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市場調査レポート

定期保険販売市場:2019年

How Customers Purchase Term Assurance 2019

発行 GlobalData 商品コード 937698
出版日 ページ情報 英文 28 Pages
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価格
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定期保険販売市場:2019年 How Customers Purchase Term Assurance 2019
出版日: 2020年05月18日 ページ情報: 英文 28 Pages
概要

当レポートは、2019年に定期保険契約を購入した顧客の態度、行動、選好度を調査したもので、販売から購入までの行程、保険購入のきっかけ、顧客の経済的な懸念、アクティビティトラッカーについての認識、ブランドの選択などについて分析するとともに、英国保険協会のデータを使用して、定期保険市場の規模を解明します。

また当レポートは、消費者の購入決定について分析し、今後の市場への影響、消費者にとっての最重要課題と保険会社が商品やサービスを消費者のニーズに適合させるための取り組み、定期保険分野で業界をリードしているプロバイダー、顧客の購買行動に対応する販売戦略などについても考えます。

目次

  • 生命保険市場の規模
  • 有効な保険契約:定期、終身
  • 新規事業:定期、終身
  • 定期保険:住宅ローン関連と非住宅ローン関連の契約
  • 販売:住宅ローン関連と非住宅ローン関連の契約
  • 購入までの行程
  • 購買層
  • 購入前の動き
  • 販売チャネル
  • 販売方法
  • 月間平均支出
  • 行動と態度
  • ブランド選択
目次
Product Code: GDFS0241IA

This report examines the attitudes, behaviors, and preferences of customers who purchased a term assurance policy in the last 12 months. It explores distribution and the purchasing journey, policy purchase triggers, the financial concerns of customers, perceptions around activity trackers, and brand selection. It also sizes the term assurance market using data from the Association of British Insurers.

The attitudes, preferences, and behaviors of customers purchasing term assurance in the past 12 months differed depending on whether the policy purchased was linked to a mortgage or not. This affects factors including whether they purchased independently or with advice, what triggered them to purchase a policy, their top financial concerns, and the product features they sought.

Scope

  • Speaking to an independent financial advisor or broker was the most common pre-purchase activity in 2019 among mortgage-related term assurance customers.
  • Purchasing directly from an insurer was the most common channel used by non-mortgage-related term assurance customers, increasing its share of distribution in 2019.

Reasons to Buy

  • Understand consumer purchasing decisions and how these will influence the market over the next few years.
  • Improve customer engagement by recognizing what is most important to them and how insurers can adapt their products and services to meet their needs.
  • Discover which providers lead the way in the term assurance space.
  • Adapt your distribution strategy to ensure it still meets customer purchasing behaviors.

Table of Contents

  • Sizing the Life Insurance Market
  • In-force policies: Term vs. whole-of-life
  • New business: Term vs. whole-of-life
  • Term assurance: Mortgage-related vs. nonmortgage-related policies
  • Distribution: Mortgage-related vs. nonmortgage-related policies
  • The Purchasing Journey
  • Customer demographics
  • Pre-purchase activity
  • Distribution channel
  • Distribution method
  • Average monthly spend
  • Behaviors & Attitudes
  • Brand Selection