表紙:ユニクロの日本市場:買い物客のプロファイル、市場シェア、競合のポジショニング
市場調査レポート
商品コード
1086940

ユニクロの日本市場:買い物客のプロファイル、市場シェア、競合のポジショニング

Uniqlo, Japan (Clothing and Footwear) Shoppers Profile, Market Share and Competitive Positioning

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 20 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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ユニクロの日本市場:買い物客のプロファイル、市場シェア、競合のポジショニング
出版日: 2022年04月21日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 20 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2021年第3四半期は、ユニクロは日本で最も買い物されたアパレル小売業者であり、日本の消費者の43.8%が過去12カ月間に衣料品と履物を購入したと回答しています。ユニクロジャパンは、2021/22年度上半期(2022年2月28日終了)の収益は、サプライチェーンの課題に苦戦し、前年の好調な比較対象に対し、10.2%減の4,425億円となりました。

当レポートでは、ユニクロの日本市場について調査分析し、ユニクロの概要、世界の売上比率、売上高と市場シェア、上位10の小売業者の市場シェア等に関する情報を提供しています。

目次

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • ユニクロ小売の買い物客のプロファイル
  • 日本の衣料品・履物の買い物客のプロファイル
  • 日本の消費者が衣料品・履物を購入する場所
  • 他のカテゴリーに使用される小売業者
  • ユニクロの概要
  • 提案のスナップショット
  • 主要なパフォーマンスのメトリクス
  • 世界の売上比率
  • 売上高と市場シェア
  • アパレル市場
  • ユニクロのシェア
  • 上位10の小売業者の市場シェア
  • 買い物客のユニクロのシェア
  • 上位10の小売業者の市場ポジショニングマップ
  • お問い合わせ
目次
Product Code: GDCS220002SP

Uniqlo was the most shopped at apparel retailer in Japan according to GlobalData's Q3 2021 Consumer Survey, with 43.8% of Japanese consumers stating they had purchased clothing & footwear from it in the past 12 months.

Uniqlo Japan's revenue fell 10.2% to JPY442.5 billion in its H1 FY2021/22 (ending 28 February 2022), as the retailer struggled with supply chain challenges and came up against strong comparatives in the prior year.

Uniqlo plans to develop a strong store presence in parts of Asia beyond Japan, reducing its dependence on the Japanese apparel market. The retailer must capitalize on its strong brand identity to ensure future success both overseas and in its home market, particularly through continuing to launch unique collaborations which attract shoppers beyond its usual customer base.

Profile of retailer's shopper base, key performance indicators, sales and market shares

Scope

  • Uniqlo has a diverse shopper base in Japan, spanning generations and age groups
  • Supply chain problems and the shift to online shopping contribute to Uniqlo's struggles in Japan
  • Uniqlo's highly recognizable brand image will continue to be its strength in the future

Reasons to Buy

  • Gain a comprehensive knowledge on Uniqlo's business and develop a competitive advantage
  • Investigate current trends in the clothing & footwear market to identify the best opportunities to exploit
  • Analysis of key players in the clothing & footwear segment in Japan
  • Explore novel opportunities that will allow you to align your product offerings and strategies to meet demand by analyzing the key consumer and technology trends influencing the clothing & footwear markets
  • Analyze the recommended actions to align your marketing strategies with the crucial trends influencing consumer behavior
  • Analysis of key international players operating in Japan fashion retail market - including store counts and revenues that give you a competitive edge and identify opportunities to improve your market share

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Uniqlo Retail Shopper Profile
  • Japanese clothing & footwear shopper profile
  • Where Japanese consumers purchase clothing & footwear
  • Retailers used for other categories
  • Uniqlo Overview
  • Snapshot of proposition
  • Key performance metrics
  • Global sales split
  • Sales and Market Shares
  • Apparel market
  • Uniqlo's market share
  • Top 10 retailers' market share
  • Uniqlo's share of shoppers
  • Top 10 retailers' market positioning map
  • Contacts