市場調査レポート
商品コード
1321492

スキンケア製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、性別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Skin Care Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Face Creams & Moisturizers, Sunscreen), By Gender (Male, Female), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 2~10営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.53円
スキンケア製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、性別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年07月20日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~10営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

スキンケア製品市場の成長と動向

Grand View Research社の最新レポートによると、世界のスキンケア製品市場規模は2030年までに1,962億米ドルに達する見込みです。

同市場は2023年から2030年にかけてCAGR 4.7%で成長すると予測されています。肌トラブルに関する懸念の高まりがスキンケア製品業界を牽引しています。フェイスクリーム、ボディローション、シェービングローション&クリーム、フェイス用日焼け止めなど、悩みに特化したスキンケア製品への需要の高まりが、全体的な需要を後押ししているようです。

スキンケア製品の様々な利点に関する意識の高まりが、ここ数年の需要の増加をもたらしています。さらに、ナチュラル・オーガニックスキンケア製品への傾倒が見られ、化粧品・ウェルネス産業の主要分野となっています。オーガニック製品は天然資源に由来し、有害な化学物質を含まないため、盛んな分野となっています。

女性セグメントは2022年に最大の市場シェアを占め、予測期間中も優位性を維持すると予想されます。女性は、自信と外見を高めるために、毎日のルーチンにパーソナル・グルーミング製品を加えることが増えています。世界中でフェイスクリーム、日焼け止め、ボディローションの需要が増加していることは、市場に好影響を与えると予想されます。

スーパーマーケット&ハイパーマーケット部門がシェアの大半を占め、2022年の世界収益の最大部門となっています。多くの消費者は、ハイパーマーケットやスーパーマーケットでスキンケア製品を購入することを好みます。専門家の支援とともに、これらの製品を物理的に確認できることも、この流通チャネルの成長に寄与する大きな要因です。スキンケア製品市場は、複数の国際的プレーヤーと少数の地域的プレーヤーの存在により、本質的に統合されています。

スキンケア製品市場レポートハイライト

  • アジア太平洋地域は、2022年の世界収益の最大部門です。新製品発売の増加による中国とインドの新興市場、皮膚の健康、紫外線の有害な影響、皮膚の状態に対する懸念の高まりが、アジア太平洋地域のスキンケア製品市場にプラスの影響を与えそうです。
  • 製品別では、その他セグメントが2023年から2030年にかけて大幅な成長を遂げると予測されています。その他のセグメントには、フェイスマスクや美容液など様々なタイプのスキンケア製品が含まれます。美容液は一般に、よりみずみずしく若々しい肌の外観を得るために使用されます。
  • 流通チャネル別では、スーパーマーケット&ハイパーマーケット部門が予測期間中に最も速い成長を記録すると予想されています。化粧品に対する需要の高まりと棚スペースの増加により、これらの店舗は化粧品や美容の通路に訓練を受けた専門家を配置し、顧客に専門的な指導や推奨を提供しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場のセグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
  • 情報分析
  • 市場の形成とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 スキンケア製品の市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 原材料分析
    • 規制の動向
  • 市場力学
    • 促進要因の影響分析
    • 抑制要因の影響分析
    • 業界の課題
    • 業界のチャンス
  • 業界分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者向け製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 スキンケア製品市場:性別の推定・動向分析

  • 性別の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 性別
    • 男性
    • 女性

第6章 スキンケア製品市場:製品別の推定・動向分析

  • 製品の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 製品別
    • フェイスクリームとモイスチャライザー
    • クレンザー&洗顔料
    • 日焼け止め
    • ボディクリームとモイスチャライザー
    • シェービングローションとクリーム
    • その他

第7章 スキンケア製品市場:流通チャネル別の推定・動向分析

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケットとハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン
    • その他

第8章 スキンケア製品市場:地域別の推定・動向分析

  • 地域の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 北米
    • 北米のスキンケア製品市場の推定・予測、2017~2030年
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 欧州のスキンケア製品市場の推定・予測、2017~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のスキンケア製品市場の推定・予測、2017~2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
  • 中南米
    • 中南米のスキンケア製品市場の推定・予測、2017~2030年
    • ブラジル
  • 中東とアフリカ
    • 中東およびアフリカのスキンケア製品市場の推定・予測、2017~2030年
    • サウジアラビア

