お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ
株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
984777

AI搭載型ボイスボットは欧州におけるカスタマージャーニーの質を向上 (2020年)

AI-powered Voicebots Turbocharging European Customer Journeys, 2020

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 53 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=110.58円
AI搭載型ボイスボットは欧州におけるカスタマージャーニーの質を向上 (2020年)
出版日: 2020年12月18日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 53 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ボイスボット市場は欧州ではまだ初期段階にありますが、情報通信技術(ICT)の分野で最も急速に成長している市場の1つです。

ボイスボットは、ヘルプデスクサポート、人事、在庫管理などの顧客サービスを補完する分野の企業に高い価値を提供します。Frost&Sullivanは、欧州市場で今後数年間にボイスボットアプリケーションが急成長し、ボイスボットが人々の日常生活の一部になると予想しています。

当レポートでは、欧州におけるAI搭載型ボイスボット市場について調査し、ボイスボットの機能、環境、エコシステム、メリットとデメリット、および課題などから成長機会について分析しており、主要プロバイダーのプロファイルとともにお届け致します。

目次

戦略的インペラティブ

  • 成長がますます困難になるのはなぜか?
  • Strategic Imperative 8
  • 欧州のボイスボット業界に対する上位3つの戦略的インペラティブの影響
  • 成長機会が Growth Pipeline Engine に燃料を供給

成長機会分析:ボイスボット

  • 定義
  • コンタクトセンターの進化
  • ボイスボットとは何か?
  • ボイスボットのしくみ
  • 基本的なボイスボットアーキテクチャ
  • ボイスボットと会話エージェントの進化
  • ユーザーの受け入れに向けて
  • ボイスボットの機能
  • ボイスボットの環境
  • ボイスボットのエコシステム
  • 欧州のボイスボットおよびVoice-tech市場の課題
  • 成長の促進要因・抑制要因
  • ボイスボットの使用、組織全体の価値
  • ボイスボットの利点
  • ボイスボットの欠点
  • ボイスボットベンダーを選択する際の考慮事項
  • ベンダーと開発者の課題
  • 主な動向

ボイスボットプロバイダーのプロファイル

  • ボイスボットプロバイダーのプロファイル
  • ベンダープロファイル、Calldesk
  • ベンダープロファイル、Do You Dream Up(Dydu)
  • ベンダープロファイル、Telecats
  • ベンダープロファイル、Vozitel

成長機会

  • 成長機会1-主要企業、CXソリューションプロバイダー、インテグレーターとのパートナーシップ
  • 成長機会2-複数のASRおよびNLPエンジンとの統合
  • 成長機会3-セキュリティとデータコンプライアンスの重視
  • 成長機会4-顧客に会話型AIへのキュレートされたガイダンスを提供
  • 成長機会5-拡張知能サービス
  • 図表リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: MFAD-76

Voicebot-enhanced Customer Experiences to Create New Opportunities for European Businesses

The voicebots market is still in its early stages in Europe but is one of the fastest-growing within the field of information and communication technology (ICT). By enhancing customer interactions and customer experience (CX), voicebot offerings seem ready to become one of the most valuable business solutions in the CX space.

Latest advances in artificial intelligence (AI) have fueled some important progress for bots and speech technologies (particularly around natural language understanding) which, in turn, have shaped a growing, robust ecosystem for voicebot development. The voicebot offering is basically divided between large global providers, European vendors that use their own platform to develop enterprise-level bots, entry-level voicebot vendors, and individual developers/designers that rely on voicebot frameworks and publicly available application programming interfaces (APIs) to build custom voicebots.

End-user preference for voice over text channels and human-like interaction to handle cases and solve problems are some of the many reasons why the market for voicebot solution sees high demand. In addition, voicebots deliver high value to companies in complementary areas to customer services such as helpdesk support, human resources, and inventory management. Frost & Sullivan expects a sharp growth in voicebot applications over the next few years in the European market to the point where voicebots will become part of people's routine life.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on the European Voicebot Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis, Voicebots

  • Definitions
  • Definitions (continued)
  • Evolution of the Contact Center
  • What are Voicebots?
  • How Voicebots Work
  • Basic Voicebot Architecture
  • Voicebots and the Evolution of Conversational Agents
  • Towards User Acceptance
  • Voicebot Features
  • Voicebot Features (continued)
  • Voicebot Environment
  • Voicebot Ecosystem
  • European Voicebot and Voice-tech Market Challenges
  • Growth Drivers and Restraints
  • Uses for Voicebots, Value throughout the Organization
  • Benefits of Voicebots
  • Limitations of Voicebots
  • Points to Consider When Choosing a Voicebot Vendor
  • Vendor and Developer Challenges
  • Major Trends

Voicebot Provider Profiles

  • Voicebot Provider Profiles
  • Vendor Profile, Calldesk
  • Vendor Profile, Calldesk (continued)
  • Vendor Profile, Do You Dream Up (Dydu)
  • Vendor Profile, Do You Dream Up: Dydu (continued)
  • Vendor Profile, Telecats
  • Vendor Profile, Telecats (continued)
  • Vendor Profile, Vozitel
  • Vendor Profile, Vozitel (continued)

Growth Opportunity Universe, 2020

  • Growth Opportunity 1-Partnerships with Leading Players, CX Solution Providers, and Integrators, 2020
  • Growth Opportunity 1-Partnerships with Leading Players, CX Solution Providers, and Integrators, 2020 (continued)
  • Growth Opportunity 2-Integration with Multiple ASR and NLP Engines, 2020
  • Growth Opportunity 2-Integration with Multiple ASR and NLP Engines, 2020 (continued)
  • Growth Opportunity 3-Emphasis on Security and Data Compliance, 2020
  • Growth Opportunity 3-Emphasis on Security and Data Compliance, 2020 (continued)
  • Growth Opportunity 4-Provide Customers with Curated Guidance to Conversational AI, 2020
  • Growth Opportunity 4-Provide Customers with Curated Guidance to Conversational AI, 2020 (continued)
  • Growth Opportunity 5-Augmented Intelligence Services, 2020
  • Growth Opportunity 5-Augmented Intelligence Services, 2020 (continued)
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.