特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
948198

消費者行動への影響 - Covid-19と2008年の景気後退

Consumer Behavior Impact - Covid-19 versus 2008 Recession

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 24 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.84円
消費者行動への影響 - Covid-19と2008年の景気後退
出版日: 2020年05月04日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 24 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

景気後退は消費者の行動や習慣を変化させます。2008年の世界金融危機以降の景気後退はディスカウントストアの増加という結果をもたらしましたが、今回の新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) 感染拡大では、消費者は自らの購入行動について注意深くなりつつあります。この危機の間に身についた習慣は、危機が去ってからも長く続くものと思われます。

当レポートでは、新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) 感染拡大やその他の要因が消費者の行動・購入決定にどのように影響したかを追跡すると共に、2008年の景気後退と今回の感染拡大を比較して、消費者行動に対する影響度を分析します。

目次

  • 消費者行動への影響:COVID-19と2008年の景気後退
  • イントロダクション:消費者行動に対する危機の影響
  • 2008年の世界の不況
  • COVID-19と2008年の景気後退との比較
  • 主な結論

付録

目次
Product Code: CSCV2003BI

This report is part of the GlobalData COVID-19 Impact on Consumer Behavior series, which tracks how the pandemic and many factors have impacted consumer behavior and purchase decisions.

This report focuses on how global crises affect consumer habits and behaviors through a comparison with the 2008 recession and current pandemic.

Scope

  • Economic recessions change consumer behavior and habits.
  • While the 2008 recession led to an increase in discounters, COVID-19 has led to consumers being more conscious about their shopping.
  • Habits established during a crisis will continue even after the crisis is over.

Reasons to Buy

  • Understand how global crises individually affects consumers and gain a broader understanding of how habit formation during crises has long term effects.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct decision-making and inform new product development.

Table of Contents

  • Consumer Behavior Impact: COVID-19 Versus 2008 Recession
  • Introduction: Impact of Crises on Consumer Behavior
  • The 2008 Global Recession
  • Comparison of COVID-19 with the 2008 Recession
  • Key Take-Outs

Appendix

株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.