表紙:使い捨て失禁用品市場- 製品別、用途別、失禁タイプ別、疾患別、素材別、性別、年齢別、流通チャネル別、最終用途別&世界予測、2023年~2032年
市場調査レポート
商品コード
1262678

使い捨て失禁用品市場- 製品別、用途別、失禁タイプ別、疾患別、素材別、性別、年齢別、流通チャネル別、最終用途別&世界予測、2023年~2032年

Disposable Incontinence Products Market - By Product, By Application, By Incontinence Type, By Disease, By Material, By Gender, By Age, By Distribution Channel, By End-use & Global Forecast, 2023 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 510 Pages | 納期: 2~3営業日

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使い捨て失禁用品市場- 製品別、用途別、失禁タイプ別、疾患別、素材別、性別、年齢別、流通チャネル別、最終用途別&世界予測、2023年~2032年
出版日: 2023年04月01日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 510 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

使い捨て失禁用品市場は、2032年まで有利な成長軌道を描くと予測されています。

老人人口の増加、研究開発活動の活発化、科学技術の進歩は、使い捨て失禁用品メーカーに有利なビジネス展望を提供します。

大人用おむつの普及率は世界で12%で、日本が80%と最も高い普及率を示しています。北米と欧州は日本に続き、それぞれ65%と58%の普及率を示しています。さらに、中国などの一部の国では高齢者人口が多く、失禁用品の普及率が相対的に低いため、産業拡大の大きなチャンスとなります。

2022年9月、Attindas Hygiene Partnersは、革新的な使い捨て失禁用下着を北米で発売しました。同製品は、同社の超音波接合技術「マキシコンフォート」により、ユーザーに最大100%の漏れ防止を提供します。

使い捨て失禁用品市場は、製品、用途、失禁タイプ、疾患、素材、性別、年齢、流通チャネル、最終用途、地域に分類されます。

製品に基づき、市場は尿道カテーテル、失禁用保護衣、尿道バッグに二分されます。尿道カテーテル分野は、2023年から2032年の間に7%以上のCAGRを示すと予想されます。尿路感染症(UTI)の有病率の上昇は、尿道カテーテルの需要を促進します。NCBIのデータによると、2019年には、世界で約4億460万人がUTIに罹患しています。さらに、不衛生な健康習慣や老年人口の増加が、セグメントの成長を補完することになります。

用途別では、便失禁が2022年に規模の大きな市場シェアを占めました。老年人口の増加により、便失禁の発生率は近年大幅に増加しています。下痢、腹部膨満感、便秘、痔は、便失禁に関連するケアの必要性を高める健康状態です。例えば、世界失禁・骨盤問題連盟は、40歳以上の世界人口の約15%に便失禁があると報告しています。

市場情勢は、失禁のタイプ別に、切迫性、混合性、ストレス性、その他に分類されます。切迫性失禁分野は、2022年に15億米ドル以上と評価されています。神経疾患、糖尿病、感染症を患う多くの患者が存在することから、切迫性尿失禁が発生する可能性が高いことがわかります。切迫性尿失禁は、膀胱のコントロールがうまくいかず、不随意的な排尿を伴う症状です。尿失禁の患者数は増加傾向にあり、この分野の成長を加速させるでしょう。

疾患別では、精神疾患、慢性疾患、女性特有の健康、膀胱がん、前立腺肥大症、その他に分類されます。慢性疾患分野は、2032年に大幅な成長を記録すると予測されています。腎臓病、パーキンソン病、腸・膀胱感染症、多発性硬化症、糖尿病などの有病率の増加は、失禁ケア製品の必要性を煽るでしょう。

例えば、アルツハイマー病は、最も一般的な慢性疾患の一つであり、失禁の主な原因となっています。アルツハイマー病協会によると、2021年には米国で600万人近いアルツハイマー病の症例が報告されています。

地域枠では、北米の使い捨て失禁製品市場規模は、2022年に25億米ドル以上に達しました。有利な償還政策、慢性疾患や排尿障害に苦しむ患者数の増加、業界プレイヤーの堅実な足跡は、地域市場の拡大に有利な範囲を提供します。

