市場調査レポート
商品コード
1248103

大型トラックの世界市場規模:クラス別(クラス7、クラス8、キャブ{デイキャブ、スリーパー})、燃料別(ディーゼル、天然ガス、ハイブリッド電気、ガソリン)、馬力別(300HP未満、300HP~400HP、400HP~500HP、500HP以上)&予測2023年~2032年

Heavy-Duty Trucks Market Size By Class (Class 7, Class 8, Cab {Day Cab, Sleeper}), By Fuel (Diesel, Natural Gas, Hybrid Electric, Gasoline), By Horsepower (Below 300HP, 300HP - 400HP, 400HP - 500HP, Above 500HP) & Forecast 2023 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 400 Pages | 納期: 2~3営業日

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大型トラックの世界市場規模:クラス別(クラス7、クラス8、キャブ{デイキャブ、スリーパー})、燃料別(ディーゼル、天然ガス、ハイブリッド電気、ガソリン)、馬力別(300HP未満、300HP~400HP、400HP~500HP、500HP以上)&予測2023年~2032年
出版日: 2023年03月13日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 400 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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概要

大型トラック市場は、効率性の向上、低騒音、最小限のメンテナンス要件など、いくつかの利点があるため、電気駆動トラックの採用が急増しており、2023年から2032年にかけて有利な成長を示すと予想されています。

電気モーター技術における絶え間ない技術革新と、充電およびバッテリー技術の進歩も、調査期間中、大型トラック市場の成長にプラスに寄与するでしょう。

さらに、電気自動車を購入する際の支援政策、有利な税額控除、リベート、割引も、従来の燃料トラックよりも電気自動車を採用する消費者を惹きつけています。

マーケットプレース全体で活動する主要メーカーは、買収、合併、パートナーシップを通じて競争上の優位性を得るために、世界のプレゼンスの拡大や製品カテゴリの多様化を模索しています。例えば、2023年1月、タタ・モーターズは子会社を通じてサナンドにあるフォード・インディアの製造工場を買収しました。この買収により、タタ・モーターズはインド亜大陸全域で製造能力を拡大する計画です。

全体として、大型トラック業界はクラス、燃料、馬力、地域の観点からセグメント化されています。

クラス別では、4X2セグメントが2032年まで5%以上のCAGRを示すと予想されています。4x2の車軸構成を持つ大型トラックの費用対効果の高いモデルが容易に入手できることが、今後数年間このセグメントの成長に寄与すると考えられます。

燃料別では、ハイブリッド電気セグメントが2032年まで強い勢いを示すと予想されます。低騒音、優れたエンジン出力、トルクなどの利点により、これらのトラックに対する需要が絶えず急増しており、セグメントの拡大を支援します。さらに、トラックの効率を高めるハイブリッド技術の絶え間ない技術的進歩が、調査期間中にセグメントシェアを拡大させる予定です。

馬力を考慮すると、300HP-400HPセグメントは2032年までポジティブな軌道を示すと思われます。300~400馬力の大型トラック用エンジンは、高馬力の構成エンジンに比べて低コストであり、低エンジン重量や高い燃料効率などの利点があるため、需要の高まりはセグメント拡大にプラスの影響を与えると思われます。

地域別では、欧州の大型トラック産業が2032年まで8%以上のCAGRを記録する見込みです。この地域では、自律走行する大型トラックに対する消費者の好みが高まっており、製品需要が増加することが予想されます。また、道路上の潜在的なリスクや脅威をタイムリーに警告・通知するADASシステムを搭載したトラックドライバー用オーディオスピーカーの導入が増加しており、製品販売の伸びを後押しします。

目次

第1章 調査手法とスコープ

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • COVID-19の影響について
  • ロシア・ウクライナ戦争の影響
  • 産業エコシステム分析
    • 部品サプライヤー
    • テクノロジープロバイダー
    • メーカー
    • 流通チャネル分析
    • エンドユース情勢
    • 利益率分析
    • ベンダーマトリクス
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 規制状況について
    • ISO規格
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • MEA
  • 特許分析
  • 主な取り組みとニュース
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 全世界での電気・ハイブリッド大型トラック需要の増加
      • 北米全域で成長する貨物輸送活動
      • 欧州での厳しい排ガス規制の実施
      • アジア太平洋地域におけるインフラ整備への投資の増加
      • MEAにおける鉱業・石油・ガスセクターの大型トラック需要の拡大
      • ラテンアメリカでの不動産建設活動の活発化
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高い初期費用とメンテナンス費用
  • 成長性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢について

