市場調査レポート

グリーティングカード:世界市場の見通し

Greeting Cards - A GLOBAL OUTLOOK

発行 Global Industry Analysts, Inc. 商品コード 232239
出版日 ページ情報 英文 85 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。

ご注意:Single user licenseはDRM(デジタル著作権管理システム)付PDFとなります。
PDFの閲覧には Adobe Digital Editions (無償)のインストールが必要となります。
認証されたPC上のみでの閲覧と、1回のプリントアウトが可能となっております。

Back to Top
グリーティングカード:世界市場の見通し Greeting Cards - A GLOBAL OUTLOOK
出版日: 2012年01月01日 ページ情報: 英文 85 Pages
概要

本レポートではグリーティングカードの世界市場について、、市場の概要、産業の鳥瞰、流行の市場動向、問題点、成長促進要因、成長阻害要因、需要予測、産業に影響を与える動き、米国、カナダ、英国、オーストラリア、インド、タイ、日本他を含む各地域別市場状況、統計的逸話調査で判明した結論をお伝えすると共に、最近の産業活動状況について考察しつつ、概略下記内容でお届け致します。また索引から簡単に見つけられる世界の187社の住所と連絡先の一覧も含まれております。

第1章 グリーティングカード

  • カードを使った表現:昔からずっと行われてきた伝統
  • グリーティングカードの歴史:
  • その面白い起源
  • 市場の特徴

第2章 現状と将来の分析

  • 景気後退がグリーティングカード産業に与えた影響
  • 日常のカードとスプリングカード:暗闇の中の輝かしいスポット
  • さらに先へ...
  • ...の課題
  • インターネット:大きな脅威

第3章 競合展望

  • Hallmark と American Greetings: グリーティングカード業界の2つの世界的巨人の競合プロファイル
  • なにがHallmarkをグリーティングカード分野でHallmark(折り紙つき)としたか?
  • Hallmark と American Greetings: 競争相手に採用された策略と戦略についての洞察

第4章 産業の概要

  • グリーティングカード市場の全容
  • 伝統的グリーティングカード対電子的グリーティングカード
  • 人口統計/ライフスタイルとカード:平行線をたどる
  • 変化する人口統計のなかでの企業の攻勢
  • 小売手段としてのATM

第5章 主な動向

  • 季節性カード分野:輝きを失う
  • 少しづつ普及しつつあるビジネス用クリスマスカード
  • カレンダーカード:ビジネス用ホリデーカードにおける最新の傾向
  • クリスマスカード分野では伝統的デザインが主流
  • 手作りカード:増加傾向
  • クラフトカード:再び流行
  • 販売を強化する革新的カード
  • ハイテクカード
  • モバイルの世界と繋げられるカード
  • ファッションカード
  • 消費者の関心を集めるクリエイティブギフト贈答
  • ファンに再び使いたいと思わせる愉快なグリーティングカード
  • 販売促進プログラム:消費者を誘惑する婉曲的メカニズム
  • 年間を通じての厳しいディスカウント
  • 盛り上がる販売促進キャンペーン
  • 環境保護の動きに対して製造業者は環境にやさしい選択肢を検討中
  • 再生紙グリーティングカード
  • ライセンス契約:売上高を改善する要素
  • 慈善精神を強化するグリーティングカード多文化ホリデーカード
  • 多文化ホリデーカード
  • 職場でのグリーティングは普通のことになる
  • バレンタインカードは時代遅れ
  • 革新的戦略
  • 製造の動向
  • 視覚障害者の間で強まるカードへの需要
  • お悔やみカード-困難な時期を乗り越えさせてくれた

第6章 電子グリーティングカード

  • 電子グリーティングカード:序
  • 個人的なタッチを与えるカスタムグリーティングカード
  • お祝いとソーシャライズのメディアとしてのインターネット:電子グリーティングカードへの恩恵
  • 電子グリーティングカードは伝統的な紙のカードを共食いしていることになるか?
  • 熱心な電子グリーティングカードユーザーはもはやウエブ上の無料カードは使わない
  • 男性は女性の倍も電子グリーティングカードに心を奪われる
  • 電子グリーティングカード市場における戦い
  • AmericanGreetings.com :オンライングリーティングのトラフィック混雑サイト
  • オンラインで成功するためのAmericanGreetingsのレシピ

