市場調査レポート
商品コード
1341939
業務用ヘッドセットの世界市場における成長機会、2029年までの予測Growth Opportunities in the Global Professional Headsets Market, Forecast to 2029 |
業務用ヘッドセットの世界市場における成長機会、2029年までの予測 |
出版日: 2023年08月10日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 57 Pages
納期: 即日から翌営業日
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業務用ヘッドセット市場は減少したが、長期的な成長促進要因は不変
2022年の業務用ヘッドセットの世界市場規模は21億1,000万米ドルと推定され、2021年比で6.7%減少しました。市場は、マクロ経済の低迷と一般的な企業の支出減少の影響を受けた。
2021年に蔓延したチップと部品の不足は、2022年上半期には収束し、ほとんどのヘッドセットの供給は流行前のレベルに戻っています。このため、企業のヘッドセット購入は、2020年および2021年の数ヶ月間に見られたような、どんなヘッドセットでも手に入れるのではなく、より目的を持って購入するようになっています。
主にオフィスからの需要によって牽引されていたPC USBおよびUCCセグメントは、DECT PC USBおよびUCCセグメントが好調な伸びを見せたもの、少し減少しました。さらに、コード付きRJやDECT RJのようなセグメントは2022年を通して圧力下にあり、これらのセグメントの減少につながっています。
しかし、業務用ヘッドセット市場の見通しは、ハイブリッドワークやソフトウェア/クラウド通信プラットフォームの成長といった長期的な成長促進要因が健在であるため、依然として明るいです。フロスト&サリバンは、2022年から2029年までの業務用ヘッドセット市場全体の売上高CAGRを5.9%と予測しています。PC用USBヘッドセットとUCCヘッドセット、コードレスヘッドセット、オフィス分野のヘッドセットから成長が見込まれます。
ソフトウェアベースのビジネスコミュニケーションおよびコラボレーションサービスの成長は、予測期間を通じてPC USBおよびUCCヘッドセットの需要を引き続き牽引します。
この分析の一環として、フロスト&サリバンは世界の業務用ヘッドセット市場における市場促進要因、抑制要因、競合動向、成長機会を特定しました。
広範な1次調査と2次調査を通じて、この分析はヘッドセットのベンダーとメーカーに、変化する市場力学に関する詳細な視点を提供します。フロスト&サリバンは、この分析がベンダーの成長を加速し、ヘッドセットマーケットプレース内での浸透機会を拡大するための貴重な洞察を提供するものと期待しています。
Professional Headsets Market Declined but Long-term Growth Drivers Remain Intact
The global professional headsets market was estimated to be $2.11 billion in 2022, decreasing by 6.7 percent over 2021. The market was impacted by subdued macroeconomic conditions and in general reduced spending by enterprises.
The chip and component shortage that prevailed in 2021, was settled by H1 2022, as most headsets supply was back to pre-pandemic levels. This led to businesses' headset buying becoming more purposeful, rather than grabbing any headsets that was noticed during 2020 and a few months in 2021.
The PC USB and UCC segment that was mainly driven by demand from offices, declined a bit, albeit with good growth from DECT PC USB and UCC segment. Further, segments like Corded RJ and DECT RJ remained under pressure throughout 2022, leading to a decline in these segments.
The professional headsets market outlook however is still positive as the long-term growth drivers like, hybrid work and growth in software/cloud communications platforms are still intact. Frost & Sullivan estimates the total professional headset market to grow at a CAGR of 5.9 percent in terms of sales from 2022 to 2029. Growth is expected to come from PC USB and UCC headsets, cordless headsets, and headsets in office segments.
The growth of software-based business communications and collaboration services will continue to drive demand for PC USB and UCC headsets across the forecast period.
As part of this analysis, Frost & Sullivan has identified market drivers, restraints, competitive trends, and growth opportunities in the global professional headset market.
Through extensive primary and secondary research, this analysis provides headsets vendors and manufacturers with an in-depth perspective on the dynamics of a changing market. Frost & Sullivan expects that this analysis will provide vendors with valuable insights to accelerate their growth and expand their penetration opportunities within the headset marketplace.