  • イントロダクション
  • 各社の市場シェア、2022年
    • AB Volvo
    • Daimler AG
    • Peccar Inc.
    • Dongfeng Motor Corporation
    • Freighliner Trucks
    • Scania
    • Peterbilt
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略的展望マトリクス

第5章 大型トラック市場:クラス別(売上高・出荷台数)

  • 主な動向(クラス別)
  • クラス7
    • アクセルタイプ
      • 4X2
      • 6X2
      • 6X4
  • クラス8
    • アクセルタイプ
      • 4X2
      • 6X2
      • 6X4
    • キャブタイプ
      • デイキャブ
      • スリーパーキャブ

第6章 大型トラック市場:燃料別(売上高・出荷台数)

  • 主な動向(燃料別)
  • ディーゼル
  • 天然ガス
  • ハイブリッド・エレクトリック
  • ガソリン

第7章 大型トラック市場:馬力別(売上高・出荷台数)

  • 主要動向(馬力別)
  • 300HP以下
  • 300HP-400HP
  • 400HP-500HP
  • 500HP以上

第8章 大型トラック市場:地域別(売上高・出荷台数)

  • 主な動向(地域別)
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • ベルギー
    • スウェーデン
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • ベトナム
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • MEA
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • イラン
    • トルコ

第9章 企業プロファイル

  • Ashok Leyland
  • China National Heavy-Duty Group
  • Dongfeng
  • Eicher Motor Limited
  • Ford
  • Freightliner
  • Isuzu Motors
  • Kenworth
  • MAN SE
  • Navistar
  • Peterbilt
  • Scania AB
  • Tata Motors
  • Volvo
目次
Product Code: 2015

Heavy-Duty Trucks Market is anticipated to showcase lucrative growth during 2023-2032, owing to the budding adoption of electric-powered trucks due to several benefits such as improved efficiency, lower noise, and minimum maintenance requirements. Constant tech innovations in electric motor technologies, coupled with advancements in charging and battery technology, will also positively contribute to the growth of heavy-duty trucks market over the study timeframe.

In addition, supporting policies, favorable tax credits, rebates, and discounts on the purchase of electric-powered trucks are also attracting consumers to adopt such vehicles over conventional fuel trucks.

Major manufacturers operating in the overall marketplace are seeking expanding their global presence and diversifying their product categories to gain a competitive advantage via acquisitions, mergers, and partnerships. For instance, in January 2023, Tata Motors acquired Ford India's manufacturing plant at Sanand through its subsidiary. With this acquisition, Tata Motors plans to expand its manufacturing capability across the Indian subcontinent.

Overall, the heavy-duty truck industry is segmented in terms of class, fuel, horsepower, and region.

Based on class, the 4X2 segment will exhibit over 5% CAGR through 2032. The easy availability of cost-effective models of heavy-duty trucks with 4x2 axle configuration will help the segment grow in the coming years.

By fuel, the hybrid electric segment is anticipated to demonstrate strong momentum through 2032. Constantly surging demand for these trucks owing to several benefits such as lower noise, superior engine power, and torque will assist the segment expansion. In addition, constant technological advancements in hybrid technologies, which will enhance truck efficiency are slated to expand the segment share over the study timeframe.

Considering the horsepower, the 300HP-400HP segment will demonstrate a positive trajectory through 2032. The rising demand for heavy-duty truck engines with 300 to 400 hp, given their low-cost compared to higher horsepower configurated engines and benefits including low engine weight and high fuel efficiency, will positively influence the segment expansion.

In terms of regional perspective, the Europe heavy-duty truck industry will depict over 8% CAGR through 2032. Increasing consumer preference for autonomous heavy-duty trucks across the region will increase the product demand. Besides, rising deployment of audio speakers equipped with ADAS systems for truck drivers to provide timely alerts and notifications for potential risks and threats on the road would support the growing product sales.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Scope & definitions
  • 1.2 Base estimates and calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data Sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Heavy-duty trucks industry 360 degree synopsis, 2018-2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total Addressable Market (TAM), 2023-2032
  • 2.3 Regional trends
  • 2.4 Class trends
  • 2.5 Fuel trends
  • 2.6 Horsepower trends

