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表紙:中国の自動車アフターマーケットにおけるTuhuの競争力 (2019年)
市場調査レポート
商品コード
953246

中国の自動車アフターマーケットにおけるTuhuの競争力 (2019年)

Competitive Intensity of Tuhu in the Automotive Aftermarket in China, 2019

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 50 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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中国の自動車アフターマーケットにおけるTuhuの競争力 (2019年)
出版日: 2020年07月31日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

Tuhuは、中国の自動車アフターマーケットにおける最大手のサービスアグリゲーターです。同社の登録ユーザー数は4500万人を数え、走行中の民間自動車の21.7%をカバーしており、国内405都市で合計14,000件以上のワークショップを運営しています。タイヤビジネスが同社の中核事業であり、内外の大手タイヤメーカーからの製品供給を受けつつ、1年間のタイヤ保険(追加料金なし)や無制限の無料窒素充填サービスといったサービスを提供してます。また、自動車部品調達からの手数料や協力ワークショップからのフランチャイズ料も重要な収益源となっています。将来的には、オンライン小売の強化を進めると同時に、自動車部品の完全チェーントレーサビリティシステムなど、信頼性と透明性の向上を図ろうとしています。

当レポートでは、中国国内の自動車アフターマーケットにおけるTuhuの事業展開状況と今後の発展見通しについて分析し、Tuhuの企業概略や事業規模、現在の事業戦略の特徴と展開状況、今後の業績の予測値、将来的な発展機会と課題、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

エグゼクティブサマリー

Strategic Imperative 8

  • なぜ成長がますます困難になるのか
  • 「Strategic Imperative 8」 (TM)
  • 中国の自動車アフターマーケットに対する、上位3種の戦略的課題の影響度
  • サービス集約によるアフターマーケットの根本的変化
  • 成長機会による「Growth Pipeline Engine」 (TM) の促進

成長環境

  • 成長環境:サービスアグリゲーションの登場
  • 成長環境:DX (デジタルトランスフォーメーション)

分析範囲・目的・手法・背景事情

成長機会分析:Tuhu

  • Tuhu:自動車アフターマーケットの可能性
  • Tuhuのワークショップにとってのメリット
  • Tuhuのバイヤーにとってのメリット
  • Tuhuのeリテーリング (電子小売):購入プロセス
  • Tuhuのコア製品の市場への提供
  • Tuhuの自動車アフターマーケットへの影響
  • Tuhu:主な収入源
  • Tuhu:企業プロファイル
  • Tuhu:機会分析
  • Tuhu:近年の主な動向
  • ケーススタディ:部品の小売/整備における従来の方法とTuhuの手法の比較

成長機会 (2020年)

  • 成長機会 (1):中国国内の自動車アフターマーケットの継続的な販売開発

結論と将来展望

付録

目次
Product Code: PA9F-18

Inspirational Leadership and Future Growth Potentiality Focusing on Vertical Market Expansion, Distribution Channel Optimization, Higher Transparency, and Procurement Flexibility

Tuhu is a leading service aggregator in the Chinese automotive aftermarket. It has developed a vertical value chain, by interconnecting domestic and international automotive parts manufacturers, distributors, small and medium aftermarket workshops, and consumers-moving from online sales involvement to offline service presence.

In 2019, the registered users of Tuhu accounted for 21.7% of the private passenger vehicles in operation, equivalent to 45 million people. With direct operation and cooperation structures, more than 14,000 Tuhu's workshops are operating in 405 cities in China.

Tuhu is highly concentrated on the tire business. It provides a variety of brand choices, through direct supply or authorized cooperation. Brands include Bridgestone, Chaoyang, Continental, Dunlop, Giti, Goodyear, Hankook, Kumho, Linglong, Maxxis, Michelin, and Yokohama, among others. It also provides 1-year tire insurance (without additional charges) and unlimited free nitrogen filling services.

The main sources of revenue include: commissions from automotive parts procurement (ranging from 5-40%) and franchise fee from cooperative workshops. Automotive parts procurement includes supplying automotive parts directly to the workshops and end users. Franchise set-up cost includes comprehensive technical and software supports.

Tuhu aims to further focus on authentic assurance and greater transparency, such as a full chain traceability system for automotive parts. Consumers can check the status of their shipment in the entire process-from factory production to terminal consumption. Tuhu will further penetrate offline retailing, with a special flagship store of leading automotive parts brands.

Table of Contents

Executive Summary

  • Key Findings
  • Tuhu: Company Overview
  • Tuhu: Services Snapshot

The Strategic Imperative 8™

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on China's Automotive Aftermarket
  • How Service Aggregation Disrupts the Aftermarket
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Growth Environment: Rise of Service Aggregation
  • Growth Environment: Digital Transformation

Research Scope, Objectives, Methodology, and Background

  • Research Scope
  • Research Aims and Objectives
  • Key Questions this Study will Answer
  • Research Methodology
  • Research Background

Growth Opportunity Analysis, Tuhu

  • Tuhu: Potential in the Automotive Aftermarket
  • Benefits for Tuhu's Workshops
  • Benefits for Tuhu's Workshops (continued)
  • Benefits for Tuhu's Buyers
  • Benefits for Tuhu's Buyers (continued)
  • Tuhu's eRetailing: Purchase Process
  • Tuhu's Core Offerings to the Market
  • Impact of Tuhu on the Automotive Aftermarket
  • Tuhu: Main Revenue Sources
  • Tuhu: Company Profile
  • Tuhu: Company Profile (continued)
  • Tuhu: Opportunity Analysis
  • Tuhu: Top Trends
  • Case Study: Traditional Vs Tuhu Set-up in Parts Retail and Maintenance
  • Case Study: Traditional Vs Tuhu Set-up in Parts Retail and Maintenance (continued)

Growth Opportunity Universe, 2020

  • Growth Opportunity 1: Continued Sales Development for Automotive Aftermarket in China, 2020
  • Growth Opportunity 1: Continued Sales Development for Automotive Aftermarket in China, 2020 (continued)

Conclusions and Future Outlook

  • Key Conclusions and Future Outlook
  • The Last Word: 3 Big Predictions

Appendix

  • List of Abbreviations
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer
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