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市場調査レポート
商品コード
1375971

ウェットワイプ(ウェットティッシュ)の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、素材別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Wet Wipes Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Household Wipes, Baby Wipes, Intimate Wipes), By Material (Non-Woven, Woven), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~10営業日

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ウェットワイプ(ウェットティッシュ)の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、素材別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年10月19日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、ウェットワイプ(ウェットティッシュ)の世界市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 3.8%を記録し、2030年には365億6,000万米ドルに達する見込みです。

消費者の衛生意識の高まりと個人用衛生用品への支出が市場成長を促進すると予測されています。人々の衛生意識の高まりは、市場成長を促進する主な理由の一つです。親密用、湿潤用、流せるタイプ、女性用、香り付きなど、多様なタイプのおしりふきが過去10年間に開発され、さまざまな用途に使用されてきました。

新興市場と輸入品需要の高まりは、オンライン消費をさらに促進します。インスタグラムやフェイスブックは、カスタマーレビューや購入に関する問題を解決するための数多くのフォーラムを提供することで、消費者の購買決定に影響を与えています。新興市場の消費者は、中国のTmallやインドのFlipkartなど、現地のeコマース・プラットフォームを好みます。南アジア諸国の新興市場からの需要の増加により、他のパーソナルケア製品の中でもウェットワイプ(ウェットティッシュ)のオンライン市場は近年著しい成長を遂げています。

2020年にはCOVID-19の大流行により消毒用製品への需要がかつてないほど高まり、家庭用ウェットワイプ(ウェットティッシュ)にとって注目すべき年となっています。米国クリーニング協会(American Cleaning Institute)の報告によると、2021年第2四半期は2020年に比べ、クリーニング・消毒用ウェットワイプ(ウェットティッシュ)の入手性が向上しました。消費者は今、日常生活におけるこれらの製品の価値と利便性を認識しています。パニック的な購買は一段落したもの、清掃習慣の永続的な変化や衛生・健康志向の継続により、家庭用・清掃用ウェットワイプ(ウェットティッシュ)への持続的な関心が予想されます。

近年、ウェットワイプ(ウェットティッシュ)は世界的に人気が急上昇しており、あらゆる年齢層の人々にアピールしています。メイク落とし、冷却、香り付き、抗菌、ボディワイプ、一般的なクリーニングワイプなど、多様な品揃えがあるため、日常的に広く使用されています。A Dollar Shave Clubが2022年に行った調査によると、調査対象となった米国男性消費者1,000人のうち51%がおしりふきを好むと回答し、23%が代替衛生用品を使用していると回答しました。同調査はまた、女性の方が男性よりもウェットワイプ(ウェットティッシュ)を好む傾向があることを指摘しています。

化学物質を含まないウェットワイプ(ウェットティッシュ)への需要の高まりは、特に赤ちゃんのための自然なおしりふきを探している親にアピールする新製品を開発するようメーカーを後押ししています。例えば、2021年5月、コトリーはレンチング社の堆肥化可能なVEOCELTM繊維を使用したベビーワイプを米国市場に投入しました。肌に優しい添加物を配合したこの新製品は、肌のバリア特性とpHバランスを守りながら、汚れや刺激物質を効果的に除去します。

ウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場レポートのハイライト

  • 製品別では、親密用ウェットワイプ(ウェットティッシュ)が予測期間中に最も速いCAGRで成長する見込み。女性用衛生ワイプの需要は、主に衛生維持の重要性に対する意識の高まりとオーガニック製品の人気の高まりが原動力となっています。
  • 素材別では、不織布セグメントが2022年の市場を独占しました。柔らかい手触りが望まれるベビーケア、スキンケア、個人衛生用途でよく使用されます。不織布は優しく、研磨剤を含まない感触を提供し、ユーザーエクスペリエンスを向上させる。
  • 流通チャネル別では、スーパーマーケット&ハイパーマーケット部門が2022年の市場シェアの大半を占めました。これらのチャネルは、さまざまなブランド、サイズ、タイプのウェットワイプ(ウェットティッシュ)を含む多種多様な製品を提供しています。豊富な品揃えにより、スーパーマーケットとハイパーマーケットは消費者にとって便利な目的地となっています。
  • アジア太平洋地域の需要は、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予測されています。この地域は多くの国で経済成長と可処分所得水準の上昇を経験しています。可処分所得が増加するにつれて、消費者はウェットワイプ(ウェットティッシュ)のような便利で付加価値の高い製品により積極的に支出するようになります。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 ウェットワイプ(ウェットティッシュ)の変数と動向

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 販売/小売チャネル分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者向け製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 ウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場:製品別分析と推定

  • 製品変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 製品別

第6章 ウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場:素材別分析と推定

  • 素材変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 素材別

第7章 ウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場:流通チャネル別分析と推定

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 流通チャネル別

第8章 ウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場:地域別推定・動向分析

  • ウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場:地域別の見通し
  • 北米
    • 北米のウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場の推定・予測、2017~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場の推定・予測、2017~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のウェットワイプ製品市場の推定・予測、2017年から2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
  • 中南米
    • 中南米のウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場の推定・予測、2017年から2030年
    • ブラジル
  • 中東とアフリカ
    • 中南米のウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場の推定・予測、2017年から2030年
    • 南アフリカ

