表紙:地域的差異の特定-COVID-19消費者調査の洞察
市場調査レポート
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979333

地域的差異の特定-COVID-19消費者調査の洞察

Identifying Regional Differences - COVID-19 Consumer Survey Insights

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 32 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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地域的差異の特定-COVID-19消費者調査の洞察
出版日: 2020年11月23日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 32 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

消費者行動はCOVID-19によって明確に変化しました。地域または国レベルで固有の違いを特定することは、適切な市場で最も適切な技術革新をする上で重要なものとなります。

COVID-19パンデミックの影響に対する消費者の懸念レベルは大きく異なります。北米、アジア太平洋、中東・アフリカの消費者は、経済と個人のライフスタイルに高レベルの懸念を示しています。しかし、欧州とラテンアメリカの消費者は、COVID-19のアウトブレイクはあっても、現在の状況についての懸念は比較的低くなっています。

買い物に対する消費者の優先度には違いがあります。世界的に、消費者が製品やサービスを選択する際に健康が重要な影響要因の1つであり、アジア太平洋およびラテンアメリカの消費者はこの点に特に熱心です。また、北米の消費者は、パンデミックによって引き起こされるストレスや欲求不満に対応するために、感覚的な楽しみを選択しています。

一方、オンラインは世界中で成長しているショッピングチャネルであり、消費者はより多くオンラインで製品を購入しています。ただし、欧州がオンラインショッピングの成熟市場になる可能性がある一方、北米、ラテンアメリカ、およびアジア太平洋地域の新興国市場では、オンラインショッピングの成長がさらに進むと予想されます。

製品の生産元に関する消費者の見解としては、北米や欧州の消費者は自国で製造された製品に高い信頼を示しているため、ローカリズムの価値は明らかですが、アジア太平洋やラテンアメリカの消費者は欧州製の製品が信頼できると考える傾向があります。

当レポートは、COVID-19のパンデミックの中での消費者の懸念の種類、買い物の際の影響要因、オンラインショッピング行動、信頼性の指標などについて調査します。また、セクターおよび地域レベルでのオンラインチャネルの機会を明らかにし、地域的な差異とこれに関連するイノベーションの機会を理解することの重要性を強調しています。

目次

目次

  • イントロダクション
  • 地域的差異の特定
  • 消費者の懸念
  • ショッピングに影響を与える要因
  • オンラインショッピング行動
  • 信頼性の認識
  • テイクアウト
  • 当調査について
目次
Product Code: CSCV2029SR

This report identifies key regional difference in consumer behavior, using GlobalData's Coronavirus (COVID-19) Tracker Consumer Survey, Coronavirus (COVID-19) Recovery Tracker Survey, and 2020 Market Pulse Consumer Survey. It explores areas such as consumer concern types amid the COVID-19 pandemic, influential factors when shopping, online shopping behavior, and indicators of trustworthiness. It also reveals opportunities in online channels by sector and regional levels, highlighting the importance of understanding regional differences and associated innovation opportunities.

Consumer behavior has been distinctly altered by COVID-19. Identifying unique differences at a regional or country level will be valuable in developing the most appropriate innovations in the right markets.

Scope

  • Consumers' concern levels over the impact of the COVID-19 pandemic are significantly different. North American, Asia-Pacific, and Middle East and African consumers show their high level of concerns in the economy and personal lifestyles; however, European and Latin American consumers are relatively relaxed about the current situation due to the COVID-19 outbreak.
  • The report also finds different consumer priorities on their shopping. Globally, heath is one of the key influencing factors when consumers are choosing products and services, and Asia-Pacific and Latin American consumers are particularly keen on this aspect. Also, North American consumers are opting for sensory enjoyment, possibly catering to the stress and frustration caused by the pandemic.
  • Meanwhile, online is a growing shopping channel across the world, and consumers are buying products more online. However, the report identifies that Europe can be a mature market for online shopping, while North America, Latin America, and developing markets of Asia-Pacific are expected to see more growth in online shopping.
  • Consumers' view on the origin of products. North American and European consumers show strong trust in products made in their own country, accordingly, the value of localism is evident, while Asia-Pacific and Latin American consumers tend to see European products area trustworthy.

Reasons to Buy

  • Identify the unique differences in consumer sentiments and behavior by global regions and countries.
  • Gain insight into the key consumer trends by markets that are most likely to drive innovation.
  • Leverage the insights of regional difference for developing the right innovation for the right market.

Table of Contents

Table of Contents

  • Introduction
  • Identifying regional differences
  • Consumers' concerns
  • Influential factors in shopping
  • Online shopping behavior
  • Perception of trustworthiness
  • Take outs
  • About the surveys