膀胱疾患は、尿路結石を引き起こすアメリカの成人によく見られる健康状態です。米国疾病管理予防センター(CDC)によると、膀胱がんは米国で毎年約18,000人の女性、57,000人の男性が発症しています。泌尿器科疾患に関連した最適なケアに対する需要の高まりが、北米での製品採用を後押ししています。

目次

第1章 調査手法

  • 産業別カバー率
  • 市場の範囲と定義
  • 基本推定&ワーキング
    • データ収集
  • 予測パラメータ
  • COVID-19の世界レベルでの影響について
  • データバリデーション
  • データソース
    • 1次データ
    • 2次データ
      • 有償ソース
      • 未払いソース

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 使い捨て失禁用品の業界洞察

  • 業界の情勢、2018年~2032年版
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 世界の失禁率の増加
      • 政府別支援的な診療報酬政策
      • 高齢者人口の増加に伴う慢性疾患の増加
      • 最近の技術的進歩や新製品開発
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 代替治療法の認知度・入手性の低さ
  • 成長性分析
    • 製品別
    • アプリケーション別
    • 失禁の種類別
    • 疾患別
    • 素材別
    • 男女別
    • 年齢別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーズ別
  • COVID-19影響分析
  • 規制状況について
    • 米国
    • 欧州
  • 払い戻しシナリオ
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢、2021年

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析、2021年
    • 世界
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • MEA
  • 企業マトリックス分析、2021年
  • 戦略ダッシュボード、2021年

第5章 使い捨て失禁用品市場:製品別

  • 主な製品動向
  • プロテクティブ失禁衣料
    • 大人用使い捨て紙おむつ
    • 使い捨ての保護下着
    • 布製大人用紙おむつ
    • 使い捨てパッド・ライナー
      • 男性用ガード
      • ブラダーコントロールパッド
      • 失禁用ライナー
        • ベルト付きとベルト無しのアンダーウェア
        • ディスポーザブルアンダーパッド
  • 尿袋
    • レッグウリーンバッグ
    • ベッドサイド用尿袋
  • 尿道カテーテル
    • 留置型(フォーリー)カテーテル
    • 間欠カテーテル
    • 外部カテーテル

第6章 使い捨て失禁用品市場:アプリケーション別

  • 主なアプリケーション動向
  • 尿失禁
  • 便失禁
  • デュアルインコンチニア

第7章 使い捨て失禁製品市場:失禁タイプ別

  • 失禁タイプの主な動向
  • ストレス性尿失禁
  • 切迫性尿失禁
  • ミックスインコントレナー
  • その他

第8章 使い捨て失禁用品市場:疾患別

  • 主な疾患動向
  • フェミニン・ヘルス
    • 妊娠・出産
    • メノポーズ
    • 子宮摘出術
    • その他
  • 慢性疾患
  • 良性前立腺肥大症
  • 膀胱がん(Bladder Cancer
  • 精神疾患
  • その他

第9章 使い捨て失禁用品市場:素材別

  • 主な素材動向
  • プラスチック
  • コットンファブリック
  • スーパーアブソーバー
  • ラテックス
  • その他

第10章 使い捨て失禁用品市場:男女別

  • 主なジェンダー動向
  • 男性
  • 女性

第11章 使い捨て失禁用品市場:年齢別

  • 主な年齢動向
  • 20年未満
  • 20年~39年
  • 40歳以上59歳未満
  • 60歳以上79歳未満
  • 80歳以上

第12章 使い捨て失禁用品市場:流通チャネル別

  • 主な流通チャネル動向
  • 小売店
  • eコマース

第13章 使い捨て失禁用品市場:エンドユーズ別

  • 主なエンドユーザー動向
  • 病院
  • 外来手術センター
  • 介護施設
  • 長期療養施設
  • その他

第14章 使い捨て失禁用品市場:地域別内訳

  • 主な地域動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • MEA
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • UAE