第7章 販売チャネル

  • 直接小売
  • 間接小売
  • オンライン/仮想 小売

第8章 製品の概要

  • グリーティングカード-定義
  • ビジネスグリーティングカード
  • 廃棄可能な特徴
  • 展望
  • C.A.R.D.システム:ビジネスカードを出す伝統を推奨
  • 子供向けグリーティングカード
  • ユニセフグリーティングカード

第9章 最近の企業活動

第10章 製品のイノベーション/市場導入

  • 地域別市場の展望
    • 米国
    • カナダ
    • 欧州
      • 英国
    • アジア太平洋地域
      • オーストラリア中国
      • インド
      • シンガポール
      • 香港
      • タイ
      • 日本

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: GOS-241

The global outlook series on Greeting Cards provides a collection of statistical anecdotes, market briefs, and concise summaries of research findings. The report offers a bird's eye view of the global greeting cards industry, and highlights the prevailing market trends, issues, growth drivers, growth inhibitors, demand forecasts, and the activities with the impact on the industry. Regional markets elaborated upon include United States, Canada, Europe, The United Kingdom, Asia, Australia, India, Japan and Thailand among others. The report also offers a recapitulation of recent industry activity in addition to an indexed, easy-to-refer, fact-finder directory listing the addresses, and contact details of 187 companies active in the market.

Table of Contents

1. GREETING CARDS

  • Expression Through Cards: An Undying Tradition Persevering Through Time
  • History of Greeting Cards: A Peek Into Its Intriguing Origin
  • Market Traits

2. CURRENT AND FUTURE ANALYSIS

  • Impact of Economic Recession on the Greeting Cards Industry
  • Everyday Cards and Spring Cards: Bright Spots Amid the Gloom
  • Going Forward...
  • Challenges to Reckon With...
  • Internet: A Major Threat
    • Table 1: World Recent Past, Current & Future Analysis for Greeting Cards by Geographic Region - US, Canada, Europe, Asia-Pacific (Including Japan), Latin American and Rest of World Markets Independently Analyzed with Annual Sales Figures in US$ Million for Years 2010 through 2015
    • Table 2: World 6-Year Perspective for Greeting Cards by Geographic Region - Percentage Breakdown of Dollar Sales for US, Canada, Europe, Asia-Pacific (Including Japan), Latin America and Rest of World Markets for Years 2011 and 2015

3. COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Table 3: US Market for Greeting Cards (2011): Percentage Breakdown of Sales of Leading Players - Hallmark, American Greetings, Taylor Corp., Amscan, and Others
  • Hallmark & American Greetings: A Competitive Profile of the Two Global Greeting Cards Giants
  • What Makes Hallmark a Hallmark in the Greeting Cards Arena?
  • Hallmark & American Greetings: Insights Into Ploys & Strategies Adopted by the Antagonists

4. INDUSTRY OVERVIEW

  • A Holistic Scan of the Greeting Cards Market
    • Table 4: World Exports of Printed Greeting Cards and Illustrated Or Printed Postcards, (2010): Percentage Share Breakdown of Value Exports by Exporter- China, US, UK, Netherlands, Hong Kong and Others
    • Table 5: World Imports of Printed Greeting Cards, Illustrated or Printed Postcards, (2010): Percentage Share Breakdown of Value Imports by Select Countries - US, UK, Canada, Germany, Netherlands and Others
  • Traditional Greeting Cards vs. Electronic Greeting Cards
  • Demographics/Lifestyles & Cards: Drawing a Parallel
  • Players' Initiatives amidst Shifting Demographics
  • ATM as a Retailing Medium - What the Future Holds

