市場調査レポート

世界のスーパーマーケット市場

Supermarkets - A GLOBAL OUTLOOK

発行 Global Industry Analysts, Inc. 商品コード 232246
出版日 ページ情報 英文 77 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。

ご注意:Single user licenseはDRM(デジタル著作権管理システム)付PDFとなります。
PDFの閲覧には Adobe Digital Editions (無償)のインストールが必要となります。
認証されたPC上のみでの閲覧と、1回のプリントアウトが可能となっております。

Back to Top
世界のスーパーマーケット市場 Supermarkets - A GLOBAL OUTLOOK
出版日: 2012年01月01日 ページ情報: 英文 77 Pages
概要

当レポートでは、世界のスーパーマーケット市場について調査分析し、業界の概要や最新動向、需要促進要因に焦点を当てて、地域市場(米国、日本、フランス、ハンガリー、ルーマニア、ウクライナ、英国、トルコ、中国、インド、インドネシア、オーストラリア、ブラジルを含む)の見通しを提供し、最近のM&A、戦略的企業の発展、主要企業のプロファイルなども含めて、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 分類

  • スーパーマーケット、スーパーストア、ハイパーマーケット

第2章 概要

  • スーパーマーケットの生き残り戦略
  • スーパーマーケットにおける競争の影響
  • スーパーマーケットの実績
  • スーパーマーケットの拡大
  • 利便性
  • スーパーマーケットにおける食肉の役割
  • スーパーマーケットにおけるパッケージの役割
  • スーパーマーケットにおける天候の影響
  • 消費者の嗜好
  • スーパーマーケットの応用
  • スーパーマーケットの小売業者
  • 新世代のスーパーマーケット
  • スーパーマーケットvs.従来のマーケティング経路
  • 競合の動向
  • 新興スーパーマーケットの動向
  • 付加価値製品を好む消費者
  • ブランドの販促を増やす企業
  • 市場をコントロールする健康食品
  • ダウンロード:上昇傾向
  • 合併や買収の増加
  • レディトゥクック(Ready to Cook)食品の増加
  • 技術の利用増加と、顧客を引き付ける効果的なプラクティスが必要

第3章 戦略的企業の発展

  • 地域市場の見通し
    • 米国
    • 欧州
      • フランス
      • ハンガリー
      • ルーマニア
      • 英国
      • トルコ
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • オーストラリア
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • チリ
目次
Product Code: GOS-058

The global outlook series on the Supermarkets Industry provides a collection of statistical anecdotes, market briefs, and concise summaries of research findings. Illustrated with 13 fact-rich market data tables, the report offers a rudimentary overview of the industry, and highlights latest trends and demand drivers. Regional markets briefly abstracted and covered include United States, Japan, France, Hungary, Romania, Ukraine, UK, Turkey, China, India, Indonesia, Australia, and Brazil. The report offers a compilation of recent mergers, acquisitions, and strategic corporate developments. Also included is an indexed, easy-to-refer, fact-finder directory listing the addresses, and contact details of 297 supermarket operators worldwide.

Table of Contents

1. CLASSIFICATION

  • Supermarkets, Superstores and Hypermarkets

2. OVERVIEW

  • Survival Strategies of Supermarkets
  • Effects of Competition on Supermarkets
  • Performance of Supermarkets
  • Expansion of Supermarkets
  • Convenience
  • Role of Meat in Supermarkets
  • Role of Packaging in Supermarkets
  • Effects of Weather on Supermarkets
  • Consumer Preferences
  • Applications for Supermarkets
  • Supermarket Retailer
  • New Generation Supermarkets
  • Supermarkets Vs Conventional Marketing Channels
  • Dynamics of Competition
  • Emerging Supermarket Trends
  • Consumers to Favor Value-Added Products
  • Companies to Increase Brand Promotion
  • Healthy Products to Control the Market
  • Downloading - A Rising Trend
  • Rise in Mergers and Takeovers
  • Sale of Ready-to-Cook Food Products to Increase
    • Table 1: World Recent Past, Current and Future Analysis for Food Products Retailed Through Supermarkets by Geographic Region - US and Rest of the World Markets Independently Analyzed with Annual Sales Figures in US$ billion for Years 2010 through 2015
    • Table 2: World 5-Year Perspective for Food Products Retailed Through Supermarkets - Percentage Share Breakdown of Dollar Sales for US and Rest of the World for Years 2011 & 2015
  • Need for Increased Use of Technology and Effective Practices to Lure Customers