第9章 ウェットワイプ(ウェットティッシュ)市場:競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2022年(金額シェア%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 主要企業のリスト
図表

List of Tables

  • 1. Wet wipes market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • 2. Wet wipes market estimates & forecast, by material (USD Million)
  • 3. Wet wipes market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • 4. U.S. macro-economic outlay
  • 5. Canada macro-economic outlay
  • 6. Germany macro-economic outlay
  • 7. UK macro-economic outlay
  • 8. France macro-economic outlay
  • 9. China macro-economic outlay
  • 10. India macro-economic outlay
  • 11. Japan macro-economic outlay
  • 12. Brazil macro-economic outlay
  • 13. South Africa macro-economic outlay
  • 14. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 15. Company market share, 2022 (Value % share)
  • 16. Company heat map analysis
  • 17. Company engaged in partnership
  • 18. Company engaged in innovation
  • 19. Companies adopting expansion strategy
  • 20. Company adopting marketing campaign
  • 21. Company involved in philanthropy
  • 22. Company involved in brand relaunch
  • 23. Company involved in sustainability
  • 24. Company involved in the acquisition
  • 25. Companies involved in product launches

List of Figures

  • 1. Wet wipes market segmentation
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. Market Snapshot
  • 7. Segment Snapshot
  • 8. Competitive Landscape Snapshot
  • 9. Wet wipes market: Industry value chain analysis
  • 10. Wet wipes market dynamics
  • 11. Wet wipes market: Porter's five forces analysis
  • 12. Preference for wet wipes in the U.S., by gender, 2022
  • 13. Preference for wet wipes, by age group, 2022
  • 14. Factors affecting buying decision
  • 15. Wet wipes market, by product: Key takeaways
  • 16. Wet wipes market, by product: Market share, 2022 & 2030
  • 17. Household/disinfectant/cleaning wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 18. Baby wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 19. Facial & cosmetic wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 20. Hand & body wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 21. Intimate wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 22. Flushable wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 23. Other wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 24. Wet wipes market, by material: Key takeaways
  • 25. Wet wipes market, by material: Market share, 2022 & 2030
  • 26. Non-woven wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 27. Woven wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 28. Wet wipes market, by distribution channel: Key takeaways
  • 29. Wet wipes market, by distribution channel: Market share, 2022 & 2030
  • 30. Wet wipes market estimates and forecast, through supermarkets & hypermarkets, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 31. Wet wipes market estimates and forecast, through convenience stores, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 32. Wet wipes market estimates and forecast, through pharmacy, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 33. Wet wipes market estimates and forecast, through e-commerce, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 34. Wet wipes market estimates and forecast, through other distribution channels, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 35. Wet wipes market revenue, by region, 2022 & 2030, (USD Million)
  • 36. Regional marketplace: Key takeaways
  • 37. Regional marketplace: Key takeaways
  • 38. North America wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 39. U.S. wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 40. Canada wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 41. Europe wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 42. Germany wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 43. UK wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 44. France wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 45. Asia Pacific wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 46. China wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 47. India wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 48. Japan wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 49. Central & South America wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 50. Brazil wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 51. Middle East & Africa wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 52. South Africa wet wipes market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 53. Key company categorization
  • 54. Company market share analysis, 2022
  • 55. Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68039-713-5

Wet Wipes Market Growth & Trends:

The global wet wipes market size is expected to reach USD 36.56 billion by 2030, registering a CAGR of 3.8% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. The rising hygiene consciousness among consumers and expenditure on personal hygiene products is anticipated to drive market growth. Increasing awareness of hygiene among people is one of the primary reasons driving market growth. Diverse types of wipes, including intimate, moist, flushable, feminine, and scented, have been developed during the past decade to serve a variety of purposes.

Emerging markets and rising demand for imported goods drive online spending even more. Instagram and Facebook influence consumer purchasing decisions by providing customer reviews and numerous forums to address purchase issues. Consumers in emerging markets prefer local e-commerce platforms, such as Tmall in China and Flipkart in India. Due to increasing demand from emerging markets in South Asian countries, the online market for wet wipes among other personal care products has experienced significant growth in recent years.

In 2020, the COVID-19 pandemic led to an unprecedented demand for disinfecting products, making it a remarkable year for household wipes. The American Cleaning Institute reported improved availability of cleaning and disinfecting wipes in the second quarter of 2021, compared to 2020. Consumers now recognize the value and convenience of these products in everyday life. While panic buying has subsided, sustained interest in household and cleaning wipes is expected due to permanent changes in cleaning habits and a continued focus on hygiene and wellness.

