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表紙:終身保険の購入手段:2020年
市場調査レポート
商品コード
996717

終身保険の購入手段:2020年

How Customers Purchased Whole of Life Assurance in 2020

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 35 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
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終身保険の購入手段:2020年
出版日: 2021年03月19日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 35 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

過去12か月間に終身保険を購入した顧客の態度、好み、行動は、その保険が無審査型保険であるか、終身保険であるかによって異なりました。これは、顧客が単独で購入したのかアドバイス付きで購入したのか、契約を購入するきっかけとなった理由、最大の経済的懸念、求めていた製品機能などの要因に影響を与えました。

IFAまたはブローカーと話すことは、終身保険顧客の間で2020年に最も一般的な購入前の活動でした。保険企業から直接購入することは、無審査型保険の顧客が使用する最も一般的なチャネルであり、2020年に流通のシェアを大幅に増加させました。

当レポートでは、生命保険市場全体における消費者の購買行動と好みを調査し、無審査型保険と引受型保険の両方をカバーしています。顧客の間で最も一般的な購入トリガーを特定し、最も人気のある購入チャネルと方法を明らかにし、顧客が契約に求める主要な機能を調査します。

目次

目次

  • 生命保険市場の規模
  • 無審査型終身保険
  • 購入の旅
  • 行動&態度
  • ブランドの選択
  • 引受型終身保険
  • 購入の旅
  • 行動&態度
  • ブランドの選択

付録

目次
Product Code: GDFS0311IA

This report examines consumer purchasing behaviors and preferences in the whole of life assurance market, covering both guaranteed acceptance and underwritten policies. It identifies the most common purchasing trigger among customers, reveals the most popular purchasing channel and method, and explores the key features customers want from their policies.

The attitudes, preferences, and behaviors of customers purchasing whole of life assurance in the past 12 months differed depending on whether the policy was a guaranteed acceptance or whole of life underwritten policy. This affected factors including whether they purchased independently or with advice, what triggered them to purchase a policy, their top financial concerns, and the product features they sought.

Scope

  • Speaking to an IFA or broker was the most common pre-purchase activity in 2020 among whole of life underwritten customers.
  • Purchasing directly from an insurer was the most common channel used by guaranteed acceptance customers, increasing its share of distribution considerably in 2020.

Reasons to Buy

  • Understand consumer purchasing decisions and how these will influence the market over the next few years.
  • Improve customer engagement by recognizing what is most important to them and how to adapt your products and services to meet their needs.
  • Discover which providers lead the way in the whole of life assurance space.
  • Adapt your distribution strategy to ensure it still meets customer purchasing behaviors.

Table of Contents

Table of Contents

  • Sizing the Life Insurance Market
  • Guaranteed Acceptance Whole of Life Assurance
  • The Purchasing Journey
  • Behaviors & Attitudes
  • Brand Selection
  • Underwritten Whole of Life Assurance
  • The Purchasing Journey
  • Behaviors & Attitudes
  • Brand Selection

Appendix

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