特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
959750

世界の小売業界のデジタルトレンド:2019年~2021年

Digital Trends in the Retail Industry, Global, 2019-2021

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 88 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.56円
世界の小売業界のデジタルトレンド:2019年~2021年
出版日: 2020年09月02日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

今後2年間、小売業界でのデジタルトランスフォーメーションを促す主な要因となるのは、カスタマーエクスペリエンス(CX)とマーケティング能力の向上です。また、デジタル技術を活用してサプライチェーンを管理し、業務効率を向上させる取り組み、モノのインターネット(IoT)、拡張現実(AR)、人工知能(AI)がもたらす成長機会を生かすための取り組みも重要です。

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、オンラインショッピング機能更新の動きを加速させており、小売業界の企業は、AI、IoT、AR、CXソリューションへの投資を進める必要に迫られています。カスタマイズされた製品やサービス、パーソナル化されたカスタマーケアの提供は、事業を成功させる重要な要因になっています。

当レポートは、世界の小売業界のデジタルトレンドについて調査したもので、戦略的必須事項、業界の重要なトレンドと市場の予測、成長機会、顧客調査の結果、デジタルトランスフォーメーションへの投資と実装戦略、ITソリューション投資計画などの情報を提供しています。

目次

調査の目的と方法

  • 顧客調査の目的
  • 調査手法
  • 小売業界にとっての利点

戦略的必須事項

業界の主なトレンドと市場予測

成長機会

  • 新たな時代の小売業界:概要
  • 注目の技術
  • ソーシャルショッピングの影響
  • 新たな時代の小売市場機会指数
  • 新たな時代のリテールイノベーション魅力指数
  • 小売業界のデジタルトレンド :2020年の主な予測
  • 新たな時代の小売:予測と影響

IT部門の意思決定責任者を対象とした顧客調査の結果

  • 調査手法
  • IT部門の意思決定責任者のプロファイル

主な調査結果

主な目標の達成に向けたデジタルトランスフォーメーションへの投資

  • 主な事業目標
  • 地域別の主な事業目標
  • IT関連の主な課題
  • IT関連の主な成長要因
  • IT関連の主な成長要因:CEOとCIO/CTO

デジタルトランスフォーメーションの実装戦略

  • デジタルトランスフォーメーションの段階
  • デジタルトランスフォーメーションの影響を受ける主なビジネスプロセス
  • 小売企業がデジタルトランスフォーメーションの成果を評価する方法

ITソリューションへの投資計画

  • 現在使用されているIT /テレコムソリューション
  • ユーザーが計画した投資
  • ユーザー以外が計画した投資
  • IT /テレコム製品/サービスの主な購入チャネル
  • IT /テレコム関連の購入意思決定の要因
  • 置き換えのリスクがある主なソリューション
  • ソリューションを置き換える主な理由
  • ITに関するセキュリティ上の懸念

デジタルトランスフォーメーション技術の利用と投資の計画

  • 現在使用されている革新的な義g術
  • ユーザーのトランスフォーメーション技術の投資計画
  • ユーザー以外のトランスフォーメーション技術の投資計画
  • デジタルトランスフォーメーションデプロイメントチャネル
  • 実装の段階
  • デジタルトランスフォーメーションの競争優位性
  • IoT投資の主な理由
  • IoTに関する最大の懸念
  • AIへの投資の主な理由
  • AIに関する最大の懸念
  • ブロックチェーンへの投資の主な理由
  • ブロックチェーンに関する最大の懸念

IT予算と投資計画

  • 企業の収益成長率
  • IT /テレコム予算
  • 企業のIT予算配分

結論

  • 結論-3大予測
  • 免責事項

付録-Frost&Sullivanのデジタルトランスフォーメーションフレームワーク

  • Frost&Sullivanデジタルトランスフォーメーションフレームワーク
  • デジタルエコシステム
  • ビジネス機能
  • ビジネスモデル
  • 図表リスト

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: 9AC0/57

Gain a 360 Degree Perspective on Critical Success Factors

The top digital transformation drivers for retailers over the next two years will be to improve customer experience (CX) and their marketing capabilities. Retailers will also leverage digital technologies to manage their supply chains and improve their operational efficiency. Internet of Things (IoT), augmented reality (AR), and artificial intelligence (AI) exhibit the most promising growth opportunities in this space. COVID-19 has accelerated the move to update online shopping capabilities. Retailers will need to expedite investments in AI, IoT, AR, and CX solutions. Providing customized products and services and personalized customer care will be critical success factors. AI, IoT, and AR facilitate this strategy.

This study incorporates the breadth of analysis obtained from Frost & Sullivan research with a customer research to provide our clients with a holistic view of the investments and impact of digital solutions.The first part of this study covers the most recent research conducted by Frost & Sullivan's Visionary Innovation Group and Customer Experience (CX) Practice. Here you will find the latest insights on the state of the industry, the impact of COVID-19, and predictions for digital retail solutions.The second part of this study covers a detailed survey conducted with end users in the retail industry by Frost & Sullivan's digital transformation team. This section provides insight on customer perspectives, digital transformation trends, and investment plans.

Key Features:

The overall research objective is to measure the current use and future decision making behavior toward information technology (IT) and telecommunications solutions around the globe, specifically: Enterprise Mobility Management, Digital Commerce, Unified Communications & Collaboration (UCC), Infrastructure and Data Centers, Cloud Communications, Analytics, Digital Marketing Solutions, Customer Experience Management, Cyber Security, Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML), Internet of Things (IoT), Blockchain (DLT), and Enterprise Information Management.

