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市場調査レポート
商品コード
969473

建設管理ソリューション市場:デジタル変革の拡大(2020年)

Increasing Digitization Transforming the Construction Management Solutions Market, 2020

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 98 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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建設管理ソリューション市場:デジタル変革の拡大(2020年)
出版日: 2020年10月29日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 98 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
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概要

建設管理ソリューション(CMS)市場には、顧客と市場シェアをめぐって競合する多数の大小のベンダーが存在しています。ソフトウェアの使用は企業の規模に応じて増加します。年間収益が100万米ドルから5,000万米ドルの建設会社は、約80%が手作業の処理(スプレッドシート、紙面での契約など)を行っています。逆に、年間収益が5,000万米ドルから1億米ドルの建設会社の35%以上が、CMSソフトウェアを採用しているものの、多くはデータ統合とワークフローの問題を伴うポイントソリューションです。

当レポートは、世界の建設管理ソリューション(CMS)市場について調査しており、市場の動向や予測、シェア、成長および抑制要因、機会、セグメント別の分析などの情報を提供しています。

目次

エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 市場エンジニアリング測定
  • CEOの視点

市場概要

  • デジタルメディアバリューチェーン
  • プロジェクト範囲
  • 市場の定義:製品セグメント
  • 市場の定義:ターゲット顧客セグメント
  • この調査で回答する重要な質問

外部の課題:成長および抑制要因

  • 市場の成長要因
  • 成長要因の概要
  • 市場の抑制要因
  • 抑制要因の概要

予測と動向

  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • セグメント別の収益予測
  • セグメント別の市場シェア予測
  • 収益予測ディスカッション
  • 地域別の収益予測
  • 地域別の市場シェア予測
  • 地域別の収益予測ディスカッション
  • 顧客規模別の市場シェア
  • ターゲット顧客別の市場シェア
  • 顧客セグメント-所有者
  • 顧客セグメント-GC
  • 顧客セグメント-SC

市場シェアと競合分析

  • 市場シェア
  • 市場シェアの議論
  • 競合環境
  • オートデスク
  • オラクル
  • プロコア
  • トリンブル
  • その他の主な参入企業
  • 競合要因と評価

成長機会および提言

  • 成長の機会1:ペンと紙とスプレッドシートのソフトウェアへの変換
  • 成長の機会2:オンプレミスソリューションのクラウドとモバイルへの変換
  • 成長機会3:CMS機能をAECからEPCへ拡張
  • 成長機会4:他の業界セグメントへの拡大
  • 成長機会5:補完的なベンダーの買収および合併
  • 成功と成長のための戦略的要請

プロジェクト管理セグメント

  • 市場エンジニアリング測定
  • 収益予測
  • 収益予測-NALA
  • 収益予測-EMEA
  • 収益予測-APAC
  • 収益予測ディスカッション

建設金融セグメント

  • 市場エンジニアリング測定
  • 収益予測
  • 収益予測-NALA
  • 収益予測-EMEA
  • 収益予測-APAC
  • 収益予測ディスカッション

品質および安全セグメント

  • 市場エンジニアリング測定
  • 収益予測
  • 収益予測-NALA
  • 収益予測-EMEA
  • 収益予測-APAC
  • 収益予測ディスカッション

フィールド生産性セグメント

  • 市場エンジニアリング測定
  • 収益予測
  • 収益予測-NALA
  • 収益予測-EMEA
  • 収益予測-APAC
  • 収益予測ディスカッション

結論

  • 結論:予測
  • 免責事項

付録

  • 市場工学の調査手法
  • 市場エンジニアリング測定
  • 調査手法と範囲
  • 調査した企業のリスト
  • 図表一覧
目次
Product Code: K53D-70

A Younger Workforce, Mobile Devices, and Increasing Documentation Encourage the Transition from Pen, Paper, and Spreadsheets to Dedicated Software

The construction management solution (CMS) market is crowded with numerous small and large vendors competing for customers and market share. Among the most important sources of competitive differentiation are the depth of a vendor's product line strategy and the ability to address the needs of a variety of stakeholder groups involved in a construction project from start to finish.

Software use grows with company size: construction firms with annual revenue of between $1 million and $50 million have roughly 80% manual processes (spreadsheets, paper contracts, and long-term employees with good memories); conversely, more than 35% of construction firms with annual revenue of $50 million to $100 million have adopted CMS software, although many of those are point solutions with data integration and workflow issues.

