハイライト:

  • 世界の健康志向の高まりにより、自転車旅行市場は予測期間中に大幅な成長を遂げると予想されます。
  • 多様なサイクリングコース、良好な路面、明確で一貫性のあるルート表示、ルートマップなどの開発が、自転車旅行の需要増加の原動力となっています。
  • おそらく、COVID-19の流行期間中に繁栄した唯一のビジネスは、自転車産業でした。全インド自転車工業会別と、昨年6月の自転車販売台数は、2019年同月比で25%以上伸びました
  • 予測期間中、欧州は最も速いCAGRで成長すると予想され、特にフランス、ドイツ、英国が顕著です。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次資料とサードパーティの視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場の定式化とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • セグメント別の見通し

第3章 市場変数、動向、範囲

  • 自転車旅行市場の動向
    • テクノロジー動向
    • バイヤー動向
    • サプライヤーの動向
    • 規制動向
  • 自転車旅行市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場機会分析
    • 市場の課題分析
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • 自転車旅行市場-バリューチェーン分析
  • 自転車旅行市場の業界分析-ポーターのファイブフォース分析
    • サプライヤーパワー
    • 買い手の交渉力
    • 代替の脅威
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 自転車旅行市場業界分析-PEST
    • 政治的および法的情勢
    • 環境情勢
    • 社会的情勢
    • テクノロジー情勢
  • 主要な取引と戦略的提携の分析
    • 合弁事業
    • 合併と買収
    • ライセンシングとパートナーシップ
    • テクノロジーコラボレーション

第4章 自転車旅行市場:タイプの推定と傾向分析

  • 自転車旅行市場:タイプ分析
    • ソロ
    • グループ
    • カップル
    • 家族

第5章 自転車旅行市場:ツアータイプの推定と傾向分析

  • 自転車旅行市場:ツアータイプ分析
    • 1日
    • マルチデイ

第6章 自転車旅行市場:年齢層の推定と傾向分析

  • 自転車旅行市場:年齢層分析
    • 18~30歳
    • 31~50歳
    • 50歳以上

第7章 自転車旅行市場:地域の推定と傾向分析

  • 地域別の自転車旅行市場シェア、2021年と2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • タイ
    • 台湾
    • シンガポール
    • オーストラリア
    • 韓国
  • 世界のその他の地域

第8章 競合分析

  • 主要な市場参加者別最近の動向と影響分析
  • 会社/競合の分類(主要なイノベーター、市場のリーダー、新興企業)
  • ベンダー情勢
    • 主要企業分析、2021年
  • 会社分析
    • 会社の市況分析
    • 競争力のあるダッシュボード分析

第9章 競合情勢

  • Spice Roads
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Life Time Fitness Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Epic Road Rides
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Explore Worldwide Ltd.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Intrepid
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Exodus Travels Limited
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • G Adventures
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Backroads
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Bicycle Adventures
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • DuVine Adventures
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
図表

List of Tables

  • Table 1 Bicycle trips market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 Bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Bicycle trips arket by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Solo type market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Group type market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Couple type market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 Family type market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 Single day tour type market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 10 Multi day tour type market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 11 18-30 years age group market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 12 31-50 years age group market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 13 Above 50 years age group market by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 14 North America bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 15 North America bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 16 North America bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 17 U.S. bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 18 U.S. bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 19 U.S. bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 20 Canada bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 21 Canada bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 22 Canada bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 23 Europe bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 24 Europe bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 25 Europe bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 26 U.K. bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 27 U.K. bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 28 U.K. bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 29 Germany bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 30 Germany bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 31 Germany bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 32 France bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 33 France bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 34 France bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 35 Asia Pacific bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 36 Asia Pacific bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 37 Asia Pacific bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 38 China bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 39 China bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 40 China bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 41 Japan bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 42 Japan bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 43 Japan bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 44 Thailand bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 44 Thailand bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 45 Thailand bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 46 Taiwan bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 47 Taiwan bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 48 Taiwan bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 49 Singapore bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 50 Singapore bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 51 Singapore bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 52 Australia bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 53 Australia bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 54 Australia bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 55 South Korea bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 56 South Korea bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 57 South Korea bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 58 Rest of World bicycle trips market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 59 Rset of World bicycle trips market by tour type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 60 Rest of World bicycle trips market by age group, 2017 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Bicycle Trips Market Segmentation
  • Fig. 2 Bicycle Trips Market Report Scope
  • Fig. 3 Bicycle Trips - Industry Snapshot & Key Buying Criteria, 2017 - 2030
  • Fig. 4 Bicycle Trips Market Analysis - Market Dynamics
  • Fig. 5 Bicycle Trips Market Size And Growth Prospects (Revenue In USD Million) 2017 - 2030
  • Fig. 6 Bicycle Trips Market - Value Chain Analysis
  • Fig. 7 Bicycle Trips Market Analysis - Porter's
  • Fig. 8 Bicycle Trips Market Analysis - PEST
  • Fig. 9 Bicycle Trips Market - Type Movement Analysis
  • Fig. 10 Bicycle Trips Market - Tour Type Movement Analysis
  • Fig. 11 Bicycle Trips Market - Age Group Movement Analysis
  • Fig. 12 Regional Marketplace: Key Takeaways
  • Fig. 13 Bicycle Trips Market - Regional Movement Analysis
目次
Product Code: GVR-4-68039-936-8

Bicycle Trip Market Growth & Trends:

The global bicycle trip market size is estimated to reach USD 2.9 billion by 2030, according to the new report conducted by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 13.2% from 2022 to 2030. The tourism and adventure industry has significantly grown in recent years and is expected to expand further. Cycling tourism is a kind of adventure tourism that involves seeing new areas, traveling to distant locales, and experiencing the harsh nature of cycling along the journey. Bicycles are the main form of transportation for visitors visiting their destinations, with all riders starting from a base and traveling in groups to other areas.

