表紙:二輪車のインド市場:車両の電化およびシェアードモビリティの動向による変革 (2025年)
市場調査レポート
商品コード
984774

二輪車のインド市場:車両の電化およびシェアードモビリティの動向による変革 (2025年)

Vehicle Electrification and Shared Mobility Trends Transforming The Indian Two-wheeler Market, 2025

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 84 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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二輪車のインド市場:車両の電化およびシェアードモビリティの動向による変革 (2025年)
出版日: 2020年12月18日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、インドの二輪車市場について調査し、国内の二輪車売上に対するコロナウイルス(COVID-19)のセグメントごとの影響、スクーター、原付、およびオートバイの車両セグメント別による売上、市場の促進要因と抑制要因、市場における主な成長機会、シェアードモビリティのビジネスモデル、および今後の売上予測などについて分析しています。

目次

戦略的インペラティブ

  • 成長がますます困難になるのはなぜか?
  • Strategic Imperative 8
  • インドの二輪車業界に対する上位3つの戦略的インペラティブの影響
  • 成長機会が Growth Pipeline Engine に燃料を供給
  • インドの二輪車市場:車両セグメンテーション
  • 調査範囲

COVID-19がインドの二輪車市場に与える影響

  • COVID-19が二輪車販売に与える影響
  • COVID-19がインドの二輪車産業に与える影響からの要点

成長環境:インドの二輪車市場

  • COVID-19パンデミックによるインドの二輪車市場の状況
  • 売上実績の動向および予測
  • セグメント別の売上高
  • 主要企業:インドの二輪車市場
  • セグメント別の市場シェア
  • オートバイセグメント:排気量別のシェア
  • オートバイセグメント:市場シェア
  • スクーターセグメント:排気量別のシェア
  • スクーターセグメント:市場シェア
  • スクーターセグメント:COVID-19の影響
  • 原付セグメント
  • モデルタイプ別のセグメント分析
  • インドの二輪車市場:シナリオ分析
  • インドの二輪車市場:セグメント別予測
  • インドの二輪車市場:エンジン容量予測
  • 成長環境:要点

成長機会

  • 市場の促進要因
  • 成長促進要因の説明
  • 市場の抑制要因
  • 成長抑制要因の説明
  • インドの二輪車市場:主要な合弁事業
  • BS-VI排出基準が二輪車の車両価格に与える影響で価格は10%から15%上昇する予測
  • 電気二輪車市場:可能性
  • 二輪車スタートアップの出現
  • インドの二輪車市場:主要な接続機能
  • シェアードモビリティビジネスモデルの成長
  • 車両レンタルビジネスモデル
  • インドのEV業界:SWOT分析
  • 電気二輪車採用のイネーブラー:政府規制
  • FAME II、電気二輪車のインセンティブ構造
  • 主要な市場参入企業の生産能力
  • 主要な市場参入企業のディーラーネットワーク
  • 現在の生産能力と将来の計画(台数/年):トップメーカー
  • 電気二輪車スタートアップ:地域フォーカス
  • バッテリー価格の下落が製品イノベーターの新興企業に与える影響
  • バッテリー価格の下落が費用効果の高いソリューションプロバイダーに与える影響
  • 技術に精通した新興企業:重点分野
  • 費用効果の高いプロバイダー:電気二輪車スタートアップ別の主要な製品
  • インドの電気二輪車市場:シナリオ分析
  • ケーススタディ:Ather
  • EVの成長戦略:取り外し可能および交換可能なバッテリー製品
  • 総所有コスト:バッテリー交換
  • 総所有コスト:フリート vs. 個別の使用法
  • ラストマイル接続の従来のガソリン駆動車から電気二輪車へのシフト
  • プレミアムモーターサイクルの需要の増加
  • 二輪車トランスポートの優先度の向上
  • 女性のオートバイ利用者の増加
  • 将来の小売事業戦略
  • インドの二輪車市場:将来の展望
  • 成長機会:要点

成長機会

  • 成長機会1:個人輸送に対する嗜好の増加とスクーター化の速度の増加
  • 成長機会2:eコマースおよびオンラインフードデリバリー市場の成長と電気二輪車および共有モビリティサービスの成長

次のステップ

目次
Product Code: PB2D-18

Surge in EV Sales and Growth of eCommerce Businesses to Drive New Growth Opportunities

This study discusses the post-pandemic growth opportunities in the Indian two-wheeler (2W) market. It also analyzes the segment-wise impact of Coronavirus (COVID-19) on 2W sales in the country. The need for personal transport has increased during the pandemic, and this will boost the sales of 2Ws in the short term as they are the cheapest mode of personal transport available. The entry level motorcycles market will gain the biggest share during these times as first-time buyers will opt for the smaller capacity engines as they provide increased mileage which is a major purchase influencer in the segment. Sales of scooters will be affected over the next 2 years as urban demand is expected to remain hit in the immediate aftermath of the pandemic and a rise in rural demand will lead to a surge in motorcycle sales even during these difficult times.

