株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

グリッドエッジにおけるカスタマーアナリティクス:市場環境・市場予測・主要動向

Customer Analytics at the Grid Edge: Market Landscape, Forecast and Key Trends

発行 Greentech Media Inc. 商品コード 345315
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。

Standard License: company-wide access
Premium License: company-wide access and includes the data in Excel

Back to Top
グリッドエッジにおけるカスタマーアナリティクス:市場環境・市場予測・主要動向 Customer Analytics at the Grid Edge: Market Landscape, Forecast and Key Trends
出版日: 2015年11月18日 ページ情報: 英文
概要

今後10年にわたって、米国のユーティリティ事業者はカスタマーアナリティクスソフトウェアに大規模な投資を行う見込みであり、20億ドルを超える市場機会が創出されると予測されています。

当レポートでは、グリッドエッジにおける各種カスタマーアナリティクスソフトウェアの市場について調査し、市場成長推進因子、イノベーションおよび先進機能に関する分析、カスタマーアナリティクスソフトウェアへの投資額の推移と予測、主要ベンダーのプロファイルなどをまとめています。

第1章 イントロダクション

第2章 カスタマーアナリティクス:変化の内容

  • ユーティリティと顧客の関係性の進化
  • 主要IOUによる顧客関連の投資額の推移
  • カスタマーアナリティクスへの投資の拡大

第3章 技術環境

  • カスタマーアナリティクス:技術分析
  • 先進機能の詳細な技術の定義
  • ベンダー環境

第4章 ベンダープロファイル

  • Bidgely
  • C3 Energy
  • Comverge
  • Ecova
  • EnerNOC
  • EnergyHub
  • EnergySavvy
  • FirstFuel
  • Nexant
  • Onzo
  • Opower
  • Simple Energy
  • Tendril
  • 大規模インフラベンダー:Oracle・SAS・SAP・Teradataなど

第5章 市場の進化・予測

  • ユーティリティによる導入と市場の変動性
  • ユーティリティによる現在の導入状況:成熟度の評価基準
  • ユーティリティによる導入状況:成熟度のマッピング
  • 市場機会の予測:IOUトップ25社
  • 米国市場全体の市場機会
  • 累積投資額の推移と予測
  • 年間投資額の推移と予測
目次

As the consumerization of energy slowly becomes a reality, traditional customer-facing data tools are maturing to reflect this trend. This is not without precedent, as many other competitive industries have spent heavily on technology to improve their customer acquisition and engagement efforts. Over the next decade, it is expected that U.S. utilities will invest significantly in customer analytics software, creating a market opportunity of more than 2 billion dollars.

Vendor Landscape

                     Source: GTM Research

This slide-based report details the various grid edge customer analytics software offerings available, market drivers for these solutions, and forecasts for both product innovation and market growth within this segment. The analysis builds on previous “soft grid” research, focusing specifically on customer-facing solutions that are either offered through a utility, direct-to-customer, or other emerging business models.

Companies Profiled:

  • Bidgely
  • C3 Energy
  • Comverge
  • Ecova
  • EnerNOC
  • EnergyHub
  • EnergySavvy
  • FirstFuel
  • Nexant
  • Onzo
  • Opower Simple Energy
  • Tendril
  • Large Infrastructure Vendors

SAMPLE FIGURES

Utility Rankings by Customer Count and Analytics Maturity

                     Source: GTM Research


Project Spend Base Case: 2016-2025

                     Source: GTM Research

Table of Contents

1. Introduction

  • Grid Edge Technology Focus

2. Customer Analytics: What Has Changed?

  • Utility-Customer Engagement Evolution
  • Total Major IOU Customer Spend, 2003-2013
  • Increasing Investments in Customer Analytics

3. Technology Landscape

  • Customer Analytics: Technology Analyzed
  • Detailed Technology Definitions for Advanced Capabilities
  • Vendor Landscape

4. Vendor Profiles

  • Bidgely
  • C3 Energy
  • Comverge
  • Ecova
  • EnerNOC
  • EnergyHub
  • EnergySavvy
  • FirstFuel
  • Nexant
  • Onzo
  • Opower
  • Simple Energy
  • Tendril
  • Large Infrastructure Vendors including Oracle, SAS, SAP and Teradata

5. Forecasts for Market Evolution

  • Market Variability Based on Utility Adoption
  • Criteria for Assessing Maturity of Current Utility Adoption
  • Maturity of Utility Adoption Mapped
  • Total Market Opportunity 2016-2025: Top 25 IOUs
  • Total U.S. Market Opportunity
  • Cumulative Projected Timeline of Spend: 2016-2025
  • Annual Projected Timeline of Spend: 2016-2025
Back to Top