5. MAJOR TRENDS

  • Seasonal Cards Segment: Losing Sheen
  • Waxing Popularity of Business Christmas Cards
  • Calendar Card: the Latest Trend in Business Holiday Cards
  • Conventional Designs Rule the Roost in the Christmas Cards Segment
  • Handmade Cards: Going Strong
  • Craft Art: Back in Vogue
  • Innovative Products to Reinvigorate Sales
  • High-Tech Cards
  • Cards That Can Connect With the Mobile World
  • Fashion-Themed Cards
  • Creative Gift-Giving Catching Consumer Interest
  • Hilarious Greeting Cards Put the Fun Back into Wishing
  • Promotional Programs: A Euphemized Mechanism to Ensnare Customers
  • Heavy Non-Seasonal Discounts
  • High Voltage Promotional Campaigns
  • Environmentalism Has Manufacturers Rummaging Through Eco-friendly Options
  • Recycled Paper Greeting Cards: The In Thing
  • Licensing Agreements: Building Blocks for Improved Sales Turnover
  • Greeting Cards to Fortify Charitable Spirit
  • Multicultural Holiday Cards - Skirmish the Cultural Hitch
  • Workplace Greetings Attain Commonplace Stature
  • Valentine Cards are a Passe, How About an 'Anti-Valentine'?
  • Innovative Strategies - Order of the Day
  • Trends in Manufacturing
  • Increased Demand for Cards Among the Blind
  • Sympathy Cards - Helped Sail through Difficult Times

6. ELECTRONIC GREETING CARDS

  • Electronic Greeting Cards: An Introduction
  • Customized Greeting Cards Lend a Personal Touch
  • Internet as a Medium to Celebrate & Socialize: A Boon to E-Greetings Cards
  • Electronic Greeting Cards Complement the Virtual World
  • Are E-greeting Cards Cannibalizing the Traditional Paper-based Cards?
  • Avid E-greeting Card Users Can No Longer Hitch a Free Ride On the Web
  • Men Twice as Likely to be Enthralled by E-greeting Cards Than Women
  • The Tussle in the E-Greeting Arena
  • AmericanGreetings.com - Heavily Trafficked Site for Online Greetings
  • American Greeting's Recipe for Online Success

7. DISTRIBUTION CHANNELS

  • Direct Retail Outlets
  • Indirect Retail Outlet
  • Online/Virtual Retailing

8. PRODUCT OVERVIEW

  • Greeting Cards - A Definition
  • Business Greeting Cards
  • Disposable Feature
  • Prospects
  • C.A.R.D System: Endorsing the Tradition of Offering Business Cards
    • Advantages of the C.A.R.D. System
    • Applications of the Card System
  • Kids' Greeting Cards
  • UNICEF Greeting Cards

9. RECENT INDUSTRY ACTIVITY

10. PRODUCT INNOVATIONS/ INTRODUCTIONS

  • REGIONAL MARKET PERSPECTIVE

1. THE UNITED STATES

  • Greeting Cards Industry at a Glance...
    • Table 6: US Greeting Cards Market by Occasion (2011): Percentage Breakdown of Dollar Sales for Seasonal Cards (Christmas/ New Year, Valentine's Day, and Other Seasonal Cards), Everyday Cards (Birthday, Anniversary and Other Everyday Cards) and Other Card
  • Women Dominate the Market
  • Who Wields the Leadership Scepter?
  • Distribution Channels
    • Table 7: Leading Retailers of Greeting Cards in the US by Store Type (2011): Percentage Breakdown of Value Sales for Card & Gift Stores, Mass-Market Retailers, Chain Drug Stores, Food Stores, Discount Party Stores, Dollar Stores and Others
  • Startling Facts and Figures
  • Sanguine Prospects Unfolds in Desperate Economy
  • Personalized Greeting Cards: Order of The Day
  • Saying Thank You: The Newfound Buzz Word
  • Hispanics: America's Fastest Growing Ethnic Group
  • Evolution of E-Greeting Cards
    • Table 8: E-Greeting Card Usage in the US by Generation (2011): Percentage Breakdown of Number of Adults Sending Online Greeting Cards for Millenials, GenXers, Baby Boomers and Matures
  • Christmas Cards Go Green
  • Supermarkets - The New Haven
  • Trade Statistics
    • Table 9: US Exports of Printed Greeting Cards, Illustrated or Printed Postcards, Announcement or Message Cards (2009 & 2010): Value Exports in US$ Thousand by Country- Canada, Mexico, UK, Hong Kong, Japan, Australia, Brazil, UAE, Jamaica, Netherlands and Others
    • Table 10: US Imports of Printed Greeting Cards, Illustrated Or Printed Postcards, Announcement Or Message Cards (2009 & 2010): Value Imports in US$ Thousand by Country of Origin - China, Mexico, Canada, Hong Kong, UK, Switzerland, South Korea, Israel, Italy, Taiwan and Others

