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市場調査レポート
商品コード
985471

Tesla:製品ポートフォリオとCASE(接続・自律・共有・電化)戦略の戦略的分析(2025年)

Strategic Analysis of Tesla's Product Portfolio and Connected, Autonomous, Shared, and Electrified (CASE) Strategies, 2025

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 55 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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Tesla:製品ポートフォリオとCASE(接続・自律・共有・電化)戦略の戦略的分析(2025年)
出版日: 2020年12月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 55 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

Teslaの車両設計、開発、販売に対する革新的なアプローチは、従来の自動車OEM市場に影響を与え始めています。さらに、同社はEVと充電およびエネルギーインフラストラクチャの唯一のプロバイダーになり、それらすべてをTeslaネットワークによって管理することを目指しています。

主要テクノロジープロバイダーとの戦略的およびテクノロジーパートナーシップにより、コストを低く抑え、開発に費やす時間とリソースを節約できます。同社の7つの重要戦略により、モビリティに関するあらゆることに対応できる企業としての地位が確立されると考えられています。

当レポートは、Teslaの製品ポートフォリオとCASE(接続・自律・共有・電化)戦略 EVについて調査しており、自動運転技術とそれに関連する投資、技術協力、エネルギーインフラストラクチャの開発、新しいモビリティビジネスモデルなど、企業の成長戦略の主な機能を評価しています。

目次

戦略的命令

Teslaのマスタープランとビジョン:7つの主要戦略

  • TeslaのCASE戦略マスタープラン
  • 持続可能なエネルギーへの移行のためのTeslaのCASE戦略(ビジョン)
  • Teslaの持続可能なエネルギービジョン:詳細な分析
  • Teslaの主要な投資:マスタープランとビジョンへのリンク
  • Teslaの7つの主要戦略:マスタープランとビジョンへのリンク

Teslaの戦略:詳細な分析

  • 戦略1:グラウンドアップオペレーティングシステム
  • 戦略2:ライフスタイル消費者製品ポートフォリオ
  • 戦略2:100万ユニットの製品ポートフォリオ
  • 戦略2:ライフスタイル消費者製品ポートフォリオ
  • 戦略3:チップ/システムアーキテクチャ
  • Teslaの自律アーキテクチャ戦略
  • 戦略4:バッテリー事業
  • 戦略5:データビジネスモデル
  • 戦略6:新しいモビリティ
  • 戦略6:100万マイルの保証
  • 戦略6:新しいモビリティ
  • 戦略7:組織構造
  • 7つの主要戦略(Teslaマスタープランにリンク)

成長機会ユニバース:成長へのアプローチ

  • 成長機会:モビリティサービスとライドシェアリングのための自動運転と電気モビリティ、2030年までの予測
  • 成長環境:Teslaモデルを一変させる継続的な改善
  • 重要な結論

付録

  • 調査で使用された略語の部分的なリスト

次のステップ

目次
Product Code: K53E-18

Tesla's Networked Energy Approach has Given Rise to a New Industry and will Drive Exponential Growth for the Company

This Frost & Sullivan study analyzes Tesla's Connected, Autonomous, Shared, and Electrified (CASE) strategies. It assesses the key features and talking points of the company's growth strategies, including (but not limited to) EV strategy, autonomous driving technology and the related investments, technology co-operation, energy infrastructure development, and new mobility business models.

Tesla's disruptive approach to vehicle design, development, and sales has started to impact the traditional automotive OEM market. In addition, the company aims to become the sole provider of EVs and charging and energy infrastructures and wants to have them all governed by the Tesla Network (strongly ingrained in its 7 Key Strategies). Strategic and technology partnerships with key technology providers keep costs low and save time and resources spent on development. The company's 7 Key Strategies will position it as the go-to company for all things mobility.

Key Issues Addressed:

  • What are Tesla's CASE strategies?
  • What disruptive technologies is the company adopting?
  • What does the Tesla battery business model look like?
  • What is the significance of the Tesla network?
  • What are the mobility goals and strategies in place for mobility programs?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on the Automotive Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Tesla's Master Plan and Vision-7 Key Strategies

  • Tesla's CASE Strategy Master Plan
  • Tesla's CASE Strategy (Vision) for its Transition to Sustainable Energy
  • Tesla's Sustainable Energy Vision-An In-depth Analysis
  • Tesla's Key Investments-Linked to its Master Plan and Vision
  • Tesla's 7 Key Strategies-Linked to its Master Plan and Vision

Tesla's Strategies-A Detailed Analysis

  • Strategy 1-Ground-up Operating Systems
  • Strategy 2-Lifestyle Consumer Product Portfolio
  • Strategy 2-Lifestyle Consumer Product Portfolio (continued)
  • Strategy 2-Million Units Product Portfolio
  • Strategy 2-Lifestyle Consumer Product Portfolio
  • Strategy 3-Chips/System Architecture
  • Strategy 3-Chips/System Architecture (continued)
  • Strategy 3-Chips/System Architecture (continued)
  • Strategy 3-Chips/System Architecture (continued)
  • Strategy 3-Chips/System Architecture (continued)
  • Strategy 3-Chips/System Architecture (continued)
  • Tesla's Autonomous Architecture Strategy
  • Tesla's Autonomous Architecture Strategy (continued)
  • Strategy 4-Battery Business
  • Strategy 4-Battery Business (continued)
  • Strategy 4-Battery Business (continued)
  • Strategy 5-Data Business Model
  • Strategy 6-New Mobility
  • Strategy 6-New Mobility (continued)
  • Strategy 6-Million Miles Warranty
  • Strategy 6-New Mobility
  • Strategy 7-Organization Structure
  • Strategy 7-Organization Structure (continued)
  • Strategy 7-Organization Structure (continued)
  • 7 Key Strategies (Linked to the Tesla Master Plan)

Growth Opportunity Universe-The Tesla Approach to Growth

  • Growth Opportunity-Autonomous Driving and Electric Mobility for Mobility Services and Ridesharing, Forecast to 2030
  • Growth Opportunity-Autonomous Driving and Electric Mobility for Mobility Services and Ridesharing, Forecast to 2030 (continued)
  • Growth Environment-Continuous Improvement Makes Every Tesla Model Different
  • Growth Environment-Continuous Improvement Makes Every Tesla Model Different (continued)
  • Key Conclusions

Appendix

  • Partial List of Acronyms and Abbreviations Used in the Study

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
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