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表紙:物流におけるSaaS eコマース技術の成長機会
市場調査レポート
商品コード
988595

物流におけるSaaS eコマース技術の成長機会

Growth Opportunities of SaaS E-commerce Technologies in Logistics

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 41 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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物流におけるSaaS eコマース技術の成長機会
出版日: 2020年12月30日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 41 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

物流ソフトウェア管理プラットフォームは、単に輸送中の商品を追跡するだけではなく、先進的なデータ分析ソリューションを提供し、重要な差異を特定し、企業にコストが発生する前に対策を講じることができます。特に動きの速い消費財(FMCG)を扱う場合、複数の製品の取り扱いには、継続的に改善された配送と倉庫管理が必要となります。これにより、大幅なコスト削減、明確性の向上、販売者と物流サービスプロバイダーの生産性向上につながります。

オンライン商品の需要の増加により、企業はオムニチャネル化を余儀なくされています。オンラインマーチャンダイジングは、ほぼ10億人のユーザーと数兆ドルの売上があります。Covid-19は、購入の多様性と量の両方を拡大することによって、Eコマース事業の需要を加速させました。この傾向は、消費者がより便利になるようにオンラインマーチャンダイジングを見出すことにより、今後数年間続く新しい基準となる可能性があります。

当レポートは、物流におけるSaaS eコマース技術について調査しており、技術の概要、主要企業の動向、成長機会などの情報を提供しています。

目次

第1章 StrategicImperative

第2章 物流におけるソフトウェア技術の概要

  • オーダーフルフィルメントのためのeコマースバリューチェーン
  • デジタルトランスフォーメーション:アプリケーションタイプとユースケース
  • 現在の最先端技術:カスタマイズと配信の最適化
  • 物流ソフトウェアシステムの実装における成長および抑制要因
  • 主要ソフトウェア技術革新としての先進的なデータ統合や分析、およびカスタマイズされたサービス
  • eコマース物流を実現するためのその他のイノベーション分野である倉庫の最適化とルートの最適化
  • 重点分野の一つである需給管理および通信プラットフォーム

第3章 企業の動向

  • CLICKPOST:インド
  • ANCHANTO:シンガポール
  • AMAZON FBAv
  • ALLOY.AI:米国
  • NEKTRIA:スペイン
  • ESR:中国

第4章 成長機会

  • 成長の機会1:製品管理、 eコマース(2020)
  • 成長の機会2:需要と供給の管理 - ビジネスへの柔軟性(2020)
  • 成長の機会3:デジタルトランスフォーメーションを実現するための技術統合

第5章 主な連絡先

次のステップ

目次
Product Code: D9D0

Advancement in Artificial Intelligence, Data Analytics, and Machine Learning encourage Growth Opportunities

Rather than just merely tracking goods in transit, the logistics software management platform provides advanced data analytics solutions to identify key variances and to take actions before incurring costs to companies. Multiple product handling particularly when handling fast-moving consumer goods (FMCG) needs continuous improvement delivery and warehouse management. This leads to saving substantial costs, increasing clarity, and improving productivity to both sellers and logistics service providers.

Software system enables centralization and increases the transparency of the value chain in the system. As the result, removing non-value adding activities, resources, and costs can be prevented. Recognizing and identifying key stakeholders and tracking workflow for order fulfilments. This includes streamlining warehouse operations, strategizing goods delivery, and replenishing the right stocks at the right time to match market demand.

Increasing demand for online goods has caused companies to be omnichannel. Online merchandising worth trillions of dollars with almost one billion users. Covid-19 just accelerated the demand in E-commerce businesses by broadening both the variety and quantity of purchases. This trend will set a new norm that can last for the next few years as consumers find online merchandising to be more convenient.

Table of Contents

Chapter 1: Strategic Imperatives

  • 1.1 The Strategic Imperative 8™
  • 1.2 THE STRATEGIC IMPERATIVE 8™
  • 1.3 The Impact of the Top Three Strategic Imperatives in Software Innovation for Logistics
  • 1.4 About The Growth Pipeline Engine™
  • 1.5 Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • 1.6 Research Process & Methodology
  • 1.6 Research Process & Methodology
  • 1.7 Key Findings

Chapter 2: Overview of Software Technologies in Logistics

  • 2.1 E-commerce Value Chain for Order Fulfilment
  • 2.2 Digital Transformation: Types of Applications and Use Cases
  • 2.3 Current State of Art: Moving Toward Customization and Delivery Optimization
  • 2.4 Drivers and Restraints in Implementation of Logistics Software System
  • 2.5 Key Software Technology Innovations include Advanced Data Consolidation and Analysis and Customized Services
  • 2.6 Warehouse Optimization and Route Optimization are the other Innovations Areas for Fulfilling E-commerce Logistics
  • 2.7 Supply and Demand Management and Communication Platforms are other Areas of Focus

Chapter 3: Companies to Action:

  • 3.1 CLICKPOST, INDIA
  • 3.2 ANCHANTO, SINGAPORE
  • 3.3 AMAZON FBA, US
  • 3.4 ALLOY.AI, US
  • 3.5 NEKTRIA, SPAIN
  • 3.6 ESR, CHINA

Chapter 4: Growth Opportunities

  • 4.1 Growth Opportunity 1: Product Management, for E-commerce, 2020
  • 4.1 Growth Opportunity 1: Product Management, for E-commerce, 2020 (Continued)
  • 4.2 Growth Opportunity 2: Supply and Demand Management: Flexibility to Businesses, 2020
  • 4.2 Growth Opportunity 2: Supply and Demand Management: Flexibility to Businesses, 2020 (Continued)
  • 4.3 Growth Opportunity 3: Converging Technologies to Achieve Digital Transformation
  • 4.3 Growth Opportunity 3: Converging Technologies to Achieve Digital Transformation (Continued)

Chapter 5: Key Contacts

  • 5.1 Key Contacts

Next Steps

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