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表紙:中国の一帯一路構想:世界の新しいパラダイム
市場調査レポート
商品コード
994946

中国の一帯一路構想:世界の新しいパラダイム

A New Global Paradigm with China's One Belt, One Road Initiative

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 64 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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中国の一帯一路構想:世界の新しいパラダイム
出版日: 2021年02月11日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 64 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

中国は、ペルシャや中央アジア、欧州諸国との貿易を過去2000年以上に渡り促進してきた古代のシルクロードの復活させ、これを貿易活動や貿易ルートを通じて国内市場と国際市場の両方を統合する触媒として活用しようと想定しています。 2013年に「一帯一路」構想が提言され、中国や中央アジア・西アジア・中東・欧州を結ぶ道路・鉄道・パイプライン網の開発が提唱されました。 一帯一路構想では、中国と東南アジア諸国や欧州諸国をつなぐための航路・港湾などのインフラ整備プロジェクトを推進して、大陸間の航路・陸路やロジスティクインフラを改善し、貿易を促進することが盛り込まれています。

当レポートでは、中国の一帯一路 (OBOR) 構想が世界と中国の各種産業・企業に及ぼす影響について分析し、その概略と推進要因、構想の緊急性・必要性と期待される経済効果、現在提言されている6つの経済回廊構想の概略とインフラ整備計画、大きな経済効果が見込まれている業界とその成長機会、今後の世界経済の変化の可能性、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

戦略的課題

一帯一路構想:中国にとっての戦略的要請

  • 一帯一路構想と経済的推進力:マッピング
  • 一帯一路構想の影響分野:成長機会の創出
  • 中国への一帯一路構想の戦略的推進要因
  • 中国は2020年から2030年にかけて、一帯一路を通じて貿易を約1.7兆ドル増加させる
  • 中国は新たな安全保障と貿易関係を通じて、一帯一路諸国全体でその保有を拡大する
  • 各種業界における中国企業の機会
  • 中国の貿易相手国:新規市場からの利益獲得
  • 新しい通貨ルールと代替金融システム:概略
  • デジタルシルクロード:技術的超大国としての中国の位置づけ

一帯一路:促進・抑制要因

  • 一帯一路の主な促進要因
  • 一帯一路の主な抑制要因

一帯一路:経済回廊と各種業界への影響

  • 新しい貿易ルート:中国と一帯一路諸国の貿易額は2030年までに8.5%増加する
  • 一帯一路の投資の50%以上が、新たな国際的資金源から捻出される
  • 6つの経済回廊:アジア・欧州間の貿易を、2030年までに5000億ドル押し上げる
  • 中国・パキスタン経済回廊:概要
  • 中国・パキスタン経済回廊:主要プロジェクトとその影響
  • バングラデシュ・中国・インド・ミャンマー経済回廊:概要
  • バングラデシュ・中国・インド・ミャンマー経済回廊:主要プロジェクトとその影響
  • 中国・インドシナ半島経済回廊:概要
  • 中国・インドシナ半島経済回廊-主要プロジェクトとその影響
  • 中国・中央/西アジア経済回廊:概要
  • 中国・中央/西アジア経済回廊:主要プロジェクトとその影響
  • 中国・モンゴル・ロシア経済回廊:概要
  • 新ユーラシアランドブリッジ (NELB) 経済回廊:概要
  • 一帯一路:ロジスティクスセクターへの影響
  • 一帯一路:クロスボーダーeコマースへの影響
  • 一帯一路:製造業への影響
  • 一帯一路:エネルギー産業への影響
  • 一帯一路:世界経済への影響

成長機会:一帯一路構想

  • 成長機会の概略
  • 一帯一路:世界の主要産業における市場機会
  • 一帯一路:世界の各種企業にとっての機会創出
  • 成長機会 (1):インフラ開発
  • 成長機会 (2):デジタル接続
  • 成長機会 (3):ロジスティクスのデジタル化
  • 成長機会 (4):新しい財務モデル
  • 成長機会 (5):クロスボーダーeコマース
  • 自社の成長ゾーンの特定
  • 成長のための主な成功要因
  • 一帯一路:新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の主な影響
  • 一帯一路:今後の主な予測

次のステップ

目次
Product Code: K496-MT

Improved Connectivity and Reshaping of Trade Relations Leading to New Growth Opportunities

China envisions the revival of the ancient Silk Road, which previously facilitated trade with nations across Persia, Central Asia, and Europe for over 2,000 years, as a catalyst to unify both local and international markets through trade activities and trade routes. The introduction of the One Belt, One Road Initiative in 2013 seeks to develop a network of road and rail routes as well as pipelines that will connect China, Central Asia, West Asia, the Middle East, and Europe. OBOR includes the development of maritime routes, ports, and other infrastructure development projects connecting China with Southeast Asia and Europe to improve intercontinental maritime and land routes, logistics infrastructure, and facilitate trade.

