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市場調査レポート

インドの乗用車市場の見通し:2020年

Indian Passenger Vehicle Market Outlook, 2020

発行 Frost & Sullivan 商品コード 931773
出版日 ページ情報 英文 125 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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インドの乗用車市場の見通し:2020年 Indian Passenger Vehicle Market Outlook, 2020
出版日: 2020年03月25日 ページ情報: 英文 125 Pages
概要

インドの乗用車(PV) 市場の国内販売は、2020年度に300万台に達し、9.1%減少しました。国内の電気自動車 (EV) 市場は、新たな市場参入企業と政府のインセンティブの参入により、勢いを増しています。自動車のe-Retailingとデジタル化の動向は、2020年に大きな混乱をもたらしました。アクティブセーフティ機能への移行は、市場で見られるもう1つの主要な動向です。エアバッグとセンサーの普及率が、すべての車両セグメントで徐々に増加しています。

当レポートでは、インドの乗用車(PV) 市場について調査分析し、最新動向について、体系的な情報を提供しています。

目次

エグゼクティブサマリー

調査範囲とセグメンテーション

世界経済の見通し

  • 世界経済 - 主要動向
  • 世界経済の見通し - 主要予測
  • 世界のGDP成長のスナップショット
  • 先進経済国 - 主要予測
  • 新興経済国 - 主要予測
  • 世界の急成長経済国20ヶ国
  • インド - ビジネス環境指数
  • インド - ミレニアル世代とZ世代

インドのPV市場の概要

  • PV市場の動向
  • PVセグメントの動向
  • PV企業の実績
  • 売れ筋PVモデル

インドのPV市場のセグメント分析

  • ハッチバック
  • セダン
  • UV
  • バン

OEM上位3社のプロファイル

  • Maruti Suzuki India Limited
  • Hyundai Motor
  • Mahindra and Mahindra Ltd

注目すべき主要動向 - インドの乗用車市場

  • インドの乗用車市場に影響を与える主要動向
  • 動向1 - インドのUVセグメントの成長
  • 動向2 - ディーゼル車の減少
  • 動向3 - インドの中古車市場の成長
  • 動向4 - インドの電気自動車の成長
  • 動向5 - 下流工程サービスからの収益
  • 動向6 - 自動車における先進インフォテインメントシステムの普及
  • 動向7 - 自動車におけるATの成長
  • 動向8 - インドの自動車における安全性の重要性の増大
  • 動向9 - インドのPV市場におけるデジタル化
  • 動向10 - MaaS (Mobility as a Service)
  • 動向11 - 成長するアフターマーケット顧客維持戦略:OEM別
  • 動向12 - インドの乗用車エコシステムにおける主なパートナーシップ
  • 動向13 - モジュール式車両プラットフォームの開発

インドの電気自動車市場の見通し

  • インドのe-Passenger自動車の見通し
  • インドの電気自動車の成長
  • インドの現在のEV充電ステーション - 概要
  • EVコンポーネント産業の市場規模

インドの新興企業シナリオ

  • インドの自動車分野における新興企業の概要
  • シェアードモビリティ分野におけるOEM製品のケーススタディ - Glyd

インドのPV市場における法的動向

  • インドにおけるBS基準の進化
  • BS-IVからBS-VIへの転換 - 排出量制限の削減
  • Bharatの新車安全評価プログラム (BNVSAP)

インドのPV市場 - 将来の見通し

  • 国内販売予測 - シナリオ分析
  • インドのPV市場に影響を与える要因

成長機会と推奨行動 (C2A)

  • 成長機会1 - 電気エコシステムのM&A・JV
  • 成功・成長の戦略的必須事項

結論と将来の見通し

付録

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: ME38-18

Sales Decline by 9.1% and Reach 3.0 Million Units in FY 2020, Owing to BS-VI Implementation and Weak Buying Sentiments

Domestic sales in the Indian Passenger Vehicle (PV) market declined by 9.1% to reach 3 million units in FY 2020. The study estimates the market size of the Indian PV market, as well as segment forecasts up to 2024, with due consideration for the various factors driving and restraining its growth. The segmental shifts in the PV market in India are evident from the greater number of participants and available models in the hatchback and the UV segments. The disparity within the segments is also clear in the shifting segmental share within the market. Naturally, the competition among market participants has intensified in these growing and popular segments (e.g., Uvs). The competitive scenario is expected to be further impacted by the entry of new participants in the market from 2021. However, more than 50% of the market share remains with a single OEM. The market has also witnessed rapid growth and increasing popularity of a few companies, with their well-received new product launches in 2018-2019 and greater focus on rural segments. This research entails the latest trends in the Indian PV market.

