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市場調査レポート
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971252

銀行業および決済の調査(2020年):消費者の問題点の発見と感情の変化

Banking and Payments Survey 2020 - Finding Consumers Pain Points and Changing Sentiments

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 45 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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銀行業および決済の調査(2020年):消費者の問題点の発見と感情の変化
出版日: 2020年10月20日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 45 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

銀行業において、カスタマージャーニーから問題点を取り除き、ユーザーエクスペリエンスを改善し続けることは、低コストや高リターンの提供よりも重要であると考えられています。

また、過去2年間で、若年層の顧客は、金融サービスの提供元にこだわりを持たなくなってきており、代替の金融サービス・プロバイダーにオープンであることや、個人的な価値観を強く持っていることとの間に強い関連性があります。これは、デジタルのみの銀行や中小企業において活用できます。ただし、顧客はオープンバンキングのメリットに懐疑的であり、高齢の消費者はいまだに抵抗感を持っています。

当レポートは、銀行業および決済について調査しており、業界の洞察、カテゴリー別の分析、機会などの情報を提供しています。

目次

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • カードと決済
  • 洞察
  • リテールバンキング
  • ペルソナ
  • ウェルスマネジメント
  • 結論

付録

目次
Product Code: GDFS0280IA

This report provides actionable insight from our 2020 proprietary global survey, spanning banking, wealth, and payments. The report catches the trend in consumer sentiment around a variety of topics and shows how traditional, digital, and alternative banking providers can achieve their unique goals by tailoring their propositions towards select customer groups.

GlobalData has used its 2020 Banking and Payments Survey to comprehensively understand the main ways that financial services providers can change for the better. Whether it is finding customers' pain points, changes to consumer sentiment across financial services, threats to incumbent providers, or gaps that alternative players can exploit, this report seeks to bring the most important questions to the fore and give providers actionable answers to each of them. This will help traditional and alternative FS providers re-evaluate their propositions, grow across current and new segments, as well as attract new types of customers while retaining existing ones. And unlike in previous years, our survey looks at the precise moments when consumers begin to hold more products (with our life events) and when customers want to leave for another provider (with our personas).

Scope

  • Banks must continue to improve the user experience by increasing simplicity and removing pain points from the customer journey. This is considered the key attribute by virtually everyone, and more important than either low costs or providing high returns.
  • Over the last two years, younger customers have become significantly less bothered about where they go for financial services, with strong links between being open to an alternative FS provider and holding a strong set of personal values. This is something digital-only banks and smaller players can take advantage of.
  • Customers remain skeptical about the benefits of open banking, with older consumers still outright hostile. However, if providers can offer customers a better banking experience they will be happy to share their data.

Reasons to Buy

  • Gain insight at the consumer level about the banking, wealth, and payments markets.
  • Learn about threats to incumbent and alternative providers, as well as potential opportunities post-COVID-19 around attracting and retaining young and affluent customers.

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Cards & Payments
  • Insights
  • Retail Banking
  • Insights
  • Personas
  • Wealth Management
  • Insights
  • Conclusion

Appendix

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