特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
953239

アジア太平洋地域のモバイル決済サービス市場:2025年までの予測

Asia-Pacific Mobile Payments Services Market, Forecast to 2025

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 141 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.45円
アジア太平洋地域のモバイル決済サービス市場:2025年までの予測
出版日: 2020年07月24日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界各国でキャッシュレス社会への移行が進むなか、モバイル決済が新たなデジタル決済ソリューションとして期待を集めています。人口の大多数はすでにインターネットや携帯電話にアクセスできるようになっているため、モバイル決済は、今後高齢世代や農村部の住民など、さまざまな背景を持つ人々にリーチする可能性があります。アジア太平洋地域は、モバイル決済の発展に関して世界をリードし続けると予想されています。地域全体で、決済インフラが構築され、規制が整備され、提携が促進されていることで、モバイル決済のセキュリティと利便性は大幅に向上しており、モバイル決済の採用率も高まっています。モバイル決済をめぐる状況は国によって異なりますが、新興諸国では政府と業界の両方が積極的な姿勢を示しているため、モバイル決済の成長が速くなっているのに対し、先進国では業界主導で動いており、市場に参入している企業の利益が重視される傾向にあります。

当レポートは、アジア太平洋地域のモバイル決済サービス市場を調査したもので、市場の概要、市場のトレンドと予測、国別の分析、ケーススタディ、成長機会などの情報を提供しています。

目次

エグゼクティブサマリー

  • エグゼクティブサマリー
  • 主な調査結果:先進国
  • 主な調査結果:発展途上国

市場の概要:アジア太平洋地域のモバイル決済サービス市場

  • 市場の定義
  • このレポートが対応する主な疑問点
  • アジア太平洋市場におけるモバイル決済のトレンド
  • 市場の成長促進要因
  • 市場の成長阻害要因
  • 市場の成長促進要因:先進国
  • 市場の成長阻害要因:先進国
  • 市場の成長促進要因:途上国
  • 市場の成長阻害要因:途上国
  • モバイル決済の概要

予測と市場のトレンド

  • 予測の前提条件
  • 取引額と取引件数の予測
  • 取引額と取引件数の予測に関するディスカッション
  • 取引額の国別予測
  • 取引額の杭別予測に関するディスカッション
  • アクティブな顧客と取引額の予測-中国
  • アクティブな顧客と取引額の予測に関するディスカッション-中国
  • 取引額と取引件数の予測-インド
  • 取引額と取引件数の予測に関するディスカッション-インド

国別分析- 米国

  • 市場の概要
  • 主要企業
  • 市場分析

国別分析-日本

  • 市場の概要
  • 主要企業
  • 市場分析

国別分析-韓国

  • 市場の概要
  • 主要企業
  • 市場分析

国別分析-オーストラリア

  • 市場の概要
  • 主要企業
  • 市場分析

国別分析-シンガポール

  • 市場の概要
  • 主要企業
  • 市場分析

国別分析-ニュージーランド

  • 市場の概要
  • 主要企業
  • 市場分析

国別分析-中国

  • キャッシュレス社会
  • NUCCがAlipayとWeChat Payに与える影響
  • 中国の信用評価システム
  • •Alibaba Sesame CreditとTencent Credit
  • 東南アジアにおけるAlipay の足跡
  • Alipay の収益モデル
  • WeChat
  • WeChatのビジネスモデル(WeChat Payを除く)
  • WeChatの収益モデル
  • SWOT分析-Alipay とWeChat Pay
  • 中国市場分析

国別分析-インド

  • 市場の概要
  • 主要企業
  • 市場分析

国別分析-ベトナム

  • 市場の概要
  • 越境規制
  • 主要企業
  • 市場分析

国別分析-マレーシア

  • 市場の概要
  • 主要企業
  • 市場分析

国別分析-インドネシア

  • 市場の概要
  • 主要企業
  • 市場分析

国別分析-タイ

  • 市場の概要
  • 主要企業
  • 市場分析

国別分析-フィリピン

  • 市場の概要
  • 主要企業
  • 市場分析

オンラインとオフラインの小売におけるモバイル決済

  • オンラインとオフラインの小売におけるモバイル決済
  • オンライン小売のモバイル決済

Singtel VIAのケーススタディ

モバイル決済のためのソリューション

  • 「キャッシュレス化」と「キャッシュレス化」
  • ローカルと世界
  • 現在のモバイル決済ソリューション
  • 将来必要となるモバイル決済
  • クレジットカードモデルの継続的な使用
  • 電子マネーの代替ソリューションによる補完

