表紙:日本のスポーツ放送メディア(テレビ・通信)情勢
市場調査レポート
商品コード
1035864

日本のスポーツ放送メディア(テレビ・通信)情勢

Japan Sports Broadcasting Media (Television and Telecommunications) Landscape

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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日本のスポーツ放送メディア(テレビ・通信)情勢
出版日: 2023年01月31日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

日本のテレビ世帯数は、2020年の5,460万世帯から、2025年には5,500万世帯へと、0.2%のCAGRで増加する見通しです。また、OTTサービスの普及によりコードカットの動きが加速していることから、2020年から2025年の予測期間中に有料テレビの総契約数はほとんど減少せず、2025年には約2,090万件にとどまると考えられています。

当レポートでは、日本のスポーツ放送メディア(テレビ・通信)について調査しており、市場データ、2025年までの主要指標の詳細な予測、テレビ、SVOD、携帯電話端末、家庭用固定ブロードバンドの各分野の分析、主要スポーツメディアの権利関係に関するレビューなどの情報を提供しています。

目次

目次

  • 人口と世帯の状況
  • テレビサービス市場
  • SVODサービス市場
  • モバイルサービス市場:携帯電話
  • 固定ブロードバンドサービス市場:住宅
  • 競合情勢
  • データ・表
目次
Product Code: GDUKSPC112588

The Japan Media Landscape Report provides an overview of the television and telecommunications market in relation to sports broadcasting in Japan today, with top-level data and detailed forecasts of key indicators up to 2027. The report analyses the television, SVOD, mobile handset and residential fixed-line broadband sectors, as well as a review of major sports media rights.

Key Highlights

  • SPOTV NOW, the sports streaming platform owned by South Korean company Eclat Media Group, acquired the English Premier League rights in Japan in a groundbreaking deal for the 2022-23 to 2024-25 cycle.
  • The growth in SVOD subscriptions in the country during the 2022-2027 forecast period will be supported by the continued rise in household penetration of fixed broadband services, particularly fiber-optic (FTTH/B) services, and the subsequent consumer shift from traditional pay-TV services to various streaming platforms.
  • 4G subscriptions accounted for an estimated 77.5% share of total mobile subscriptions in 2022, but will decline drastically to 23.0% by the end of 2027, due to subscriber migration to 5G networks.

Scope

  • Pay-TV operators had 20.7 million subscribers in 2022. Total pay-TV subscriptions will fall by approximately 84,000 over the forecast period, reaching 20.6 million in 2027.
  • Japan had an estimated 53.6 million subscription video-on-demand (SVOD) accounts at the end of 2022, an increase of 5.9 million or 12.4% from 2021.
  • Smartphone subscription penetration of population reached 100.4% in 2022 and will increase to 110.4% over the forecast period, driven by operators offering discounts on smartphones along with the availability of installment options.
  • Fixed broadband penetration of households will increase from an estimated 70.4% in 2022 to 73.8% by the end of 2027, owing to growth in FTTH lines.

Reasons to Buy

  • This Sports Broadcasting Media Report offers a thorough, forward-looking analysis of the Japanese television and telecommunications markets, and service providers in a concise format to help executives build proactive and profitable growth strategies.
  • Accompanying GlobalData's Forecast products, the report examines the assumptions and drivers behind ongoing and upcoming trends in the Japanese pay-TV, SVOD, mobile handset and residential fixed broadband markets, including the evolution of service provider market shares.
  • With 23 charts and tables, the report is designed for an executive-level audience, boasting presentation quality.

Table of Contents

Table of Contents

  • Population and household context
  • Television services market
  • SVOD services market
  • Mobile services market: Handsets
  • Fixed broadband services market: Residential
  • Competitive landscape
  • Data tables