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市場調査レポート

乗用車のラテンアメリカ市場展望:2019年

Latin America Passenger Vehicle Market Outlook, 2019

発行 Frost & Sullivan 商品コード 820542
出版日 ページ情報 英文 82 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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乗用車のラテンアメリカ市場展望:2019年 Latin America Passenger Vehicle Market Outlook, 2019
出版日: 2019年03月28日 ページ情報: 英文 82 Pages
概要

2019年のラテンアメリカ地域における自動車販売台数は572万台と予測され、これは前年から4.3%の増加を示しています。

当レポートでは、ラテンアメリカの乗用車市場について調査し、自動車販売台数の動向、国別の分析、市場に影響を及ぼす主な要因、技術展望、Eモビリティの展望、新しいモビリティビジネスモデルの展望、自動車小売り・アフターマーケットの展望および主要企業のプロファイルなど、体系的な情報を提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・区分

第3章 主要ラテンアメリカ諸国の自動車販売動向

  • 主要ラテンアメリカ諸国における走行中車両台数 (VIO)
  • 主要市場:販売台数別
  • 主要市場:車両セグメント別
  • 主な販売モデル:国別
  • 地域スポットライト:アルゼンチン
  • 地域スポットライト:ブラジル
  • 地域スポットライト:チリ
  • 地域スポットライト:コロンビア
  • 地域スポットライト:メキシコ
  • 地域スポットライト:ペルー

第4章 ラテンアメリカの自動車市場に影響を及ぼす主な変革的要因

  • 要因1:ブラジルにおける新自動車政策 ROTA 2030 プログラム
  • 要因2:南米南部共同市場 (MERCOSUR:メルコスール) の将来
  • 要因3:北米におけるUSMCA
  • 要因4:リテーリングプロセスを再定義する新しい戦略 & プラットフォーム
  • 要因5:上昇セグメント:SUV
  • 要因6:エレクトロモビリティ (E-モビリティ) がパブリックアジェンダに
  • 要因7:中古車市場の構造変化
  • 要因8:モビリティ・アズ・ア・サービス (MaaS) エコシステムの成熟
  • 要因9:従来のOEMがモビリティサービス企業へと向かう
  • 要因10:マイクロモビリティの台頭
  • 要因11:ラテンアメリカにおける中国OEM

第5章 技術展望 (パワートレイン、コネクティビティ、および安全性)

  • 主なラテンアメリカのパワートレイン調査
  • ラテンアメリカのパワートレインヒートマップおよび注目の技術動向
  • 車両販売台数予測:トランスミッションミックス・国別
  • 車両販売台数予測:パワートレインミックス・国別
  • 規制・規格
  • コネクテッドカーのインストールベース推計
  • ラテンアメリカにおけるコネクテッドインフォテインメント寸評
  • ラテンアメリカにおける安全 & セキュリティ基準

第6章 E-モビリティの展望

  • EV推進に向けた規制の枠組み
  • HEVの売上:国別
  • BEV & PHEVの売上:国別
  • ラテンアメリカの新興EV市場における需要を促進する主なイニシアチブ
  • ラテンアメリカのEモビリティ市場を促進する新興企業
  • ラテンアメリカにおける電気バスイニシアチブ

第7章 新しいモビリティビジネスモデルの展望

  • 主なラテンアメリカの都市におけるスマートモビリティの展望
  • 統合型モビリティの重要性の高まり
  • 規制されていない公共交通システムにおけるスマートモビリティ
  • ラテンアメリカにおけるeヘイリング、ライドシェアリングおよびカープーリング (マイカーの相乗り)
  • ラテンアメリカにおけるカーシェアリング
  • ラテンアメリカにおけるバイクシェアリング & マイクロモビリティ
  • 実例1:ブラジルにおける新たな都市モビリティエコシステムの成熟
  • 実例2:デリバリーアプリケーションサービスの活況

第8章 自動車小売り・アフターマーケットの展望

  • ラテンアメリカにおいて自動車小売業を形成する変革的シフト
  • 新たな小売りフォーマットが自動車小売りプロセスを再形成
  • カスタマージャーニーにわたる主要ステークホルダーの影響
  • 実例:Audi、日産およびHyundaiのエクスペリエンスフォーマット
  • アフターマーケットにおける変革的なビジネスモデル
  • アフターセールスサービス & メンテナンスの進歩
  • ケーススタディ1:"Reparador"ワークショップのウェブサイトおよびB2B Eコマース

第9章 主な結論・成長機会

  • ラテンアメリカにおける成長機会
  • 成功・成長の戦略インペラティブ
  • 結論・展望

第10章 付録

目次
Product Code: K35E-18

The Market will Keep Growing, Mainly Pushed by Brazil, Reaching 5.72 Million Units, with a 4.3% Growth from 2018

The present study analyzes the Latin American automotive market growth forecast for 2019, which is expected to be around 5.72 million units to be commercialized in the region, representing a 4.3% growth from previous year's sales volumes. The study focuses in analyzing country-specific market performances and dynamics for the period 2017-2019, with focus on Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Mexico and Peru. Key macroeconomic and political factors impacting the local automotive markets have been analyzed for each case. The OEM competitive market scenario is also presented for each country and analyzed along the vehicle segment composition of each market.