第9章 競合分析

  • 主要企業のリスト
    • L'Oreal SA
    • Beiersdorf AG
    • Shiseido Co., Ltd.
    • Procter &Gamble(P&G)
    • Unilever
    • Johnson &Johnson, Inc.
    • Avon Products, Inc.
    • Coty Inc.
    • Colgate-Palmolive Company
    • Revlon
  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • タイプのベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2022年(金額シェア%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
図表

List of Tables

  • 1. Skin care products market estimates & forecast, by gender (USD Billion)
  • 2. Skin care products market estimates & forecast, by product (USD Billion)
  • 3. Skin care products market estimates & forecast, by distribution channel (USD Billion)
  • 4. U.S. macro - economic outlay
  • 5. Canada macro - economic outlay
  • 6. Mexico marco - economic outlay
  • 7. UK macro - economic outlay
  • 8. Germany macro - economic outlay
  • 9. France macro - economic outlay
  • 10. China macro - economic outlay
  • 11. India macro - economic outlay
  • 12. Japan macro - economic outlay
  • 13. Brazil macro - economic outlay
  • 14. Saudi Arabia macro - economic outlay
  • 15. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 16. Company market share, 2022 (Value % Share)

List of Figures

  • 1. Information procurement
  • 2. Primary research pattern
  • 3. Primary research approaches
  • 4. Primary research process
  • 5. Market Snapshot
  • 6. Segment Snapshot
  • 7. Competitive Landscape Snapshot
  • 8. Skin care products market - Industry value chain analysis
  • 9. Skin care products market dynamics
  • 10. Skin care products market: Porter's analysis
  • 11. Skin care products market, by gender: Key takeaways
  • 12. Skin care products market, by gender: Market share, 2022 & 2030
  • 13. Skin care products market estimates & forecasts, by male, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 14. Skin care products market estimates & forecasts, by female, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 15. Skin care products market, by product: Key takeaways
  • 16. Skin care products market, by product: Market share, 2022 & 2030
  • 17. Skin care products market estimates & forecasts, for face creams & moisturizers, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 18. Skin care products market estimates & forecasts, for cleansers & face wash, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 19. Skin care products market estimates & forecasts, for sunscreen, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 20. Skin care products market estimates & forecasts, for body creams & moisturizers, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 21. Skin care products market estimates & forecasts, for shaving lotions & creams, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 22. Skin care products market estimates & forecasts, for others, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 23. Skin care products market, by distribution channel: Key takeaways
  • 24. Skin care products market, by distribution channel: Market share, 2022 & 2030
  • 25. Skin care products market estimates & forecasts, for hypermarkets/supermarkets, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 26. Skin care products market estimates & forecasts, for convenience stores, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 27. Skin care products market estimates & forecasts, for pharmacy & drugstore, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 28. Skin care products market estimates & forecasts, for online, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 29. Skin care products market estimates & forecasts, for others, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 30. Skin care products market revenue, by region, 2022 & 2030, (USD Billion)
  • 31. Regional marketplace: Key takeaways
  • 32. Regional marketplace: Key takeaways
  • 33. North America skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 34. U.S. skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 35. Canada skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 36. Mexico skin care products market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 37. Europe skin care products market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion
  • 38. UK skin care products market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 39. Germany skin care products market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 40. France skin care products market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 41. Asia Pacific skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 42. China skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 43. India skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 44. Japan skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 45. Central & South America skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 46. Brazil skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 47. Middle East & Africa skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 48. Saudi Arabia skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 49. Key company categorization
  • 50. Company market share analysis, 2022 (Value % Share)
  • 51. Strategic framework
目次
Product Code: 978-1-68038-902-9

Skin Care Products Market Growth & Trends

The global skin care products market size is expected to reach USD 196.20 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to grow at a CAGR of 4.7% from 2023 to 2030. The rising concerns regarding skin problems are driving the skin care products industry. The growing demand for concern-specific skin care products such as face creams, body lotions, shaving lotions & creams, and face sunscreens is likely to fuel the overall demand.

Rising awareness regarding the various benefits of skin care products has resulted in a rise in their demand over the last few years. Moreover, an inclination toward natural and organic skin care products is observed, making it a major sector in the cosmetics and wellness industry. Organic products are derived from natural resources and are free of harmful chemicals, and hence it has become a thriving sector.

The female segment held the largest market share in 2022 and is expected to maintain dominance over the forecast period. Women are increasingly adding personal grooming products to their daily routines to enhance their confidence and appearance. The increased demand for face creams, sunscreens, and body lotions across the globe is expected to have a positive impact on the market.

