市場調査レポート
商品コード
1072924

痛風性関節炎(痛風)の市販薬・パイプラインの評価(2022年更新版):臨床試験、ソーシャルメディア、競合情勢

Gouty Arthritis (Gout) Marketed and Pipeline Drugs Assessment, Clinical Trials, Social Media and Competitive Landscape, 2022 Update

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 68 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
痛風性関節炎(痛風)の市販薬・パイプラインの評価(2022年更新版):臨床試験、ソーシャルメディア、競合情勢
出版日: 2022年03月31日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 68 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

2022年、16の医薬品市場において痛風の有病率は3,000万人以上と予測されています。痛風のパイプラインは、あらゆる開発段階にある65の医薬品で構成され、そのうち約53%は初期開発段階にあります。臨床試験開発は商業スポンサーが主体であり、米国と中国が痛風の臨床試験実施における主要国として台頭しています。また買収とライセンス供与を伴う取引が、世界的に最も一般的な2つのタイプであり、主要企業の多くは、成熟し、高度にジェネリック化した痛風市場でのポジションを維持することを戦略としてきました。

当レポートは、痛風治療薬の現在および将来の競合情勢について、市販製品アセスメント、製品プロファイルと売上予測、パイプライン評価、後期パイプライン医薬品、相転移の成功率と承認取得の可能性、臨床試験評価、エンロールメント分析、取引情勢、地域別の合併、買収、戦略的提携、最近の取引概要、主要企業、将来の市場触媒など、データに基づいた概観を提供します。

目次

目次

第1章 序文

  • コンテンツ
  • 調査範囲
  • 表と図のリスト
  • 略語

第2章 重要な調査結果

第3章 病気の情勢

  • 病気の概要
  • 疫学の概要
  • 治療の概要

第4章 市販薬の評価

  • 主要な市販薬
  • 作用機序別の概要
  • 投与経路別の概要
  • 分子タイプ別の概要
  • 市販薬のプロファイルと売上予測

第5章 パイプライン薬物評価

  • フェーズIIIおよびフェーズIIパイプライン薬
  • 開発段階別の概要
  • 分子タイプ別の概要
  • 作用機序別の概要
  • 投与経路別の概要
  • 薬剤固有の相転移成功率(PTSR)と承認の可能性(LoA)
  • 治療領域と適応症固有のPTSRおよびLoA

第6章 臨床試験の評価

  • 履歴的概要
  • フェーズ別の概要
  • ステータス別の概要
  • 進行中および計画中の試験のフェーズ別の概要
  • 仮想コンポーネントを使用した試行
  • 地理的概要
  • 地域別の単一国および多国籍試験
  • フェーズ別の内訳を持つ上位20のスポンサー
  • ステータス別の内訳を持つ上位20のスポンサー
  • エンドポイントステータス別の概要
  • 人種および民族別の概要
  • 登録データ
  • トライアルサイトの上位20か国
  • 世界の上位20サイト
  • 実現可能性分析:地理的概要
  • 実現可能性分析:ベンチマークモデル

第7章 取引の情勢

  • 地域別の合併、買収、戦略的提携
  • 最近の合併、買収、および戦略的提携

第8章 商業的評価

  • 主要な市場の企業

第9章 先物市場カタリスト

第10章 付録

  • 調査手法
  • 調査手法:PTSRおよびLoA分析
  • 著者について
  • カスタマーサービス
  • 免責事項
目次
Product Code: GDHC052CL

This reports provides a data-driven overview of the current and future competitive landscape in Gout therapeutics.

Synopsis

  • In 2022, there will be more than 30 million diagnosed prevalent cases of gout across 16 pharmaceutical markets
  • The majority of marketed drugs for the treatment of gout fall into the enzyme inhibitor and receptor agonist mechanism of action category
  • The gout pipeline consists of 65 pharmaceuticals spanning all stages of development, with approximately 53% of drugs in early-stage development
  • Commercial sponsors dominate clinical trial development in gout, with the US and China emerging as the key countries for conducting trials in gout
  • Deals involving acquisitions and licensing assets were the two most common type of deals globally
  • The strategy for many of the key players in the gout space has been to to maintain their position in the mature and highly genericized gout market

Scope

GlobalData's Gouty Arthritis (Gout) Marketed and Pipeline Drugs Assessment, Clinical Trials, Social Media and Competitive Landscape, 2022 Update combines data from the Pharma Intelligence Center with in-house analyst expertise to provide a competitive assessment of the disease marketplace.