This research service has also put special analytical focus on the key transformative factors impacting the Latin American automotive world in 2018-2019. Firstly, there is a discussion on the immediate impact of Plan Rota 2030 in Brazil and the South American markets, accompanied with a presentation of the top trends in terms of safety and security in these markets, and a broader presentation of the potential impacts of a reconfiguration of trade dynamics of Mercosur trade-bloc. Alongside other geo-political discussions, this study also presents the impacts of 2018-2019 USCMA new trade clauses, and the emergence of Chinese automotive OEMs in several Latin American markets. Other key trends analyzed are the emergence of maturation of mobility services in the region, and the emergence of micro-mobility and last-mile solutions, amongst others.

Moreover, this investigation features four specific dedicated sections, where specific topics are analyzed: (1) An outlook of all transformative powertrain and technology trends in the Latin American markets - including a brief outlook of connected cars and safety & security standards in the region; (2) A specific outlook of the current electro-mobility scenario in Latin America, focusing on regulations and incentives, market performance, startups, initiatives and e-bus experiences; (3) An outlook of the top Mobility-as-a-Service (MaaS) trends and experiences in Latin American markets, as integrated mobility solutions, digital solutions to public transportation problems, sharing-services, the rise of micro-mobility or delivery apps; (4) Lastly, an outlook of the top game-changing trends in automotive retailing, after-sales service, aftermarket and used car markets, covering, for example, new store formats, digital tools applied to retailing and on-demand customized solutions is discussed. Disruptive retailing solutions are changing the Latin American vehicle customer journey from a lineal process towards a brand equity building and customer retention cyclical process. The study then concludes with key growth opportunities, strategic imperatives for sustained growth, and top study conclusions.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2018 Key Highlights
  • Key LATAM Transformative Factors for 2019
  • Key LATAM Transformative Factors for 2019 (Continued)
  • 2019 Top Predictions

2. RESEARCH SCOPE AND SEGMENTATION

  • Research Scope

3. KEY LATIN AMERICAN AUTOMOTIVE SALES TRENDS

  • Vehicles in Operation (VIO) in Key LATAM Countries
  • Top Markets by Sales Volume (2017-2019)
  • Top Markets by Vehicle Segments (2017-2019)
  • Top Selling Models by Country (2018)
  • Regional Spotlight-Argentina
  • Regional Spotlight-Brazil
  • Regional Spotlight-Chile
  • Regional Spotlight-Colombia
  • Regional Spotlight-Mexico
  • Regional Spotlight-Peru

4. KEY TRANSFORMATIVE FACTORS IMPACTING THE LATIN AMERICAN AUTOMOTIVE MARKET IN 2019

  • Factor 1-Plan Rota 2030 in Brazil
  • Factor 2-The Future of Mercosur
  • Factor 3-USMCA in North America
  • Factor 4-New Strategies & Platforms Redefining the Retailing Process
  • Factor 5-Rising segments: SUVs
  • Factor 6-Electro-Mobility on the Public Agenda
  • Factor 7-Changing Structure of the Used Car Market
  • Factor 8-Maturing Mobility-as-a-Service (MaaS) Ecosystem
  • Factor 9-Traditional OEMs Converging into Mobility Service Companies
  • Factor 10-Micro-mobility on the Rise
  • Factor 11-Chinese OEMs in Latin America

5. TECHNOLOGIES OUTLOOK(POWERTRAIN, CONNECTIVITY AND SAFETY)

  • Key LATAM Powertrain Observations for 2019
  • 2018 LATAM Powertrain Heatmaps and Technology Trends to Watch
  • Unit Vehicle Sales Forecast by Transmission Mix by Country
  • Unit Vehicle Sales Forecast by Powertrain Mix by Country
  • Regulations and Standards
  • Connected Car Installed Base Estimates
  • Connected Infotainment Snapshot in LATAM
  • Connected Infotainment Snapshot in LATAM (continued)
  • Safety & Security Standards in LATAM

6. E-MOBILITY OUTLOOK

  • Regulatory Frameworks for EV Promotion
  • HEV Sales Per Country
  • BEV & PHEV Sales Per Country
  • Key Initiatives Driving Emerging EV Market Demand in Latin America
  • Startups Driving the E-Mobility Market in LATAM
  • Electric Bus Initiatives in Latin America

7. NEW MOBILITY BUSINESS MODELS OUTLOOK

  • Smart Mobility Outlook in Selected LATAM Cities
  • The Growing Importance of Integrated Mobility
  • Smart Mobility in Unregulated Public Transport Systems
  • E-hailing, Ride-sharing & Car-pooling in Latin America
  • Car-sharing in Latin America
  • Bike-Sharing & Micro-Mobility in Latin America
  • Case Example 1-Mature New Urban Mobility Ecosystem in Brazil
  • Case Example 2-Boom of Delivery App Services

8. AUTOMOTIVE RETAIL AND AFTERMARKET OUTLOOK

  • Transformative Shifts Shaping Automotive Retailing in LATAM
  • New Retail Formats are Reshaping the Automotive Retail Process
  • Influence of Key Stakeholders Across the Customer Journey
  • Case Example-Audi, Nissan & Hyundai Experience Formats
  • Transformative Business Models in the Aftermarket
  • Aftersales Service & Maintenance Advancements
  • Case Study 1-“Reparador” Workshop Website and B2B eCommerce

9. KEY CONCLUSIONS AND GROWTH OPPORTUNITIES

  • Growth Opportunity in LATAM
  • Strategic Imperatives for Success and Growth
  • Key Conclusions and 2019 Outlook

10. APPENDIX

  • List of Acronyms
  • List of Acronyms (continued)
  • Legal Disclaimer
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
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