表紙:女性向け健康アプリの市場規模、シェア&動向分析レポート:タイプ別(月経健康、フィットネス&栄養、妊娠追跡&産後ケア)、地域別(北米、APAC)、セグメント別予測、2022年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1114135

女性向け健康アプリの市場規模、シェア&動向分析レポート:タイプ別(月経健康、フィットネス&栄養、妊娠追跡&産後ケア)、地域別(北米、APAC)、セグメント別予測、2022年~2030年

Women's Health App Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Menstrual Health, Fitness & Nutrition, Pregnancy Tracking & Postpartum Care), By Region (North America, APAC), And Segment Forecasts, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 83 Pages | 納期: 2~10営業日

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女性向け健康アプリの市場規模、シェア&動向分析レポート:タイプ別(月経健康、フィットネス&栄養、妊娠追跡&産後ケア)、地域別(北米、APAC)、セグメント別予測、2022年~2030年
出版日: 2022年07月01日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 83 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

女性向け健康アプリの市場成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポート別と、世界の女性向け健康アプリ市場規模は、2030年までに132億米ドルに達し、予測期間中に19.45%のCAGRで拡大すると予測されています。

mヘルスアプリの採用の増加、OAの有病率の上昇、スマートフォンユーザーの増加が、市場成長の原動力になると予想されます。さらに、スマートヘルスケアソリューションをヘルスケア部門に統合することを目的とした政府のイニシアティブやプログラムの増加が、市場拡大に寄与しています。市場プレイヤーは、女性の健康の特定の側面に焦点を当てたアプリケーションを実装しています。例えば、2020年9月、Health &Her Ltd.は、更年期障害のナビゲーションを支援するアプリを発表しました。

このアプリは、生理の追跡、症状の評価、サプリメントのリマインダー、運動の提案、情報、医療専門家からのアドバイスを通じて、更年期の旅の管理を支援します。COVID-19の大流行が、世界中でデジタル技術の採用を後押ししています。消費者は、健康関連のデジタルサービスを選択するようになっており、人口の間でmヘルスアプリの採用を推進しています。パンデミックは、医師の予約のキャンセルや遅延、感染症のリスクから、フィットネス、メンタルケア、妊娠・産後ケアアプリの需要を急増させました。妊娠中や産後の母親は、自分の健康状態を把握し、疑問を解消するために、妊娠・産後ケアアプリを利用するようになりました。さらに、革新的な技術やスタートアップ企業への投資の高まりが、市場の成長に有利に働くと思われます。

女性用健康アプリ市場のレポートハイライト

タイプ別では、月経健康セグメントが市場を独占し、予測期間中に大きな成長を遂げると予想される

セグメント成長の要因は、製品の発売と月経周期追跡アプリケーションの採用の増加です

FitbitやAppleなどの業界主要企業は、月経周期を追跡し、受胎可能期間とともに排卵期を予測するアプリを導入している

先進技術の採用が進み、更年期以降の様々な合併症に対する女性の意識が高まっていることから、2021年の市場は北米が独占

女性の健康は、COVID-19の大流行によって影響を受けています。例えば、妊娠中の女性は、COVID-19に感染することによるストレスの増加、ヘルスケア施設への訪問制限による出産前の予約の欠席、経済的不安などの課題に直面しており、これらはすべて、ケア関連の要件を満たすためのモバイルアプリケーションの採用を促進すると予想されます。

アジア太平洋地域では、予測期間中に最も速いCAGRを記録することが予想され、マレーシアやタイなどの国々で低コストのモバイル技術の開発と組み合わせたケアアプリケーションの高い需要が市場を牽引しています。

目次

第1章 調査範囲と目的

  • 市場セグメンテーション
  • 地域範囲
  • 推定・予測のタイムライン
  • 調査目的

第2章 調査手法

  • 調査手法
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • Gvrの内部データベース
    • 二次情報
    • 1次調査
    • 1次調査内容
  • 情報またはデータ分析
    • データ分析モデル
  • 市場の策定と検証
  • モデルの詳細
    • コモディティフロー分析
  • 二次情報一覧
  • 略語一覧

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • セグメントの見通し
    • タイプ
  • 地域の見通し
  • 競合考察

第4章 市場変数、動向、範囲

  • 市場系列の見通し
    • 親市場の見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
      • 標的疾患の発生率の上昇
      • 高いスマートフォン普及率
    • 市場制約分析
      • データセキュリティの欠如
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • ビジネス環境分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
      • 競争企業間の敵対関係
      • 新規参入業者の脅威
      • 買い手の交渉力
      • 供給企業の交渉力
      • 代替品の脅威
    • PESTEL分析
      • 政治情勢
      • 経済社会情勢
      • 技術情勢