第15章 企業プロファイル

  • Becton, Dickinson and Company
  • B Braun Melsungen AG
  • Cardinal Health, Inc.
  • Coloplast Ltd.
  • ConvaTec Inc.
  • Essity AB
  • Hollister Incorporated
  • Urocare Products, Inc.
  • Medline Industries, Inc.
  • ABENA A/S
  • Attends Healthcare Products, Inc.
  • Fu Burg Industrial Co., Ltd.
  • Kimberly-Clark Corporation
  • MRK Healthcare Pvt. Ltd.(Nulife)
  • Ontex
  • Paul Hartmann Ag
  • First Quality Enterprises
  • Principle Business Enterprises, Inc.
  • Unicharm Corporation
目次
Product Code: 739

The disposable incontinence products market is projected to showcase a lucrative growth trajectory over 2032. Increasing geriatric population, growing R&D activities and advancements in science and technology will offer lucrative business prospects for the manufacturers of disposable incontinence products.

The penetration rate of adult diapers is 12% worldwide with Japan showcasing the highest penetration of 80%. North America and European countries follow Japan with 65% and 58% penetration rates of adult diapers respectively. Furthermore, several countries such as China have a massive elderly population with relatively lower penetration of incontinence products, indicating substantial opportunities for industry expansion.

In September 2022, Attindas Hygiene Partners launched its innovative disposable incontinence underwear in North America. The product provides up to 100% leak-free protection to users with the company's Maxi Comfort ultrasonic bonding technology.

The disposable incontinence products market is classified into product, application, incontinence type, disease, material, gender, age, distribution channel, end-use, and region.

Based on product, the market is bifurcated into urinary catheters, protective incontinence garments, and urinary bags. The urinary catheter segment is expected to exhibit over 7% CAGR between 2023-2032. Rising prevalence of urinary tract infections (UTIs) will propel the demand for urinary catheters. According to the NCBI data, in 2019, nearly 404.6 million people worldwide had UTIs. Additionally, unhygienic health practices and an increasing geriatric population will complement the segment growth.

In terms of application, fecal incontinence held a sizeable market share in 2022. Owing to the rising geriatric population, the incidences of fecal incontinence have increased considerably in recent years. Diarrhea, bloating, constipation, and hemorrhoids are health conditions that increase the need for care pertaining to fecal incontinence. For instance, the World Federation of Incontinence & Pelvic Problems reported fecal incontinence in approximately 15% of the global population above 40 years of age.

By incontinence type, the market landscape is segregated into urge, mixed, stress, and others. The urge incontinence segment was valued at over USD 1.5 billion in 2022. The presence of a large patient pool suffering from neurological disorders, diabetes, and infections indicates a high chance of urge incontinence. It is a condition associated with poor bladder control and involuntary urination. A surging number of individuals with urinary incontinence will accelerate the segment growth.

With regards to disease, the industry is divided into mental disorders, chronic disease, feminine health, bladder cancer, benign prostatic hyperplasia, and others. Chronic diseases segment is poised to record substantial growth over 2032. Increasing prevalence of kidney disease, Parkinson's disease, bowel & bladder infections, multiple sclerosis, and diabetes will fuel the need for incontinence care products.

For instance, Alzheimer's disease is one of the most prevalent chronic disorders and a leading cause of incontinence. According to the Alzheimer's Association, nearly 6 million cases of Alzheimer's disease were reported in the U.S. in 2021.

From regional frame of reference, North America disposable incontinence products market size reached over USD 2.5 billion in 2022. Favorable reimbursement policies, rising number of patients suffering from chronic and urinary disorders, and a solid footprint of industry players will offer lucrative scope for regional market expansion.