The economic impact of COVID-19 has been enormous. Many firms had to close, while others incurred considerable losses. Perhaps the only business that flourished was the bicycle industry. Bicycle sales grew by more than 25% in June of last year, according to the All-India Cycle Manufacturers' Association, as compared to the same month in 2019. Due to heightened safety concerns about public transit and an increase in mobility with the gradual reopening of the economy, a significant number of individuals chose one of the most basic forms of transportation, namely bicycles.

North America held a significant market share in 2021 as it is home to several companies providing bicycle trip services. However, in Europe, the market is anticipated to witness the highest CAGR over the forecast period owing to continuous developments in cycling infrastructure in the European countries. A healthy lifestyle is one of Europe's most popular trends. Most Europeans are conscious about their diets and exercise regularly, which is also one reason why bicycle trips are popular in the region. Moreover, Spice Roads, Epic Road Rides, and Veloventoux are a few major providers and vendors of bicycle trips. Market players are constantly emphasizing value-added services for enhancing the bicycle trip experience for the customers.

Bicycle Trip Market Report Highlights:

  • The market for bicycle trips is anticipated to witness substantial growth during the forecast period due to escalating demand for a healthy lifestyle across the globe
  • Development of a variety of cycling routes and tracks, good road surfaces, clear and consistent route signage, and route maps are some of the driving factors in the increase in demand for bicycle trips
  • Perhaps the only business that flourished during the COVID-19 outbreak was the bicycle industry. Bicycle sales grew by more than 25% in June of last year, according to the All-India Cycle Manufacturers' Association, as compared to the same month in 2019
  • Europe is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period, particularly France, Germany, and U.K.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook

Chapter 3. Market Variable, Trends & Scope

  • 3.1. Bicycle Trip Market Trends
    • 3.1.1. Technology Trends
    • 3.1.2. Buyer Trends
    • 3.1.3. Supplier Trends
    • 3.1.4. Regulatory Trends
  • 3.2. Bicycle Trip Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Opportunity Analysis
    • 3.2.3. Market Challenge Analysis
  • 3.3. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.4. Bicycle Trip Market - Value Chain Analysis
  • 3.5. Bicycle Trip Market Industry Analysis - Porter's
    • 3.5.1. Supplier Power
    • 3.5.2. Buyer Power
    • 3.5.3. Substitution Threat
    • 3.5.4. Threat of New Entrants
    • 3.5.5. Competitive Rivalry
  • 3.6. Bicycle Trip Market Industry Analysis - PEST
    • 3.6.1. Political & Legal Landscape
    • 3.6.2. Environmental Landscape
    • 3.6.3. Social Landscape
    • 3.6.4. Technology Landscape
  • 3.7. Major Deals & Strategic Alliances Analysis
    • 3.7.1. Joint Ventures
    • 3.7.2. Mergers & Acquisitions
    • 3.7.3. Licensing & Partnership
    • 3.7.4. Technology Collaborations

Chapter 4. Bicycle Trip Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Bicycle Trip Market: Type Analysis
    • 4.1.1. Solo
    • 4.1.2. Group
    • 4.1.3. Couple
    • 4.1.4. Family

Chapter 5. Bicycle Trip Market: Tour Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Bicycle Trip Market:Tour Type Analysis
    • 5.1.1. Single Day
    • 5.1.2. Multi Day

Chapter 6. Bicycle Trip Market: Age Group Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Bicycle Trip Market: Age Group Analysis
    • 6.1.1. 18-30 Years
    • 6.1.2. 31-50 Years
    • 6.1.3. Above 50 Years

Chapter 7. Bicycle trip Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Bicycle trip Market Share By Region, 2021 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. U.S.
    • 7.2.2. Canada
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. U.K.
    • 7.3.2. Germany
    • 7.3.3. France
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. China
    • 7.4.2. Japan
    • 7.4.3. Thailand
    • 7.4.4. Taiwan
    • 7.4.5. Singapore
    • 7.4.6. Australia
    • 7.4.7. South Korea
  • 7.5. Rest of World

Chapter 8. Competitive Analysis

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
  • 8.2. Company/ Competition Categorization (Key Innovators, Market Leaders, Emerging Players)
  • 8.3. Vendor Landscape
    • 8.3.1. Key Company Analysis, 2021
  • 8.4. Company Analysis
    • 8.4.1. Company Market Position Analysis
    • 8.4.2. Competitive Dashboard Analysis

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Spice Roads
    • 9.1.1. Company Overview
    • 9.1.2. Financial Performance
    • 9.1.3. Product Benchmarking
    • 9.1.4. Recent Developments
  • 9.2. Life Time Fitness Inc.
    • 9.2.1. Company Overview
    • 9.2.2. Financial Performance
    • 9.2.3. Product Benchmarking
    • 9.2.4. Recent Developments
  • 9.3. Epic Road Rides
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Financial Performance
    • 9.3.3. Product Benchmarking
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Explore Worldwide Ltd.
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Financial Performance
    • 9.4.3. Product Benchmarking
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. Intrepid
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Financial Performance
    • 9.5.3. Product Benchmarking
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Exodus Travels Limited
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Financial Performance
    • 9.6.3. Product Benchmarking
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. G Adventures
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Financial Performance
    • 9.7.3. Product Benchmarking
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. Backroads
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Financial Performance
    • 9.8.3. Product Benchmarking
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Bicycle Adventures
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Financial Performance
    • 9.9.3. Product Benchmarking
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. DuVine Adventures
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Financial Performance
    • 9.10.3. Product Benchmarking
    • 9.10.4. Recent Developments