第5章 女性の健康アプリ市場:タイプ分析

  • 女性の健康アプリの市場タイプの市場シェア分析、2021年および2030年
  • 女性の健康アプリの市場タイプ市場:セグメントダッシュボード
  • タイプセグメントの市場規模と予測、およびトレンド分析、2016年から2030年
    • フィットネスと栄養
    • 月経の健康
    • 妊娠追跡と産後ケア
    • 閉経
    • 疾病管理
    • その他

第6章 女性の健康アプリ市場:地域分析

  • 女性の健康アプリ市場の地域市場シェア分析、2020年および2030年
  • 地域市場のスナップショット
  • 市場規模、予測、トレンド分析、2016年から2030年
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
    • アジア太平洋地域
      • 日本
      • 中国
      • インド
      • オーストラリア
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ

第7章 競合分析

  • 主要な市場参加者別最近の動向と影響分析
  • 競合の分類(主要なイノベーター、市場のリーダー、新興企業
  • 会社の市況分析
  • 企業プロファイル
    • Flo Health, Inc.
      • 会社概要
      • サービスのベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • Clue
      • 会社概要
      • サービスのベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • Glow, Inc.
      • 会社概要
      • サービスのベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • Withings
      • 会社概要
      • サービスのベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • Fitbit, Inc.
      • 会社概要
      • サービスのベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • Natural Cycles
      • 会社概要
      • サービスのベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • Apple Inc.
      • 会社概要
      • サービスのベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • Wildflower Health
      • 会社概要
      • サービスのベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • Hellobaby, Inc.
      • 会社概要
      • サービスのベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
    • Ovia Health
      • 会社概要
      • サービスのベンチマーク
      • 戦略的イニシアチブ
図表

List of Tables

  • Table 1 List of secondary sources
  • Table 2 List of abbreviation
  • Table 3 Global fitness & nutrition market estimates and forecast, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Global menstrual health market estimates and forecast, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Global pregnancy tracking & postpartum care market estimates and forecast, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Global menopause market estimates and forecast, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Global disease management market estimates and forecast, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 Global others market estimates and forecast, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 North America women's health app market estimates and forecast, by country, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 10 North America women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 11 U.S. women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 12 Canada women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 13 Europe women's health app market estimates and forecast, by country, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 14 Europe women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 15 U.K. women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 16 Germany women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 17 France women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 18 Italy women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 19 Spain women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 20 Asia Pacific women's health app market estimates and forecast, by country, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 21 Asia Pacific women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 22 China women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 23 Japan women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 24 India women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 25 Australia women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 26 Latin America women's health app market estimates and forecast, by country, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 27 Latin America women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 28 Brazil women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 29 Mexico women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 30 Middle East & Africa (MEA) women's health app market estimates and forecast, by country, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 31 Middle East & Africa (MEA) women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Table 32 South Africa women's health app market revenue estimates and forecast by type, 2016 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Women's health app market segmentation
  • Fig. 2 Market research process
  • Fig. 3 Information procurement
  • Fig. 4 Primary research pattern
  • Fig. 5 Market research approaches
  • Fig. 6 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 7 QFD modelling for market share assessment
  • Fig. 8 Market formulation & validation
  • Fig. 9 Market outlook, 2021 (USD Million)
  • Fig. 10 Market trends & outlook
  • Fig. 11 Market driver relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 12 Market restraint relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 13 Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 14 Women's health app market: Type movement analysis (USD millions)
  • Fig. 15 Women's health app Market, By Type: Segment dashboard
  • Fig. 16 Fitness & nutrition market 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 17 Menstrual health market 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Pregnancy tracking & postpartum care market 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Menopause market 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Disease management market 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Others market 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 23 Regional movement analysis, 2021 & 2030 (USD million)
  • Fig. 24 North America women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 U.S. women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Canada women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Europe women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 U.K. women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Germany women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 France women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Italy women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 Spain women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 Asia Pacific women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 China women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 Japan women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 India women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Australia women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 Latin America women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 Brazil women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 Mexico women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Middle East & Africa women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 South Africa women's health app market, 2016 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Impact analysis by key market participants
  • Fig. 44 Strategy framework/Competition categorization
  • Fig. 45 Company market position analysis
目次
Product Code: GVR-3-68038-970-8

Women's Health App Market Growth & Trends:

The global women's health app market size is expected to reach USD 13.2 billion by 2030, expanding at a CAGR of 19.45% during the forecast period, based on a new report by Grand View Research, Inc. Rising adoption of mHealth apps, rising prevalence of OA, and an increasing number of smartphone users are expected to drive the market growth. Furthermore, rising government initiatives and programs aimed at integrating smart healthcare solutions into the healthcare sector are contributing to the market expansion.Market players are implementing applications that focus on specific aspects of women's health. For example, in September 2020, Health & Her Ltd. launched an app to help users navigate menopause.

