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市場調査レポート
商品コード
963047
消費財における拡張現実(AR)と仮想現実(VR):テーマ別調査Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) in Consumer Goods - Thematic Research |
消費財における拡張現実(AR)と仮想現実(VR):テーマ別調査 |
出版日: 2020年09月21日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即納可能
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日用消費財ブランド間の競合は熾烈であり、注目集める方法を見出す必要があります。その1つは、ソリューションの活用であり、没入型の刺激的な体験を提供することにより、FMCGセクターは、ARとVRの統合から恩恵を受ける大きな可能性があります。
小売業者はARとVRに投資し、店舗を訪れたり、オンラインで買い物をしたりする際、仮想的に商品を試す機会を顧客に提供することで、顧客のエクスペリエンスを向上させています。また、外食産業では、ARベースのアプリがインストールされた携帯電話で、ARとVRを活用できます。食品の3Dで実物大の視覚的表現により、消費者は目的の食品を選択する際に、より見識を深めることができます。
当レポートは、消費財における拡張現実(AR)と仮想現実(VR)について調査しており、関連するテクノロジー、消費者、マクロ経済、規制の動向、市場規模と成長予測、主なユースケース、FMCG、小売、フードサービスに対するVRとARの影響、Covid-19の影響、競合情勢などの情報を提供しています。
Augmented reality (AR) and virtual reality (VR) are forms of alternative reality. AR refers to a technology that overlays digital data on to the real world, whereas VR means the user is completely immersed in an entirely artificial world. AR and VR technologies have the ability to transform numerous industries, including FMCG, retail, and foodservice, by creating new ways of marketing, offering entertainment, and staff training, and by enhancing product packaging to improve consumer experience.
This thematic research report takes an in-depth look at VR and AR technologies in the FMCG space and it also touches the retail, foodservice and packaging sectors, and it presents related technology, consumer, macroeconomic, and regulatory trends. An industry analysis is also present, highlighting the market size and growth forecasts for VR and AR technologies, key use cases, the impact of VR and AR on FMCG, retail, and foodservice, the Covid-19 impact on the theme, and the mergers and acquisitions for this theme. The report also includes the VR and AR value chains. Lastly, a company's section is then set, outlining the FMCG companies highly involved in the theme and the nature of their business.