The electric vehicles market in the country is gaining traction with the entry of new market participants and government incentives .Cars eRetailing and digitalization trends have been major disrupters in 2020. A move toward active safety features is another key trend witnessed in the market. Airbag and sensor penetration is increasing incrementally across all vehicle segments, and the next logical step toward driver and passenger safety in India is expected to be active safety features. Ride-hailing and ride-sharing service categories are highly competitive in India, with a few participants having the biggest market shares and new participants entering the segment with innovative offerings and OEM tie-ups. The study also focuses on regional trends, such as diesel decline, electrification, and other technological trends (e.g., connected cars). From a connectivity perspective, OEMs are introducing safety and security offerings through connectivity and differentiating their car models by providing better infotainment systems. Furthermore, the PV market in India is expected to witness increased diffusion of automotive transmission technologies such as Automatic Manual Transmission (AMT), Continuous Variable Transmission (CVT), Dual-clutch Transmission (DCT), and Stepped-Automatic Transmission (S-AT). Out of these, certain transmission technologies are expected to see higher diffusion than others, due to OEM interest and affordability. The study analyzes key market drivers and restraints and concludes with the key strategic imperatives for growth and success in the market.

Table of Contents

Executive Summary

  • Market Highlights - 2019
  • PV Market Trends
  • Performance of PV Companies in 2019
  • Top 6 Takeaways of 2019
  • Top 3 Predictions for the PV Market
  • Domestic Sales Forecast - Scenario Analysis
  • Global LV Sales by Region in 2019 and 2020 - Snapshot

Research Scope and Segmentation

  • Research Scope
  • Research Aims and Objectives
  • Key Questions This Study Will Answer
  • Research Methodology
  • Vehicle Segmentation
  • PV Classifications, Definitions, and Key Models

Global Economic Outlook

  • Global Economy in 2019 - Top Trends
  • Global Economic Outlook 2020 - Top Predictions
  • 2020 World GDP Growth Snapshot
  • Advanced Economies - Key Predictions for 2020
  • Emerging Economies - Key Predictions for 2020
  • World's 20 Fastest Growing Economies in 2018 and 2019
  • India - Ease of Doing Business Index
  • India - Millennials and Gen-Z Population

Indian PV Market Overview

  • PV Market Trends
  • PV Segment Trends
  • Performance of PV Companies in 2019
  • Top-selling PV Models

Segmental Analysis of the PV Market in India

  • Hatchback Segment
  • Sedans Segment
  • UV Segment
  • Van Segment

Profiles of Top-3 OEMs

  • Maruti Suzuki India Limited
  • Hyundai Motor
  • Mahindra and Mahindra Ltd

Key Trends to Watch - Passenger Vehicle Market, India

  • Key Trends Impacting the Passenger Vehicle Market in India
  • Trend 1 - Growth of the UV Segment in India
  • Trend 2 - Decline of Diesel-powered Cars
  • Trend 3 - Growth of the Used Car Market in India
  • Trend 4 - Growth of Electric Vehicles in India
  • Trend 5 - Revenue From Downstream Services
  • Trend 6 - Penetration of Advanced Infotainment Systems in Cars
  • ?Trend 7 - Growth of Automatic Transmission in Cars
  • Trend 8 - Increasing Importance of Safety in Indian Cars
  • Trend 9 - Digitization in the Indian PV Market
  • Trend 10 - Mobility as a Service
  • Trend 11 - Growing Aftermarket Customer Retention Strategies by OEMs
  • Trend 12 - Key Partnerships in the Indian Passenger Car Ecosystem
  • Trend 13 - Development of Modular Vehicle Platforms

Indian Electric Vehicle Market Outlook

  • ePassenger Car Outlook in India
  • Growth of Electric Vehicles in India
  • Current EV Charging Stations in India - An Overview
  • Market Size of the EV Component Industry in 2025

The Indian Start-up Scenario

  • Overview of Startups in the Indian Automotive space
  • OEM Offerings in the Shared Mobility Space Case Study - Glyd

Legislative Trends in the Indian PV Market

  • Evolution of BS Norms in India
  • BS-IV to BS-VI Transformation - Reduction in Emission Caps
  • Bharat New Vehicle Safety Assessment Program (BNVSAP)

Indian PV Market - Future Outlook

  • Domestic Sales Forecast - Scenario Analysis
  • Factors Impacting the PV Market in India

Growth Opportunities and Companies to Action

  • Growth Opportunity 1 - M&A, JVs in the Electric Ecosystem
  • Strategic Imperatives for Success and Growth

Conclusions and Future Outlook

  • Key Conclusions and Future Outlook
  • Top 3 Predictions for the PV Market
  • Legal Disclaimer

Appendix

  • List of Abbreviations
  • Market Engineering Methodology
  • List of Exhibits

The Frost & Sullivan StoryThe Journey to Visionary Innovation

  • The Frost & Sullivan Story
  • Value Proposition - Future of Your Company & Career
  • Global Perspective
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