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Impact of COVID-19
    • 3.1.1 North America
    • 3.1.2 Europe
    • 3.1.3 Asia Pacific
    • 3.1.4 Latin America
    • 3.1.5 MEA
  • 3.2 Russia-Ukraine war impact
  • 3.3 Industry ecosystem analysis
    • 3.3.1 Component suppliers
    • 3.3.2 Technology providers
    • 3.3.3 Manufacturers
    • 3.3.4 Distribution channel analysis
    • 3.3.5 End use landscape
    • 3.3.6 Profit margin analysis
    • 3.3.7 Vendor matrix
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Regulatory landscape
    • 3.5.1 ISO standards
    • 3.5.2 North America
    • 3.5.3 Europe
    • 3.5.4 Asia Pacific
    • 3.5.5 Latin America
    • 3.5.6 MEA
  • 3.6 Patent analysis
  • 3.7 Key initiatives and news
  • 3.8 Industry impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing demand for electric & hybrid heavy-duty trucks across the globe
      • 3.8.1.2 Growing freight transportation activities across North America
      • 3.8.1.3 Implementation of stringent emission regulations in Europe
      • 3.8.1.4 Rising investments in infrastructure development activities in Asia Pacific
      • 3.8.1.5 Growing demand for heavy-duty trucks from mining and, oil & gas sector in MEA
      • 3.8.1.6 Rising real estate construction activities in Latin America
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High initial and maintenance costs
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share, 2022
    • 4.2.1 AB Volvo
    • 4.2.2 Daimler AG
    • 4.2.3 Peccar Inc.
    • 4.2.4 Dongfeng Motor Corporation
    • 4.2.5 Freighliner Trucks
    • 4.2.6 Scania
    • 4.2.7 Peterbilt
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Heavy-Duty Trucks Market, By Class (Revenue & Shipments)

  • 5.1 Key trends, by class
  • 5.2 Class 7
    • 5.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
    • 5.2.2 Axle type
      • 5.2.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
      • 5.2.2.2. 4X2
        • 5.2.2.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
      • 5.2.2.3. 6X2
        • 5.2.2.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
      • 5.2.2.4. 6X4
        • 5.2.2.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
  • 5.3 Class 8
    • 5.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
    • 5.3.2 Axle type
      • 5.3.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
      • 5.3.2.2. 4X2
        • 5.3.2.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
      • 5.3.2.3. 6X2
        • 5.3.2.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
      • 5.3.2.4. 6X4
        • 5.3.2.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
    • 5.3.3 Cab type
      • 5.3.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
      • 5.3.3.2 Day cab
        • 5.3.3.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
      • 5.3.3.3 Sleeper cab
        • 5.3.3.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032

Chapter 6 Heavy-Duty Trucks Market, By Fuel (Revenue & Shipments)

  • 6.1 Key trends, by fuel
  • 6.2 Diesel
    • 6.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
  • 6.3 Natural gas
    • 6.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
  • 6.4 Hybrid electric
    • 6.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
  • 6.5 Gasoline
    • 6.5.1 Market estimates and forecast, 2018-2032

Chapter 7 Heavy-Duty Trucks Market, By Horsepower (Revenue & Shipments)

  • 7.1 Key trends, by horsepower
  • 7.2 Below 300HP
    • 7.2.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
  • 7.3 300HP-400HP
    • 7.3.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
  • 7.4 400HP-500HP
    • 7.4.1 Market estimates and forecast, 2018-2032
  • 7.5 Above 500HP
    • 7.5.1 Market estimates and forecast, 2018-2032

Chapter 8 Heavy-Duty Trucks Market, By Region (Revenue & Shipments)

  • 8.1 Key trends, by region
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
    • 8.2.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
    • 8.2.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.2.4 U.S.
      • 8.2.4.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.2.4.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.2.4.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.2.5 Canada
      • 8.2.5.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.2.5.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.2.5.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
    • 8.3.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
    • 8.3.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.3.4 UK
      • 8.3.4.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.3.4.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.3.4.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.3.5 Germany
      • 8.3.5.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.3.5.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.3.5.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.3.6 France
      • 8.3.6.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.3.6.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.3.6.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.3.7 Italy
      • 8.3.7.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.3.7.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.3.7.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.3.8 Russia
      • 8.3.8.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.3.8.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.3.8.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.3.9 Belgium
      • 8.3.9.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.3.9.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.3.9.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.3.10 Sweden
      • 8.3.10.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.3.10.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.3.10.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
    • 8.4.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
    • 8.4.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.4.4 China
      • 8.4.4.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.4.4.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.4.4.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.4.5 India
      • 8.4.5.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.4.5.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.4.5.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.4.6 Japan
      • 8.4.6.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.4.6.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.4.6.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.4.7 South Korea
      • 8.4.7.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.4.7.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.4.7.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.4.8 Indonesia
      • 8.4.8.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.4.8.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.4.8.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.4.9 Thailand
      • 8.4.9.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.4.9.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.4.9.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.4.10 Vietnam
      • 8.4.10.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.4.10.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.4.10.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
    • 8.5.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
    • 8.5.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.5.4 Brazil
      • 8.5.4.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.5.4.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.5.4.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.5.5 Mexico
      • 8.5.5.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.5.5.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.5.5.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.5.6 Argentina
      • 8.5.6.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.5.6.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.5.6.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
    • 8.6.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
    • 8.6.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.6.4 UAE
      • 8.6.4.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.6.4.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.6.4.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.6.5 Saudi Arabia
      • 8.6.5.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.6.5.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.6.5.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.6.6 South Africa
      • 8.6.6.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.6.6.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.6.6.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.6.7 Iran
      • 8.6.7.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.6.7.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.6.7.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032
    • 8.6.8 Turkey
      • 8.6.8.1 Market estimates and forecast, by class, 2018-2032
      • 8.6.8.2 Market estimates and forecast, by fuel, 2018-2032
      • 8.6.8.3 Market estimates and forecast, by horsepower, 2018-2032