Components of the report include -

  • Disease Landscape
  • Disease Overview
  • Epidemiology Overview
  • Treatment Overview
  • Marketed Products Assessment
  • Breakdown by Mechanism of Action, Molecule Type and Route of Administration
  • Product Profiles with Sales Forecast
  • Pipeline Assessment
  • Breakdown by Development Stage, Mechanism of Action, Molecule Type, Route of Administration
  • Late-stage Pipeline Drugs
  • Phase Transition Success Rate and Likelihood of Approval
  • Clinical Trials Assessment
  • Breakdown of Trials by Phase, Status, Virtual Components, Sponsors, Geography, and Endpoint Status
  • Enrolment Analytics, Site Analytics, Feasibility Analysis
  • Deals Landscape
  • Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances by Region
  • Overview of Recent Deals
  • Commercial Assessment
  • Key Market Players
  • Future Market Catalysts

Reasons to Buy

  • Develop and design your in-licensing and out-licensing strategies through a review of pipeline products and technologies, and by identifying the companies with the most robust pipeline.
  • Develop business strategies by understanding the trends shaping and driving the Gout market.
  • Drive revenues by understanding the key trends, innovative products and technologies, market segments, and companies likely to impact the global Gout market in the future.
  • Formulate effective sales and marketing strategies by understanding the competitive landscape and by analyzing the performance of various competitors.
  • Identify emerging players with potentially strong product portfolios and create effective counter-strategies to gain a competitive advantage.
  • Organize your sales and marketing efforts by identifying the market categories and segments that present maximum opportunities for consolidations, investments, and strategic partnerships.

Table of Contents

Table of Contents

1 Preface

  • 1.1 Contents
  • 1.2 Report Scope
  • 1.3 List of Tables and Figures
  • 1.4 Abbreviations

2 Key Findings

3 Disease Landscape

  • 3.1 Disease Overview
  • 3.2 Epidemiology Overview
  • 3.3 Treatment Overview

4 Marketed Drugs Assessment

  • 4.1 Leading Marketed Drugs
  • 4.2 Overview by Mechanism of Action
  • 4.3 Overview by Route of Administration
  • 4.4 Overview by Molecule Type
  • 4.5 Marketed Drugs Profiles and Sales Forecasts

5 Pipeline Drugs Assessment

  • 5.1 Phase III and Phase II Pipeline Drugs
  • 5.2 Overview by Development Stage
  • 5.3 Overview by Molecule Type
  • 5.4 Overview by Mechanism of Action
  • 5.5 Overview by Route of Administration
  • 5.6 Drug Specific Phase Transition Success Rate (PTSR) and Likelihood of Approval (LoA)
  • 5.7 Therapy Area and Indication-specific PTSR and LoA

6 Clinical Trials Assessment

  • 6.1 Historical Overview
  • 6.2 Overview by Phase
  • 6.3 Overview by Status
  • 6.4 Overview by Phase for Ongoing and Planned Trials
  • 6.5 Trials with Virtual Components
  • 6.6 Geographic Overview
  • 6.7 Single-Country and Multinational Trials by Region
  • 6.8 Top 20 Sponsors with Breakdown by Phase
  • 6.9 Top 20 Sponsors with Breakdown by Status
  • 6.10 Overview by Endpoint Status
  • 6.11 Overview by Race and Ethnicity
  • 6.12 Enrollment Data
  • 6.13 Top 20 Countries for Trial Sites
  • 6.14 Top 20 Sites Globally
  • 6.15 Feasibility Analysis - Geographic Overview
  • 6.16 Feasibility Analysis - Benchmark Models

7 Deals Landscape

  • 7.1 Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances by Region
  • 7.2 Recent Mergers, Acquisitions, and Strategic Alliances

8 Commercial Assessment

  • 8.1 Key Market Players

9 Future Market Catalysts

10 Appendix

  • 10.1 Methodology
  • 10.2 Methodology - PTSR and LoA Analysis
  • 10.3 About the Authors
  • 10.4 Contact Us
  • 10.5 Disclaimer