The supermarkets & hypermarkets segment contributed a majority of the share to become the largest division of global revenue in 2022. A large number of consumers prefer buying skin care products from hypermarkets & supermarkets due to the shopping experience offered by these stores. The ability to physically verify these products, along with expert assistance, is another major factor contributing to this distribution channel's growth. The market for skin care products is consolidated in nature with the presence of several international players and a few regional players.

Skin Care Products Market Report Highlights

  • The Asia Pacific region was the largest revenue division for global revenue in 2022. The emerging markets of China and India due to a growing number of new product launches and rising concerns about skin health, harmful effects of UV rays, and skin conditions are likely to positively influence the Asia Pacific market for skin care products
  • In terms of product, the others segment is projected to grow at a substantial rate from 2023 to 2030. The other segment includes various types of skin care products such as face masks and serums. Serums are generally used to get a fresher, younger skin appearance
  • Based on distribution channel, the supermarkets & hypermarkets segment is expected to register the fastest growth during the forecast period. Owing to the increasing demand for cosmetic products and rising shelf space, these stores have placed trained professionals in the cosmetics and beauty aisles to provide customers with expert guidance and recommendations

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation& Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third - Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Regional Outlook

Chapter 3. Skin care products Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Raw Material Analysis
    • 3.2.2. Regulatory Trends
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Driver Impact Analysis
    • 3.3.2. Restraint Impact Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces
      • 3.4.1.1. Supplier Power
      • 3.4.1.2. Buyer Power
      • 3.4.1.3. Substitution Threat
      • 3.4.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.4.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Skin care products Market: Gender Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Gender Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Skin Care Products Market Estimates & Forecast, By Gender (USD Billion)
    • 5.2.1. Male
    • 5.2.2. Female

Chapter 6. Skin care products Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Skin Care Products Market Estimates & Forecast, By Product (USD Billion)
    • 6.2.1. Face Creams & Moisturizers
    • 6.2.2. Cleansers & Face Wash
    • 6.2.3. Sunscreen
    • 6.2.4. Body Creams & Moisturizers
    • 6.2.5. Shaving Lotions & Creams
    • 6.2.6. Others

Chapter 7. Skin care products Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Distribution channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. Skin Care Products Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Billion)
    • 7.2.1. Supermarkets & Hypermarkets
    • 7.2.2. Convenience Stores
    • 7.2.3. Pharmacy & drugstore
    • 7.2.4. Online
    • 7.2.5. Others

Chapter 8. Skin care products Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. Key country dynamics
      • 8.2.2.2. U.S. skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Key country dynamics
      • 8.2.3.2. Canada skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Key country dynamics
      • 8.2.4.2. Mexico skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. Key country dynamics
      • 8.3.2.2. UK skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Key country dynamics
      • 8.3.3.2. Germany skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. Key country dynamics
      • 8.3.4.2. France skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. Key country dynamics
      • 8.4.2.2. China skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.3. India
      • 8.4.3.1. Key country dynamics
      • 8.4.3.2. India skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.4. Japan
      • 8.4.4.1. Key country dynamics
      • 8.4.4.2. Japan skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.5. Central & South America
    • 8.5.1. Central & South America skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Key country dynamics
      • 8.5.2.2. Brazil skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.6. Middle East & Africa
    • 8.6.1. Middles East & Africa skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.2. Saudi Arabia
      • 8.6.2.1. Key country dynamics
      • 8.6.2.2. Saudi Arabia skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 9. Competitive Analysis

  • 9.1. List of key companies analyzed in this section includes:
    • 9.1.1. L'Oreal S.A.
    • 9.1.2. Beiersdorf AG
    • 9.1.3. Shiseido Co., Ltd.
    • 9.1.4. Procter & Gamble (P&G)
    • 9.1.5. Unilever
    • 9.1.6. Johnson & Johnson, Inc.
    • 9.1.7. Avon Products, Inc.
    • 9.1.8. Coty Inc.
    • 9.1.9. Colgate - Palmolive Company
    • 9.1.10. Revlon
  • 9.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 9.3. Company Categorization
  • 9.4. Participant's Overview
  • 9.5. Financial Performance
  • 9.6. Type Benchmarking
  • 9.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
  • 9.8. Company Heat Map Analysis
  • 9.9. Strategy Mapping