This study examines the development of OBOR, also known as the Belt and Road Initiative (BRI), provides insights on the strategic imperative of the initiative to China, shifts in the global economy due to enhanced connectivity and new trade relations, and their impact across various industries, trade, and economic scenarios. New trade routes are likely to be formed under the OBOR Initiative, which will provide opportunities for landlocked regions to gain better access to ports and alternative transportation modes, decreasing the dependency on a single mode of transport such as sea or road. OBOR will aid the trade growth of emerging nations and industries, both within and along the economic corridors. Major industrial segments that will benefit from OBOR include textiles, electronics components, and automotive. China is supporting Central Asian nations to develop their infrastructure, especially energy-related infrastructure and build strategic partnerships with Russia.

Key Issues Addressed:

  • What new business opportunities will emerge for both global and Chinese companies with the development of the OBOR?
  • What is the major strategic impetus of the OBOR Initiative to China?
  • Given that Asia-Europe trade is significant, what benefits would the new trade lanes bring?
  • With the development of transport infrastructure across all transport modes-road (predominant mode), rail, air, and sea, is it necessary for industry participants to restrategize their supply chain?
  • What are the industry segments that will emerge along the route?
  • What are the major product segments to be handled by the 6 economic corridors?
  • How will the development of the Eurasian Land Bridge support the growth of cross-border eCommerce between the East and West?
  • Will the new economic zones under the OBOR Initiative shift the center of the global economy?

Table of Contents

Strategic Imperative

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on China's One Belt, One Road
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Key Findings
  • Opportunity Universe Process
  • Five Growth Opportunities Critical for Future Success

One Belt, One Road-Strategic Imperative for China

  • Mapping One Belt, One Road and the Economic Impetus
  • Impact Areas from OBOR Creating Growth Opportunities
  • Strategic Impetus of OBOR Initiative to China
  • China to Increase Trade by Nearly $1.7 T through OBOR from 2020-2030
  • China to Expand its Hold Across OBOR Nations through New Security and Trade Ties
  • Opportunities for Chinese Firms Across Various Sectors
  • China's Trading Partners to Benefit from New Markets
  • Introduction of New Currency Rules and Alternative Finance Systems
  • Digital Silk Road to Position China as a Technological Superpower

One Belt, One Road-Drivers and Restraints

  • Key Drivers for One Belt, One Road
  • Key Restraints for One Belt, One Road

One Belt, One Road-Economic Corridors and Implications Across Sectors

  • New Trade Routes Forecast to Account for 8.5% Increase in China-OBOR Nations Trade by 2030
  • More than 50% of OBOR Investments Forecast to Come from International Financial Sources
  • Six Economic Corridors Set to Boost Asia-Europe Trade by $500 Billion by 2030
  • China-Pakistan Economic Corridor-Overview
  • China-Pakistan Economic Corridor-Major Projects and Impacts
  • Bangladesh-China-India-Myanmar Economic Corridor-Overview
  • Bangladesh-China-India-Myanmar Economic Corridor-Major Projects and Impacts
  • China-Indochina Peninsula Economic Corridor-Overview
  • China-Indochina Peninsula Economic Corridor-Major Projects and Impacts
  • China-Central and West Asia Economic Corridor-Overview
  • China-Central and West Asia Economic Corridor: Major Projects and Impacts
  • China-Mongolia-Russia Economic Corridor-Overview
  • New Eurasia Land Bridge (NELB) Economic Corridor-Overview
  • One Belt, One Road-Impact on the Logistics Sector
  • One Belt, One Road-Impact on Cross-Border eEommerce
  • One Belt, One Road-Impact on the Manufacturing Sector
  • One Belt, One Road-Impact on the Energy Sector
  • One Belt, One Road-Impact on the Global Economy

Growth Opportunities, One Belt, One Road

  • Growth Opportunity Levers
  • One Belt, One Road-Top Industries for Global Opportunities
  • One Belt, One Road-Creating Opportunities for Global Companies
  • Growth Opportunity 1-Infrastructure Development
  • Growth Opportunity 2-Digital Connectivity
  • Growth Opportunity 3-Digitization of Logistics
  • Growth Opportunity 4-New Finance Models
  • Growth Opportunity 5-Cross-Border eCommerce
  • Identifying Your Company's Growth Zone
  • Critical Success Factors for Growth
  • One Belt One Road-Key Implications of COVID-19
  • Top Predictions for One Belt, One Road

Next Steps

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