株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

TrendSights Analysis:独身世帯のライフスタイル - 拡大中の社会集団の考え方・価値観・製品ニーズの探求

TrendSights Analysis: Single Lifestyles - Exploring the attitudes, values, and product needs of a growing element of society

発行 GlobalData 商品コード 778106
出版日 ページ情報 英文 45 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.05円で換算しております。
Back to Top
TrendSights Analysis:独身世帯のライフスタイル - 拡大中の社会集団の考え方・価値観・製品ニーズの探求 TrendSights Analysis: Single Lifestyles - Exploring the attitudes, values, and product needs of a growing element of society
出版日: 2018年10月24日 ページ情報: 英文 45 Pages
概要

世界各国で晩婚化や離婚率上昇、高齢化が進展するのに伴い、独身生活を選択する消費者が増えつつあります。長い独身生活の中では、衝動買いも生活の一部となってきています。特に30歳以上の人々にとって、一人暮らしは異常なことではなく、むしろ望ましくさえあります。

当レポートでは、独身世帯のライフスタイルの傾向や、現在/将来の消費市場に対する影響について分析し、その定義や重要性、主な選択理由や促進・抑制要因、強い影響を受ける製品・市場カテゴリー、各企業やブランドにとっての有効活用方法などについて調査・考察しております。

目次

  • エグゼクティブ・サマリー
  • イントロダクション
  • 「独身世帯のライフスタイル」とは何か?
  • 独身世帯のライフスタイルを選択する理由
  • 独身世帯の構成
  • 独身世帯のライフスタイル:具体的傾向
  • 独身世帯のライフスタイル - 将来的なあり方
  • 付録

分析内容

  • 多忙な消費者に対する、利便性の高いオプションをの提供
  • 社交機会に適した製品の提供
  • 個々の消費者のニーズに適したソリューションの開発・提供
目次
Product Code: CS1807TS

With people getting married later, divorcing faster, and living longer, consumers are more likely to explore life as a singleton. Spending on indulgences during the prolonged single years has simply become a way of life. For many, being a singleton is not an inadvertent outcome of situational circumstances; living alone is often considered to be more desirable than living with strangers, especially among those aged over 30.

Single Lifestyles is one of the 63 sub-trends that GlobalData covers as part of our TrendSights series of Consumer Insight studies. The analysis covers what the trend is, why it is important, who is most influenced by it and how brands and manufacturers can capitalize. The research concludes by identifying where the trend is heading next and how long it will last.

Scope

  • Push convenient options for time-pressed consumers.
  • Align products to match social occasions.
  • Develop offerings that deliver solutions to consumers' individual needs.

Reasons to buy

  • Discover why single lifestyles are impacting the way consumers are adapting their spending habits differently from those in a relationship
  • Compare the relevance of the Single Lifestyles trend in each industry across the FMCG space, and learn what the key opportunities are.
  • Identify the innovation implications of the trend for your sector.

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Introduction
  • What?
  • Why?
  • Who?
  • How?
  • What next?
  • Appendix
Back to Top