特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
953684

消費者ライフスタイルの動向:COVID-19消費者調査の考察 第1週-第2週

Trends in Consumer Lifestyles - COVID-19 Consumer Survey Insights - Weeks 1-2

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 20 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.70円
消費者ライフスタイルの動向:COVID-19消費者調査の考察 第1週-第2週
出版日: 2020年04月13日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 20 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

パンデミックによるソーシャルディスタンシング対策が実施されたため、ソーシャルメディアは、物理的な交流の代わりに、孤立感を弱める、または退屈をしのぐ対抗手段を提供することができます。ソーシャルメディアの閲覧により多くの時間を費やす消費者は、32%増加しています。

当レポートでは、COVID-19が消費者のライフスタイルに及ぼす影響について調査し、ライフスタイルの変化および行動の順応を支える理由について考察しています。

目次

第1章 消費者ライフスタイルの動向:第1週-第2週

  • イントロダクション
  • 消費者のライフスタイル&買い物行動への影響
  • テイクアウト

第2章 調査について

目次
Product Code: CSCV2002SR

The COVID-19 pandemic swiftly upended the normal routines of most consumers. It required them to devise and adjust to new ways of socializing, maintaining their fitness, and shopping for groceries.

Lockdown measures to hinder the spread of the virus inhibited consumers from conducting even the most innocuous activities such as going to the supermarket or jogging in public parks. Their desire to retain a semblance of normalcy led many to shift such activities to their homes. This resulted in, among many things, greater time in front of digital devices.

Scope

  • In lieu of physical interactions, social media can offset feelings of isolation, or provide an antidote to boredom, since pandemic-driven social distancing measures took hold. Accordingly, there has been a 32% net increase in consumers spending more time browsing social media.
  • As more consumers stay home and more retailers are forced to close, there is less opportunity for consumers to engage with brands and products in person - for example through sampling, product trials, and in-person recommendations. Accordingly, many consumers are seeking information and guidance online, where brand ambassadors, influencers and fellow consumers share ideas and offer tips on a range of products.
  • The typical grocery basket of over one third (36%) of respondents is changing amid uncertainty, health concerns, budgetary constraints and the new needs associated with self-isolation. Almost half of consumers aged 18-24 (46%) agree that they have changed the type of basic groceries they buy.

Reasons to Buy

  • Identify the reasons underpinning consumers' lifestyle changes and behavioral adjustments.
  • Gain insight into the key consumer trends that are most likely to drive innovation.
  • Put innovative products into context by connecting them to specific consumer trends and preferences.

Table of Contents

1. Trends in Consumer Lifestyles- Weeks 1-2

  • Introduction
  • Impact on Consumer Lifestyles & Shopping Behavior
  • Take-Outs

2. About the Survey

株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.