Frost & Sullivan aims to:

  • Understand the IT-related challenges organizations face today
  • Monitor the status of digital transformation
  • Assess the current and future use of business communications technologies
  • Evaluate factors that drive investments in communications technologies
  • Gauge IT and communications trends
  • Appraise available IT budgets
  • Discover growth opportunities

Research Benefits:

  • Identify key business objectives in this industry and industry challenges
  • Discover IT investment opportunities to address these objectives and challenges; find technologies that have been proven to reduce costs and generate revenue
  • Benchmark with competition and other industry leaders
  • Learn new ways to improve customer experience
  • Determine successful strategies to develop and retain a best-in-class workforce
  • Facilitate your digital transformation journey

Table of Contents

Research Objectives and Methods

  • Customer Research Objectives
  • Research Methodology
  • Benefits of this Analysis for the Retail Industry

Strategic Imperatives

  • Digital Trends in the Retail Industry-Strategic Imperatives for Growth, Global, 2019 to 2021

Key Industry Trends and Market Predictions-Insights from Frost & Sullivan's Visionary Innovations Experts and Customer Experience Analysts

  • Digital Trends in the Retail Industry-Key Industry Trends, Global, 2019 to 2021
  • Digital Trends in the Retail Industry-Key Industry Trends, Global, 2019 to 2021 (continued)

Growth Opportunities

  • New Age Retail-Overview
  • Digital Trends in the Retail Industry-Technology Watch, Global, 2020
  • Digital Trends in the Retail Industry-Technology Watch, Global, 2020 (continued)
  • Digital Trends in the Retail Industry-Technology Watch, Global, 2020 (continued)
  • Impact of Social Shopping
  • New Age Retail-Market Opportunity Index
  • New Age Retail-Innovation Attractiveness Index
  • Digital Trends in the Retail Industry-Key Predictions for 2020: New Age Retail
  • New Age Retail-Predictions and Impact

IT Decision Maker Customer Survey Results

  • Survey Methodology
  • Digital Trends in the Retail Industry-Respondent IT Decision Maker Profile, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Respondent IT Decision Maker Profile, Global, 2019 (continued)
  • Digital Trends in the Retail Industry-Respondent IT Decision Maker Profile, Retail, Global, 2019

Summary of Major Findings

  • Summary of Major Findings

Investing in Digital Transformation to Achieve Top Objectives

  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Business Objectives, Global, 2019 to 2020
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Business Objectives by Region, Global, 2019 to 2020
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top IT Challenges, Global, 2019 to 2021
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top IT Drivers, Global, 2019 to 2021
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top IT Drivers by CEO vs CIO/CTO, Global, 2019 to 2021

Digital Transformation Implementation Strategies

  • Digital Trends in the Retail Industry-Stage of Digital Transformation, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Business Processes to be Impacted by Digital Transformation, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-How Retailers Measure their Digital Transformation Success, Global, 2019

IT Solutions-Investment Plans

  • Digital Trends in the Retail Industry-IT/Telecom Solutions Used Today, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Planned Investments Among Users, Global, 2019 to 2021
  • Digital Trends in the Retail Industry-Planned Investments Among Non-Users, Global, 2019 to 2021
  • Digital Trends in the Retail Industry-Primary Purchasing Channels of IT/Telecom Products/Services, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top IT/Telecom Purchase Decision Making Factors, Global, 2019 to 2021
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Solutions at Risk of Being Replaced, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Reasons for Solutions to be Replaced, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Security Concerns Regarding IT, Global, 2019

Transformative Technologies-Usage and Investment Plans

  • Digital Trends in the Retail Industry-Transformative Technologies in Use Today, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Investment Plans for Transformative Technologies Among Users, Global, 2019 to 2021
  • Digital Trends in the Retail Industry-Investment Plans for Transformative Technologies Among Non-Users, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Digital Transformation Deployment Channel, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Stage of Implementation, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Competitive Advantage of Digital Transformation, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Reasons for Investments in IoT, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Concerns Regarding IoT, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Reasons for Investments in AI, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Concerns Regarding AI, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Reasons for Investments in Blockchain, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Top Concerns Regarding Blockchain, Global, 2019

Digital Transformation-IT Budgets and Plans for Investments

  • Digital Trends in the Retail Industry-Company Revenue Growth, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-IT/Telecom Budget, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Company's Revenue Growth, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Company's Global IT Budget Allocation, Global, 2019
  • Digital Trends in the Retail Industry-Company's Global IT Budget Allocation, Global, 2019 (continued)

The Last Word

  • The Last Word-Three Big Predictions
  • Legal Disclaimer

Appendix-Frost & Sullivan's Digital Transformation Framework

  • Frost & Sullivan Digital Transformation Framework
  • Digital Transformation Framework-Digital Ecosystem
  • Digital Transformation Framework-Business Functions
  • Digital Transformation Framework-Business Models
  • List of Exhibits

The Frost & Sullivan Story

  • The Frost & Sullivan Story
  • Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • Global Perspective
  • Industry Convergence
  • 360º Research Perspective
  • Implementation Excellence
  • Our Blue Ocean Strategy
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.