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市場調査レポート

コンシューマーエレクトロニクス (CE) における人工知能 (AI) の機会評価

Opportunities Assessment of Artificial Intelligence in Consumer Electronics

発行 Frost & Sullivan 商品コード 910113
出版日 ページ情報 英文 33 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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コンシューマーエレクトロニクス (CE) における人工知能 (AI) の機会評価 Opportunities Assessment of Artificial Intelligence in Consumer Electronics
出版日: 2019年08月27日 ページ情報: 英文 33 Pages
概要

当レポートでは、AI主導型コンシューマーエレクトロニクス (CE) 製品のR&Dポートフォリオ領域および多様な機会について調査し、AIの重要性、主要なR&Dポートフォリオ領域、近い将来にAIの影響を受けると見込まれるCE製品、AI主導型消費者市場における特許・資金シナリオ、ステークホルダーが技術強化に向け実行する必要のある戦略などについてまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 AI主導型コンシューマーエレクトロニクス (CE) 製品の概要

  • 消費者製品にとっての付加価値、AIがもたらすより強固な顧客関係
  • CEにおけるAI - 最初の波!
  • 電力の制約が消費者向けロボットの導入を遅らせる

第3章 新興AI動向:影響の大きなアプリケーション

  • スマートホームおよびスマートTVはAI型デバイスの導入を促進する主要な動向
  • CEにおけるAIの導入を促進するエッジインテリジェンス
  • OEMは独自のAI対応CE製品の開発に注力

第4章 環境分析:イノベーションの促進要因、課題、および地域考察

  • AI対応CE製品の導入を促進する用品
  • AI対応CE製品の導入を妨げる課題
  • 世界のAI企業数では米国がリード、AI対応CE製品のアーリーアダプターとして浮上
  • AI対応CE製品はインドのような新興経済国で勢いを増す

第5章 特許ポートフォリオ、資金分析、および主なR&Dテーマ

  • 特許動向の分析およびR&Dポートフォリオ領域
  • 学会はAI対応製品の迅速な商業化に向けコンピューターサイエンスおよびマシンラーニングにおける進歩に注力
  • AI産業のR&D予算評価
  • ベンチャーキャピタリストは有望な新興企業へ積極的に投資

第6章 AI型CE企業の成長戦略

  • AIチップ技術ディベロッパーは、チップディベロッパーへ自由な設計を活用する技術ライセンスを提供
  • AIを製品に統合するため、新興企業は大手CE企業と提携
  • 要点

第7章 契約

  • 主な契約
目次
Product Code: D8D8

Smart Speakers, Smart TVs, and Smart Homes Emerging as Key AI-Driven Consumer Products

Alongside automotive, manufacturing, and healthcare industries artificial intelligence (AI) is poised to have a high impact on the demand-driven consumer electronic industry. Tier-1 OEMs such as LG Electronics, Samsung Electronics, and Whirlpool Corporation have developed AI-driven consumer electronic products leveraging enhanced using experience. The study discusses various initiatives of OEMs and funding trends across the globe.

The study also discusses breakthrough proprietary technologies and potential emerging applications of AI in consumer electronic space in the long term.

This technology and innovation research service discusses R&D portfolio areas and the various opportunities for AI-driven consumer electronic products. The research service also discusses various R&D initiatives of stakeholders and funding activities.

Key Questions Answered in this study:

  • What is the significance of artificial intelligence?
  • What are key R&D portfolio areas?
  • Which are the consumer electronic products poised to be impacted by AI in the near term?
  • What is the patent and funding scenario in the AI-driven consumer space?
  • What types of strategies do stakeholders need to undertake to strengthen technologies?
  • What are the key takeaways from the emerging categories of the electronics industry?

Table of Contents

1.0. Executive Summary

  • 1.1. Research Scope
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Research Methodology Explained
  • 1.4. Summary of Key Findings
  • 1.4. Summary of Key Findings (continued)

2.0. Overview of AI-driven Consumer Electronic Products

  • 2.1. Adding Value to Consumer Products, AI Resulting in Stronger Customer Relationships
  • 2.2. Artificial Intelligence in Consumer Electronics - The First Wave!
  • 2.3. Power Constraints Delaying Adoption of Consumer Robots

3.0. Emerging AI Trends - High Impact Applications

  • 3.1. Smart Homes and Smart TVs are Key Trends Driving Adoption of AI-based Devices
  • 3.2. Edge Intelligence Driving Adoption of AI in Consumer Electronics
  • 3.3. OEMs Focused on Developing Proprietary AI-enabled Consumer Electronic Products

4.0. Environment Analysis: Innovation Drivers, Challenges, and Regional Insights

  • 4.1. Factors Driving Adoption of AI-enabled Consumer Electronic Products
  • 4.2. Challenges Hindering Adoption of AI in Consumer Electronics
  • 4.3. The US Leads in AI Companies Count Globally, Emerging as an Early Adopter of AI-enabled Consumer Electronic Products
  • 4.4. AI-enabled Consumer Electronic Products Gaining Traction in Emerging Economies such as India

5.0. Patent Portfolio, Funding Analysis, and Key R&D Themes

  • 5.1. Patent Trend Analysis and R&D Portfolio Areas
  • 5.2. Academia Focused on Advancements in Computer Science and Machine Learning for Rapid Commercialization of AI-based Products
  • 5.3. R&D Budgetary Assessment of the Artificial Intelligence Industry
  • 5.4. Venture Capitalists Investing Aggressively in Promising Start-Ups

6.0. Growth Strategy for AI-based Consumer Electronic Companies

  • 6.1. AI Chip Technology Developers Offering Technology License Leveraging Designing Freedom to Chip Developers
  • 6.2. Emerging Start-Ups Collaborating with Major Consumer Electronic Companies to Integrate Artificial Intelligence in Products
  • 6.3. Key Takeaways

7.0. Industry Contacts

  • 7.1. Key Contacts
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