株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

Facebookの次の新しいモバイル方向性

Facebook's Next New Mobile Directions

発行 Grizzly Analytics LLC 商品コード 245021
出版日 ページ情報 英文 59 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.58円で換算しております。
Back to Top
Facebookの次の新しいモバイル方向性 Facebook's Next New Mobile Directions
出版日: 2012年06月19日 ページ情報: 英文 59 Pages
概要

当レポートでは、Facebookのモバイル利用における新しい機会について調査し、位置情報ベース広告やプロモーションなど現在のビジネスの拡張、曲、映像およびその他メディアの販売といったまったく新しいビジネス分野への参入など、現在のソーシャルネットワークの範囲を超えた新しい分野へのモバイルの方向性を分析しており、概略以下の構成でお届けいたします。

位置情報ベース広告・プロモーション

  • ますますローカライズされるモバイル広告
  • 「ハイパーローカル」広告関連の買収
  • 契約からユーザーについての詳細を推測する
  • ロケーションごとに異なる広告対象
  • 友達のコメントと一緒に広告を表示する
  • 屋内ロケーションで予測されるFacebook活動
  • ますます効果的になるローカル広告

ソーシャルローカル検索

  • ロケーションのランク付けにソーシャルネットワークデータを利用する
  • チェックイン用のソーシャルグラフロケーションランキング
  • ローカル検索の拡大
  • ソーシャルネットワークロケーションランキングの価値
  • ロケーションランキングのFacebook利用の予測
  • Facobookのローカル検索をサポートするためのM&Aの予測

ロケーションシェアリング・フレンドフィッシング

  • 友達を見つける:幅広い支持、しかし導入は制限
  • Facebookの手近なユーザー機能
  • より強力な友達発見
  • Facebookの友達発見における進行中の研究
  • 友達発見に関連したFacebookの買収
  • Facebookの友達発見における潜在的メリット
  • Facebookの友達発見の予測
  • Facebookが友達発見を提供する価値

Facebookアプリケーションからモバイルへの移行

  • Facebookアプリケーションとモバイルアプリケーション
  • アプリケーションのモバイル移行に関連したFacebookの買収
  • 仮想通貨におけるFacebookの調査
  • Facebookアプリケーションのモバイル移行予測

ユニファイドモバイルメッセージング

  • ユニファイドメッセージング
  • コミュニケーションチャネルの選択
  • プライバシーを保護したコミュニケーション
  • ユニファイドマルチチャネルメールボックス
  • マルチプルトランスペアレントメッセージのデリバリー法
  • ソーシャルネットワーク関係によるメッセージの整理
  • メッセージング関連のFacebookの買収
  • ユニファイドメッセージングのFacebookの価値

メディアシェアリング・購入

  • メディアコメントからメディアシェアリング・購入へ
  • ユーザーデバイス向けメディアファイルのシェアリング・購入
  • メディア提案
  • モバイルメディアの貨幣化
  • 販売・紹介
  • Facebookのモバイルメディア貨幣化の予測

マイクロジョブ

  • Facebookにおけるマイクロジョブ
  • マイクロジョブの実例
  • Amazonの「メカニカルターク(Mechanical Turk)」
  • Facebookのメリット・マイクロジョブの価値
目次

Abstract

Seven new mobile directions in Facebook R&D:

  • Three extensions of their existing business
  • Two areas of deep integration in phones
  • 0ne new opportunity opening up revenue
  • 0ne way to open up jobs on their platterm
  • Past and predicted M&A in these areas

Significant concern has been expressed recently regarding Facebook's apparent weakness in monetizing mobile usage. This concern is largely based on mobile users seeing and clicking on a fraction of the advertisements as computer-based users.

This report shows, however, that Facebook has invested heavily in new opportunities for monetizing mobile use. Some of these research areas are extensions of Facebook's current business, such as location-based ads and promotions. Others will deepen Facebook's use in the every-day lives of mobile users, including finding and communicating with friends. Others would reflect Facebook's entry into totally new business areas, such as sales of songs, videos and other media. Others are even bigger departures from classical social networking, opening up new jobs for mobile users.

Taken more broadly, the predicted new mobile directions for Facebook outlined below will expand the scope of the social network services that the company offers mobile users. While these new areas are outside the scope of today's social networking, they primarily still relate strongly to each user's social network interactions and the information generated by a user's network of friends.

Table of Contents

Executive Summary

Grizzly Predictions

Predicted Facebook Acquisitions

Broader Implications

Table of Contents

Location-Based Advertising and Promotions

  • Increasingly Localized Mobile Advertising
  • Acquisition Related to “Hyper-Local” Advertising
  • Inferring Details about a User from their Contacts
  • Varying the Advertising Objective by Location
  • Showing Ads along with Comments from Friends
  • Predicted Facebook Activity in Indoor Location
  • Towards Increasingly Effective Local Ads

Social Local Search

  • Using Social Network Data to Rank Locations
  • Social-Graph Location Ranking for Check-Ins
  • Expanding to Local Search
  • Value of Social-Network Location Ranking
  • Predictions for Facebook Use of Location Ranking
  • Predicted M&A to Support Facebook Local Search

Location Sharing and Friend-Finding

  • Friend Finding: Broad Appeal but Limited Adoption
  • Facebook's Nearby Users Feature
  • More Powerful Friend-Finding
  • Ongoing Research in Facebook Friend-Finding
  • Facebook Acquisitions Related to Friend-Finding
  • Potential Advantages of Facebook Friend-Finding
  • Predictions for Facebook Friend-Finding
  • Value to Facebook of Offering Friend-Finding

Moving Facebook Apps to Mobile

  • Facebook Apps and Mobile Apps
  • Facebook Acquisitions Related to Moving Apps to Mobile
  • Facebook Research in Virtual Currency
  • Predictions for Facebook Apps Moving to Mobile

Unified Mobile Messaging

  • Unified Messaging
  • Selecting Communications Channel
  • Privacy-Preserving Communication
  • Unified Multi-Channel Mailbox
  • Multiple Transparent Message Delivery Methods
  • Organizing Messages by Social Network Relationship
  • Facebook Acquisitions Related to Messaging
  • The Value to Facebook of Unified Messaging

Media Sharing and Purchasing

  • From Media Comments to Media Sharing & Purchases
  • Sharing & Purchasing a Media File for a User's Device
  • Media Recommendation
  • Monetizing Mobile Media
  • Sales and Referrals
  • Predictions for Facebook Monetizing Mobile Media

Micro-Jobs

  • Micro-Jobs on Facebook
  • Examples of Micro-Jobs
  • Amazon's “Mechanical Turk”
  • Facebook's Advantage and Value in Micro-Jobs
Back to Top