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Ashok Leyland
    • 9.1.1 Business Overview
    • 9.1.2 Financial Data
    • 9.1.3 Type Landscape
    • 9.1.4 Strategic Outlook
    • 9.1.5 SWOT Analysis
  • 9.2 China National Heavy-Duty Group
    • 9.2.1 Business Overview
    • 9.2.2 Financial Data
    • 9.2.3 Type Landscape
    • 9.2.4 Strategic Outlook
    • 9.2.5 SWOT Analysis
  • 9.3 Dongfeng
    • 9.3.1 Business Overview
    • 9.3.2 Financial Data
    • 9.3.3 Type Landscape
    • 9.3.4 Strategic Outlook
    • 9.3.5 SWOT Analysis
  • 9.4 Eicher Motor Limited
    • 9.4.1 Business Overview
    • 9.4.2 Financial Data
    • 9.4.3 Type Landscape
    • 9.4.4 Strategic Outlook
    • 9.4.5 SWOT Analysis
  • 9.5 Ford
    • 9.5.1 Business Overview
    • 9.5.2 Financial Data
    • 9.5.3 Type Landscape
    • 9.5.4 Strategic Outlook
    • 9.5.5 SWOT Analysis
  • 9.6 Freightliner
    • 9.6.1 Business Overview
    • 9.6.2 Financial Data
    • 9.6.3 Type Landscape
    • 9.6.4 Strategic Outlook
    • 9.6.5 SWOT Analysis
  • 9.7 Isuzu Motors
    • 9.7.1 Business Overview
    • 9.7.2 Financial Data
    • 9.7.3 Type Landscape
    • 9.7.4 Strategic Outlook
    • 9.7.5 SWOT Analysis
  • 9.8 Kenworth
    • 9.8.1 Business Overview
    • 9.8.2 Financial Data
    • 9.8.3 Type Landscape
    • 9.8.4 Strategic Outlook
    • 9.8.5 SWOT Analysis
  • 9.9 MAN SE
    • 9.9.1 Business Overview
    • 9.9.2 Financial Data
    • 9.9.3 Type Landscape
    • 9.9.4 Strategic Outlook
    • 9.9.5 SWOT Analysis
  • 9.10 Navistar
    • 9.10.1 Business Overview
    • 9.10.2 Financial Data
    • 9.10.3 Type Landscape
    • 9.10.4 Strategic Outlook
    • 9.10.5 SWOT Analysis
  • 9.11 Peterbilt
    • 9.11.1 Business Overview
    • 9.11.2 Financial Data
    • 9.11.3 Type Landscape
    • 9.11.4 Strategic Outlook
    • 9.11.5 SWOT Analysis
  • 9.12 Scania AB
    • 9.12.1 Business Overview
    • 9.12.2 Financial Data
    • 9.12.3 Type Landscape
    • 9.12.4 Strategic Outlook
    • 9.12.5 SWOT Analysis
  • 9.13 Tata Motors
    • 9.13.1 Business Overview
    • 9.13.2 Financial Data
    • 9.13.3 Type Landscape
    • 9.13.4 Strategic Outlook
    • 9.13.5 SWOT Analysis
  • 9.14 Volvo
    • 9.14.1 Business Overview
    • 9.14.2 Financial Data
    • 9.14.3 Type Landscape
    • 9.14.4 Strategic Outlook
    • 9.14.5 SWOT Analysis