Bladder disease is a common health condition among American adults causing UTIs. According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), bladder cancer affects nearly 18,000 women, and 57,000 men in the U.S. each year. Increasing demand for optimum care associated with urological diseases will boost product adoption across North America.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology

  • 1.1 Industry coverage
  • 1.2 Market scope & definitions
  • 1.3 Base estimates & working
    • 1.3.1 Data collection
  • 1.4 Forecast parameters
  • 1.5 COVID-19 impact at global level
  • 1.6 Data validation
  • 1.7 Data sources
    • 1.7.1 Primary
    • 1.7.2 Secondary
      • 1.7.2.1 Paid sources
      • 1.7.2.2 Unpaid sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Disposable incontinence products industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032
    • 2.1.1 Business trends
    • 2.1.2 Product trends
    • 2.1.3 Application trends
    • 2.1.4 Incontinence type trends
    • 2.1.5 Disease trends
    • 2.1.6 Material trends
    • 2.1.7 Gender trends
    • 2.1.8 Age trends
    • 2.1.9 Distribution channel trends
    • 2.1.10 End-use trends
    • 2.1.11 Regional Trends

Chapter 3 Disposable Incontinence Products Industry Insights

  • 3.1 Industry landscape, 2018 - 2032
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Growing prevalence of incontinence across the globe
      • 3.2.1.2 Supportive reimbursement policies by governments
      • 3.2.1.3 Increasing incidence of chronic diseases coupled with rising elderly population
      • 3.2.1.4 Recent technological advancements and new product developments
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.2.2.1 Lack of awareness and availability of alternative treatment methods
  • 3.3 Growth potential analysis
    • 3.3.1 By product
    • 3.3.2 By application
    • 3.3.3 By incontinence type
    • 3.3.4 By disease
    • 3.3.5 By material
    • 3.3.6 By gender
    • 3.3.7 By age
    • 3.3.8 By distribution channel
    • 3.3.9 By end-use
  • 3.4 COVID-19 impact analysis
  • 3.5 Regulatory landscape
    • 3.5.1 U.S.
    • 3.5.2 Europe
  • 3.6 Reimbursement scenario
  • 3.7 Porter's analysis
  • 3.8 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2021

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company share analysis, 2021
    • 4.2.1 Global
    • 4.2.2 North America
    • 4.2.3 Europe
    • 4.2.4 Asia Pacific
    • 4.2.5 Latin America
    • 4.2.6 MEA
  • 4.3 Company matrix analysis, 2021
  • 4.4 Strategy dashboard, 2021

Chapter 5 Disposable Incontinence Products Market, By Product

  • 5.1 Key product trends
  • 5.2 Protective Incontinence Garments
    • 5.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 5.2.2 Disposable Adult Diaper
      • 5.2.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 5.2.3 Disposable Protective Underwear
      • 5.2.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 5.2.4 Cloth Adult Diaper
      • 5.2.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 5.2.5 Disposable Pads and Liners
      • 5.2.5.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
      • 5.2.5.2 Male Guards
        • 5.2.5.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
      • 5.2.5.3 Bladder Control Pads
        • 5.2.5.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
      • 5.2.5.4 Incontinence Liners
        • 5.2.5.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
        • 5.2.5.4.2 Belted and Beltless Under garments
        • 5.2.5.4.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
        • 5.2.5.4.3 Disposable Under Pads
        • 5.2.5.4.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 5.3 Urine Bag
    • 5.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 5.3.2 Leg Urine Bag
      • 5.3.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 5.3.3 Bedside Urine Bag
      • 5.3.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 5.4 Urinary Catheter
    • 5.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 5.4.2 Indwelling (Foley) Catheter
      • 5.4.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 5.4.3 Intermittent Catheter
      • 5.4.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 5.4.4 External Catheter
      • 5.4.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)

Chapter 6 Disposable Incontinence Products Market, By Application

  • 6.1 Key application trends
  • 6.2 Urine Incontinence
    • 6.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 6.3 Fecal Incontinence
    • 6.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 6.4 Dual Incontinence
    • 6.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)

Chapter 7 Disposable Incontinence Products Market, By Incontinence Type

  • 7.1 Key incontinence type trends
  • 7.2 Stress Incontinence
    • 7.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 7.3 Urge Incontinence
    • 7.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 7.4 Mixed Incontinence
    • 7.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)

