表紙:NBA (National Basketball Association) のビジネス (2022-23年):プロパティプロファイル・スポンサーシップ・メディア情勢
市場調査レポート
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NBA (National Basketball Association) のビジネス (2022-23年):プロパティプロファイル・スポンサーシップ・メディア情勢

Business of National Basketball Association (NBA) 2022-23 - Property Profile, Sponsorship and Media Landscape

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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NBA (National Basketball Association) のビジネス (2022-23年):プロパティプロファイル・スポンサーシップ・メディア情勢
出版日: 2023年01月18日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

NBAは今シーズン、米国で2つの個別放送契約を結んでいます。リーグで最も高額な年間放送契約はESPNとのもので、9シーズンで年間14億米ドルとなっています。NBAは世界的に認知され、支持されているスポーツリーグであるため、世界各国での放送契約に合意しています。NBAは現在も、各チームが地域ごとに独自の契約を結ぶことを認めており、ファンが地元でライブ中継にアクセスできることを保証しています。今シーズンのNBAの年間スポンサー契約の平均価格は2,118万米ドルです。

当レポートでは、スポーツ界でもっとも収益性の高いNBA (National Basketball Association) を商業面から調査し、ソーシャルメディア、スポンサーシップ、メディア契約などの動向をまとめています。

目次

目次

第1章 レポートの概要

第2章 NBAマッチデー収益

  • NBAマッチデー収益:2022/23

第3章 ソーシャルメディア

  • ソーシャルメディア:リーグ内訳
  • ソーシャルメディアフォロー:フランチャイズの比較
  • ソーシャルメディア:アスリート別

第4章 メディア情勢

  • NBAのメディア情勢:2022-23
  • NBAのメディア情勢:NBAファイナル
  • NBAのローカル/地域放送契約
  • NBA 2022:欧州の放送局の内訳
  • NBA 2022:その他の地域の放送局の内訳

第5章 リーグスポンサーシップ

  • NBAスポンサー情勢:2022/23
  • NBAスポンサーシップポートフォリオ:2022/23

第6章 キットサプライヤー

  • キットサプライヤーの取引額

第7章 シャツパッチスポンサーシップ

  • NBA 2022/23パッチスポンサー
  • パッチスポンサーシップ:契約額
  • パッチスポンサーシップ:セクター別
  • パッチスポンサー:契約・パートナーシップの期間

第8章 チームスポンサーシップ分析

  • NBAスポンサー情勢
  • セクター内訳

第9章 NBAチーム

  • NBAスポンサー収入:クラブ比較
図表

List of Tables

List of Tables

  • Matchday Revenues Tables
  • Social Media Tables
  • Broadcast Deals Charts and graphs
  • NBA sponsorship graphs
  • Sector Breakdown charts
  • NBA Team Sponsorship Revenue chart
  • Club Social Media Graphs
目次
Product Code: GDUKSPC91253

A complete overview of the commercial landscape of the 2022/23 NBA season. The report takes a closer look at the league from a social media, sponsorship and media perspective. It also takes a closer look at the commercial setups of all the teams on an individual basis.

This season the NBA has 2 individual broadcast deals in the United States. The league's most lucrative annual broadcast deal is with ESPN, worth $1.4 billion annually across nine seasons. As a sports league recognized and followed globally, the NBA has agreed broadcast deals in countries across the globe. The NBA still allows each team to agree their own regionally based deal, ensuring fans can access live coverage in the home market. The average price of an annual NBA sponsorship deal for the current season is $21.18 million. The league has two deals in place that GlobalData estimates to be each worth over $100 million annually, with PepsiCo and Nike. The most recent deal the NBA has agreed is with fast-food restaurant company Taco Bell, a one-year deal worth $8.25 million annually. The commonest length of deal that brands have agreed with the NBA is for one year. GlobalData estimates that the Los Angeles Lakers will receive the most from sponsors across the 2022/23 season. The Orlando Magic are estimated to receive the smallest income from sponsorship partners across the 2022/23 season according to GlobalData. The restaurant sector is the most prominent with 244 deals across the NBA teams. Verizon is the brand with the most individual deals with NBA teams, sponsoring 21.

A detailed overview of the commercial landscape from the NBA's perspective. Outlining the social media position of the main properties as well as ticketing revenue. A clear breakdown of the sponsorship and media deals linked to the clubs.

Scope

  • The report looks to offer a detailed insight into one of the most profitable sports leagues in sport. It explores all the main financial revenue generators across the league. It also ranks the competing teams based on commercial revenue.

Reasons to Buy

  • The report gives a detailed and in-depth overview of one of the biggest and most popular sport leagues in the world. The report provides the reader with deep insight into the media and sponsorship landscape of both the league and teams involved.

Table of Contents

Table of Contents

1. Report Overview

  • Executive Summary
  • Overview

2. NBA Matchday Revenues

  • NBA 2022/23 Matchday Revenues

3. Social Media

  • Social Media - League Breakdown
  • Social Media Following - Franchise Comparison
  • Social Media - By Athlete

4. Media Landscape

  • NBA Media Landscape 2022-23
  • NBA Media Landscape - NBA Final's
  • NBA Local/Regional Broadcasting Deals
  • NBA 2022 Broadcasters Breakdown Across Europe
  • NBA 2022 Broadcasters Breakdown Across the Rest of the World

5. League Sponsorship

  • 2022/23 NBA Sponsorship Landscape
  • NBA's 2022/23 Sponsorship Portfolio
  • NBA's 2022/23 Sponsorship Portfolio Continued

6. Kit Suppliers

  • Kit Supplier Deal Values (US$ millions)

7. Shirt Patch Sponsorship

  • NBA 2022/23 Patch Sponsors
  • Patch Sponsorship - Deal Values (US$ millions)
  • Patch Sponsorship Rights by Sector
  • Patch Sponsors - Contract & Partnership Lengths

8. Team Sponsorship Analysis

  • NBA Sponsorship Landscape
  • Sector Breakdown
  • Sector Breakdown Continued

9. NBA Teams

  • NBA Sponsorship Revenue - Club Comparison
  • Sponsorship Revenue Continued - Club Comparison