お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ
株式会社グローバルインフォメーション
表紙:インドの自動車アフターマーケットを活性化する革新的ビジネスモデル:2026年
市場調査レポート
商品コード
969461

インドの自動車アフターマーケットを活性化する革新的ビジネスモデル:2026年

Innovative Business Models to Invigorate the Indian Automotive Aftermarket, 2026

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=111.33円
インドの自動車アフターマーケットを活性化する革新的ビジネスモデル:2026年
出版日: 2020年10月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、インドの自動車アフターマーケットについて調査分析し、市場概要、需要分析、流通チャネル分析、主要動向、成長機会について、体系的な情報を提供しています。

目次

戦略的必須事項

成長機会分析

  • インドの自動車アフターマーケットの概要
  • インドの自動車アフターマーケットの主要な成長指標
  • インドの自動車アフターマーケットにおける成長促進要因
  • インドの自動車アフターマーケットにおける成長抑制要因

市場概要

  • 人口統計ハイライトと主要イニシアチブ
  • アフターマーケットに影響を与える主要イニシアチブ
  • 経済分析
  • 走行した旅客マイル
  • COVID-19の影響
  • 乗用車への主要投資と開発
  • 乗用車の主要規制
  • 主要アフターマーケットサプライヤー:製品タイプ別

アフターマーケット需要分析

  • 新車販売分析と見通し
  • 新車販売:セグメント別
  • 乗用車販売:車両タイプ別・ブランド別
  • VIO:年式別
  • VIO:地域別
  • 新車販売:燃料タイプ別
  • ライドヘイリング、ライドシェアリング、カーシェアリングの成長
  • 交換部品の収益
  • アフターマーケットの課題
  • 技術者向けトレーニング

流通チャネル分析

  • 部品供給のアフターマーケット構造
  • IAMネットワークの主要参入企業
  • 主要なIAMディストリビューター
  • OESチャネル:OESネットワークの概要
  • 収益の割合:流通チャネル別

自動車の動向

  • インドのアフターマーケットに影響を与える主要な自動車の動向
  • ケーススタディ:クイックサービスオプション(Maruti Suzuki)
  • インドにおける乗用車のインフォテインメントの進化
  • インフォテインメントの浸透
  • OESチャネルの動向:テレマティクスサービス・サブスクリプションサービス
  • アプリベースのテレマティクスソリューション
  • OESチャネルの動向:デジタルエンゲージメント
  • IAMチャネルの動向:マルチブランドサービス
  • Eコマースの部品販売
  • Eコマースのビジネスモデル
  • Eリテールの参入企業の概要
  • サービスアグリゲーターの概要
  • ケーススタディ:TVS Automobile Solutions
  • Eコマース:ギャップを埋めるEリテール/サービスアグリゲーター

成長機会

  • 成長機会1:新しい製品ライン
  • 成長機会2:新しいビジネスモデル

次なるステップ

目次
Product Code: MF5F-18

The Competitive Intensity of a More Organized Independent Aftermarket is Set to Take OESs' Share of Business

This research service analyzes the Indian passenger and small commercial vehicles aftermarket, the aftermarket's future outlook, and the opportunities it offers to various participants in the value chain. The base year for the analysis is 2019, and the forecast period is 2020 to 2026.

The study discusses the impact of various factors-economic climate, regulatory environment, investment opportunities, government initiatives, and passenger miles traveled-on the aftermarket. Metrics, such as new vehicle sales and VIO forecast, were also used. The forecast for new vehicle sales is split by vehicle type and VIO, by vehicle age. Additional factors, such as vehicles by fuel type, shared mobility in the Indian market, technician training, and the average age of a vehicle are also discussed.