3. STRATEGIC CORPORATE DEVELOPMENTS

  • A REGIONAL MARKET PERSPECTIVE

1. UNITED STATES

  • Overview and Performance
  • Threat of Alternative Food Retailing Formats
  • Supermarkets May Not be Annihilated
    • Table 3: US Recent Past, Current and Future Analysis for Food Products Retailed Through Supermarkets by Store Format - Chain Stores, Independent Stores, Independently Analyzed with Annual Sales Figures in US$ Billion for Years 2010 through 2015
    • Table 4: US 5-Year Perspective for Food Products Retailed Through Supermarkets - Percentage Share Breakdown of Dollar Sales for Chain Stores, Independent Stores Years 2011 & 2015
  • Supermarkets and Healthcare
  • Supermarkets Include Pharmacy Divisions
  • Supermarket Retailers Attract Time-Conscious Consumers
  • Supermarkets Concentrate on Natural Foods
  • Revamping of Juices
  • Popularity of Cakes in Supermarkets
  • Importance of Meat in Supermarkets
  • Role of Sea Food in Supermarkets
  • Modified Atmosphere Packaging
  • Frozen-food Category Expands Beyond the Supermarket
  • Supermarkets Takeout Becomes Popular
  • Supermarkets Offer Special Services
    • Table 5: Leading Grocery Stores in Detroit, Michigan (2010): Percentage Breakdown of Market Share for Kroger, Meijer, Costco, Wal-Mart Supercenter, Spartan Stores and others
  • New Competitors Challenge Supermarkets
  • Outcome of Pressures of Competition In Retailing
  • Outlook

2. EUROPE

  • Supermarkets and the Ad Industry in Europe
  • The Changing Face of the European Grocery Landscape

2a. FRANCE

  • Prospects for Consolidation
  • Competitive Landscape
    • Table 6: French Grocery Retail Industry (2010): Percentage Breakdown of Market Share for Carrefour, Leclerc, Intermarch´e, Auchan, Casino, Syst`eme U, and Others

2b. HUNGARY

  • Developments in the Supermarket Industry

2c. ROMANIA

  • Hypermarket Growth Most Vibrant

2d. UNITED KINGDOM

  • History of Supermarkets
    • Table 7: Leading Supermarket Chains in the UK (2010): Percentage Breakdown of Market Share for Tesco, Asda, Sainsbury's, Morrison's, Co-op, Waitrose, and Others
  • Food Retailing Industry
  • Market Scenario
  • Supermarkets Spell Doom to Convenience Stores in UK Retail Market
  • OFT Probe into Online Trading by Supermarkets
  • Supermarkets and Low-Priced Food
  • Processed Food and Health Concerns in the UK
  • Supermarkets: Their Cost to the Society
  • Emerging Preferences in the UK Supermarket Sector

2e. TURKEY

3. ASIA-PACIFIC

3a. CHINA

  • Overview
  • Hypermarkets Witness Phenomenal Surge
    • Table 8: Mass Grocery Retail Market in China (2011): Percentage Share Breakdown of Number of Stores by Store Type
    • Table 9: Mass Grocery Retail Market in China (2011): Percentage Share Breakdown of Dollar Sales by Store Type

3b. INDIA

  • Supermarkets Boom in Indian Retail Market

3c. AUSTRALIA

  • Changes in Australian Supermarkets and Grocery Stores Industry
    • Table 10: Leading Australian Grocery Shops (2010): Percentage Breakdown of Market Share for Woolsworth, Coles, IGA, Aldi, Foodworks, Franklins, and Others
    • Table 11: Australian Grocery Retail Market (2011): Percentage Share Breakdown of Sales by Store Type

4. LATIN AMERICA

4a. BRAZIL

  • Supermarkets Witnessing Boost in Sales

4b. CHILE

  • Table 12: Mass Grocery Retail Market in Chile (2011): Percentage Share Breakdown of Number of Stores By Store Type
  • Table 13: Mass Grocery Retail Market in Chile (2011): Percentage Share Breakdown of Dollar Sales By Store Type

GLOBAL DIRECTORY

Back to Top