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市場調査レポート
商品コード
1086909
スピリッツセクターの世界市場:市場機会Opportunities in the Global Spirits Sector |
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スピリッツセクターの世界市場:市場機会 |
出版日: 2022年04月13日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 211 Pages
納期: 即納可能
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世界のスピリッツの市場規模は、2021年に7,835億米ドルとなり、2021~2026年にかけて6.5%のCAGRで成長し、2026年には1兆730億米ドルに達すると予測されています。
2021年の世界のスピリッツ市場で、アジア太平洋が金額シェア57%で最大の地域を占め、次いで南北アメリカが19.8%、西欧が12.2%のシェアを占めています。スピリッツに含まれる人工成分や化学物質が及ぼす有害な影響に対する健康上の懸念が高まりにより、世界中の消費者は有機的な原料を使用したスピリッツを選ぶようになりました。有機製品への要望が高まる中、蒸留所は有機スピリッツの製造を増やし、「有機」認証を提供する機関と提携するようになっています。
当レポートでは、世界のスピリッツ市場について調査分析し、セクターの概要、国の深堀、競合情勢、自社ブランドの市場シェア、主要な流通チャネル等に関する情報を提供しています。
The global spirits sector was valued at $783.5 billion in 2021 and is forecast to post a CAGR of 6.5% during 2021-2026 to reach $1,073.0 billion in 2026. Asia-Pacific represented the largest region for the global spirits sector in 2021, with a value share of 57%, followed by the Americas and Western Europe, which accounted for 19.8% and 12.2% shares, respectively. Among all the regions, Middle East & Africa is forecast to record the highest value CAGR (9.4%) during 2021-2026. In volume terms, the sector is predicted to grow from 37.3 billion liters in 2021 to 46.2 billion liters in 2026, at a CAGR of 4.4%. In 2021, the specialty spirits category held the highest value and volume shares, with 44.3% and 42.8%, respectively. Meanwhile, flavored alcoholic beverages is expected to be the fastest-growing category, with a projected value CAGR of 11.4%, during 2021-2026. In the global spirits market, the top five companies accounted for a combined volume share of 17.8% in 2020. Diageo plc was the leading company with a volume share of 5.7% in 2020, followed by Suntory Holdings Ltd (3.4%), Pernod Ricard (3.1%), Mark Anthony Brands International Unlimited Company (3%), and Hite Jinro Co., Ltd (2.6%).
Rising health concerns over the harmful impact of artificial ingredients and chemicals in spirits are alarming consumers worldwide, influencing them to choose spirits made using organic ingredients. The growing desire for organic products is leading distilleries to manufacture more organic spirits and partner with institutions that provide "organic" certifications. In addition, the rising consumer-awareness of the impact of alcohol on health and weight is driving the demand for spirits products with "low-sugar" or "low-calorie" claims. Spirits brands are improving their labeling to match consumers' changing values and lifestyles. Spirits drinks manufacturers are increasingly adopting labels with claims such as "vegan-friendly" or "gluten-free".