The app helps in managing the menopausal journey through period tracking, symptom assessments, supplement reminders, exercise suggestions, information, and advice from medical experts.The outbreak of the COVID-19 pandemic has boosted the adoption of digital technologies around the world. Consumers are increasingly choosing health-related digital services, driving mHealth apps adoption among the population. The pandemic surged the demand for fitness, mental care,and pregnancy & postpartum care apps owing to the cancellations or delays in physician's appointments and the risk of infection. Pregnant and new mothers started using pregnancy and postnatal recovery apps to track their health and clear their doubts. Furthermore, rising investment in innovative technologies and startup businesses are likely to favor the growth of the market.

Women's Health App Market Report Highlights:

  • Based on type, the menstrual health segment dominated the market and is expected to witness significant growth over the forecast period
  • Factors contributing to the segment growth are product launches and increasing adoption of menstrual cycle tracking applications
  • Key industry players, such as Fitbit and Apple, are introducing apps to track menstrual cycles and predict ovulation periods along with fertility windows
  • North America dominated the market in 2021 owing to the rising adoption of advanced technology and increasing awareness among females about various complications post menopause
  • Women's health is being impacted by the COVID-19 pandemic. Pregnant women, for instance, face challenges, such as increased stress from contracting COVID-19, missing prenatal appointments due to restrictions on visiting a healthcare facility, and financial insecurity, all of which are expected to drive the adoption of mobile applications to meet care-related requirements
  • In Asia Pacific, the market is expected to register the fastest CAGR over the forecast period and is driven by the high demand for care apps combined with the development of low-cost mobile technologies in countries, such as Malaysia and Thailand

Table of Contents

Chapter 1. Report Scope And Objectives

  • 1.1 Market Segmentation
  • 1.2 Regional Scope
  • 1.3 Estimates And Forecast Timeline
  • 1.4 Research Objectives
    • 1.4.1 Objective - 1
    • 1.4.2 Objective - 2
    • 1.4.3 Objective - 3

Chapter 2. Methodology

  • 2.1 Research Methodology
  • 2.2 Information Procurement
    • 2.2.1 Purchased Database
    • 2.2.2 Gvr's Internal Database
    • 2.2.3 Secondary Sources
    • 2.2.4 Primary Research
    • 2.2.5 Details of Primary Research
  • 2.3 Information or Data Analysis
    • 2.3.1 Data Analysis Models
  • 2.4 Market Formulation & Validation
  • 2.5 Model Details
    • 2.5.1 Commodity Flow Analysis
  • 2.6 List of Secondary Sources
  • 2.7 List of Abbreviations

Chapter 3. Executive Summary

  • 3.1 Market Outlook
  • 3.2 Segment Outlook
    • 3.2.1 Type
  • 3.3 Regional Outlook
  • 3.4 Competitive Insights

Chapter 4. Market Variables, Trends & Scope

  • 4.1 Market Lineage Outlook
    • 4.1.1 Parent Market Outlook
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Market Driver Analysis
      • 4.2.1.1 Rising Incidence of Target Disorders
      • 4.2.1.2 High Smartphones Penetration
    • 4.2.2 Market Restraint Analysis
      • 4.2.2.1 Lack of Data Security
  • 4.3 Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 4.4 Business Environment Analysis Tools
    • 4.4.1 Porter's Five Forces Analysis
      • 4.4.1.1 Competitive Rivalry
      • 4.4.1.2 Threat of New Entrants
      • 4.4.1.3 Bargaining Power of Buyers
      • 4.4.1.4 Bargaining Power of Suppliers
      • 4.4.1.5 Threat of Substitutes
    • 4.4.2 Pestel Analysis
      • 4.4.2.1 Political Landscape
      • 4.4.2.2 Economic And Social Landscape
      • 4.4.2.3 Technological Landscape

