市場調査レポート
商品コード
1237823
オンラインパワースポーツの市場規模:車両別(全地形対応車(ATV)、サイドバイサイド車、パーソナルウォータークラフト、スノーモービル、ヘビーウェイトモーターサイクル)、地域展望、成長可能性と予測、2023~2032年Online Powersports Market Size By Vehicle (All-Terrain Vehicle (ATV), Side By Side Vehicle, Personal Watercraft, Snowmobile, Heavyweight Motorcycle), Regional Outlook, Growth Potential & Forecasts, 2023 - 2032 |
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オンラインパワースポーツの市場規模:車両別(全地形対応車(ATV)、サイドバイサイド車、パーソナルウォータークラフト、スノーモービル、ヘビーウェイトモーターサイクル)、地域展望、成長可能性と予測、2023~2032年 |
出版日: 2023年03月10日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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オンラインパワースポーツ市場は、2023年から2032年にかけて顕著な成長を遂げると予測されています。
これは、より幅広い顧客層に対応するために、ウェブサイトやソーシャルメディアなどのeコマースプラットフォームを利用する傾向が高まっているためです。小売業者や流通業者は、自社製品をオンラインで販売し、市場シェアを拡大するために、デジタルマーケティング戦略に絶えず注目しています。
また、観光業が盛んで、レクリエーション活動に対する消費者の関心が高まっていることから、オンラインポータルを通じたパワースポーツ車の事前予約の需要が高まり、業界の発展を後押ししています。
オンライン・パワースポーツ業界の大手企業の中には、市場での存在感を高めるために、M&Aやパートナーシップ、新製品の発売といった戦略的な取り組みを取り入れているところもあります。
一例を挙げると、RumbleOn, Inc.は、Freedom Powersportsを買収しました。フリーダム・パワースポーツは、ジョージア州、テキサス州、アラバマ州で13の店舗を展開し、15の主要メーカーを扱っています。今回の追加により、同社はオムニチャネルの提供を拡大・強化し、マーケットプレースの効率化と顧客体験の向上を推進することができるようになります。
全体として、オンライン・パワースポーツ業界は、車両と地域の観点からセグメント化されています。
車両に基づくと、全地形対応車セグメントは2022年に15%の市場シェアを占めています。全地形対応車セグメントは、クラブや協会によるソーシャルメディアプラットフォームでのATVレースイベントのプロモーションが増加しているため、需要が拡大すると予想されます。また、ミレニアル世代やZ世代によるソーシャルメディアやオンラインチャネルの利用が拡大していることも、業界の拡大にプラスの影響を与えると考えられます。また、いくつかのベンダーは、ソーシャルメディア上でATVの技術的な動向をアピールしており、今後の成長を後押しするものと思われます。
地域別では、アジア太平洋地域のオンラインパワースポーツ市場が2023年から2032年にかけて大きな成長を遂げると予想されます。観光客の増加、遊びやスポーツに対する需要の拡大が、同地域のオンラインパワースポーツ産業を牽引します。また、観光客誘致のためにスポーツを楽しむための投資を増やし、政府によるイニシアチブを強化することで、在庫切れを避けるためにパワースポーツのオンライン予約やレンタルを促すことができ、これが地域の成長を促進すると予想されます。
Online Powersports Market is poised to grow notably during 2023-2032, owing to the rising trend of using e-commerce platforms such as websites and social media for catering to a wider customer base. Retailers and distributors are constantly focusing on digital marketing strategies to promote their products online and increase their market share.
In addition, thriving tourism and surging consumer interest towards recreational activities will increase the demand for pre-booking the power sports vehicle through online portals, thereby supporting the industry development.
Some of the leading companies operating in the online powersports industry are integrating strategic initiatives such as mergers and acquisitions, partnerships, and new product launches to strengthen their market presence.
To cite an instance, RumbleOn, Inc., acquired Freedom Powersports. Freedom Powersports represents 15 leading manufacturers through 13 retail locations operated in Georgia, Texas, and Alabama and its addition increases the national presence of RumbleOn to over 55 locations. With this new addition, the company will be able to expand and strengthen its omnichannel offering, driving efficiencies in the marketplace and improving the customer experience.
Overall, the online powersports industry is segmented in terms of vehicle and region.
Based on vehicles, the all-terrain vehicles segment accounted for 15% market share in 2022. The demand for the all-terrain vehicle segment is slated to grow owing to the increasing promotion of ATV racing events by clubs and associations on social media platforms. In addition, the mounting use of social media and online channels by millennials and Gen Z population will also positively influence the industry expansion. Several vendors are also promoting the technical specs of ATVs on social media to gain momentum and be in trend, thereby assisting the segment in future growth.
From the regional perspective, the Asia Pacific online power sports market will experience appreciable gains during 2023-2032. Increasing tourism and expanding demand for fun and sports activity will drive the online power sports industry in the region. Besides, increasing initiatives taken by governments along with growing investments to enhance the fun and sports activities for attracting tourists in the region will prompt online booking or renting power sports beforehand to avoid out-of-stock conditions, which is anticipated to drive regional growth.