市場調査レポート
商品コード
1114014
オンラインデートアプリケーションの市場規模、シェア、動向分析レポート:収益発生(サブスクリプション、広告)、地域別(北米、欧州、APAC、LATAM、MEA)、およびセグメント別予測、2022年~2030年Online Dating Application Market Size, Share & Trends Analysis Report By Revenue Generation (Subscription, Advertisement), By Region (North America, Europe, APAC, LATAM, MEA), And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
オンラインデートアプリケーションの市場規模、シェア、動向分析レポート:収益発生(サブスクリプション、広告)、地域別(北米、欧州、APAC、LATAM、MEA)、およびセグメント別予測、2022年~2030年 |
出版日: 2022年07月05日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 119 Pages
納期: 2~10営業日
|
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、オンラインデートアプリケーションの世界市場規模は、2030年までに122億5000万米ドルに達すると予測されています。
2022年から2030年までのCAGRは5.5%で拡大すると予測されています。オンラインデーティングは、会員がチャットや浮気、恋愛をするためのプラットフォームを提供するオンラインサービスです。オンラインデーティングは、適切なパートナーを見つけたり、社会的な人脈を広げたりするための社会的な動向となっています。最も有名なオンラインデーティングアプリケーションは、TinderとBumbleです。これらのアプリケーションでは、デジタルメッセージを利用することで、人々のコミュニケーションを深めることができます。インターネットの利用が急増していることが、この市場の成長を後押ししている大きな要因となっています。
世界中には1,500以上の出会い系サイトやアプリケーションがあり、いくつかの出会い系アプリやオンラインプラットフォームでは、より良いマッチングや適切なプロファイルの推奨のために、出会い系アプリケーションにおける人工知能の活用を模索しています。オンライン出会い系アプリケーションは、同じような興味や好みを持つ人々を検出するアルゴリズムを用いて開発されています。例えば、Tinderは機械学習を利用しており、ユーザーがマッチングする確率を高めることを目的とした「Smart Photos」という機能をリリースしています。Match.comには、趣味や欠点、星座などの解釈に基づいてユーザーが愛を見つけるのを助けるAIチャットボット、Laraがあります。
オンライン出会い系アプリは、若い人たち、特にミレニアル世代に絶大な人気を博しています。特に、LGBTQ+のコミュニティは、多くの国で社会的偏見を持たれているため、出会い系アプリの利用が急増しています。COVID-19のパンデミックは、市場に好影響を与えています。COVID-19の世界の患者数では、欧州とアジア太平洋地域が最も大きな影響を受けています。また、米国では、ウイルスの急速な拡大により、各国政府から完全閉鎖、自宅待機、社会的隔離の指示が出され、社会生活や恋愛も制限されるなど、状況は悪化しました。人々の社会生活や恋愛生活も、この完全封鎖の影響を受けた。独身者は社会的孤立の中で仲間やつながりを求め、出会い系アプリの利用が劇的に増加しました。
サブスクリプションセグメントは市場をリードし、2021年の世界売上高の60.0%以上のシェアを占めました。サブスクリプションセグメントは、さらに年齢、性別、タイプに細分化されます。サブスクリプションセグメントは、予測期間を通じて圧倒的なシェアを維持すると予想されます。18~25歳の年齢層は、2021年におけるデートアプリの最大のユーザーグループです。26~34歳の年齢層は、予測期間中、最も急速に成長するセグメントとなる見込みです。性別では、2021年に男性ユーザーが60.0%以上の収益シェアを獲得し、市場を独占しました。女性セグメントは予測期間中、最も高いCAGRで拡大する見込みです。四半期ごとのサブスクリプションは、月ごとや年ごとのサブスクリプションと比較して、ユーザーによってより多く購読されています。アジア太平洋地域は、予測期間中に最も速い成長率を示すと予想されます。この地域の成長は、主にこの地域の独身人口の多さ、消費者の購買力の増加、都市化などに起因しています。
オンラインデーティングアプリケーションは、インターネット利用の拡大、オンラインデーティングに対する認識の変化、世界の独身者の増加などの要因によって牽引役となっています。
世界人口の増加に伴い、オンライン出会い系アプリケーションの需要は予測期間中に増加すると予想され、オンライン出会い系アプリケーションは、ユーザーが安全に閲覧できるような環境を提供するための措置を採用しています。
2021年の売上高構成比はサブスクリプションが60.0%以上を占め、圧倒的なシェアを獲得
サブスクリプション別では、2021年に18~25歳の年齢層が55.0%以上の収益シェアを占め、最大となっています。26~34歳の年齢層は、予測期間中に最も速いCAGRで拡大すると予測されます。これは、米国、ロシア、スイスなどの国々で離婚率が高いため、独身者が増加していることに起因している
The global online dating application market size is expected to reach USD 12.25 billion by 2030, according to the new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 5.5% from 2022 to 2030. Online dating is an online service that offers a platform for its members to chat, flirt, or fall in love. Online dating has become a social trend for finding a suitable partner or expanding social contacts. The most well-known online dating applications are Tinder and Bumble. Digital messaging on these online dating applications helps to enhance communication among people. A surge in the usage of the internet is the major factor fueling the growth of this market.
There are more than 1,500 dating websites and applications across the world and several dating apps and online platforms are exploring the utilization of artificial intelligence in dating applications for better matching and suitable profile recommendations. Online dating applications are developed using algorithms that detect people with similar interests and likes. For instance, Tinder is using machine learning and it had released a feature called 'Smart Photos,' which aims at increasing users' chances of finding a match. Match.com has Lara, an AI chatbot that helps users find love based on an interpretation of hobbies, flaws, zodiac signs, etc.
Online dating applications are gaining tremendous popularity among young individuals, especially millennials. The usage of dating apps has witnessed a tremendous rise. especially among the LGBTQ+ community owing to the social stigma associated with the community in many countries. The COVID-19 pandemic has had a favorable effect on the market. In terms of the total number of COVID-19 patients worldwide, Europe and the Asia Pacific were among the worst impacted regions. Additionally, things became worse in the U.S. Governments throughout the world issued orders for a complete lockdown, staying at home, and social seclusion due to the virus's rapid spread. People's social and romantic lives were impacted by the total lockdown. As singles searched for companionship and connection amid their social isolation, the use of dating apps increased dramatically.
The subscription segment led the market and accounted for more than 60.0% share of the global revenue in 2021. The subscription segment is further sub-segmented into age, gender, and type. The subscription segment is expected to maintain its commanding share throughout the forecast period. The 18-25 years age group was the largest user group of dating apps in 2021. The 26-34 years age group is expected to be the fastest-growing segment during the forecast period. By gender, male users dominated the market in 2021 with a revenue share of more than 60.0%. The female segment is expected to expand at the highest CAGR during the forecast period. The quarterly subscription is subscribed more by the users as compared to the monthly or yearly subscription. The Asia Pacific is expected to exhibit the fastest growth rate during the forecast period. The growth in the region is primarily attributed to the large single population in the region, the growing purchasing power of the consumers, and urbanization.