Chapter 5. Women's Health App Market: Type Analysis

  • 5.1 Women's Health App Market Type Market Share Analysis, 2021 & 2030
  • 5.2 Women's Health App Market Type Market: Segment Dashboard
  • 5.3 Market Size & Forecasts And Trend Analyses, 2016 To 2030 For The Type Segment
    • 5.3.1 Fitness & Nutrition
      • 5.3.1.1 Fitness & Nutrition Market, 2016 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2 Menstrual Health
      • 5.3.2.1 Menstrual Health Market, 2016 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.3 Pregnancy Tracking & Postpartum Care
      • 5.3.3.1 Pregnancy Tracking & Postpartum Care Market, 2016 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.4 Menopause
      • 5.3.4.1 Menopause Market, 2016 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.5 Disease Management
      • 5.3.5.1 Disease Management Market, 2016 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.6 Others
      • 5.3.6.1 Menstrual Health Market, 2016 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Women's Health App Market: Regional Analysis

  • 6.1 Women's Health App Market Regional Market Share Analysis, 2020 & 2030
  • 6.2 Regional Market Snapshot
  • 6.3 Market Size, & Forecasts, And Trend Analysis, 2016 To 2030
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 North America Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.1.2 U.S.
      • 6.3.1.2.1 U.S. Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.1.3 Canada
      • 6.3.1.3.1 Canada Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Europe Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.2.2 U.K.
      • 6.3.2.2.1 U.K. Women's Health App Market, 2016- 2030 (USD Million)
      • 6.3.2.3 Germany
      • 6.3.2.3.1 Germany Women's Health App Market, 2016- 2030 (USD Million)
      • 6.3.2.4 France
      • 6.3.2.4.1 France Women's Health App Market, 2016- 2030 (USD Million)
      • 6.3.2.5 Italy
      • 6.3.2.5.1 Italy Women's Health App Market, 2016- 2030 (USD Million)
      • 6.3.2.6 Spain
      • 6.3.2.6.1 Spain Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 Asia Pacific Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.2.1 Japan Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.3.3 China
      • 6.3.3.3.1 China Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.3.4 India
      • 6.3.3.4.1 India Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.3.5 Australia
      • 6.3.3.5.1 Australia Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Latin America Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.4.2 Brazil
      • 6.3.4.2.1 Brazil Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.4.3 Mexico
      • 6.3.4.3.1 Mexico Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.5 Middle East And Africa
      • 6.3.5.1 Mea Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.5.2 South Africa
      • 6.3.5.2.1 South Africa Women's Health App Market, 2016 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Analysis

  • 7.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.2 Competition Categorization (Key Innovators, Market Leaders, Emerging Players
  • 7.3 Company Market Position Analysis
  • 7.4 Company Profiles
    • 7.4.1 Flo Health, Inc.
      • 7.4.1.1 Company Overview
      • 7.4.1.2 Service Benchmarking
      • 7.4.1.4 Strategic Initiatives
    • 7.4.3 Clue
      • 7.4.2.1 Company Overview
      • 7.4.2.2 Service Benchmarking
      • 7.4.2.4 Strategic Initiatives
    • 7.4.3 Glow, Inc.
      • 7.4.3.1 Company Overview
      • 7.4.3.2 Service Benchmarking
      • 7.4.3.4 Strategic Initiatives
    • 7.4.4 Withings
      • 7.4.4.1 Company Overview
      • 7.4.4.2 Service Benchmarking
      • 7.4.4.4 Strategic Initiatives
    • 7.4.5 Fitbit, Inc.
      • 7.4.5.1 Company Overview
      • 7.4.5.2 Service Benchmarking
      • 7.4.5.4 Strategic Initiatives
    • 7.4.6 Natural Cycles
      • 7.4.6.1 Company Overview
      • 7.4.6.2 Service Benchmarking
      • 7.4.6.4 Strategic Initiatives
    • 7.4.7 Apple Inc.
      • 7.4.7.1 Company Overview
      • 7.4.7.2 Service Benchmarking
      • 7.4.7.4 Strategic Initiatives
    • 7.4.8 Wildflower Health
      • 7.4.8.1 Company Overview
      • 7.4.8.2 Service Benchmarking
      • 7.4.8.4 Strategic Initiatives
    • 7.4.9 Hellobaby, Inc.
      • 7.4.9.1 Company Overview
      • 7.4.9.2 Service Benchmarking
      • 7.4.9.4 Strategic Initiatives
    • 7.4.10 Ovia Health
      • 7.4.10.1 Company Overview
      • 7.4.10.2 Service Benchmarking
      • 7.4.10.4 Strategic Initiatives