This research service discusses the impact of COVID-19 on the Indian aftermarket and offers insight into how the market will evolve. New business models and technologies, such as eRetailing, telematics, new service solutions, as well as the challenges and growth opportunities in the aftermarket ecosystem, are also analyzed. It offers a general overview of the distribution channel, product flow in IAM and OES channels, major distributors, comparison of after-sales services offered by OEMs, and the expected evolution of the distribution channel. The overall aftermarket revenue market size and forecast are based on the aforementioned factors. The base year market is split by replacement part market size, as well. Major trends that affect the IAM and the OES, and growth opportunities for all stakeholders in the aftermarket are also discussed.

Research Scope:

  • To estimate the total market opportunity based on a top-down analysis of vehicles in operation, replacement rates, and market size.
  • To identify the top automotive parts distributors and service providers in the Indian automotive aftermarket.
  • To identify the growth opportunities and challenges that exist within the Indian automotive aftermarket and how it would impact market participants.
  • To understand the shift in OEMs' approach toward after-sales services.
  • To assess the current and future changes in the automotive after-sales market with respect all stakeholders.

Key Issues Addressed:

  • What is the short- to medium-term outlook for the Indian automotive aftermarket?
  • What is the structure of the Indian automotive aftermarket? Who are the key industry participants?
  • Which products and services will offer the highest future growth opportunities?
  • How is the competitive landscape changing?
  • What is the impact of Mega Trends, such as eRetailing, telematics, and new business models, on the Indian aftermarket? How is it going to affect the market participants?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Indian Automotive Aftermarket and the Strategic Imperative 8™
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline EngineTM

Growth Opportunity Analysis

  • Indian Automotive Aftermarket Overview
  • Key Growth Metrics for the Indian Automotive Aftermarket
  • Growth Drivers in the Indian Automotive Aftermarket
  • Growth Restraints in the Indian Automotive Aftermarket

Market Overview

  • Demographic Highlights and Major Initiatives
  • Major Initiatives that have an Impact on the Aftermarket
  • Economic Analysis
  • Passenger Miles Travelled
  • Impact of COVID-19
  • Major Investments and Developments in Passenger Vehicles
  • Major Regulations in Passenger Vehicles
  • Major Aftermarket Suppliers by Product Type

Aftermarket Demand Analysis

  • New Vehicle Sales Analysis and Outlook
  • New Vehicle Sales by Segment
  • Passenger Vehicle Sales by Vehicle Type and Brand
  • VIO by Age
  • VIO by Region
  • New Vehicle Sales by Fuel Type
  • Ride Hailing, Ride Sharing, and Car Sharing Growth
  • Replacement Parts Revenue
  • Challenges in the Aftermarket
  • Training for Technicians

Distribution Channel Analysis

  • Aftermarket Structure for Parts Supply
  • Key Participants in the IAM Network
  • Key IAM Distributors
  • OES Channel-Overview of the OES Network
  • Percentage of Revenue by Distribution Channel

Automotive Trends

  • Major Automotive Trends that have an Impact on the Indian Aftermarket
  • Case Study-Quick Service Options (Maruti Suzuki)
  • Passenger Vehicle Infotainment Evolution in India
  • Infotainment Penetration
  • Trends in the OES Channel-Telematics and Subscription Services
  • App-based Telematics Solutions
  • Trends in the OES Channel-Digital Engagements
  • Trends in the IAM Channel-Multibrand Servicing
  • Trends in the IAM Channel-Multibrand Servicing (continued)
  • eCommerce Parts Sales
  • eCommerce Business Models
  • eRetail Participants Overview
  • Service Aggregators Overview
  • Case Study-TVS Automobile Solutions
  • eCommerce-eRetail/Service Aggregators that Bridge the Gap

Growth Opportunities

  • Growth Opportunity 1-New Product Lines to Address Demand Caused by Regulations and Competitiveness, 2019
  • Growth Opportunity 1-New Product Lines to Address Demand Caused by Regulations and Competitiveness, 2019 (continued)
  • Growth Opportunity 2-New Business Models to Gain Share in IAM, 2019
  • Growth Opportunity 2-New Business Models to Gain Share in IAM, 2019

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.