2. CANADA

  • Overview
    • Table 11: Canadian Greeting Card Sales by Occasion (2011) Percentage Breakdown of Dollar Sales for Seasonal Cards (Christmas/New Year, Valentine's Day, and Other Seasonal Cards), Everyday Cards (Birthday, Anniversary, and Other Everyday Cards) and Other Card
  • Trade Statistics
    • Table 12: Canadian Exports of Printed Greeting, Illustrated Or Printed Postcards, Announcement Or Message Cards (2009 & 2010): Value Exports in US$ Thousand by Destination -US, Jamaica, UK, Germany, Switzerland, Belgium Australia, China, Italy, UAE, and Others

3. EUROPE

  • A Current and Future Analysis
    • Table 13: European Recent Past, Current & Future Market Analysis for Greeting Cards by Geographic Region - France, Germany, Italy, UK, Spain, Russia, and Rest of European Markets Independently Analyzed with Annual Sales Figures in US$ Million for Years 2010 through 2015
    • Table 14: European 6-Year Perspective for Greeting Cards by Geographic Region - Percentage Breakdown of Dollar Sales for France, Germany, Italy, UK, Spain, Russia, and Rest of Europe Markets for the Years 2011 & 2015
  • By Product Category
  • By Occasion
    • Table 15: European Market Greeting Cards by Occasion (2011): Percentage Breakdown of Dollar Sales for Seasonal Cards (Christmas/New Year, Valentine's Day, and Other Seasonal Cards), Everyday Cards (Birthday, Anniversary, and Other Everyday Cards) and Other Card Markets

3a. THE UNITED KINGDOM

  • A Quick Primer
  • Demographics and Social Factors
  • Launch Pad of the Commercial Brands
  • Distribution Mode
  • A Synopsized Sketch of Greeting Cards Industry
    • Table 16: UK Greeting Cards Market by Occasion (2011): Percentage Breakdown of Dollar Sales for Seasonal Cards (Christmas/ New Year, Valentine's Day, and Other Seasonal Cards), Everyday Cards (Birthday, Anniversary, and Other Everyday Cards) and Other Card Markets
  • Competition

4. ASIA-PACIFIC

  • Table 17: Asia-Pacific Greeting Cards Market by Occasion (2011): Percentage Breakdown of Dollar Sales for Seasonal Cards (Christmas/ New Year, Valentine's Day, and Other Seasonal Cards), Everyday Cards (Birthday, Anniversary, and Other Everyday Cards) and Other Card Markets
  • An Overview of Select Markets
  • Australia
  • India
    • An Overview
      • Challenges
      • Noteworthy Trends
      • Organized Retail Gathering Momentum
      • Teenagers Avert Greeting Cards for SMS
      • Alliances Rise in the Indian Greeting Card Market
      • Rising Penetration of Internet Fuels e-Card Growth
  • Singapore
  • Hong Kong
  • Thailand
  • Japan
    • Table 18: Japanese Market Greeting Cards Market by Occasion (2011): Percentage Breakdown of Dollar Sales for Seasonal Cards (Christmas/New Year, Valentine's Day, and Other Seasonal Cards), Everyday Cards (Birthday, Anniversary, and Other Everyday Cards) and Other Card Markets

GLOBAL DIRECTORY

Back to Top