Chapter 8 Disposable Incontinence Products Market, By Disease

  • 8.1 Key disease trends
  • 8.2 Feminine Health
    • 8.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 8.2.2 Pregnancy and Childbirth
      • 8.2.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 8.2.3 Menopause
      • 8.2.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 8.2.4 Hysterectomy
      • 8.2.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
    • 8.2.5 Others
      • 8.2.5.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 8.3 Chronic Disease
    • 8.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 8.4 Benign Prostatic Hyperplasia
    • 8.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 8.5 Bladder Cancer
    • 8.5.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 8.6 Mental Disorders
    • 8.6.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 8.7 Others
    • 8.7.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)

Chapter 9 Disposable Incontinence Products Market, By Material

  • 9.1 Key material trends
  • 9.2 Plastic
    • 9.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 9.3 Cotton Fabrics
    • 9.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 9.4 Super Absorbents
    • 9.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 9.5 Latex
    • 9.5.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 9.6 Others
    • 9.6.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)

Chapter 10 Disposable Incontinence Products Market, By Gender

  • 10.1 Key gender trends
  • 10.2 Male
    • 10.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 10.3 Female
    • 10.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)

Chapter 11 Disposable Incontinence Products Market, By Age

  • 11.1 Key age trends
  • 11.2 Below 20 years
    • 11.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 11.3 20 to 39 years
    • 11.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 11.4 40 to 59 years
    • 11.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 11.5 60 to 79 years
    • 11.5.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 11.6 80+ years
    • 11.6.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)

Chapter 12 Disposable Incontinence Products Market, By Distribution Channel

  • 12.1 Key distribution channel trends
  • 12.2 Retail Stores
    • 12.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 12.3 E-commerce
    • 12.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)

Chapter 13 Disposable Incontinence Products Market, By End-use

  • 13.1 Key end-use trends
  • 13.2 Hospitals
    • 13.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 13.3 Ambulatory Surgical Centers
    • 13.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 13.4 Nursing Facilities
    • 13.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 13.5 Long term care facilities
    • 13.5.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)
  • 13.6 Others
    • 13.6.1 Market estimates and forecast, 2018-2032 (USD Million)

Chapter 14 Disposable Incontinence Products Market, By Region

  • 14.1 Key regional trends
  • 14.2 North America
    • 14.2.1 U.S.
    • 14.2.2 Canada
  • 14.3 Europe
    • 14.3.1 Germany
    • 14.3.2 UK
    • 14.3.3 France
    • 14.3.4 Italy
    • 14.3.5 Spain
  • 14.4 Asia Pacific
    • 14.4.1 China
    • 14.4.2 Japan
    • 14.4.3 India
    • 14.4.4 Australia
    • 14.4.5 South Korea
  • 14.5 Latin America
    • 14.5.1 Brazil
    • 14.5.2 Mexico
    • 14.5.3 Argentina
  • 14.6 MEA
    • 14.6.1 South Africa
    • 14.6.2 Saudi Arabia
    • 14.6.3 UAE

Chapter 15 Company Profiles

  • 15.1 Becton, Dickinson and Company
  • 15.2 B Braun Melsungen AG
  • 15.3 Cardinal Health, Inc.
  • 15.4 Coloplast Ltd.
  • 15.5 ConvaTec Inc.
  • 15.6 Essity AB
  • 15.7 Hollister Incorporated
  • 15.8 Urocare Products, Inc.
  • 15.9 Medline Industries, Inc.
  • 15.10 ABENA A/S
  • 15.11 Attends Healthcare Products, Inc.
  • 15.12 Fu Burg Industrial Co., Ltd.
  • 15.13 Kimberly-Clark Corporation
  • 15.14 MRK Healthcare Pvt. Ltd. (Nulife)
  • 15.15 Ontex
  • 15.16 Paul Hartmann Ag
  • 15.17 First Quality Enterprises
  • 15.18 Principle Business Enterprises, Inc.
  • 15.19 Unicharm Corporation