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表紙:保険における人工知能(AI)- テーマ別調査
市場調査レポート
商品コード
997926

保険における人工知能(AI)- テーマ別調査

Artificial Intelligence (AI) in Insurance - Thematic Research

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 46 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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保険における人工知能(AI)- テーマ別調査
出版日: 2021年03月31日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

GlobalDataは、世界の保険セクターにおけるAIプラットフォームの収益が2024年までに34億米ドルに達すると予測しています。

保険業界では、セクターのバリューチェーン全体を支援するために人工知能(AI)プラットフォームがますます展開されています。 AIの採用は、機械学習、コンピュータービジョン、顧客サービス、請求処理、引受を強化するために使用される会話型プラットフォームなどの技術を備えた大規模な既存企業によって主導されています。このセクターはデジタルに精通した保険技術による混乱に直面しているため、AIモデルを導入することで、従来の保険企業は顧客によりパーソナライズされた保険体験を提供すると同時に、運用効率を向上させることができます。COVID-19はデジタル保険への移行を加速させており、AIへの投資は業界内の企業にとって重要な優先事項となるでしょう。

当レポートでは、AI業界の詳細な分析と、AI技術が保険のバリューチェーンに影響を与えているさまざまな方法を提供します。さまざまな事業分野にわたる技術の影響を調査し、AI技術を運用に利用している分野の主要企業に焦点を当てます。

目次

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エグゼクティブサマリー

  • AIバリューチェーン
  • 保険の課題
  • AIが保険に与える影響
  • ケーススタディ
  • 市場規模と成長予測
  • 合併と買収
  • AIタイムライン
  • 企業
  • セクタースコアカード
  • 用語集
  • 参考文献
  • 当社のテーマ別調査手法
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Product Code: GDIN-TR-S030

Within the insurance industry, artificial intelligence (AI) platforms are being increasingly deployed to help across the sector value chain. AI adoption is led by larger incumbent companies with technologies such as machine learning, computer vision, and conversational platforms used to enhance customer service, claims processing, and underwriting. As the sector faces disruption from digitally-savvy insurtechs, deploying AI models will help traditional insurers offer customers a more personalized insurance experience while also improving operational efficiency. COVID-19 has accelerated the shift towards digital insurance, and investing in AI will be a key priority for companies within the industry. GlobalData estimates global AI platform revenue in the insurance sector to reach $3.4bn by 2024.

This report provides an in-depth analysis of the AI industry and the different ways AI technology is impacting the insurance value chain. It examines the technology's impact across different lines of business and highlights the key players in the space utilizing AI technology in their operations.

Scope

  • AI models are most popular among non-life insurers, as products are less complex and easier to underwrite.
  • Insurers prefer to partner with specialist AI technology providers rather than develop solutions in-house.
  • Insurers will need to use data and AI models responsibly, and must establish explainable AI frameworks to safeguard consumer trust.

Reasons to Buy

  • Identify the impacts AI will have on the insurance value chain.
  • Identify key players in the AI industry that are providing insurance solutions.
  • Plan for the future to stay ahead of the competition.

Table of Contents

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Executive summary

  • AI value chain
  • Insurance challenges
  • The impact of AI on insurance
  • Case studies
  • Market size and growth forecasts
  • Mergers and acquisitions
  • AI timeline
  • Companies
  • Sector scorecard
  • Glossary
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