特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
959825

J Sainsbury plc:エンタープライズ技術エコシステムシリーズ

J Sainsbury plc - Enterprise Tech Ecosystem Series

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.56円
J Sainsbury plc:エンタープライズ技術エコシステムシリーズ
出版日: 2020年09月08日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

J Sainsbury plc(Sainsbury's)はマルチチャネル小売業者で、英国やアイルランドで多数のスーパーマーケットやコンビニエンスストアを運営しています。同社のDX (デジタルトランスフォーメーション) 戦略では、迅速な再編に耐えるネット接続型の小売エコシステムを構築し、オンライン/オフラインチャネルの双方で顧客にシームレスなサービスを提供することを目標にしています。昨今では新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響で人々は外出を控え、代わりにオンラインショッピングや宅配サービスを多用するようになってきており、Sainsburyでもその流れに合わせたシステム/サービスの構築に乗り出しています。また、購入データやロイヤルティプログラムからのデータなど、膨大な量の顧客情報をプロアクティブにキャプチャし、データ分析とAIテクノロジーを適用して、貴重な顧客の洞察を引き出そうとしています。

当レポートでは、J Sainsbury plcにおけるDX (デジタルトランスフォーメーション) の展開状況に焦点を当てて、デジタル化推進やイノベーションへの取り組み状況 - シームレスなショッピング体験の提供、eコマースソリューションの更新、顧客分析ソリューションなど -、主な注力分野、パートナー企業との関係性、近年の資本取引・事業提携の動き、今後の業績・投資見通し (ICT予算の詳細など)、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

  • 概観
  • DX (デジタルトランスフォーメーション) 戦略
  • アクセラレーター/インキュベーター、その他のイノベーションプログラム
  • 技術面での注力分野
  • 技術面での取り組み事項
  • 企業買収
  • 事業提携・投資・企業買収ネットワークマップ
  • ICT予算と契約動向
  • 主要経営陣
  • GlobalDataについて
目次
Product Code: GDDT0360ES

J Sainsbury plc (Sainsbury's) is a multi-channel retailer that offers groceries, general merchandise, and clothing products through its retail outlets. The company operates supermarkets and convenience stores under the brand names Sainsbury's, Habitat, Tu, and Argos across the UK and Ireland. These stores offer grocery, general merchandize, fruits and vegetables, meat and fish, dairy, eggs, juice, chilled and frozen food, pet food, baby and toddler products, beer, spirits, and wine.

Sainsbury's digital transformation strategies are primarily designed to make the company capable of serving its customers seamlessly through both online and offline channels with a fully-connected and agile retail ecosystem.

With COVID-19 disrupting normal life, forcing people to take self-quarantine measures and adopt social distancing to avoid contracting the diseases, more and more customers are adopting online shopping and home delivery.

Sainsbury's proactively captures huge volumes of customer information including purchasing data, and data from Nectar loyalty program and applies data analytics and AI technology to derive valuable customer insights from it.

The report provides information and insights into J Sainsbury plc's tech activities, including -

  • Insights of its digital transformation strategies and Accelerator/Incubator & other innovation programs
  • Overview of technology initiatives covering partnerships and technology launches
  • Insights on each technology initiative including technology theme, objective, and benefits
  • Details of estimated ICT budgets and major ICT contracts.

Scope

  • J Sainsbury's has been upgrading its retail stores with new digital solutions to provide easy, connected, fast, frictionless shopping experience for customers.
  • In 2014, Sainsbury's re-platformed its legacy e-commerce solution to IBM WebSphere Commerce and eight other systems, which enabled it to start offering multi-channel experience to customers, serving them through stores, websites, and mobile/tablet applications.
  • In 2015, Sainsbury's launched a Digital Lab in London and a Technology Hub in Coventry, to strengthen its technological and digital capabilities and make itself future ready.
  • Sainsbury's has built a Data and Analytics Center of Excellence comprising of experts focused on delivering insights matching to industry standards. Under this, "The Humanalysts" campaign was launched to bring together problem solvers, challenge seekers and solution bringers from data and analytics community to work with different teams including Data Science & Algorithms, Information Strategy and Management, Business Intelligence & Reporting, Analytics and Major Projects.
  • In 2018, Sainsbury's kicked off an Incubator Scheme known as Future Brands to invest in and support small distinctive brands, and help them offer differentiated/unique products and services in comparison to their competitors.

Reasons to Buy

  • Gain insights into Sainsbury's tech operations.
  • Gain insights into its tech strategies and innovation initiatives.
  • Gain insights into its technology themes under focus.
  • Gain insights into various product launches and partnerships strategies of Sainsbury

Table of Contents

Table of Contents

  • Overview
  • Digital Transformation Strategy
  • Accelerator/Incubator & Other Innovation Programs
  • Technology Focus
  • Technology Initiatives
  • Acquisitions
  • Partnership, Investment & Acquisition Network Map
  • ICT Budgets & Contracts
  • Key Executives
  • About GlobalData
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.