成長機会と提言

  • 成長機会1-オンライン決済
  • 成長の機会2-クロスボーダーのモバイル決済
  • 成長機会3-B2Bモバイル決済
  • 成功と成長のための戦略的必須事項

結論

  • 結論・提言
  • 結論:3大予測
  • 免責事項

付録

  • 略語一覧
  • 図表リスト

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: 9ABE/4C

Mobile Payments Capabilities in the Region Continue to Lead the World Driven by Innovative Use Cases and Viable Business Models

As countries are making a conscious shift towards cashless societies, mobile payments are expected to be an alternate digital payments solution for consumers. Majority of the population already has access to internet and mobile phones, therefore mobile payments have the potential to reach people with diverse backgrounds, such as the older generation and the rural population.

Asia-Pacific (APAC) is expected to continue to lead the world in mobile payment developments. Across the region, payments infrastructures are being built, regulations are being drafted, and partnerships are being encouraged. This will greatly increase the security and convenience of mobile payments security, leading to a higher adoption rate of mobile payments.

The mobile payments landscape differs by countries but a general comparison can be made between developed countries and developing countries. Mobile payments growth is faster in developing countries because of the active participation from both the government and the industry. In developed countries, the market is more industry-led, thus the growth highly emphasizes on profit for the market participants.

Multiple mobile payments providers are competing for market share across different countries. It is important for mobile payments providers to take into account the differences in government regulations, payments infrastructure, and consumers' behavior in different countries. These factors will affect the effectiveness of a business model in increasing and retaining its user base.

The security aspect of mobile payments will continue to be a major area of concern. Mobile payments carry sensitive data over the Internet; therefore providers need to assure consumers that the platform is secure and trustworthy.

This study also briefly analyzes the growth opportunities in other markets, such as online payments, cross-border payments, and B2B mobile payments. With the advancement in technology, such as 5G and ISO20022, the market will be able to provide an innovative solution to address the problems and meet the demands in these markets.

This study is based on extensive secondary research. Companies mentioned in this study include but are not limited to AirPay, Ali Pay, ANZ goMoney, Apple Pay, Beem It, Boost, CIMB Pay, D-barai, DANA, Fave Pay, GoMobile, Google Pay, Go-Pay, Grab Pay, iSaku, Jenius, Kakao Pay, LG Pay, LINE Pay, LinkAja, Maybank Pay, Merpay, Mobikwik, Moca, MoMo, Naver Pay, NextPay, NHN Payco, Origami Pay, OVO, Payoo, PayPay, Paytm, PhonePe, PixivPay, Rakuten Pay, Sakuku, Samsung Pay, Starbucks, Touch'n Go, Toss, TrueMoney, vCash, Venmo, ViettelPay, WeChat Pay, ZaloPay, and Zelle.

Countries covered include: Australia, China, India, Malaysia, Indonesia, Thailand, Singapore, Vietnam, South Korea, Japan, New Zealand, Philippines, and the United States (as a reference for APAC).

Table of Contents

Executive Summary

  • Executive Summary
  • Key Findings-Country Specific (Developed)
  • Key Findings-Country Specific (Developing)

Market Overview-Total APAC Mobile Payments Services Market

  • Market Definitions
  • Key Questions this Report will Answer
  • Mobile Payments in APAC-Market Trends
  • Market Drivers
  • Market Restraints
  • Market Drivers-Developed Countries in APAC
  • Market Restraints-Developed Countries in APAC
  • Market Drivers-Developing Countries in APAC
  • Market Restraints-Developing Countries in APAC
  • Summary of Mobile Payments in APAC
  • Summary of Mobile Payments in APAC (continued)
  • Summary of Mobile Payments in APAC (continued)
  • Summary of Mobile Payments in APAC (continued)