Vendors typically provide only point solutions for project management, construction financials, quality and safety, or field productivity and focus on either a single stakeholder: an owner, general contractor, or specialty contractor. Few vendors have been able to provide solutions across the entire stakeholder ecosystem, let alone provide end-to-end solutions that integrate successfully with existing software widely used by their customers. Some large vendors have bought and consolidated point solutions into end-to-end solutions, but few have developed them that way from the start, much less grown their business organically. Migration from point solutions to platforms is driven by reporting, data flow, and integration needs. Some smaller vendors consider themselves enterprise resource planning solutions with integrated accounting for payroll.

More than 90% of general contractor businesses are private and/or family-owned. The move to the cloud is driven by generational influences as a younger demographic joins the family business and wants to update technology. Owners and specialty contractors are seeing the same phenomenon.

Construction management is a global business with widely differing project sizes requiring vendors to consider growth strategies across regions and construction types: residential, commercial, industrial, and/or infrastructure. Contract/documentation tracking for control management, risk mitigation, and legal recourse is critically important beyond tracking project progress.

In this project, market size has been derived from the bottom up from vendor subscriber and revenue metrics. Frost & Sullivan's projections for CMS revenue in the 7 studied countries (the United States, Canada, Mexico, Australia, New Zealand, the United Kingdom, and Ireland) depend on the weighted averages of expected impacts of drivers and restraints through 2024.

Table of Contents

Executive Summary

  • Key Findings
  • Key Findings (continued)
  • Market Engineering Measurements
  • CEO's Perspective

Market Overview

  • Digital Media Value Chain
  • Project Scope
  • Market Definitions-Product Segments
  • Market Definitions-Target Customer Segments
  • Key Questions this Study will Answer

External Challenges-Drivers and Restraints

  • Market Drivers
  • Drivers Explained
  • Drivers Explained (continued)
  • Drivers Explained (continued)
  • Drivers Explained (continued)
  • Market Restraints
  • Restraints Explained
  • Restraints Explained (continued)
  • Restraints Explained (continued)
  • Restraints Explained (continued)

Forecasts and Trends

  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Segment
  • Market Share Forecast by Segment
  • Revenue Forecast Discussion
  • Revenue Forecast by Region
  • Market Share Forecast by Region
  • Revenue Forecast by Region Discussion
  • Market Share by Customer Size
  • Market Share by Target Customer
  • Customer Segment-Owners
  • Customer Segment-GCs
  • Customer Segment-SCs

Market Share and Competitive Analysis

  • Market Share
  • Market Share Discussion
  • Competitive Environment
  • Autodesk
  • Oracle
  • Procore
  • Trimble
  • Other Major Participants
  • Competitive Factors and Assessment

Growth Opportunities and Companies to Action

  • Growth Opportunity 1-Convert Pen and Paper and Spreadsheets to Software
  • Growth Opportunity 2-Convert On-Premises Solutions to Cloud and Mobile
  • Growth Opportunity 3-Expand CMS Functionality from AEC to EPC
  • Growth Opportunity 4-Expand to Other Vertical Segments
  • Growth Opportunity 5-Acquire and/or Merge with Complementary Vendors
  • Strategic Imperatives for Success and Growth

Project Management Segment

  • Market Engineering Measurements
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast-NALA
  • Revenue Forecast-EMEA
  • Revenue Forecast-APAC
  • Revenue Forecast Discussion

Construction Financials Segment

  • Market Engineering Measurements
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast-NALA
  • Revenue Forecast-EMEA
  • Revenue Forecast-APAC
  • Revenue Forecast Discussion

Quality and Safety Segment

  • Market Engineering Measurements
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast-NALA
  • Revenue Forecast-EMEA
  • Revenue Forecast-APAC
  • Revenue Forecast Discussion

Field Productivity Segment

  • Market Engineering Measurements
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast-NALA
  • Revenue Forecast-EMEA
  • Revenue Forecast-APAC
  • Revenue Forecast Discussion

The Last Word

  • The Last Word-Predictions
  • Legal Disclaimer

Appendix

  • Market Engineering Methodology
  • Market Engineering Measurements
  • Research Methodology and Scope
  • List of Companies Investigated
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
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