お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ

株式会社グローバルインフォメーション
市場調査レポート
商品コード
979079

世界の地理空間付加価値サービス市場に可能性を与える人工知能

Artificial Intelligence Enabling the Global Geospatial Value-added Services Market

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 54 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=104.77円
世界の地理空間付加価値サービス市場に可能性を与える人工知能
出版日: 2020年12月04日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

成長機会を生み出すAIモデルを統合した新製品

世界の地理空間付加価値サービス市場では、衛星データの製品とサービスが安価であり、情報通信技術が可能になっているため、新規市場参入者が流入しています。既存の大手企業は、これらの参加者だけでなく、新しい使用事例の進化から生じる新しい顧客グループとも競争する必要があります。

市場での人工知能(AI)機能の採用は、様々な変革による混乱をもたらしています。 AIの潜在的な影響や、付加価値サービス市場における持続可能なビジネスモデルの本質的要素とともに、進化する顧客の要件をよりよく理解する必要性が高まっています。地理空間機能とAI機能の統合は、地理空間サービス市場の進化を推進しています。 AIの進歩により、既存および新規の顧客グループに実用的なインテリジェンスアクセスが提供されています。センシングおよび送信機能の拡張により、地理空間ソリューションのデータセットの量と速度が収束し、有用なインテリジェンスを作成および提供するための関連データをキャプチャする高度なAIの必要性が高まっています。地理空間ソリューションに入るデータセットの多様性の高まりは、差別化のための強化された機能と、関連する情報出力のための適切なデータ処理も必要としています。 AI機能はこのような要件を満たすことが期待されているため、地理空間の付加価値サービスの情勢が変わります。 AIはまた、地理空間ソリューションのデータの価値を高め、ソリューション開発者が関連するデータの強化を通じてより多くの洞察を得られるようにすることが見込まれています。

当レポートでは、人工知能(AI)機能が地理空間の付加価値サービス市場に与える影響について調査し、主要な業界動向、進化する要件、将来の市場予測、および主要な使用事例にわたる持続可能なビジネスモデルの要点について詳細な分析を行っています。また、地理空間付加価値サービス市場の参入者に関連するアクションプランも取り上げています。

目次

エグゼクティブダッシュボード

  • この体験調査の目的
  • 変革的成長への5ステップのプロセス
  • 地理空間付加価値サービスプロバイダーのための戦略的必須要件

成長環境-市場概要

  • 地理空間付加価値サービス市場-サービスプロバイダーの情勢の概要
  • 大小の衛星-計画および設置ベース
  • 市場の進化-将来のソリューションを推進する統合と自動化
  • 成長要因と抑制要因
  • 成長要因の説明
  • 抑制要因の説明

ビジョンシナリオ

  • マクロからマイクロへのビジョン
  • AI主導の地理空間付加価値サービス市場に影響を与える動向/要因
  • AI主導の地理空間付加価値サービス市場の上位予測

成長パイプライン

  • 成長のための手段
  • AIおよび地理空間サービスAI機能により、次世代の地理空間インテリジェンスサービスの進化が可能に
  • 地理空間ソリューション-AIのワークフローと影響
  • 使用事例フォーマット-重要な要素と影響
  • 人工知能機能の適用-市場の課題と機会

地理空間領域に対するIBM製AIの貢献

  • IBM SpaceTech-地球観測
  • AI対応の地理空間ソリューション-IBMPAIRS-Geoscope
  • 事例研究-IBMおよびOmniEarth, Inc
  • IBM SpaceTech-異常検出
  • IBM SpaceTech-オペレーターサポート
  • 地理空間領域におけるIBM製AI-その他の使用事例

ビジョンと戦略-成長機会

  • 成長の機会1-マーケティング
  • 成長機会2-資産管理
  • 成長の機会3-状況認識
  • 成長の機会4-リスク管理

成長戦略と実施

  • 地理空間ビジネスモデルの成功-重要な要素
  • 成功するビジネスモデルへのポインタ-概要
  • ソリューションプロバイダー向けの戦略的提言
  • 免責事項

付録

目次
Product Code: MF0A-22

New Products Integrating AI Models Create Growth Opportunities

The geospatial value-added services market is seeing an influx of new participants owing to cheaper satellite data products and services and enabling information and communication technologies. Established incumbents have to compete with not only these participants but also new customer groups arising from the evolution of new use cases.