Monthly and quarterly sales are analyzed to determine the timeline for a revival of market prospects. The historical sales trends are provided along with the segment-wise sales of scooters, mopeds, and motorcycles. These 3 segments are further deep dived and analyzed by engine capacities. The forecast for sales by vehicle segment is provided till 2025. The key market drivers and restraints are also discussed.

Key growth opportunities in the market are discussed, wherein different aspects like connected2W market, growth of shared mobility business models, increasing demand for premium motorcycles, and future retail strategies are analyzed in detail. The future of electric 2Ws in India, along with a forecast for sales up to 2025, is provided. The future of the eCommerce business in the country along with the growing online food delivery market and their impact of the electric 2W market are also analyzed.

The base year for this study is 2020 and the forecast runs through 2025.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on the Indian Two-Wheeler Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Indian 2W Market, Vehicle Segmentation
  • Research Scope

Impact of COVID-19 on the Indian 2W Market

  • Impact of COVID-19 on 2W Sales
  • Impact of COVID-19 on 2W Sales (continued)
  • Impact of COVID-19 on 2W Sales (continued)
  • Key Takeaways from the Impact of COVID-19 on the Indian 2W Industry

Growth Environment, Indian 2W Market

  • State of the Indian 2W Market due to the COVID-19 Pandemic
  • Historical Sales Trends and Expectations for FY21
  • Segment-wise Sales
  • Major Players, Indian 2W Market
  • Segment-wise Market Share
  • Motorcycles Segment, Engine Displacement-wise Share
  • Motorcycles Segment, Market Share
  • Scooters Segment, Engine Displacement-wise Share
  • Scooters Segment, Market Share
  • Scooters Segment, Impact of COVID-19
  • Mopeds Segment
  • Segment Analysis by Model Type
  • Indian 2W Market, Scenario Analysis
  • Indian 2W Market, Segment-wise Forecast
  • Indian 2W Market, Engine Capacity Forecast
  • Growth Environment, Key Takeaways

Growth Opportunities

  • Market Drivers
  • Drivers Explained
  • Market Restraints
  • Restraints Explained
  • Indian 2W Market, Key Joint Ventures
  • Indian 2W Market, Key Joint Ventures (continued)
  • Impact of BS-VI Emission Norms on Vehicle PricingPrices of 2Ws are Expected to Increase by 10% to 15%
  • Electric 2W Market, Potential
  • Emergence of 2W Start-Ups
  • Indian 2W Market, Key Connected Features
  • Indian 2W Market, Key Connected Features (continued)
  • Growth of Shared Mobility Business Models
  • Vehicle Renting Business Models
  • Indian EV Industry, SWOT Analysis
  • Enablers of Electric 2W Adoption, Government Regulations
  • FAME II, Incentive Structure for Electric 2Ws
  • Production Capacity of Key Market Participants
  • Dealership Networks of Key Market Participants
  • Current Production Capacity vs. Future Plans (Units/Annum), Top Manufacturers
  • Electric 2W Start-Ups, Regional Focus
  • Impact of Battery Price Declines on Product Innovator Start-Ups
  • Impact of Battery Price Declines on Cost-Effective Solution Providers
  • Technology-Savvy Start-Ups, Key Areas of Focus
  • Key Offerings by Cost-Effective Providers, Electric 2W Start-Ups
  • Indian Electric 2W Market, Scenario Analysis
  • Case Study, Ather
  • EV Growth Strategy, Detachable and Swappable Battery Offerings
  • Total Cost of Ownership, Battery Swapping
  • Total Cost of Ownership, Fleet Vs. Individual Usage
  • Shift in Last-Mile Connectivity from Traditional Petrol-driven Vehicles to Electric 2Ws
  • Increasing Demand for Premium Motorcycles
  • Increasing Preference for 2W Transport
  • Increasing Female Motorcycle Ridership
  • Future Retail Business Strategies
  • Indian 2W Market, Future Outlook
  • Growth Opportunities, Key Takeaways

Growth Opportunities

  • Growth Opportunity 1-Increasing Preference for Personal Transport and the Increasing Rate of Scooterization
  • Growth Opportunity 1-Increasing Preference for Personal Transport and the Increasing Rate of Scooterization (continued)
  • Growth Opportunity 2-Growing eCommerce and Online Food Delivery Markets and Growth of Electric 2Ws and Shared Mobility Services
  • Growth Opportunity 2-Growing eCommerce and Online Food Delivery Markets and Growth of Electric 2Ws and Shared Mobility Services (continued)

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