In recent years, wet wipes have surged in popularity worldwide, appealing to people of all ages. The availability of a diverse range, such as makeup removers, cooling, scented, antibacterial, body wipes, and general cleaning wipes, has led to widespread daily use. According to a 2022 survey by A Dollar Shave Club, 51% of 1,000 surveyed U.S. male consumers expressed a preference for wipes, while 23% reported using alternative hygiene products. The study also noted that women tend to favor wet wipes more than men, driven by their increasing focus on health and hygiene products.

Growing demand for chemical-free wet wipes has encouraged manufacturers to come up with new products that would especially appeal to parents who are looking for natural wipes for their babies. For instance, in May 2021, Coterie introduced baby wipes made using compostable VEOCELTM fibers from Lenzing to the U.S. market. The new product, formulated with gentle additives, effectively removes dirt and irritants while protecting the skin's barrier properties and pH balance.

Wet Wipes Market Report Highlights:

  • Based on product, the intimate wipes are expected to grow at the fastest CAGR in the forecast period. The demand for feminine hygiene wipes is mainly driven by growing awareness about the importance of maintaining hygiene and the increasing popularity of organic products
  • Based on material, the non-woven segment dominated the market in 2022. They are often used in baby care, skincare, and personal hygiene applications where a soft touch is desired. The non-woven fabric provides a gentle and non-abrasive feel, enhancing the user experience
  • Based on distribution channel, the supermarkets & hypermarkets segment accounted for a majority of market share in 2022. These channels offer a large variety of products, including different brands, sizes, and types of wet wipes. The extensive product range makes supermarkets and hypermarkets a convenient destination for consumers
  • The demand in the Asia Pacific region is forecasted to grow at the highest CAGR during the forecast period. The region has experienced economic growth and rising disposable income levels in many countries. As disposable income increases, consumers are more willing to spend on convenient and value-added products like wet wipes

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Regional Outlook

Chapter 3. Wet Wipes Variables & Trends

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.4.1.1. Supplier Power
      • 3.4.1.2. Buyer Power
      • 3.4.1.3. Substitution Threat
      • 3.4.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.4.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Wet Wipes Market: Product Analysis & Estimates

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million)
    • 5.2.1. Household/Disinfectant/Cleaning Wipes
    • 5.2.2. Baby Wipes
    • 5.2.3. Facial & Cosmetic Wipes
    • 5.2.4. Hand & Body Wipes
    • 5.2.5. Intimate Wipes
    • 5.2.6. Flushable Wet Wipes
    • 5.2.7. Others

Chapter 6. Wet Wipes Market: Material Analysis & Estimates

  • 6.1. Material Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Material (USD Million)
    • 6.2.1. Non-Woven
    • 6.2.2. Woven

Chapter 7. Wet Wipes Market: Distribution Channel Analysis & Estimates

  • 7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
    • 7.2.1. Supermarkets & Hypermarkets
    • 7.2.2. Convenience Stores
    • 7.2.3. Pharmacy
    • 7.2.4. E-Commerce
    • 7.2.5. Others

Chapter 8. Wet Wipes Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Wet Wipes Market: Regional Outlook
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. Key Country Dynamics
      • 8.2.2.2. U.S. wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Key Country Dynamics
      • 8.2.3.2. Canada wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. Key Country Dynamics
      • 8.3.2.2. UK wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Key Country Dynamics
      • 8.3.3.2. Germany wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. Key Country Dynamics
      • 8.3.4.2. France wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific wet wipes products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. Key Country Dynamics
      • 8.4.2.2. China wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3. India
      • 8.4.3.1. Key Country Dynamics
      • 8.4.3.2. India wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4. Japan
      • 8.4.4.1. Key Country Dynamics
      • 8.4.4.2. Japan wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Central & South America
    • 8.5.1. Central & South America wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Key Country Dynamics
      • 8.5.2.2. Brazil wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Middle East & Africa
    • 8.6.1. Central & South America wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2. South Africa
      • 8.6.2.1. Key Country Dynamics
      • 8.6.2.2. South Africa wet wipes market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Wet Wipes Market: Competitive Landscape

  • 9.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 9.2. Company Categorization
  • 9.3. Participant's Overview
  • 9.4. Financial Performance
  • 9.5. Product Benchmarking
  • 9.6. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
  • 9.7. Company Heat Map Analysis
  • 9.8. Strategy Mapping
    • 9.8.1. Partnerships
    • 9.8.2. Innovation
    • 9.8.3. Expansion Strategy
    • 9.8.4. Marketing Campaign
    • 9.8.5. Philanthropy
    • 9.8.6. Brand Relaunch
    • 9.8.7. Sustainability
    • 9.8.8. Acquisition
    • 9.8.9. Product Launches
  • 9.9. List of key companies analyzed in this section includes:
    • 9.9.1. The Clorox Company
    • 9.9.2. KCWW
    • 9.9.3. Reckitt Benckiser Group PLC
    • 9.9.4. Unilever
    • 9.9.5. Johnson & Johnson Consumer Inc.
    • 9.9.6. TLC International
    • 9.9.7. WipesPlus
    • 9.9.8. The Honest Company, Inc.
    • 9.9.9. Procter & Gamble
    • 9.9.10. Himalaya Wellness Company.