The market's uptake of artificial intelligence (AI) capabilities is bringing multiple disruptions. There is a rising need to better understand evolving customer requirements along with the potential impact of AI and the essentials of sustainable business models within the value-added services market. The convergence of geospatial and AI capabilities is driving the evolution of the geospatial services market. AI advancements are giving actionable intelligence access to existing and new customer groups. Expansion of sensing and transmission capabilities has converged the volume and velocity of datasets in geospatial solutions, driving the need for advanced AI to capture relevant data for creating and delivering useful intelligence. The increasing diversity of datasets entering geospatial solutions is also necessitating enhanced capabilities for differentiation and suitable data processing for relevant information output. AI capabilities are expected to meet such requirements, thus changing the geospatial value-added services landscape. AI is also expected to enhance the value of data in geospatial solutions, enabling solutions developers to achieve more insights through relevant data enrichment.

This study covers the impact of AI capabilities on the geospatial value-added services market. The discussion includes key industry trends, evolving requirements, future market predictions, and essentials of sustainable business models across key use cases. The study also covers relevant action points for geospatial value-added services market participants.

Table of Contents

Executive Dashboard

  • Purpose of this Experiential Study
  • 5-step Process to Transformational Growth
  • Strategic Imperatives for Geospatial Value-added Services Providers

Growth Environment-Market Overview

  • Geospatial Value-added Services Market-Overview of Services Provider Landscape
  • Geospatial Value-added Services Market-Overview of Services Provider Landscape (continued)
  • Geospatial Value-added Services Market-Overview of Services Provider Landscape (continued)
  • Large and Small Satellites-Planned & Installed Base
  • Market Evolution-Integration and Automation Driving Future Solutions
  • Drivers and Restraints
  • Drivers Explained
  • Drivers Explained (continued)
  • Restraints Explained
  • Restraints Explained (continued)

Visioning Scenarios

  • Macro-to-Micro Visioning
  • Trends/Factors Impacting the AI-driven Geospatial Value-added Services Market
  • Trends/Factors Impacting the AI-driven Geospatial Value-added Services Market (continued)
  • Trends/Factors Impacting the AI-driven Geospatial Value-added Services Market (continued)
  • Trends/Factors Impacting the AI-driven Geospatial Value-added Services Market (continued)
  • Trends/Factors Impacting the AI-driven Geospatial Value-added Services Market (continued)
  • Top Predictions for the AI-driven Geospatial Value-added Services Market

Growth Pipeline

  • Levers for Growth
  • AI and Geospatial ServicesAI capabilities enabling the evolution of next-generation geospatial intelligence services
  • Geospatial Solutions-Workflow and Impact of AI
  • Geospatial Solutions-Workflow and Impact of AI (continued)
  • Use Case Formats-Key Elements and Impact
  • Applying Artificial Intelligence Capabilities-Market Challenges & Opportunities

IBM's AI Contributions to the Geospatial Domain

  • IBM Space Tech-Geo Observation
  • AI-enabled Geospatial Solution-IBM PAIRS-Geoscope
  • Case Study-IBM and OmniEarth, Inc
  • IBM Space Tech-Anomaly Detection
  • IBM Space Tech-Operator Support
  • IBM's AI in Geospatial Domain-Other Use Cases

Vision and Strategy-Growth Opportunities

  • Growth Opportunity 1-Marketing
  • Growth Opportunity 2-Asset Management
  • Growth Opportunity 3-Situational Awareness
  • Growth Opportunity 4-Risk Management

Growth Strategy and Implementation

  • Success of Geospatial Business Models-Key Factors
  • Pointers for Successful Business Models-An Overview
  • Strategic Recommendations for Solutions Providers
  • Strategic Recommendations for Solutions Providers (continued)
  • Legal Disclaimer

Appendix

  • List of Exhibits
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.