Forecast and Market Trends-Total APAC Mobile Payments Services Market

  • Forecast Assumptions
  • Transaction Value and Volume Forecast-APAC
  • Transaction Value and Volume Forecast Discussion-APAC
  • Percent Transaction Value Forecast by Country
  • Percent Transaction Value Forecast Discussion by Country
  • Active Customers and Transaction Value Forecast-China
  • Active Customers and Transaction Value Forecast Discussion-China
  • Transaction Value and Volume Forecast-India
  • Transaction Value and Volume Forecast Discussion-India

Country Analysis-United States

  • The United States-Market Overview
  • The United States-Market Overview (Continued)
  • The United States-Key Market Players
  • The United States-Market Analysis
  • The United States-Market Analysis (Continued)

Country Analysis-Japan

  • Japan-Market Overview
  • Japan-Key Market Players
  • Japan-Market Analysis

Country Analysis-South Korea

  • South Korea-Market Overview
  • South Korea-Key Market Players
  • South Korea-Market Analysis

Country Analysis-Australia

  • Australia-Market Overview
  • Australia-Market Overview (continued)
  • Australia-Key Market Players
  • Australia-Market Analysis

Country Analysis-Singapore

  • Singapore-Market Overview
  • Singapore-Key Market Players
  • Singapore-Market Analysis

Country Analysis-New Zealand

  • New Zealand-Market Overview
  • New Zealand-Key Market Players
  • New Zealand-Market Analysis

Country Analysis-China

  • Cashless Society
  • The Impact of NUCC on Alipay and WeChat Pay
  • Credit Scoring System in China
  • Alibaba Sesame Credit and Tencent Credit
  • Alipay's Footprint in Southeast Asia
  • Revenue Model of Alipay
  • WeChat
  • WeChat (continued)
  • Business Model of WeChat (excluding WeChat Pay)
  • Revenue Model of WeChat
  • SWOT Analysis-Alipay versus WeChat Pay
  • China-Market Analysis

Country Analysis-India

  • India-Market Overview
  • India-Key Market Players
  • India-Market Analysis

Country Analysis-Vietnam

  • Vietnam-Market Overview
  • Vietnam-Market Overview (continued)
  • Vietnam-Cross-border Regulations
  • Vietnam-Cross-border Regulations (continued)
  • Vietnam-Key Market Players
  • Vietnam-Market Analysis

Country Analysis-Malaysia

  • Malaysia-Market Overview
  • Malaysia-Key Market Players
  • Malaysia-Market Analysis

Country Analysis-Indonesia

  • Indonesia-Market Overview
  • Indonesia-Key Market Players
  • Indonesia-Market Analysis

Country Analysis-Thailand

  • Thailand-Market Overview
  • Thailand-Key Market Players
  • Thailand-Market Analysis

Country Analysis-Philippines

  • Philippines-Market Overview
  • Philippines-Key Market Players
  • Philippines-Market Analysis

Mobile Payments in Online and Offline Retail

  • Mobile Payments in Online and Offline Retail
  • Mobile Payments on Online Retail
  • Mobile Payments in Online Retail (continued)

Singtel VIA Case Studies

  • Singtel VIA Alliance Case Study
  • Singtel VIA Alliance Case Study (continued)
  • Singtel VIA Alliance Case Study (continued)
  • Singtel VIA Alliance Case Study (continued)

A Global Solution for Mobile Payments

  • "Going Cashless" versus "Going Less Cash"
  • Local versus Global
  • Local versus Global (continued)
  • Mobile Payments Solution of Today
  • What Mobile Payments in the Future Need to Be
  • Sustained Use of the Credit Card Model is Expected...
  • ... Complemented by Alternate Global Solutions for eMoney

Growth Opportunities and Companies to Action

  • Growth Opportunity 1-Online Payments
  • Growth Opportunity 2-Cross-Border Mobile Payments
  • Growth Opportunity 3-B2B Mobile Payments
  • Strategic Imperatives for Success and Growth

The Last Word

  • Conclusions and Recommendations
  • The Last Word-3 Big Predictions
  • Legal Disclaimer

Appendix

  • List of Abbreviations
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)

The Frost & Sullivan Story

  • The Frost & Sullivan Story
  • Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • Global Perspective
  • Industry Convergence
  • 360° Research Perspective
  • Implementation Excellence
  • Our Blue Ocean Strategy
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.